Zobacz pełną wersję : obroty najałowym d15b7
witam
pewnie temat już był, szukałem ale chyba ślepy jestem...
ogólnie chciałem się spytać czy wszystko jest w porządku, bo robiłem mpfi w d13 na częściach z b7 i gdy odpalę to wygląda to tak że auto wejdzie na 2 tys obr, po 1-2min obroty zaczynają spadać i po 5 minutach jest 1000-1100obr/min i tak stoi
wiązka była przerabiana z d13, błędu żadnego nie wywala, na obroty wchodzi jak należy, mapy w kompie oczywiście pod d13
co mogłem sprawdziłem i wygląda na to że załącza się coś na wzór ssania pod przepustnicą podgrzewane cieczą, i jak to się nagrzeje to spadają obroty z ok 2000 do ok 1100, tak powinno być?
motomaniak1988
04-01-14, 20:28
na rozgrzanym silniku obroty masz 1100 ?? jesli tak to masz od tego srube do regulacji obrotow biegu jalowego nad przepustnicą :)
tak, wskazówka temperatury w połowie skali a on ma ok 1100obr/min
widziałem tam śrubę, taką sporą mosiężną, tak? i na jakie obroty ustawić? w swoim d16 mam ok 750 obr/min, tak samo ustawić tam?
w seryjnym d15b7 ja miałem jałowe 750-800 obr/min, potem jak trochę miałem porobione i kolega dał mi mapkę inna to miałem trochę podniesione ale to było specjalnie. Co do ustawiania śrubką to nią nie zawsze da się wyregulować te obroty ale spróbuj bo zapewne w tym jest przyczyna.
czyściłeś przy przeróbce przepustnice? może ją za mocno wyczyściłeś i teraz większe szpary między przepustnicą a ściankami są ;) jeśli tak to ja bym spróbował najpierw pokręcić śrubką na której opiera się te ucho od linki gazu na przepustnicy. Tą śrubką ustawisz położenie motylka i możliwe że samo to pomoże.
Wiem że to banalne ale czasem ludzie zapominają sprawdź napięcie linki gazu a jak nie to w przepustnicy od strony grodzi jest zaślepka na dwie śrubki (klucz 8) odkręć ja i wkręć tam znajdującą się śrubę od regulacji biegu jałowego bo często się to zdarza - wiem bo nie raz klientom właśnie w taki sposób naprawiałem to.
niestety kręcenie śrubką nic nie daje, przekręcę ją auto zmieni obroty, ale po chwili silniczek krokowy ustawia obroty znów na jakiś 1000-1100obr/min
bednar_ek35
06-01-14, 20:29
sprawdz czy przepustnica się dobrze domyka
jak zasłonie oba otwory przed przepustnicą, do silniczka krokowego oraz tego czegoś pod przepustnicą to auto gaśnie, tak ze chyba zamyka się dobrze
Podpinając się pod temat- mam zupełnie przeciwny problem. Obroty spadają zbyt nisko. Próbowałem je podnieść poprzez kręcenie śrubą, ale wówczas po dodaniu i odpuszczeniu gazu- obroty zaczynają skakać. Czyściłem już krokowy, czyścilem i regulowalem FITV, sprawdzałem wszedzie szczelność (i dla pewności użyłem silikonu). Bezskutecznie. Czy winę może ponosić przepustnica z H22, czy też po prostu krokowy jest walnięty?
wiesko1261
06-01-14, 22:22
po takich modach czasem tak jest (odprężony silnik,większa przep.) ,jak będziesz stroił to ci podbije lekko obroty programem :D
Niuton ma na to sposoby :)
po takich modach czasem tak jest (odprężony silnik,większa przep.) ,jak będziesz stroił to ci podbije lekko obroty programem
Niuton ma na to sposoby
No to jeszcze jeden powód, żeby wystroić :) Dzięki za podpowiedź!
Wyreguluj zawory moze są za ciasno jeśli spadają Ci oty
wiesko1261
07-01-14, 17:47
:) oczywiście chodziło o do prężony silnik
mi z początku potrafił gasnąć przy zejściu z wysokich
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.