PDA

Zobacz pełną wersję : Stan ilościowy oleju



DefPL
21-12-13, 11:53
Cześć, mam takie pytanie czy z takim stanem:

https://www.dropbox.com/s/f6ha2ekjyqvuqt1/DSC_0320.jpg

Mogę jeździć czy lepiej spuścić ? mechanik mi wymieniał i zalał za dużo, honda trochę pali przy agresywniejszej jeździe ale nie wiem czy taki poziom może uszczelniacze wywalić ?

Guscioren
21-12-13, 11:55
Dla bezpieczeństwa spuść z 200ml, lepiej nie szukać oszczędności w takich sprawach :)

Sheiva
21-12-13, 11:59
Nic się nie stanie, tym bardziej jak trochę przepala. Możesz spokojnie zostawić.

ma1ster
21-12-13, 15:39
Nic się nie stanie, tym bardziej jak trochę przepala. Możesz spokojnie zostawić.

X2

gruszkin
21-12-13, 15:44
x3, sold. Zostaw jak jest, nic się nie stanie :)

piotreek23
21-12-13, 16:39
x4 Miałem już kiedyś tyle samo na bagnecie nic się nie stało :)

Gucios90
21-12-13, 17:16
x5 Potwierdzone info! Nic się nie stanie, tylko pytanie czy spr. poziom po jeździe czy jak auto stało>?

DefPL
23-12-13, 00:01
Zostawiłem, honda już trochę spaliła martwi mnie te spalanie boje się, że po założeniu LPG wypala gniazda zaworowe bo 2 razy od pół roku check engine z ubogą mieszankę się palił ale na regulacji poprawiali to i spokój dzisiaj jechałem na ssaniu, na 4 dojeżdżałem i znowu się zapaliło jutro restart jak znowu się zapali to jade do nich i niech się tłumacza. Kiedyś paliła mniej, ale lżej jeździłem bo kręciłem do 3 tyś teraz do 4-5 często, w hondach styl jazdy ma tak duży wpływ na spalanie oleju ?

Stan jak autko stało, zdziwiło mnie spalanie oleju bo ostatnio po założeniu gazu i zmiany stylu na dynamiczniejszy trochę więcej spaliła - ile cięzko mi okreslić bo ostatnio pół litra na 5000km ale w tym tylko jakieś 1000km na gazie. Dolałem wtedy mniej więcej na połowe stanu a po 600 km było już lekko ponad minimum, więc jakies 100-150ml/600-700 km to dosyć sporo.

bednar_ek35
23-12-13, 08:36
Takie spalanie ojeju jakiem masz to nie tragedia.
Po założeniu lpg może więcej popijać oleju aczkolwiek u Ciebie myśle że wpływ ma na większe spalanie oleju zmiana stylu jazdy.

Gucios90
23-12-13, 09:13
Teraz silnik jak gdyby bd się "płukał" i w końcu się ustabilizuje i zminimalizuje" bo wszystko zaklei się pod cisnienie na jakim obecnie jeździsz :D
Ja tam pale do końca dzień w dzień i z poczatku też na tydzień litr dolewałem.. a teraz cisza spokój, kopci czasami ale tak to większych ubytków jak wczesniej nie widzę..

ma1ster
23-12-13, 09:23
Po założeniu lpg może więcej popijać oleju

Wytłumacz czym jest to spowodowane? Chętnie się czegoś nowego dowiem...

DefPL
23-12-13, 13:49
Sprawdziłem kompresje z tym, że dosyć na szybko (przed świętami) i zapomniałem o wciśnięciu gazu do podłogi (pełne otwarcie przepustnicy) a więc na zimnym silniku, bez otwarcie przepustnicy cylindry maja po
8,2
8
7,8
7,5 ATM

Do fachowców pytanie przy pełnej przepustnicy wyniki byłyby wyższe czy niższe ? czy taka kompresja w silniku 1.4 polift jest dobra ? jakie sa widełki bo na internecie każdy co innego pisze, przebieg 180 tyś

//edit
Moment wyniki mam w kg/cm3 czyli to jest troche mniej atmosfer 8,2 KG/cm3 to jakies 8 ATM, musze test zrobić jakimś nowszym przyrządem bo on miał jakiś stary ruski co ledwo co działał :X

Karpiczek
23-12-13, 14:52
Pomiaru dokonuje się na rozgrzanym silniku, nie zimnym.

Młody ŁDZ
23-12-13, 15:49
Do fachowców pytanie przy pełnej przepustnicy wyniki byłyby wyższe czy niższe ? czy taka kompresja w silniku 1.4 polift jest dobra ? jakie sa widełki bo na internecie każdy co innego pisze, przebieg 180 tyś
na zimnym silniku masz luzy na zaworach przez co sa niedomkniete i troche kompresji ucieka.

DefPL
23-12-13, 15:52
Ok w takim razie zmierzę jeszcze raz na lepszym sprzęcie bo jak kiedyś w motorze mierzyłem to WKRĘCAŁEM zamiast świecy a on tutaj tylko przycisnął ... myślałem że na zimnym bo na gorącym to tam wszystko płonie ale ok :)

Młody ŁDZ
23-12-13, 15:59
bo na gorącym to tam wszystko płonie ale ok ...

i zeby nie bylo <mam obawy:P> na zgaszonym silniku

mirasek
23-12-13, 16:00
Nie ma różnicy czy manometr jest wkręcany czy dociskany (aby szczelnie), pomiar robi się na ciepłym silniku przy pełnym otwarciu przepustnicy. Wykręcasz świece i odłączasz cewkę, co ma tam płonąć? Google pomoże przeliczyć jednostki ciśnienia.

DefPL
23-12-13, 16:12
Dobra to zrobie u drugiego znajomego pomiar, bo ten mi kazał na zimnym a o wcisnięciu gazu nic nie wspomniał.

wiesko1261
23-12-13, 16:38
Sprawdziłem kompresje z tym, że dosyć na szybko (przed świętami) i zapomniałem o wciśnięciu gazu do podłogi (pełne otwarcie przepustnicy) a więc na zimnym silniku, bez otwarcie przepustnicy cylindry maja po
8,2
8
7,8
7,5 ATM




dla mnie stanowczo za niskie

o w mordę :confused:
a ja głowicę zamieniałem bo moja miała niskie na drugim
12.5
9
12.5
13
oczywiście ;) pretekst na vtec-ową

DefPL
23-12-13, 16:54
Też uważam, że trochę za niskie ale zrobie teraz test normalnym urządzeniem XXI wieku a nie jakimś zabytkiem i na rozgrzanym silniku :)
tym bardziej że oprócz małego apetytu na olej nic innego się nie dzieje, odpala z dotyku mocy ma sporo.

kruczekvu
23-12-13, 17:15
Pomiaru dokonuje się na rozgrzanym silniku, nie zimnym.
Na obu możesz i wtedy też będziesz widział różnice
Możesz też zrobić próbę olejową to już całkiem fajnie
Co do pomiaru to zrób na dobrym sprzęcie bo jeśli ma taką komprechę to silnik papa i nie ma go co robić wg mnie oczywiście

ma1ster
23-12-13, 17:46
na zimnym silniku masz luzy na zaworach przez co sa niedomkniete i troche kompresji ucieka.

Powiedz mi, gdzie można się takich bzdur dowiedzieć?

Młody ŁDZ
23-12-13, 19:30
Powiedz mi, gdzie można się takich bzdur dowiedzieć?
W mojej glowie. Jak sie myle gdzieś to popraw mnie zamiast szukac zaczepki napinaczu.

A teraz mozesz napisac wypracowanie na temat mierzenia. :)

ma1ster
23-12-13, 20:06
A teraz mozesz napisac wypracowanie na temat mierzenia.

Wszystko zostało napisane jeszcze za II RP... zapraszam do literatury.

A, nie do idiotycznych wywodów, które ogłupiają społeczeństwo...

Młody ŁDZ
23-12-13, 20:28
Wszystko zostało napisane jeszcze za II RP... zapraszam do literatury.

A, nie do idiotycznych wywodów, które ogłupiają społeczeństwo... Łatwo jest z kogos drwic, trudniej jest udowodnic swoja racje. Wciaz zatem czekam na argumentacje dlaczego stwierdzenie iz w benzyniaku pomiar wykonuje sie na cieplo kiedy to m.in. zawory osiagna swoja temperature robocza jest bledne.

DefPL
23-12-13, 20:57
Sprawdziłem u kolegi na normalnym sprzęcie,

pierwszy cylek - 13,3 bara
drugi 13 bar
trzeci 12,7 bara
czwarty 12,5 bara

Tak więc wynik jest bardzo ok :) a spalanie jednak mocno uzależnione od jazdy, zobacze ile teraz weźmie honda ostatnio przy agresywniejszej jeździe 100 ml/600 km, zobaczymy jak teraz przy bardziej spokojnej :) Dzięki wszystkim za pomoc i porady :)

Jookoozzz
23-12-13, 21:09
Sprawdziłem u kolegi na normalnym sprzęcie,

pierwszy cylek - 13,3 bara
drugi 13 bar
trzeci 12,7 bara
czwarty 12,5 bara

Tak więc wynik jest bardzo ok :) a spalanie jednak mocno uzależnione od jazdy, zobacze ile teraz weźmie honda ostatnio przy agresywniejszej jeździe 100 ml/600 km, zobaczymy jak teraz przy bardziej spokojnej :) Dzięki wszystkim za pomoc i porady :)

100ml/600km ? to on cpa czy cos?


Powiedz mi, gdzie można się takich bzdur dowiedzieć?

ma1ster ma racje. Na zimnym silniku kompresja powinna byc nawet lepsze bo gestosc oleju jest wieksze :)

Młody ŁDZ
23-12-13, 21:12
Na zimnym silniku kompresja powinna byc nawet lepsze bo gestosc oleju jest wieksze Chyba mniejsza, bo metal w zimnie jest "skurczony" a olej gesty.

Jookoozzz
23-12-13, 21:26
Chyba mniejsza, bo metal w zimnie jest "skurczony" a olej gesty. A co sie tam ma kurczyc? tłoki czy tuleje...na zimnym olej jest bardzo gesty i bardziej uszczelnia, dlatego pomiar kompresji jest lepszy...mnie zawsze tak uczono :P

Lecz nie bede sie klucil...moze jestem w błedzie...


Zostawiłem, honda już trochę spaliła martwi mnie te spalanie boje się, że po założeniu LPG wypala gniazda zaworowe bo 2 razy od pół roku check engine z ubogą mieszankę się palił ale na regulacji poprawiali to i spokój dzisiaj jechałem na ssaniu, na 4 dojeżdżałem i znowu się zapaliło jutro restart jak znowu się zapali to jade do nich i niech się tłumacza. Kiedyś paliła mniej, ale lżej jeździłem bo kręciłem do 3 tyś teraz do 4-5 często, w hondach styl jazdy ma tak duży wpływ na spalanie oleju ?

Stan jak autko stało, zdziwiło mnie spalanie oleju bo ostatnio po założeniu gazu i zmiany stylu na dynamiczniejszy trochę więcej spaliła - ile cięzko mi okreslić bo ostatnio pół litra na 5000km ale w tym tylko jakieś 1000km na gazie. Dolałem wtedy mniej więcej na połowe stanu a po 600 km było już lekko ponad minimum, więc jakies 100-150ml/600-700 km to dosyć sporo.

Mozesz sie martwic jak spali 1L na 1000km...tylko wtedy tez moze byc to uszczelniaczami lub innymi wyciekami...chyba ze kopci juz masakrycznie :P

Młody ŁDZ
23-12-13, 21:33
A co sie tam ma kurczyc? tłoki czy tuleje...
Rozszerzalnosc cieplna metali, praktyczny przyklad widac w zaworach - nie ustawia sie ich na ciasno tylko maja miec luzy ktore sa niwelowane gdy metal sie nagrzeje.


na zimnym olej jest bardzo gesty i bardziej uszczelnia, dlatego pomiar kompresji jest lepszy...mnie zawsze tak uczono :P Gesty przez co nie rozprowadza sie dobrze, ale tutaj nie mam zbytniego pojecia wiec o tym nic nie mowie :)

Jookoozzz
23-12-13, 21:46
To dlaczego u mnie slychac troszke zaworki jak sie silnik zagrzeje o.O

Seba27
23-12-13, 21:47
Jestem za - kompreche zawsze mierze na rozgrzanym silniku ze wzgledu na gestosc oliwy - gdy olej jest zimny - jest gestszy co zwieksza cisnienie na cylindrach. Niemniej - pomiar na zimnym oleju nie powinien miec duzo wiekszych odchylow od pomiaru cieplego silnika - chyba ze jakies motocuda wlane w oliwe - co na zimnym powaznie zwieksza gestosc i przeklamuje pomiar. Ale z ubytkow jakie kolega wyzej podal wyglada na smieszne zuzycie i puszczac beda albo uszczelniacze albo zawory. Ja mialem przed remontem 13-12,5-12,5-12 - gosc ktory honowal blok stwierdzil ze NIE MA SZANS ZEBY PIERSCIENIE PUSZCZALY - a fura chlala litr syntetyku na 120km... Jednak lalo 14 z 16tu zaworow...


To dlaczego u mnie slychac troszke zaworki jak sie silnik zagrzeje o.O

Bo jak sie rozgrzewa olej to jest zbyt rzadki i poklepuja - ustawimy ci na nowy rok przy okazji ;)

Jookoozzz
23-12-13, 21:51
Zbyt rzadki o zbyt duzej ilosci paliwa w oleju :) Nie zartuje, wymieniłem juz na nowy, troche sie przemiesza i jeszcze raz wymienie bo oleju mam pod dostatkiem :)
A no nowy rok napewno wpadne :)

Seba27
23-12-13, 21:53
Zbyt rzadki o zbyt duzej ilosci paliwa w oleju :) Nie zartuje, wymieniłem juz na nowy, troche sie przemiesza i jeszcze raz wymienie bo oleju mam pod dostatkiem :)
A no nowy rok napewno wpadne :)

Rozpierdzielasz system stary xD

ma1ster
23-12-13, 21:54
na zimnym silniku masz luzy na zaworach przez co sa niedomkniete i troche kompresji ucieka.

Po raz drugi pytam... Możesz wyjaśnić to co tu napisałeś, czy nie potrafisz?

Młody ŁDZ
23-12-13, 21:57
Po raz drugi pytam... Możesz wyjaśnić to co tu napisałeś, czy nie potrafisz?
Ja juz wszystko wyzej wyraznie napisalem, jezeli niedowidzisz - idz do okulisty zamiast po raz kolejny szukac zaczepki. Jak widac z kolegami wyzej mozna porozmawiac majac inne zdanie i tylko Ty robisz z siebie pana "ą ę". Patrzac na Twoje posty to norma, wiecznie wskakujesz do tematow i wytykasz ludziom bledy, szkoda tylko ze nikogo nie poprawiasz, ciekawe z jakiego powodu.

Seba27
23-12-13, 22:00
Po raz drugi pytam... Możesz wyjaśnić to co tu napisałeś, czy nie potrafisz?

musze poprzec ma1stera - olej na zawory wplywu zupenie nie ma - jak ktos palowal na zimnym i sie zwykle wyklepaly to puszczaja i sie nie domykaja - nawet na oleju slonecznikowym beda pusczac tak samo jak na silnikowym cieplym czy tez zimnym. Ale i ja sam nie umiem Mlody wyjasnic co miales na mysli - raczej w sumie wiem ale za uja psa nie kumam w jaki sposob tak od technicznej strony. Generalnie na gestej zimnej oliwie powinny byc szczelniejsze

Młody ŁDZ
23-12-13, 22:02
olej na zawory wplywu zupenie nie ma Ale ja nigdzie nie powiazalem oleju z zaworami. :D

Z ciekawosci przejrzalem literature dostepna w internecie i wszedzie jako pierwsze punkty przebiegu pomiaru sa podawane dwie rzeczy: cieply silnik oraz wyregulowane luzy zaworowe.

Jezeli ja - i literatura, ktora znalazlem - sie myli to prosze o poprawienie z argumentacja. :)

Seba27
23-12-13, 22:08
Asz widzisz bo motasz i dopiero jak przeczytalem co napisalem to skumalem - juz prostuje:

Na zimnym silniku - masz luzy na zaworach - a na cieplym nie masz?
Na zimnym silniku jak ci poklepuje to oliwa jeszcze dobrze do gory nie dotarla i nie nasmarowala konikow - luzy sa takie a nie inne i zupelnie sie nie zmieniaja niezaleznie od wartosci temperatur - kwestia moze lezec wylacznie w gestosci oliwy

No i literatura sie zgadza - luzy zaworowe musza byc wyregulowane po to by zawory sie zamykaly poprawnie i nie upuszczy kompresji podczas pomiaru a drugi czynnik to temperatura pracy roboczej oleju. Ale nic innego

Jookoozzz
23-12-13, 22:21
Rozpierdzielasz system stary xD
Troche tej benzynki było w oleju, spusciłem i wlalem nowy by sie przemieszało. Miedzy swietami kupie filtr i zmienie jeszcze raz olejek . Chociaz przepłukało mi zaworki i pierscionki, teraz czysciutkie i smigaja jak trza :)

Co do luzow zaworowych? ssacy : 0.18 do 0,22 wydech: 0,22 do 0,27 ... jak dobrze pamietam, lecz jak jest najlepiej ? trzymac sie dolnej czy górnej granicy ?

Seba27
23-12-13, 22:32
Trzymac sie manuala :)
Nikt lepiej od konstruktorow nie wymysli

Jookoozzz
23-12-13, 22:37
Trzymac sie manuala :)
Nikt lepiej od konstruktorow nie wymysli
Tylko tam nie jest napisane ustaw ssacy 0.18 tylko 0,18 do 0,22 :) Lecz zostawmy to w spokoju, bo nie na temat ...

Sheiva
23-12-13, 22:41
luzy sa takie a nie inne i zupelnie sie nie zmieniaja niezaleznie od wartosci temperatur
Ciekawe... na rozgrzanym silniku luzy zaworowe są większe.


trzymac sie dolnej czy górnej granicy ?
O ile to możliwe, celuj zawsze w środek.

Seba27
23-12-13, 23:05
Ciekawe... na rozgrzanym silniku luzy zaworowe są większe

A ja myslalem ze mniejsze :)

Młody ŁDZ
23-12-13, 23:09
Ciekawe... na rozgrzanym silniku luzy zaworowe są większe.
Mniejsze.

Ja zawsze 0,20 i 0,25 i nie klepia.

birchie
24-12-13, 09:20
A teraz mozesz napisac wypracowanie na temat mierzenia.

W skrócie mówiąc- luzy zaworowe nie określają bezpośrednio luzów między grzybkiem zaworu a gniazdem, bo te dociskane są do siebie siłą sprężyny. Chodzi tu o szczelinę pomiędzy trzonkiem zaworu a popychaczem. Jest on konieczny ponieważ w związku z rozszerzalnością temperaturową metali trzonek "wydłuża się" i luz na nagrzanym silniku zmniejsza się. Jeśli zostanie ustawiony zbyt mały- popychacz cały czas wywierać będzie nacisk na trzonek i zawór nie będzie się domykać.

Sheiva
24-12-13, 11:41
A ja myslalem ze mniejsze

Mniejsze.

luz na nagrzanym silniku zmniejsza się.
No to źle myślicie.

kruczekvu
24-12-13, 12:10
No to źle myślicie.
To wyjaśnij z łaski swojej dobre myślenie

DefPL
24-12-13, 12:11
Może ktoś pomoże z tym problemem ? http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?191083-Dziwny-problem-z-obrotami-w-hondzie ustał na jakiś czas a teraz znów wrócił ogółem nawet na wolnych obrotach jak dam gazu i puszcze to spada na jakieś 400 obr, i na gazie i na benzynie ten niby silniczek krokowy wykręcałem ale był czysty.

Jookoozzz
25-12-13, 06:11
Może ktoś pomoże z tym problemem ? http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?191083-Dziwny-problem-z-obrotami-w-hondzie ustał na jakiś czas a teraz znów wrócił ogółem nawet na wolnych obrotach jak dam gazu i puszcze to spada na jakieś 400 obr, i na gazie i na benzynie ten niby silniczek krokowy wykręcałem ale był czysty.

Czysty nie oznacza ze działa...wyjmij przeczysc i sprawdz lub na odpalonym samochodzie odepnij wtyczke od niego i zobaczysz jakie bedzie zachowanie auta...