Zobacz pełną wersję : Oleje silnikowe i przekładniowe!!!!!
Strony :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
no dobra, to ja odpowiem....lej motula :)
ja w b serii mam millersa 5w50, polecam te oleje... co prawda ciężko wypowiedzieć się co jest lepsze a co gorsze, aczkolwiek olej służy mi już od ponad 20tyś i wsio ok
skolopendra
21-01-11, 12:30
co prawda ciężko wypowiedzieć się co jest lepsze a co gorsze,
i tego bym się trzymał :)
no i tego się właśnie trzymam ;) tzn jest skala porównawcza, bo może być tak, że zmieniamy olej [w sensie markę oleju] i nagle się okazuje że ma więcej jakiś substancji myjących i silnik zwiększa swój apetyt na oliwę, wówczas możemy powiedzieć że tego nie polecamy bo po wymianie zaczęło go mocno ubywać... z drugiej strony ciężko stwierdzić czy to olej był przyczyną. :rolleyes: :)
freelanc3r
27-01-11, 22:29
krotkie pytanie:
silnik D16Z6 po duzym remoncie. Mysle nad 2 olejami
- Valvoline 10W60 (polsyntetyk)
- Shell 10W60 (syntetyk)
co brac? czy moze zwykle 10W40? myslem tez nad Valvo 5W50 ale nie wiem... :)
jak zrobiłeś duży remont to lej syntetyk. Valvoline albo Motul
krotkie pytanie:
silnik D16Z6 po duzym remoncie. Mysle nad 2 olejami
- Valvoline 10W60 (polsyntetyk)
- Shell 10W60 (syntetyk)
co brac? czy moze zwykle 10W40? myslem tez nad Valvo 5W50 ale nie wiem... :)
rozumiem, ze silnik seryjny i ze ma to byc autko do jazdy codziennej , a nie wyscigówka na tor? d16 to zaden wynalazek nie jest, wiec nie ma sensu lac do niego oliwy 10w60. jezeli remont jest zrobiony dobrze to proponuje zalac mu 5w40. remontowalem identyczny silnik w del sol i pozniej smigal wlasnie na 5w40 ( u mnie byl to motul 8100 x-cess) , nie wymagal dolewek miedzy wymianami, pomimo tego ze przed remontem potrafil lyknac nawet 0.5-.08 na 1000km
freelanc3r
29-01-11, 19:55
to moze 5W50 Valvo? :)
ogolnie raz slsyzalem opinie o olejach syntetycznych ze moze byc za troszke za rzadki (0W 5W) ale no ja sie tylo pytam, ja nic nie wiem ;D
d14a4 obecnie na castrol magnatec 10w40, bieże 300-400ml na 1000km, przelot 190tys.
mam opcje za friko mieć odpowiedni zapas mobila super 3000 5w30 - tylko sie zastanawiam czy taka zmiana w tym przypadku nie zaszkodzi silnikowi??
zaszkodzic, nie zaszkodzi, moze jedynie wymagac wiekszych dolewek
Szukam i nie mogę znaleźć.... Wie ktoś Ile dokładine oleju wchodzi do d16z6 tak by stan byl na górnej kropce?
piszą różnie na Hamerykanskych stronach
3,3L bez zmiany filtra
3,6L ze zmiana filtra
i takie różne tam.
Pusty silnik 4,0L
Wymiana oleju z filtrem 3,3L
Wymiana oleju bez filtra 3,0L
freelanc3r
31-01-11, 15:54
wiec decyzja taka
valvo - shell
10W40 - 10W60
nie wiem ktory brac (10W.) Czy jest jakikolwiek sens lania 10W60 jak nie upalam auta na torze. W jakim celu mial bym taki olej zalac? Czy nie ma co sie bawic i lac zwykle 10w40?
Masz silnik po remoncie, znaczy zdrowy motor, tak? To ja bym wlał dobre 5W40 lub dobre 5W50 jak koniecznie chcesz coś "grubszego".
elo. zbliża sie wymiana oleju i na strychu mam resztki po poprzednich wymianach, 2 bańki z motula 5w40 i po zlaniu ich do jednej wyszlo akurat 3,5l czyli na wymiane starczy, i tu mam pytanie czy te oleje sie nie "przeterminowały"? 1 bańka ma 1,5 roku a druga rok. Czy moge je zalać bez obaw?
freelanc3r
31-01-11, 18:29
syntetyk odpada, mechanik odradzil. I to nie byle jaki mechanik tlyko facet ktory od X lat zajmuje sie tlyko i wylacznie hondami pracujac na aso czesciach.
skolopendra
31-01-11, 18:36
syntetyk odpada, mechanik odradzil.
a czemu to?
syntetyk odpada, mechanik odradzil. I to nie byle jaki mechanik tlyko facet ktory od X lat zajmuje sie tlyko i wylacznie hondami pracujac na aso czesciach.
To mu dałeś reklamę. Podaj jeszcze adres tego warsztatu skoro taki wporządalu niech inni też skorzystają.
ps. a ja Ci odradzę tego mechanika
a czemu to?
boooo.... X lat zajmuje sie tlyko i wylacznie hondami pracujac na aso czesciach. :D
Bezsensowie gada ten Twój X lat zajmujący sie hondami mechanik.
Mam silnik, który jakieś czas temu miał remont (u poprzedniego właściciela) i leje sytetyk motula 5w40. Jakoś daje radę...
Jeżeli jeździsz na syntetyku i z silnika nie ubywa drastycznie dużo oleju to lej syntetyk jak najdłużej się da. Na pierwszej stronie jest opisane jakie korzyści płyną z korzystania z olejów syntetycznych. Kropka.
Silniczek (d16z6) zaczął mi brac troche oleju. Jeździ na syntetyku - Motul 8100 5w40. mam 2/3 miedzy kropkami na bagnecie i troche ponad litr w bańce a przejechałem dopiero 3,5tys km czyli wziął 0,5L (?) no coś koło tego.
(najlepsze jest to, że nie cieknie, nie dymi na niebiesko ani nie kopci, nie śmierdzi olejem i nie wiem co jest grane)
Dokupować do każdej wymiany LITR tego motula by starczało czy lać inny olej?
hmmm zastanawiałem się nad valvoline vr1 10w60 choć jest podobno rzadszy więc pewnie będzie znikał szybciej.
ktoś używał tego oleju?
Mam dylemat i nie wiem co zrobić
ktoś poradzi?
Ja tak samo miałem z Mobil S 10W40. Od wymiany do wymiany(10k km) brał do litra(też nie miałem objawów spalania oleju jak dym itd. ), ale nie miałem sumienia schodzić z olejem o klasę niżej. Kupiłem Valovline i nie bierze, a już 2,5k km zrobiłem. Dużo jest o tym, że po wymianie na Valvoline spadło spalanie oleju, także na twoim miejscu wymieniłbym na 5w40 od Valvoline. Jak normalnie jeździsz to 10W60 odpada.
hmmm zastanawiałem się nad valvoline vr1 10w60 choć jest podobno rzadszy więc pewnie będzie znikał szybciej.
ktoś poradzi?
bzdura
teatr studio
05-02-11, 10:29
wymienial ktos sam olej w skrzyni w EJ 9??? jaki olej trzeba wlac i ile go wchodzi?? bo jak zrzucam biegi to zaczyna skrzynia mi chuczec wiec chcem wymienic bo po kupnie zrobilem 80 tys i nie wymienialem oleju..
skolopendra
05-02-11, 10:48
jaki olej trzeba wlac i ile go wchodzi??
chyba nie poczytałeś ego tematu od początku :cool:
Tylko mtf ,dwa litry
Silniczek (d16z6) zaczął mi brac troche oleju. Jeździ na syntetyku - Motul 8100 5w40. mam 2/3 miedzy kropkami na bagnecie i troche ponad litr w bańce a przejechałem dopiero 3,5tys km czyli wziął 0,5L (?) no coś koło tego.
jak chcesz zostac przy syntetyku zalej mobil 1 5w50 ewentualnie valvo 5w40 max life ubytki powinny sie zmiejszyc.
w ORI książecce serwisowej made in Austria do mojej H mam napisane że do manualnych skrzyń zaleca się stosowanie Shell EP75W/90 bądz Shell Helix 10W40 ( który to również zalecają do silnika ) spotkał się ktoś z tym ?
będe może nie długo zalewał hybryde czymś świeżym i zastanawiam czy np taki Motul Motylgear 75W-90 lub Motul Gear 300 75W90 nie byłby hmmm lepszy od MTF ? a raczej czemu ma być gorszy ?
skolopendra
11-02-11, 19:42
a raczej czemu ma być gorszy ?
jest zbyt gęsty
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
tak tak czytałem ale tak jak pisałem wyzej w orginalnej ksiązce serwisowej pisze zeby uzywać Shell EP 75W90. ma ktoś jeszcze taką książke ?
ok MTF jest : MTF-94 - 75W80
ale i Motul jest 75w80 do znalezienia ;)
skolopendra
11-02-11, 23:31
orginalnej ksiązce serwisowej
w japońskiej tak nie pisze sprawdzałem :cool:
siemens_15
14-02-11, 11:49
Panowie, mojej Hance stuknęło 350tys, jak ją kupiłem miała niecałe 200tys i wymieniłem olej na motul 5w40 8100 i cały czas się jego trzymam. Od wymiany do wymiany nie ubywa nic na bagnecie (wymiana co 10tys.) Czy z racji na przebieg jest sens przejść na 10w40?
skolopendra
14-02-11, 11:54
jest sens przejść na 10w40?
nie!
siemens_15
14-02-11, 12:39
nie!
Pytam, bo niektórzy piszą, że przy ok.200tys km jeżdżą już na półsyntetyku, a u mnie na blacie jest ponad 350tys i zero zużycia oleju. To chyba oznacza, że niestety większość Hanek jest kręconych i właściciele wierzą w przebiegi poniżej 200tys w nastoletnim aucie.
skolopendra
14-02-11, 12:49
bo niektórzy piszą, że przy ok.200tys km jeżdżą już na półsyntetyku,
niektórzy po zrobieniu remontu i pałowaniu kilku-kilkunastu tysięcy robią remont od nowa :)
nie!
reszta jw.
Witam.
Kupiłem Civica VI gen. 4d sedan 1.4 16V 90KM z 1998, 170kkm na blacie.
Auto krajowe, od paru lat serwisowane w ASO.
ASO zawsze lało SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-40, a od dwóch lat SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30.
Pojawia się pytanie - Czym zalać silnik?
- SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W-30,
- SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30,
- SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-40?
Załóżmy, że pieniądze nie grają roli (te kilkadziesiąt PLN mi różnicy nie zrobi).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
skolopendra
15-02-11, 09:59
Czym zalać silnik?
czym chcesz ,znaczenia to nie ma
Czym zalać silnik?
Motulem
Kupiłem SHELL HELIX ULTRA 5W-40.
Od zawsze w silniku był SHELL, nie było zastrzeżeń.
Skoro coś się dobrze sprawuje to nie będę zmieniał :).
Dzięki za rady.
Pozdrawiam!
prośba o usunięcie tej odpowiedzi
Motor 1,4 D14Z4 MB27 '99 195kkm na blacie - zalewany Mobilem 5W50 i zużycie ok 400-500ml / 10 tyś km. Zostawić czy zmienić ?
skolopendra
18-02-11, 21:04
Zostawić
tak
witam,
Kupiłem Honde Civic V niby 96 pierwsza rejstracja sierpień od 97 roku na gazie czyli wieksza część swojego przebiegu instalacja Holenderska, kupiłem ją w sierpniu zeszłego roku w Holandi przyjechałem nią do Polski w trasie ani grama nie wzieła oleju zrobiłem po polsce nią jeszcze 2 tysiące i tez ani grama nie wzieła wymieniełm rorząd wszystkie filtry i nie wiedziałem jaki jest w niej olej zalany wszyscy radzili mi zalać 10w40 mobila więc tak zrobiłem i zalałem no i zaczeła już brać mi skubana olej po 3 tysiacach nie wiele ale już dalej było gorzej 1500 km musiałem wlać litr mobila teraz znowu zbliza mi sie przebig 10 tysięcy na tym oleju czyli wymiana i co mam zrobić lać 10w40 czy już szukać funduszy na remont silnika przebieg już 300 700 tyś.
możesz spróbować valvoline MaxLife. Drogi nie jest i może zmniejszy branie oleju, ale i tak szukałbym kasy na remont albo lepiej SWAP na inną jednostkę
skolopendra
21-02-11, 20:41
możesz spróbować valvoline MaxLife.
dokładnie tak .sam przeszedłem z motula na niego ,i jestem zadowolony :)
a co mówicie o takim oleju ( OLEJ LIQUI MOLY Z DWUSIARCZKIEM MOLIB. 10W40 5L) http://allegro.pl/olej-liqui-moly-z-dwusiarczkiem-molib-10w40-5l-i1472637476.html
skolopendra
27-02-11, 12:37
Z DWUSIARCZKIEM MOLIB.
wlej ceramizer powłoka będzie mocna i trwalsza od MoS2
dokładnie tak .sam przeszedłem z motula na niego ,i jestem zadowolony
zmieniła się praca silnika, mniej go pobiera czy jeszcze coś innego ?
skolopendra
27-02-11, 13:20
zmieniła się praca silnika
tak procował trochę ciszej
lecz teraz leje
valvoline 5w40 maxlife
równie dobrze pracuje i mniej go silnik "spożywa"
równie dobrze pracuje i mniej go silnik "spożywa"
a jakieś cyfry aby było widać różnicę ?
a czy można i jest sens przejść z 10w40 na 5w40 coś to da na plus czy nie ?
skolopendra
27-02-11, 13:56
a czy można
tak
i jest sens
to zależy
coś to da na plus czy nie ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
czytać nie umiemy?
a jakieś cyfry
z ok 350ml/1000km
do ok 200mml /1000km
witam posiadam civic D14A3 zalany ELF 10w40 czas już zmieniać tylko na co?? :confused:
skolopendra
28-02-11, 09:25
tylko na co??
na to samo
Jaki Valvoline do vti 6 gen ?
skolopendra
01-03-11, 13:12
Jaki Valvoline do vti 6 gen ?
ja mam 5w40 maxlife i nie narzekam
dodam ze przebieg 198 tys interesuje mnie vr1 ale jaki 5w40? moze 10w60?
skolopendra
01-03-11, 20:07
5w40?
valvoline maxlife
60 jest dobra do jazdy na tor
a vr1 jest chyba tylko 10w60 a nie ma 5w40
VR1 są trzy rodzaje, 5w50 syntetyczny, 10w60 półsyntetyczny, 20w50 mineralny. Ja bym brał ten pierwszy lub z MaxLife 5w40...
czyli VR1 5w50 lub maxlife 5w40? no ja lubie cisnac po miescie i jak 1/4 jakas sie nawinie to zawsze chetny jestem na torze nie bede raczej jezdzil ale sproboje ten VR1 5w50 chyba
Bierze Ci coś oleju? Jak tak to też sprawdź czy będzie brało więcej/mniej bo jeżdże na motulu 5w40 i się czaje na tego valvo tylko nie wiem czy warto :)
mam pytanie - znajomy zalać chce swoje crx olejem Motul 5000 który z przeznaczenia jest dla motocyki, skuterów i ATV - nie pytajcie mnie czemu tak robi.
ale jakie moge mieć argumenty by odradzić mu ten zabieg ? są jakieś czy to taki sam silnik 10w40 jak kazdy inny ?
"proponujue przed wymiana oliwy zastosowac srodek MOTUL ENGINE CLEAN". A czy można bezpiecznie - bez stosowania tego środka - wlać półsyntetyk po mineralnym? Teraz jest Castrol Magnatec 15W40, docelowo chciałbym przejść na Motul Synergie 6100 10W40. Przebieg, to oczywiście wielka niewiadoma, bo "oficjalnie" na liczniku jest niecałe 110tys.km, co na rocznik '96 wydaje się nierealne. Jeśli wierzyć fakturom z warsztatu w Belgii, to w 2006r przy przebiegu nieco ponad 82tys.km wlany był Castrol Protection 15W40. Dlatego również zalałem Hankę mineralnym.
Czy oleje syntetyczne zmniejszają współczynnik tarcia elementów silnika?
skolopendra
04-03-11, 16:39
Czy oleje syntetyczne zmniejszają współczynnik tarcia elementów silnika?
a czytać umiesz :cool:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
a czytać umiesz
Nie znalazłem nigdzie jakiegokolwiek porównania pod tym względem. Odnośnie dodatków (oczywiście nie w tym artykule) typu "MotoDoktor" tak - i faktycznie poprawiają one osiągi silnika, m.in. dzięki redukcji tarcia - odnośnie olejów nie...
spokojnie mozesz zastosowac plukanke motulowska. dla przykladu ( niektorzy juz to czytaja 100 raz) mam w garazu honde jazz z 1984roku, ktora jezdzila na oleju mineralnym, po plukanki smiga wlasnie na polsyntetyku 6100+ 10w40, zero wycieku. osobiscie sporo sprzedalem tych plukanek do aut poczawszy od civica 1.4 a na CTR skonczywszy. nigdy nie mialem negatywnej informacji zwrotnej. wiec plucz i zalewaj polsyntetyk:)
ypu "MotoDoktor" tak - i faktycznie poprawiają one osiągi silnika, m.in. dzięki redukcji tarcia - odnośnie olejów nie...
Nie mylić zagęszczaczy oleju z produktami typu ceramizer
spokojnie mozesz zastosowac plukanke motulowska
A bez płukania się nie da? Niestety ten środek kosztuje prawie tyle, co zmiana oleju...
Cóż, faktycznego przebiegu sprawdzić się nie da... Na mineralnym po 11tys.km nie ubyło praktycznie nic.
TENCIO - dzięki za odpowiedż!
jasiek09 - wierz mi, iż nie mylę! Sam tego "doktorka" nie testowałem, ale już mój ojciec tak... Jego stara Corolla 1.3 osiągi miała naprawdę imponujące, a po wlaniu specyfiku z "Tesco" moje D14A4 nie daje rady...
skolopendra
06-03-11, 16:24
1.3 osiągi miała naprawdę imponujące, a po wlaniu specyfiku
bez przesadyzmu :rolleyes:
bez przesadyzmu
Jak na tę pojemność rzecz jasna ;) I... W porównaniu z moim D14 :(
To nie chcę wiedzieć w jakiej kondycji jest to d14, silnik po tym gównie się pewnie trochę uszczelnił ale gdybyś go zobaczył od środka nigdy więcej byś nie zalał "doktora". Przy takiej temperaturze to fajną musi mieć ta zupa konsystencję, pewnie smaru i zapewnia optymalne smarowanie;);)
To nie chcę wiedzieć w jakiej kondycji jest to d14
Obawiam się, iż to nie kwestia kondycji - silnik pracuje bardzo ładnie, przy normalnej jezdzie nie bierze oleju itp. Dlatego zastanawiam się nad zmianą oleju na półsyntetyczny - może silnik pracował by "lżej".
Mógłby mi ktoś doradzić, czy po mineralnym mogę zalać go półsyntetykiem, bez płukania silnika?:confused:
skolopendra
07-03-11, 15:31
czy po mineralnym mogę zalać go półsyntetykiem, bez płukania silnika
tak
Witam
Przejrzalem wieksza czesc tematu i widze ze duzo osb jezdzi na 10w40, ja od 4lat jezdze na shellu racing 10w60 wymieniany co 20tys (tak mi mechanik powiedzial :) )
Auto ma najechane 220tys i od wymiany do wymiany dolewam nie caly litr to chyba w nie najgorszym stanie jest silnik ?
Chce zmienic olej na jakis tanszy mysle o:
valvoline 10w40
mobil 6100 synergine + 10w40
lub inny ale jaki?
I co ile powinno sie wymieniac co 10 tys ?
skolopendra
08-03-11, 10:02
ale jaki?
przeczytaj tema ponownie :cool:
co ile powinno sie wymieniac co 10 tys ?
najwyższa pora zaglądnąć do manuala :rolleyes:
dolewam nie caly litr
to po zmianie prawdopodobnie dolejesz dwa
niekoniecznie, jezeli zmniejszy interwal wymiany do np 12.000km to jest szansa , ze oliwa nie bedzie az tak przepracowana i nie bedzie jej ubywac w wiekszym stopniu. tradycyjnie juz, jezeli zdecydujesz sie na motula to zapraszam do siebie :)
Tencio, masz już w ofercie Motul X-max 0W40? A jak nie, to czy wogóle będiesz się nim interesował czy nie?
skolopendra
08-03-11, 16:07
masz już w ofercie Motul X-max 0W40?
jak nie ma to załatwi :)
Tencio, masz już w ofercie Motul X-max 0W40? A jak nie, to czy wogóle będiesz się nim interesował czy nie?
to nowosc, pojawilo sie to juz w niemczech. ja jeszcze tego nie mam, ale oczywiscie moge to miec rowniez. pytanie do czego to chcecie wlac?
Nie ma różnicy, jest to zwykły pełen syntetyk i tyle.
X-max 0W40.pdf (http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf)
Tylko, że mnie jego parametry pasują i tyle.
mozesz
Dzięki za odpowiedzi! W ramach "kompromisu" zastosuję jednak płukankę LiquiMoly (tańsza od motulowskiej) i zaleję silnik 6100 Synergie +.
Pozdro!
nie ma sprawy. po oliwek zapraszam do siebie :)
a co wlać do Hondy Jazz 1,4 i -DSI z nalotem 34tyś km - wiem że był syntetyk ale nie mam ksiązki serwisowej wiec nie wiem jaki. co polecicie ? po za Motulem.
poza motulem....moze motul 8100 eco-nergy 5w30 , dedykowany do tego silnika :)
Hubert Multana
20-03-11, 11:37
Sprawa prezentuje się następująco:
Kupiłem samochód 2 miesiące temu i nie znam jeszcze jego dokładnej charakterystyki pracy. Wydaje mi się, że łyka olej.
Samochód w tym momencie ma 195500km przebiegu. Według naklejki pod maską olej zmieniany był przy 191800km, czyli około 4000km temu. W tym momencie po sprawdzeniu poziomu oleju sięga on równo do dolnej kropki na wskaźniku (EK3 przedlift silnik D15Z6).
Wraz z zakupionym samochodem dostałem butelkę oleju Mobil 1 0W-40 o pojemności 5l, jest tam około 1,8l oleju, czyli 3,2l powinno być w silniku...w co nie chce mi się wierzyć. Co zrobić?
zmienic na 5w40 i kontrolowac stan, jezeli spalanie oliwy bedzie nadal wystepowac, proponuje przejsc na 10w40 przy kolejnej wymianie , a ostatecznie wiosa na 15w50 ( podajac te parametry mowie o olejach MOTUL, bo takimi sie zajmuje). nie wiem, czy robiles regulacje zaworow? w zasadzie powinienes to zrobic, skoro auto swiezo po zakupie, a historia serwisowania nieznana.to nie droga operacja. jezeli po zdjeciu dekla zaworow zobaczysz sporo nagaru na klawiaturze to przed wlaniem nowego oleju mozna jeszcze zastosowac plukanke silnika. w naklejki nie wierz, moga, ale nie musza byc prawdziwe. oliwa moze miec sporo wiecej kilometrow, moze byc przepracowana, auto moglo dlugo stac. jest sporo czynnikow ,ktore mogly wplynac na stan oleju na bagnecie, nie koniecznie musi to byc zmeczenie silnika. jak tam wyglada rura wydechowa? masz w srodku czarna maź? w razie czego słuze pomoca przy dobraniu oliwy.
pozdrawiam.
tencio
p.s
zakladajac ze oleju bylo wlane do polowy sklali na bagnecie, lub nawet pod max to i tak jest niezle jak na 0w40 ( o ile ten olej tam byl wlany) i przebie 4000km. po zmianie na 5w40 powinno sie poprawic
Hubert Multana
20-03-11, 13:48
No to tak. Poszedłem do garażu i dolałem około 200-300 ml tego 0W-40. Po dolaniu odczekałem kilka minut i na wskaźniku olej był trochę bliżej poziomu max niż min. Wychodzi więc na to, że przestraszyłem się tego, że min na wskaźniku oznacza pusty zbiornik oleju. Wygląda na to, że wszystko jest ok, bo ten olej to pełny syntetyk o konsystencji zbliżonej do wody. Zrobię jeszcze jeden kontrolny pomiar za jakiś czas i wszystko będzie jasne.
pomiedzy kropkami liczac po ich zewnetrznych krawedziach wchodzi ok 0.8 litra, liczac po zewnetrznych wychodzi to ok 1l...to tak dla informacji :) , skoro zostalo ci jeszcze tego 0w40 na dolewki to spokojnie dolewaj i jezdzij, a dopiero jak zabraknie to juz nie baw sie w dokupywanie litrowki 0w40, bo dosc drogo to wyjdzie, tylko od razu zalej nowy olej
pozatym, te kilka minut to i tak malo czasu zeby olej splynal do miski, szczegolnie jak jest zimny. odczekaj godzine i wtedy skontroluj
skolopendra
20-03-11, 19:53
pomiedzy kropkami liczac po ich zewnetrznych krawedziach wchodzi ok 0.8 litra
nie wewnętrznych ?
Hubert:
Mobil 1 bardzo dobra oliwa, o ile nie jest lana w Polsce. kolega ma pojemnik 5L, czyli import zza granicy, po kodzie kreskowym można sprawdzić, skąd pochodzi. A Mobil 1 0W40 ma bardzo dobre parametry i ludzię patrzą tylko na te podstawowe oznaczenia, jakby z nich wszystko wychodziło. A teorii spiskowych o olejach X i Y na każdym forum na świecie można poczytać. Ten Twój olej jest bardzo dobry i jego lepkość mimo tego, że to 0W40 jest bardzo podobna do 5W40, bo różnica jest tak niewielka, za to wskaźnik lepkości zdecydowanie lepszy. Poza tym olej ma wyższą lepkość, jak prawie każdy 5W30, bo nie chcę pisać, że każdy, a z oznaczeń to tak jednoznacznie nie wynika. A najważniejsze, żeby HTHS mieć nie za niski, jak dla mnie wyższy jest lepszy czyli >3,5mPa.s. I olej spełnia nowsze i surowsze normy czystości od 5W40. Tak samo jak 0W40 Motula. Z tym, że Mobil w 5L kupisz już w PL, a Motula na obecną chwilę nie ma.
I ostatecznie, lepiej dla silnika, jak spala jakieś nie za duże ilości oleju, który lepiej smaruje, niż nie spalać wogóle oleju, który będzie miał wyższą lepkość, ale nie będzie pełnym syntetykiem.
Mobil 1 bardzo dobra oliwa, o ile nie jest lana w Polsce
poniewaz??
hehe Masz jakies wyniki badan porównójące mobil 1 produkowny w pl a zagranica? czy tylko naczytales sie na forach internetowych bzdur? Do kazdego swojego samochodu zalewam mobil1 syntetyk w 4 litrowej butelce produkowny w pl w rafineli lotosa i z silnikami nie mam zadnych problemów- oleju nie biora wogole,a po zdjeciu pokrywy zaworow sa czysciutkie jak z fabryki.
Ponieważ płacisz za dużo złotówek za coś, co nie jest warte tylu złotówek, od co. Skoro o tym wiesz i jesteś taki wyniosły, to może spójrz w lustro, tylko sobie brody nie zapluj. A jak dalej nie rozumiesz, to sprawdz sobie, co ile kosztuje.
Ja jak kupuję olej X, to chcę olej X.
I kto powiedział, że po Lotosie, albo po Mobil 1 rozlewanym w PL będziesz miał z silnikiem problemy. Ale tu umiejętność czytania się kłania.
Gratuluję dobrego stanu silnika, oby Ci jeszcze wiele lat służył.
Mobil 1 bardzo dobra oliwa, o ile nie jest lana w Polsce
ponieważ płacisz za dużo złotówek za coś, co nie jest warte tylu złotówek
nierozsmieszaj mnie bardziej . :)
Skad wiesz ze mobil 1 rozlewany w Polsce jest gorszej jakości niż mobil 1 rozlewany za granicą? Porównywałeś je pod wzgledem chemicznym w laboratorium? Badałeś parametry fizyczne obu oleji świezych i przepracowanych- pokaż mi prosze przynajmniej jedno wiarygodne źródło w którym znajde takowe testy -porównywujące oba oleje syntetyczne mobila produkowane w Polsce i zagranicą. Czy jeżdziłeś chociaż na mobilu1 produkowanym w Polsce i zagranicą i zauważyłeś różnicę w pracy silnika?
Wiem ile kosztuje mobil 1-jak wspomniałem jeżdze na takowym. Powiedziałbym ze jest nawet tani granice 130 /140 pln za 4 litry a mozna wyrwac i taniej. Mobil rozlewany w pl jest naprawde olejem bardzo dobrej jakości. Podobnie jak inne oleje rozlewane w PL Tu przynajmniej mam pewnosc ze nad procesem produkcyjnym czuwa Polak któremu zalezy na swoim stanowisku a nie jak np w niemczech kebab który ma wszystko w du*** bo jak go zwolnia to wezmie zasiłek z którego utrzyma całą swoja 20 osobowa rodzine.
Rówież zycze Ci aby twoje autko jeżdziło długo bezawaryjnie i pamietaj na oleju nie warto oszczedzac :)
zastanawia mnie straszna rozbierznosc ceny oleju castrol magnatec 10w40. Na allegro moge znalesc juz 4l za 75zł i to w lodzi w sklepie, dzwonilem po roznych sklepach i ceny sa rozne od 75-100 a np w norauto po 150. Czy warto kupowac taki tani olej czy nie jest to podejzane?Bo wiem ze teraz podrobienie pudelka to nie problem
W sklepach można znaleźć takiego Castrola nawet po 65zł :)
przez ostatnie prawie 5tys km (4,7 chyba) zauważyłem ubytek oleju koło 650ml z czego ciekmnie mi trochę miską (uszczelka) i zaworem VTECa (także uszczelka). Wychodzi ubytek oleju 138ml na 1000km czyli pewnie max ze 120/125ml może palić a reszta ucieka (nie jeżdżę emerycko ale i nie pałuje bez sensu). Jeżdżę na syntetyku Motula 8100 - 5w40.
Przejście na półsyntetyk byłoby głupie w tym wypadku, bo Spalanie w normie tak (biorąc pod uwagę, że to jednak syntetyk) ? :) Myślę ogólnie o zmianie oleju i tak mędrkuje sobie...
Ktoś coś wie o Valvoline VR1 5w50 lub 10w60?
ja osobiscie takim splaniem oleju bym sie nie przejmowal, a lanie 10w60 uwazam za bezsensowne nawet w zmodzonym d16z6
Okej, czyli 5w50 Valvo będzie ok. Chce przetestować jakiś dobry i nie za drogi olej teraz po motulu i ten valvo wpadł mi w oko.
Szukam dobrego oleju do D15 z nalotem c.a 150kkm do sporadycznego pałowania.
Nie chciałbym 10W60 więc szukam 10W40. Zalewać motulem? Tylko jakim?
6100 synergie+ :) , w razie czego zapraszam do siebie :)
Karas:
Pewnie, że nie mam lab i nie badałem. Ale skoro olej X pali tyle, a oleju X zza granicy mniej, to ja nie widzę problemu w wyborze. Poza tym jeszcze raz, te Twoje 130-140 to jakaś chora cena. Zrozum to wreście! Lotos kosztuje za 4L dużo, dużo mniej, a za podobne pieniądze, ja nawet taniej mam 5L Motula 5W40 i pewnie masę innych olejów, za ~150 5L baniak Mobil 1 0W40 z alledrogo, więc skończ, bo przepłacasz.
Poza tym mówiąc prawdę, tylko baza olejowa jest taka sama, jak w oleju z pudełka Lotos, dodatki są inne. Ale od bazy też wiele zależy, a dla Ciebie to tam jeden ch.. I oczywiście naczytałem się tego na forum:rolleyes:
I sam jesteś śmieszny nad wymyślaniem o jakiś Polakach i Niemcach, "jakby jakikolwiek ludek ten olej gdzieś mieszał", co najwyżej co jakiś czas wożą próbki do laboratorium i badają skład, ale skąd Ty masz takie rzeczy wiedzieć.
Chcesz Lotos, to kup sobie Lotos, chcesz Mobil 1, to kup Mobil 1, ale płacić za to tyle, ile to warte. Przestań się chwialić, że przepłacasz za Mobil 1, który jest nim tylko z nalepki i dodatków dodawanych do oleju.
I ostatecznie podtrzymuję i uważam, że Mobil 1 zza granicy jest Mobil 1 w 100% i jest lepszy od polskiego Mobil 1 ( Lotos + dodatki Mobil 1 ). Ale nie udowodnię tego nikomu na szeroką skalę i nie zamierzam.
Kupujcie sobie, co uważacie za stosowne.
Nie mylić zagęszczaczy oleju z produktami typu ceramizer
Co do tych "zagęszczaczy", to i bez tego silnik ładnie pracował i przyspieszał - po tym pracuje jakby "lżej". Ale mniejsza z tym.
A co sądzisz o ceramizerach? Chodzi mi o ewentualne zastosowanie tego, w celu dodatkowej ochrony silnika - redukcji tarcia itp., a nie "beznarzędziowej naprawy silnika".
w celu dodatkowej ochrony silnika - redukcji tarcia
Napewno nic nie zaszkodzi, znam kilka Hanek które z tym jeździ
skolopendra
25-03-11, 10:13
A co sądzisz o ceramizerach?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10891-Regeneracja-silnika-za-50zl&highlight=ceramizer
szukaj leniu :cool:
odnosnie plynu do skrzyni bo czytam i straszny nacisk na MTF-3 a czemu np do swojej d15b7 EJ2 nie moge zalac takiego http://moto.allegro.pl/valvoline-durablend-75w80-gl-4-sklep-lodz-i1510096078.html nie przesadzajmy ze tylko ten mtf sie nadaje
skolopendra
28-03-11, 09:19
nie przesadzajmy ze tylko ten mtf sie nadaje
nikt nie przesadza ,wystarczy poczytać
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
to wtedy byś wiedział że mtf ma gęstość 5w30
nie 75/80!!
:cool:
a nie ma innych o tej gestosci?
nie przesadzajmy ze tylko ten mtf sie nadaje
Wlej to co dałeś w linku i na własnej skórze się przekonasz, że to nie jest przesada
Skąd wiadomo że MTF spełnia klasę lepkości 5W30? Nie spotkałem się z info żeby ten olej miał <3500cP w -25, <60000cP w -35 oraz HTHS >2,9.... bo tylko wtedy można taki olej zakwalifikować do klasy 5W30 :) Dlatego pytam bo może coś mi umknęło.
Tak poza tematem, 75w80 i 5w30 to całkiem zbliżone lepkości, podobnie jak 75w90 i 10w40, kłaniają się tabele SAE ale nie należy wyciągać z tego zbyt pochopnych wniosków :)
skolopendra
28-03-11, 11:44
pytam bo może coś mi umknęło.
tak ,cała masa dodatków
i temat główny ci umknął
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15008-Jaki-olej-do-D14A3-A4/page4&highlight=AMSOIL
Wszystko dobrze tylko tam jest za mało parametrów podanych żeby hondowski MTF klasyfikować w lepkości 5w30, choć wcale nie twierdzę że tak nie jest.
****mały****
31-03-11, 09:24
Panowie a co sadzicie o tym oleju przekladniowym?? pytam bo chcialbym wymienic mam skrzynie manualna d13b2 , niewiem jaki wczesniej byl tam olej generalnie
http://moto.allegro.pl/motul-gear-300-75w90-75w-90-1l-promocja-i1536428706.html
Czytaj...
Cały temat jest o tym.. tylko ori MTF.
A stronę wcześniej masz kilka uwag do specyfiku o który pytasz ;)
skolopendra
31-03-11, 17:50
Panowie a co sadzicie o tym oleju przekladniowym??
nie nadaje się
odnosnie plynu do skrzyni bo czytam i straszny nacisk na MTF-3 a czemu np do swojej d15b7 EJ2 nie moge zalac takiego http://moto.allegro.pl/valvoline-durablend-75w80-gl-4-sklep-lodz-i1510096078.html nie przesadzajmy ze tylko ten mtf sie nadaje
Ale możesz tam nawet z kija spuścić tylko po co...podajesz wynalazki a tak naprawdę to chcesz na zmianie oleju który może będzie tam spełniał swoje zadanie przez kolejne 15lat zaoszczędzić 40-50zł...IMO nie warto
panowie, uwaga na allegro i w innym obiegu pojawila sie juz podrobka syntetyku MOTULA 8100 x-cess. sugeruje przemyslane zakupy. w poniedzialek bede mial foto oryginalu vs. fake
Podróbek jest IMO mnóstwo...chyba te różnice w cenach nie są dziełem przypadku :)
http://img199.imageshack.us/img199/8655/motulfake.png (http://img199.imageshack.us/i/motulfake.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kto zgadnie który to oryginal, a ktory fake?
Strzelam lewy oryginał, prawy fake ;)
to jeszcze zaczekam ze wskazaniem oryginalu :) , towar podrobiony zostal zakupiony przez allegro z faktura itp
to ja raczej zapytam - co tkwi w środku fake'a w takim razie
tego to ci nikt nie powie poza osoba ktora to podrabia
Na fotce z lewej jest oryginał-widać po napisie "8100"-bo mam taką samą czcionką 6100 :p
i liczę, że mam oryginał :cool:
to jeszcze zaczekam ze wskazaniem oryginalu :) , towar podrobiony zostal zakupiony przez allegro z faktura itp
to jakies gamonie z bangladeszu podrabiją nie mogli tego zeskanować
Ja bym mu wysyłał ultimatu m albo wysyła Ci 500zł na konot albo ty wysyłasz materiał na psy
i ma przep*& bo to chyba gruuuby przewał
wg moich najnowszych dociekań internetowych
najprawdopodobniej MTF jest syntetykiem o gęstości 5w30(i z tego powodu zapewne manual zaleca czasowo lać silnikowy,nie przekładniowy olej)
.często wymienianym przez amerykańskich użytkowników hond
na
AMSOIL Synthetic Synchromesh Transmission Fluid (MTF) 5W-30 meets
to, że jego nazwa handlowa to MTF to nie znaczy, że musi być to samo co Hondowski, mimo tego, że uważam patrząc po tych parametrach, że 75w80 sprawdziłby się to do swojej Hondy naleje oryginał MTF z serwisu, pomijam już fakt, że olejami handluje hurtowo i detalicznie na codzień i pracuje w autoryzowanym dystrybutorstwie pewnej marki jako jedna z 30 firm w Polsce.
pieniądze podrabiają to i olej podrobią :-) najlepiej u sprawdzonych sprzedawców i tyle a nie szukać po allegro u byle kogo a potem się zastanawiać dobry czy nie bardzo... przeciętny człowiek, który widzi bańkę od wymiany do wymiany będzie miał ciężko się poznać...
DavidVTEC-E
06-04-11, 11:24
Witam, kupiłem całkiem niedawno CIVICA 5D MB... Angol. 1.5 VTEC-E 114KM (D15Z8) 1998 rok.
Przebieg 200 tys. (oryginał na 100%)
No i pasowałoby wymienic olej... ;) Mam "ochotę" wlać ELF'a 10W40
dobry pomysł ? Oleju nie bierze mi. Sama benzyna bez gazu :):)
proponuje 5w40 , jezeli bedziesz zainteresoany motulem to zapraszam do siebie
PAWELEKHONDA
06-04-11, 21:54
a ja ma pytanko mam motula oznaczenia SAE 80W90 , API GL5 , MIL L 2105 C to dobry bedzie do hondy ? do szkrzyni? bo był lany do innych samochodów i mam tego duzo :)
nie bedzie dobry, temat walkowany juz setki razy. do hondy leje sie mtf, dostepny w aso hondy, lub tutaj na forum u kolegi Jarusnet. wiem co mowie, bo pomimo tego ze handluje motulem, to zawsze jak ktos pyta o olej do skrzyni to odlsylam go wlasnie do aso, albo jarusnet'a
do hondy leje sie mtf
Amen!
PAWELEKHONDA
07-04-11, 19:25
aha no ok :) dzieki za odpowiedz warto było zapytac po to jest forum:):)
Shell SF 5288 75W-80, do skrzyni biegów, dalsze spostrzeżenia z eksperymentu:
Olej zalany przed zimą, zrobione około 7500km na nim;
Skrzynia biegów wciąż działa, całą zimę zero problemów z wrzucaniem biegów (na ile pozwala kiepski stan skrzyni biegów);
Nie twierdzę, że nie (za)działa(ł) 'krzywdząco' na skrzynię (skorodowanie/zniszczenie elementów skrzyni etc); Bo wglądu nie mam;
Ale moja skrzynia i tak jest na 'finiszu' więc nie bałem się tego zalewać;
Działa i tak lepiej niż na ori 15-letnim oleju, a o to mi chodziło...
Jakbym miał skrzynię po remoncie, ew skrzynię o znacznie lepszej kondycji zalałbym MTF...
Uploaded with ImageShack.us
kto zgadnie który to oryginal, a ktory fake?
to jak? który to który?
ten z lewej to oryginal, ten z prawej to fake, a co w srodku to nie wiem
Czyli trzeba zwracać uwagę na napisy :p
skolopendra
11-04-11, 14:03
Czyli trzeba zwracać uwagę na napisy
w końcu je poprawią
Oby jak najdłużej im sie to nie udało
trzeba kupowac od sprawdzonego sprzedawcy, a nie jak najtaniej :)
Ja nie kupuję jak najtaniej. W sklepie na Bemowie jest za 104 zł czyli tak jak u Ciebie (chyba) tylko odchodzą koszty przesyłki.
Edit: mowa oczywiście o 6100 Synergie + 10w40
Witam. Kupilem Honde EJ9 D14A3/4 z przebiegiem 216tys, jezdzi aktualnie na Castrolu 0W30
Bede planowal zmienic olej i teraz pytanie. Rozumiem ze najpierw warto przejechac z 1tys km by sprawdzic czy oleju zbytnio nie bierze. Jezeli bierze olej to zmiana na jaki a jezeli nie bedzie brala oleju to pozostac przy tym samym?
skolopendra
13-04-11, 12:02
Jezeli bierze olej to zmiana na jaki a
5w40, firmę sam wybierz z tematu
Zapytam dla upewnienia sie zeby byc pewnym. Jezeli nie bierze oleju to dalej lac 0W30 czy i tak zmienic ( jezeli bierze olej badz nie ) z tym przebiegiem juz na 5w40 ? Bo to dalej jest pelny syntetyk. Prosze o info ; )
skolopendra
17-04-11, 11:16
5w40
tak
Co można najlepiej wlać na dolewkę zamiast Valvoline Maxlife 10W40?
skolopendra
17-04-11, 17:13
10W40?
wszystko o tej gęstości
Ale ogólnie mieszanie olei mimo iz np oba sa 10w40 i tak nie jest za bezpieczne bo to nie oznacza ze maja tą samą gęstość no i nie raz już widziałem jak potrafiły się "zwarzyć" albo silnik na tym ucierpiał. Ale to lotto - jednemu nic sie nei ztanie a drugiemu coś pójdzie nie tak
a co z zapewnieniami że teraźniejsze oleje są mieszalne ?
a co z zapewnieniami że teraźniejsze oleje są mieszalne ?
a jak Ci sie coś wysra to udowodnisz, że to przez dolanie innego oleju? tak właśnie się wykorzystuje owe slogany
do Mobila 10w40 dolałem Motula 6100 Synergie 10w40 i olej się nie zważył więc nie panikujcie
a jak Ci sie coś wysra to udowodnisz, że to przez dolanie innego oleju?
wydaje mi się że takie coś mogło się stać 10 lat temu, teraz biorąc pod uwagę fakt jak rozwija się technologia z olejami to dla mnie nie do pomyślenia. Swego czasu miałem wyciek i musiałem dolać do 15w50 10w40 i żadnych problemów, oba półsyntetyczne.
skolopendra
18-04-11, 08:14
Ale ogólnie mieszanie olei mimo iz np oba sa 10w40 i tak nie jest za bezpieczne bo to nie
są mieszalne między sobą
nawet te o innej gęstości :cool:
a jak Ci sie coś wysra
i nic się nie wysra :) chyba że zmieszasz z kujawskim :rolleyes:
witam ma takie pytanie do skrzyni tylko i wylacznie olej z serwisu czy moze byc cos innego np 75w90 ??
skolopendra
25-04-11, 11:02
75w90 ??
nie
czyli ma rozumiec ze tylko i wylacznie ojel hondowski
ale to 10w40 to na chwile chyba mozna czy jak ??
skolopendra
26-04-11, 22:36
na chwile chyba
tak
Długaśny ten temat więc nie bijcie jeśli było;) Na dniach wymieniam olej w swojej żabie i mam jedno pytanie. Odkąd auto jest w Polsce (ponad 3 lata) jeździ na Mobilu 10w40. Wyczytałem, że większość poleca Motula. Czy jest sens zamienić Mobila na Motula? Jeśli tak to jak rozumiem ma być Synergie 6100+ 10w40.
skolopendra
29-04-11, 10:15
jest sens zamienić Mobila na Motula?
możesz spróbować
ja osobiście śmigam na valvoline
a ja standardowo po motula zapraszam do siebie, mozesz sobie go odebrac u mnie w krakowie
możesz spróbować
to wiem:p ale czy jest sens?
a ja standardowo po motula zapraszam do siebie, mozesz sobie go odebrac u mnie w krakowie
dzięki, jak się zdecyduję to się odezwę:)
skolopendra
29-04-11, 12:29
ale czy jest sens?
jeśli oczekujesz 10km więcej to tak
na 15 nie licz
:D
zostaje przy Mobilku (tańszy:p)
witam ma takie pytanie do skrzyni tylko i wylacznie olej z serwisu czy moze byc cos innego np 75w90 ??
Jeśli chcesz zalać coś lepszego niż z z serwisu to generalnie na rynku polskim dostaniesz bez problemu Redline MTL .
możesz spróbować
ja osobiście śmigam na valvoline
Zmienilem z motula 8100 5w40 na valvoline vr1 racing 5w50 i póki co jestem bardziej zadowolony z pracy silnika. Zobaczymy jak będzie z ubywaniem oleju.
Nie wiem czy było, ale napisze.
Jeśli już tak rozważacie jaki olej, to weźcie też pod uwagę gdzie kupujecie. Z tymi olejami to troche tak jak z proszkami z Niemiec.
Ja kupuję oleje we Francji - nie dość że taniej to po kilku latach takich eksperymentów moge stanowczo stwierdzić ze jakość jest inna. Niestety...
skolopendra
06-05-11, 07:53
Ja kupuję oleje we Francji - nie dość że taniej to po kilku latach takich eksperymentów moge stanowczo stwierdzić ze jakość jest inna.
my o wiemy
Czy ktoś miał do czynienia z olejami Lotos-a ? konkretniej chodzi mi o olej Lotos Semisyntetic 10w40. Jak silnik pracując na takim oleju się zachowywał, czy była pełna ochrona w każdym zakresie obrotów, czy ten olej chroni od momentu uruchomienia silnika w aucie? Proszę o opinie za i przeciw.
skolopendra
06-05-11, 12:11
czy ten olej chroni od momentu uruchomienia silnika w aucie?
nie oglądaj tyle reklam telewizyjnych
czy była pełna ochrona w każdym zakresie obrotów
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
i przeczytaj powyższy temat ze zrozumieniem a wiedział będziesz
:cool:
i przeczytaj powyższy temat ze zrozumieniem a wiedział będziesz
Hah, mam przeczytać cały temat mówisz, 68 stron :cool: Mam nadzieje że są tu zawarte informacje na temat olejów Lotos i Shell Helix :cool:
nie oglądaj tyle reklam telewizyjnych
Nie oglądam, w ogóle nie oglądam telewizji, chodziło mi nie dosłownie, ale żeby ten olej spełniał swoją funkcję :cool:
Jak silnik pracując na takim oleju się zachowywał, czy była pełna ochrona w każdym zakresie obrotów, czy ten olej chroni od momentu uruchomienia silnika w aucie?
Z całym szacunkiem....:o
Zalej swój silnik i zapytaj, czy "dobrze mu było"
Zalej swój silnik i zapytaj, czy "dobrze mu było"
Niestety, nie mam takiej możliwości, ponieważ z istotnych względów mi nie odpowie ale nie o tym temat. :o
Nie wiem czemu czepiacie się Lotosa.... wszak on jest idealnym olejem... ale na dotarcie ;););)
wszak on jest idealnym olejem... ale na dotarcie
Czym te wnioski popierasz? bo chciałbym wiedzieć, czemu on niby nie nadaje się do jazdy, tylko na dotarcie silnika :)
z tego co widać gołym okiem to ma kiepskie właściwości myjące :(:(, po zalaniu lepszego oleju po lotosie zaraz robi się czarny przepał gdzie lotos był złoty :o
No sprawdzałem ten olej na półsyntetyczny na stronach różnych i rzeczywiście, środków myjących ma mało, ale na 2000km, mogę go wlać i wylać, także nic silnikowi nie będzie. Ale czekam na więcej opinii kto miał z nim styczność. Proszę również o opinię ludzi którzy mieli styczność z Elfem, Shellem, oczywiście z nich każdy półsyntetyk.
skolopendra
06-05-11, 18:45
Czym te wnioski popierasz?
ja popieram w reklamą subaru ,tam widać że to tylko dotarcie :)
jeśli szukasz oszczędności ,to olej jest jednym z najgorszych rozwiązań
Zalej swój silnik i zapytaj, czy "dobrze mu było"
jw
jeśli szukasz oszczędności ,to olej jest jednym z najgorszych rozwiązań
Nie szukam oszczędności, raczej chciałbym docelowo wlać dobry olej półsyntetyczny, chce tego Lotos-a wlać na 1500km, później go zlać, wiem że ma słaby współczynnik czyszczenia, silnika, ale chyba nie jest aż taki najgorszy olej. Reklam ani subaru, ani innych nie oglądam, w ogóle nie oglądam telewizji jak wcześniej wspomniałem. Na forum polecane są Motul oraz Valvoline z tego co tutaj wyczytałem, lecz chciałbym jakąś alternatywę dla nich. Więc szukam rozwiązania :)
chce tego Lotos-a wlać na 1500km, później go zlać
po co ?
ecz chciałbym jakąś alternatywę dla nich
po co jej szukać w lotosie ? jest total, shell też dobre oleje
jest total, shell też dobre oleje
Właśnie prosiłem również o opinie na temat tych olejów jak Shell, Total, Elf. Jeśli stanowczo mówicie nie - Lotos-owi, nie wiem czemu tak, na czym to tak opieracie - no żaden olej nie jest idealny prawda ja to kumam. Lecz nie kumam czemu przeciw Polskiemu olejowi jesteście na nie, przeczytałem te 60 stron tematu i praktycznie nie ma nic na ten temat, o lotosie, w tym temacie, być może jest w innym, chciałem tutaj uzyskać jakieś informację na jego temat, bo jak googlałem coś, to same dobre opinie, na temat tego Lotos-a, no na Castrola są również i dobre i złe opinie, Mobil, co uważałem za dobry olej, tutaj czytam w tym temacie i widzę, że jest również na nie. Dlatego jak miałeś doczynienia z Shell-em Helix, to napisz coś na jego temat, Elf również interesowałby mnie.
Wydaje mi sie ze wiekszosc uzytkowników wypowiadajacych sie w tym watku dotyczacym olejów Lotos nigdy nie miala doczynienia z tym olejem tylko powiela bzdury wyczytane gdzies na jakims forum internetowym. Osobiscie swojej Hondy tez nigdy nie zalewalem lotosem ale w dwoch pozostalych samochodach uzywam tych olejów i zlego slowa powiedziec nie moge. Jezeli olej zmieniasz na czas wymieniajac za kazdym razem filtr oleju silnik na lotosie bedzie Ci smigal dlugo i bezawaryjnie zresztą jak na każdym oleju. Poprostu Lotos to zwyczajny , tani olej bedący alternatywą dla drozszych marek takich jak Total , Shell czy Mobil. Pytasz sie dlaczeho w calym watku 60 stron o olejach nie ma wzmianki o lotosie. Odpowiedz jest prosta wiadomo mając 1 samochod wydanie 30-40zł wiecej za olej przy wymianie co 10 tys km nie jest problemem, za to majac 20 samochodow ( flote ) cena robi duza roznice a widziales gdzies zeby Honda byla samochodem z floty ( kiedys plus gsm mial chyba civic'y ale malo ich bylo). Tam gdzie pracoje wszystkie auta (toyoty)zalewane sa rowniez lotosem i nie ma z nimi zadnego problemu- jezeli chodzi o silnik. Takze jezeli lubisz oszczedzac mozesz smialo lac lotosa.
Witam
Jeżdze na VALVOLINE 10W60, w tygodniu odcinki po 5-6 km a w weekendy z 60km. Od wymiany 1 czerwca zrobiłem 5000 km. Kiedy powinieniem zmienić olej? Co 10000 czy już ?
I czy lepszy jest filtr oleju oem czy Hamp ?
Na forum polecane są Motul oraz Valvoline z tego co tutaj wyczytałem, lecz chciałbym jakąś alternatywę dla nich
Po co ?
Mój tatus zwykł mawiać..... "Lepsze jest wrogiem dobrego" ;)
Po co wywarzać otwarte drzwi ?
skolopendra
09-05-11, 09:24
i znalazłem
leje valvoline maxlife 5w40
;)
[QUOTE=tezapl;1331013]Witam
Jeżdze na VALVOLINE 10W60, w tygodniu odcinki po 5-6 km a w weekendy z 60km. Od wymiany 1 czerwca zrobiłem 5000 km. Kiedy powinieniem zmienić olej? Co 10000 czy już ?
I czy lepszy jest filtr oleju oem czy Hamp ?[/QUOTE
jezeli w tygodniu pokonujesz odcinki po 5-6 km to ta oliwa nawet nie osiaga temp pracy, lub osiaga ja na krotko przed zgaszeniem motoru. z opisu wnioskuje , ze masz franka d13 z czapka od z6 ? dlaczego nie podasz mu czegos 5w40? a co do wymiany to optimum to 1 rok, lub 10.000km
Takze jezeli lubisz oszczedzac mozesz smialo lac lotosa.
Wiesz, tu nie chodzi o oszczędzanie, tylko chciałem aby ktoś, kto miał styczność z Lotos-em, powiedział mi dokładnie w czym ten olej jest gorszy, od Mobil-a, Shell-a, ja wiem, że ten olej nie ma zbyt dobrych środków myjących, no ale co w nim takiego złego? że nie nadaje się...:cool: Widzę że muszę sam przetestować i ocenić go :cool:
Nie wiem jakiego lotosa chcesz wlac - syntetyk , polsyntetyk czy mineral. Ja mam stycznosc tylko z lotosem 5w40 termal costam i jak juz wspomnialem zlego slowa na ten olej powiedziec nie moge.
Chciałem wlać Lotos-a półsyntetycznego 10w40 z thermal control. Dlatego pytałem czy ktoś miał styczność z nim bezpośrednio albo w ogóle z olejami Lotos.
Osobiscie polecam oleje Repsol, wczesniej mialem zalany minerał Castrola, po wymianie na połsyntetyk Repsol-a przestała kopcic i przestał brac olej, przynajmniej nie w takich ilosciach jak na Castrolu.
Poprawione, male przejezyczenie :p
[QUOTE=tezapl;1331013]Witam
Jeżdze na VALVOLINE 10W60, w tygodniu odcinki po 5-6 km a w weekendy z 60km. Od wymiany 1 czerwca zrobiłem 5000 km. Kiedy powinieniem zmienić olej? Co 10000 czy już ?
I czy lepszy jest filtr oleju oem czy Hamp ?[/QUOTE
jezeli w tygodniu pokonujesz odcinki po 5-6 km to ta oliwa nawet nie osiaga temp pracy, lub osiaga ja na krotko przed zgaszeniem motoru. z opisu wnioskuje , ze masz franka d13 z czapka od z6 ? dlaczego nie podasz mu czegos 5w40? a co do wymiany to optimum to 1 rok, lub 10.000km
tak z6. Nie podaje 5w40 bo zawsze był lany valvoline 10w60 i jest ok. Interesuje mnie właśnie czy wymienić po roku czy jednak po 10 000 w moim przypadku
Tak jak pisze TENCIO
a co do wymiany to optimum to 1 rok, lub 10.000km
i mimo wszystko obstaje przy swoim, ze lanie 10w60 do daily drivera to przerost formy nad trescia, a to ze na tej oliwie auto nie wykazuje apetytu, to zadna wykladnia
i mimo wszystko obstaje przy swoim, ze lanie 10w60 do daily drivera to przerost formy nad trescia, a to ze na tej oliwie auto nie wykazuje apetytu, to zadna wykladnia
x2
Cześć
Koledzy i kolezanki ;) ma ktoś z was może dostęp do ORYGINALNEGO!!! oleju przekładniowego Hondy MTF-3 w dobrej cenie?
Jakis czas temu gdzieś widziałem gościa co się tym zajmował, miał głównie rzeczy oem+inne profesjonalne gadzety ale za cho....le.....re nie mogę sobie przypomnieć co to za użytkownik pamietam tylko tyle że chyba miał na imię jarek.Ma swoją własną stronę gdzie jej nazwa była jakąś modyfikacją jego własnego imienia:p
Sorry, że tak chaotycznie ale strasznie mnie nurtuje ta sprawa.
Z góry dzięki;)
skolopendra
16-05-11, 12:59
Hondy MTF-3
w dziale giełda popyta
ktoś ma na pewno
Dzięki Pablo:D:D:D:D:D
Oto właśnie mi chodziło:cool:
ewentualnie jeszcze user emg bedzie miec mtf
Zmieniłem dziś olej, specjalnie chciałem zalać ponad stan bo będę upalał na zlocie a nie zdążyłem z przegrodą miski ale zastanawiam się czy nie przesadziłem... Na bagnecie po godzinie postoju pokazuje mi tak z 15 - 18 mm ponad max... Czy upuścić trochę czy można jeździć? Mogę coś rozwalić? Olej full syntetyk Motul 300V, 15W 50. Zalane zostało tak jak w serwisówce radzą przy zmianie oleju z filtrem - 4,2l, tym bardziej moje zdziwienie że wyszło ponad stan...
Edit: A nie, w serwisówce każą lać 4l przy zmianie z filtrem. Ale to i tak sporo ponad stan poszło...
musisz mieć w misce sporo szlamu który nie spływa :)
Masz dużo za dużo ponad stan, ja bym proponował trochę wyssać/spuścić.
Czy upuścić trochę czy można jeździć?
Upuścić ;)
Tak jak piszą, troche za duzo masz tego ponad stan. Mogą uszczelki/uszczelniacze nie wytrzymać
Upuszczone, jest w tej chwili jakieś 5mm ponad max. To już będzie dobrze. A za dużo było bo gość podniósł przód bo nie wchodziła mu taca i nie zleciało wszystko.
taz666, a dlaczego nie możesz spuścić oleju tyle zeby był w normie (między min a max na bagnecie)?Po to producent oznaczył na bagnecie tolerancję poziomu oleju, żeby go przestrzegać. Po co ryzykować wywaleniem uszczelki albo innymi niepotrzebnymi kwiatkami skoro to żaden problem go upuścić.Jak Ci się nie chce włazić pod samochód to mam pewien sprawdzony :p sposób często stosowany u mnie w Pogotowiu.Kup sobie zwykłą strzykawkę 20ml lub większą i cewnik do odsysania, w aptece będą wiedzieli o co chodzi;).Zakładasz cewnik na strzykawkę i wkładasz tenże cewnik przez rurkę w którym siedzi na co dzień bagnet i zasysasz :p tyle oleju ile potrzeba.
Polecam, sposób sprawdzony na własnych pojazdach wielokrotnie
taz666, a dlaczego nie możesz spuścić oleju tyle zeby był w normie (między min a max na bagnecie)?Po to producent oznaczył na bagnecie tolerancję poziomu oleju, żeby go przestrzegać. Po co ryzykować wywaleniem uszczelki albo innymi niepotrzebnymi kwiatkami skoro to żaden problem go upuścić.Jak Ci się nie chce włazić pod samochód to mam pewien sprawdzony :p sposób często stosowany u mnie w Pogotowiu.Kup sobie zwykłą strzykawkę 20ml lub większą i cewnik do odsysania, w aptece będą wiedzieli o co chodzi;).Zakładasz cewnik na strzykawkę i wkładasz tenże cewnik przez rurkę w którym siedzi na co dzień bagnet i zasysasz :p tyle oleju ile potrzeba.
Polecam, sposób sprawdzony na własnych pojazdach wielokrotnie
Zacytuję sam siebie:
bo będę upalał na zlocie a nie zdążyłem z przegrodą miski
Jak ostro chodzisz po zakrętach (seryjne zawieszenie nie pozwala aż tak jak planuję :p) to olej Ci się w misce przelewa i przy splocie niekorzystnych okoliczności może być zassanie powietrza do smoka, co może spowodować przytarcie panewek. Szczerze powiedziawszy wolałbym uniknąć tych okoliczności, jedną z metod jest lanie trochę ponad stan.
No, ok Twój samochód, Twój wybór:D
Ja chciałem tylko pomóc :p
Nie mówię że nie :) Poza tym przy 5mm ponad max nie rozwali mi uszczelek. A tak w ogóle to po zlocie pójdzie już przegroda więc i ten problem się rozwiąże.
Panowie, pytanie do silnikowych wyjadaczy, B16A2 z przebiegiem 260.000, jeździła na Mobilu1 do zeszłego roku, od tego roku śmiga na Valvoline MaxLife 5W/40. Wzieła ok 1-1.5 Litra oliwy na 5000km. Przy czym łyka w zasadzie tylko jak dostaje obrotów (VTEC i wyżej). Mój mechanik mówi że to nic dla tego silnika, żeby pilnować dolewać i jeździć. Co uważacie, zmieniać na Maxlife 10W/40 czy trzymać ją na syntetyku?
Trzymać na 5W40, jak często butujesz możesz spróbować 5W50 z serii VR1
skolopendra
28-05-11, 09:31
jeździła na Mobilu1
i nie brała oleju?
Poprzedni właściciel, Hondziarz stary powiedział 'Panie jak panu sprzedający mówi ze Honda z silnikiem VTEc który ma realne 2XXXXX lub więcej przejechane nie bierze oleju to wiadomo że oszust - ta w zależności od stylu jazdy bierze i to całkowicie normalne' Także jemu też brała tylko nie pamietam ile. Staram się nie butować do 8000rpm przez 4mce jej ani razu nie dociągnąłem :) Jak 2 miesiące po kupnie nie przekraczałem 6K RPM (nie mogłem się przyzwyczaić do tej skrzyni i VTECa) olej na bagnecie nie drgnął (ok 1000-1500km / mc). Potem zacząłem ja kręcić normalnie, były trasy gdzie 160km/h - 5500OBR przez spore kawałki, kilka jazd testowych z VTEC-em w akcji. Wtedy wzięła od razu 200-300ml. Także jest tak jak mówił. Dolewka 2-3 razy w roku nie kosztuje wiele, więc zostanę na syntetyku. To i tak niezle, znajomy w oplu astrze G Ecotec nie wiem czego więcej lał, oleju czy wahy, a silnik o przebiegu prawie 3x mniejszym niż mój..
witam jaki olej polecacie do hondy civic V 92r 1.5, 90KM z przebiegiem ok 204 tyś ? Wcześniej miałem Mobil 1, i siedział mi dwa lata, bo silnik prawie w ogóle oleju nie bierze, mimo że czasami lubię sobie docisnąć, tak więc co polecacie ? Z góry dzięki za odpowiedź.
jezeli wszystko jest w porządku to po co zmieniać z mobila? jeżeli koniecznie chcesz to dobrymi olejami na pewno są motul i valvoline, a co do gęstości to nie wiem na jakim teraz jeździsz pewnie 10w40 więc taki bym lał dalej.
ogólnie to ważniejsze jest pewne źródło zakupu oleju niż jego marka.
Witam. Mam takie o pytanie dotyczące oleju. Robie właśnie mały remont silnika, wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych. Obecny przebieg to 366 tyś silnik d15b3 Civic 1.5 90 KM 16V czy mogę zalać sobie pełnego syntetyka po tym remoncie czy lepiej odrazu pół-syntetyka ?
skolopendra
05-06-11, 17:41
czy mogę zalać sobie pełnego syntetyka po tym remoncie czy lepiej odrazu pół-syntetyka ?
po remoncie pierwszy to chyba mineral się leje na dotarcie
dotarcie na minerale, a pozniej jezeli chodzi o zwykle b3 to osobiscie zalabym polsyntetyk. po motula zapraszam do siebie ;)
mam pytanie :D
niedawno miałem swapa bo mój ostatni silnik sie wysrał ;(
teraz w budzie mam d15z6 z 99r wszędzie pod pokrywą zaworów czy nad miską olejową czyściutko, przebieg podobno 60 tys mil, silnik z automata, zadbany
tyle o nim wiem :)
co do niego najlepiej zalać, myślałem o jakimś syntetyku ale nie mam pojęcia jakim o co dalej moze być
mam pytanie :D
niedawno miałem swapa bo mój ostatni silnik sie wysrał ;(
teraz w budzie mam d15z6 z 99r wszędzie pod pokrywą zaworów czy nad miską olejową czyściutko, przebieg podobno 60 tys mil, silnik z automata, zadbany
tyle o nim wiem :)
co do niego najlepiej zalać, myślałem o jakimś syntetyku ale nie mam pojęcia jakim o co dalej moze być
Motul 8100 5w40 albo valvoline vr1 racing 5w50
Anie jeden ani drugi nie jest syntetykiem :-)
Anie jeden ani drugi nie jest syntetykiem :-)
A jakieś konkretne uzasadnienie dlaczego te oleje nie są syntetyczne (jestem bardzo ciekawy twojej teorii)
Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post w tym wątku i dopiero potem odpowiedz (zastanawiając sie przy tym)
Anie jeden ani drugi nie jest syntetykiem :-)
Przeczytaj jeszcze raz o jakich olejach napisałem, potem zdobądź wiedze na ich temat, zastanów się nad tym co napisałeś i dopiero wypowiedz się drugi raz.
Oczywiście, że to syntetyki.
pewnie Croom chodzi o to że nie są to prawdziwe oleje pełno syntetyczne więc nie jedźcie po nim :D
Będę, bo uznaje to za upierdliwość, żeby się tak czepiać. Jest uznany za syntetyk a ze nie jest nim wg jakis tam zarządzeń, spisów czy bóg wie czego to juz mnie mało obchodzi. Jest na rynku uznany za syntetyk i tego sie należy teraz trzymać a nie wymyślać sztuczne problemy.
Ale dla czystej ciekawości dobrze wiedzieć że syntetyk syntetykowi nie równy, co nie co można tu poczytać, http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=6367&start=0&sid=a5184b1e41b09853d1f3dbd334948a80
mam pytanie :D
niedawno miałem swapa bo mój ostatni silnik sie wysrał ;(
teraz w budzie mam d15z6 z 99r wszędzie pod pokrywą zaworów czy nad miską olejową czyściutko, przebieg podobno 60 tys mil, silnik z automata, zadbany
tyle o nim wiem :)
co do niego najlepiej zalać, myślałem o jakimś syntetyku ale nie mam pojęcia jakim o co dalej moze być
ze swojej strony proponuje Motula 8100 x-cess 5w40, to sprawdzony w hondach 100% SYNTETYK :)
ze swojej strony proponuje Motula 8100 x-cess 5w40, to sprawdzony w hondach 100% SYNTETYK
Można go kupić u Ciebie ?? ile za 4L ??
marcin-ej9
26-06-11, 09:20
zbliża mi się wymiana oleju, na liczniku 148 tys i obecnie mam zalany półsyntetyczny Mobil Super 2000 10w40 chce przejść na coś lepszego zastanawiam się na takimi pozycjami:
SHELL HELIX HX7 10W40
VALVOLINE MAXLIFE 10W40
MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40
co polecacie
Wszystkie są godne polecenia :o
skolopendra
26-06-11, 13:49
co polecacie
tylko nie oczekuj aby je ktoś wybrał za ciebie :)
reszta jw..
marcin-ej9
26-06-11, 19:06
nie oczekuje zeby ktos zdecydowal tylko patrzylem jest pomiedzy olejami po 20-30 zl roznicy i myslalem ze w tej kestii cena gra role
VALVOLINE MAXLIFE 10W40
MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40
jeden z tych;)
Pitbull228
29-06-11, 16:55
Siemanko,
Sprawa wygląda tak...hanka jeżdziła na mineralnym Mobilu 15W40...ubytków oleju nie było...coś mnie naszło i 10.000tys temu wymieniłem olej na Midland też mineralny...i tu zaczęły się problemy...:mad: silnik zaczął barać olej...jestem na etapie sprawdzania jakie to ilości...dzisiaj autko idzie do lakiernika:D po odbiorze zamierzam wymienić olej a przed tym wypłukać silnik MOTULENGINE CLEAN...i chyba zaleje silnik Motulem 4000 Motion 15W-40...chociaż jak sobie tak przeglądam i czytam różne rzeczy to może motul jakiś ale półsyntetyk:confused:
Zastanawiam się czy to dobry wybór i czy macie jakieś rady i sugestie:) doradzanie remontu silnika albo swapa odpada:p ze względu na stan $$$ :(
skolopendra
29-06-11, 20:21
jakiś ale półsyntetyk
możesz zalać spokojnie
Mam problem z odpowiednim doborem oleju do silnika b16a.
Dotychczasowo lany był olej Castrola 10w-40 półsystetyczny. Zużycie jego wynosi ok 200-300 ml na 1 tys Km. Silnik ma przejechane ok 160-180 tys i bardzo ładnie chodzi...
W planach są częste wypady na tor, więc chce by olej nie zmieniał się w wodę przy wyższej temp. Może tracić swoje właściwości po nawet 6 tys km. Dodam, że Civic będzie używany tylko w lato... Czy przejście na pełen sytnetyk wiąże się z ryzykiem rozszczelnienia?
Moje propozycję to :
1) Motul 6100 15w-50 ( czy mi się wydaje, czy zostaje on wycofany z rynku?)
2) Valvoline VR1 Racing 10W-60 ( półsystetyk)
3) SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.... Będę niezmiernie wdzięczny za odpowiedz. Czy olej, który stał w ciepłym pomieszczeniu przez rok nadal zachował swoje właściwości?
2) Valvoline VR1 Racing 10W-60 ( półsystetyk)
Chyba najlepiej będzie.
Czy olej, który stał w ciepłym pomieszczeniu przez rok nadal zachował swoje właściwości?
W jak ciepłym? Otwierany był?
Pablo dzięki za odp!:)
W jak ciepłym? Otwierany był?
Stał w ciepłym garażu, ale został otwarty rok temu.
Mój wybór zawęziłem do :
1)Motula 4100/6100 15w-50( tu pojawia się problem, bo spotkałem się z tymi samymi parametrami ale z oznaczeniem 6100. Ktoś ogarnięty może podpowiedzieć jaka jest różnica pomiędzy 4100 a 6100 ?
2)Valvoline VR1 Racing 10W-60 ( półsyntetyk) ?
Jeszcze raz powtórzę, że silnik będzie używany głównie do upalania oraz nie będzie jeżdżony w zimie.
Na jutro zaplanowałem wymianę oleju( przed wymianą płukanka motula), tak więc wszelkie info dotyczące tych dwóch produktów z wielką chęcią wysłucham.
Generalnie chce teraz zalać półsyntetykiem i zobaczyć jak będzie się sprawował. Jeżeli zużycie oleju nie będzie duże, to będę chciał potem zalać syntetycznym motulem z serii 300v, bodajże 15w-50. Czy moje rozumowanie jest poprawne?
ja do upalania zalał bym w pełni syntetykiem 10W50 albo wyczynowym półsyntetykiem jeśli nie chcesz iść w syntetyki np Millers produkuje taki PN: CSS 10W40, wybór należy od ciebie
witam wszystkich !!
mam taki problem że po wymianie silnika w Hondzie d15b7 musiałem uszkodzić uszczelniacz półoś prawa strona widać tam spory wyciek honda teraz stoi sbieram graty dla niej teraz obecnie jestem z granica kiedy wróce chce wszystko ogarnąć ale do rzeczy jaki mam kupić olej w do skrzyni i ile mi go potrzeba i myśle ze dostanie uszczelniacza to chyba nie problem obejdzie sie bez ASO ?
pozdrawiam
***Marco***
20-07-11, 23:27
do skrzyni 10w40, uszczelniacz w kazdym sklepie z czesciami dobiorą pod wymiar
ile tego oleju mieści się w skrzyni ?
około 2 litrów, bodajże 1.8 litra.
***Marco***
22-07-11, 15:12
masz korek przelewowy to lej aż zacznie wypływać, ale fakt około 1.8
jak jest z jakoscia shella? potrzebuje wymienic i znalazlem Shell Helix HX7 10W-40 w dobrej cenie. warto tym zalac czy sklaniac sie ku innej marce? aktualnie zalany Mobil x2000 10w40
masz korek przelewowy to lej aż zacznie wypływać, ale fakt około 1.8
Do b16a2 w 6genie wchodzi ok 2.2 litra.
Do b16a2 w 6genie wchodzi ok 2.2 litra.
Ale kolega pytał ile wchodzi do D serii do jego silnika, a nie do B serii, być może w B serii wchodzi więcej niż 1.8 litra. :rolleyes:
Do skrzyni to tylko MTF Hondy! Chyba że chcesz mieć problem w postaci zatartej skrzyni albo startych synchronizatorów. Słowa poparte faktami bo pracuje w serwisie aut i pare razy w hondzie trafiła się zatarta skrzynia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.