Zobacz pełną wersję : Letni nawiew w zimę ??
Witam wszystkich nastał pierwszy zimny okres od kad mam civica 2.2 icdti i nie miłe zaskoczenie tzn po przejechaniu ok 7-9 km dopieroleci letnie powietrze termostat wymieniony i dalej to samo czy ten typ tak ma ??? Czy może coś innego
Zależy jak szybko przejedziesz te 7-9 km:)
A tak na serio w moim robi się ciepło jakoś po 5min chyba. W każdym bądź razie bardzo szybko.
Witam wszystkich nastał pierwszy zimny okres od kad mam civica 2.2 icdti i nie miłe zaskoczenie tzn po przejechaniu ok 7-9 km dopieroleci letnie powietrze termostat wymieniony i dalej to samo czy ten typ tak ma ??? Czy może coś innego
też tak mam... przejadę 10km i dalej letnie powietrze.
Musisz sie z tym pogodzić, niestety diesel nie nagrzewa się tak szybko jak benzyna. Wg mnie wszystko ok. :)
butler.gdansk
01-12-13, 21:57
Do pracy mam niemal równo 5km. Ciepłe powietrze zaczyna zauważalnie lecieć w momencie jak już widzę bramę zakładu... Ale mam cały czas pod górę więc nagrzewa się szybciej. 7-9km jest (niestety) w normie...
troche wam wspolczuje,ostatnie auto jakie mialem tez slabo grzalo i to dokuczliwe jest,a co dopiero jak -20 bedzie. moja hondzina jest mułowata ale jeden km i leci juz cieple. ja bym sobie farelka wkladal do srodka i rano odpalał jak wstane,za nim z domu wyjde
Niestety sprawne tdisle tak mają długo się grzeją podobnie miałem w mondeo tam nawet był elektryczny podgrzewacz płynu aby było szybciej.
moje poprzednie auto w dieslu D4D zeby dobrze grzało musiało jechać, nawet na postoju leciało chłodniejsze powietrze niż pod czas jazdy.
u mnie w touranie przejade 10km i dalej slabo grzeje.. ale ponizej 4 czy 5 stopni wlacza sie dogrzewacz i moment sie wtedy grzeje silnik 2.0 tdi a ufo 600/800 metrow juz cielpym daje hehe benzyna to benzyna :cool:
u mnie 600-800m to jeszcze by zimne lecialo,nie drgnela by wskazowka temp ale mysle ze u ciebie szybciej grzeje za sprawa wiekszego silnika. ja mysle ze przy duzych mrozach to ze 2 km bede musial przejechac zeby ciepłe szło. zpewnoscia bym to przyspieszyl dając ognia (prosze sie nie smiac ze daje ognia szatenem z 1.4) ale na zimnym tego nigdy nie robie
Ok dzieki koledzy tak myslalem pozostaje sprzedac albo dolozyc webasto :-))
Było już tu podawane, ze jak dasz temp na max i jest ponizej 7 albo 8 stopni na zewnatrz to wlaczaja sie grzalki i jest troche cieplej ;)
Tylko trzeba recznie regulowac sile nawiewu bo w auto urywa glowe a wieje mrozem ;)
butler.gdansk
02-12-13, 14:47
dlatego w mym bolidzie cenię sobie grzany stołek... :D
To prawda, troche pomaga w oczekiwaniu na cieplejszy powiew ;)
Było już tu podawane, ze jak dasz temp na max i jest ponizej 7 albo 8 stopni na zewnatrz to wlaczaja sie grzalki i jest troche cieplej ;)
Tylko trzeba recznie regulowac sile nawiewu bo w auto urywa glowe a wieje mrozem ;)
Ja nie zauważam różnicy w grzaniu przy tym sposobie... Z włączonym czy bez - nadal dopiero po min. 5 km łaskawie zaczyna lecieć letnie powietrze :)
w zimę chłopaki porządnie rozgrzewają BO-OMKE, i to jest sposób na dobre grzanie.......http://www.youtube.com/watch?v=zdwqlBuk9F4
Ja nie zauważam różnicy w grzaniu przy tym sposobie... Z włączonym czy bez - nadal dopiero po min. 5 km łaskawie zaczyna lecieć letnie powietrze :)
ja zauwazam. z hotelu do klienta mam pewnie ze 3km max i na ostatniej prostej juz nie leci lodowate powietrze. Ale moze to autosugestia ;)
pkobierecki
02-12-13, 22:29
Ale do zadziałania tych grzałek jest potrzebne jeszcze ustawienie temperatury na HI, tylko tak jak kolega @filipfm mówi lepiej wtedy ręcznie zmniejszyć nawiew.
Ja co prawda mam benzynę ale obserwowałem niedawno na tym forum dyskusję na temat tych grzałek.
Dzisiaj w drodze z hotelu do klienta monitorowalem proces :) na termometrze -1,temperatura na HI a nawiew zmniejszony na dwa kwadraty. Do tego obieg wewnętrzny jeżeli to ma znaczenie. Po 5 min co równało się 1km, z nawiewow leci już wyraźnie cieplejsze powietrze niż temp w kabinie, po kolejnych 5min i kolejnym 1km powietrze już jeste cieple.
Do tego po raz kolejny zauważyłem, ze ogrzewanie tylnej szyby włącza się samo :)
Są jeszcze TAKIE (http://allegro.pl/nagrzewnica-samochodowa-grzejnik-farelka-200w-12v-i3761020591.html)patenty, moc trochę słaba, ale kto wie, może do tropików jeden krok...
http://np-studio.pl/fhu-jurek/600X400/nagrzewnica_samochodowa/Obraz%20398.jpg http://tooles.unixstorm.org/Allegro/Geko/Nagrzewnica_farelka_12v/nagrzewnica5.jpg
http://tooles.unixstorm.org/Allegro/Geko/Nagrzewnica_farelka_12v/nagrzewnica11.jpg
Pewnie jakby sie uprzec to by mozna nawet cos takiego zamontowac na stale, np w okolicy filtra ppyłkowego ;) i włączać guzikiem żar tropików ;)
Dzisiaj w drodze z hotelu do klienta monitorowalem proces :) na termometrze -1,temperatura na HI a nawiew zmniejszony na dwa kwadraty. Do tego obieg wewnętrzny jeżeli to ma znaczenie. Po 5 min co równało się 1km, z nawiewow leci już wyraźnie cieplejsze powietrze niż temp w kabinie, po kolejnych 5min i kolejnym 1km powietrze już jeste cieple.
Dzisiaj i ja zauważyłem - chyba temperatura musi być wyraźnie niska (dzisiaj było poniżej 0). Szkoda, że się to odkryło dopiero przy szóstej zimie z tym samochodem ;)
A,propos tej grzałki jak ją można sprawdzić najlepiej , czy w ogóle wszystkie ufo to mają seryjnie czy tylko droższe wersje ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.