Zobacz pełną wersję : obniżenie a scinanie opon :|
Chcę obniżyć hanke 30mm ale słyszałem juz od wielu osób że przy 16 calach (a takie mam felgi) będzie scinało opony. Szkoda troche bo mam nówki pirelki ;/ To prawda ?
uzywałem szukajki ale nic nie znalazłem na ten temat
nie jest istotna wielkosc opon/felg a brak regulowanych przednich wahaczy...
jak je załozysz nie będzie cieło opon
jak ich nie załozysz to niezaleznie jakie będziesz miał felgi/opony i tak bedzie cieło...
normalna sprawa...
gdzie można dostać takie wahacze i ile kosztują ?
Jak ustawisz dobrze zbieznosc to nie bedzie Ci cieło opon. To zla zbieznosc a nie negatyw tnie opony - oczywiscie nie mowie o jakis extremalnych negatywach.
Jak ustawisz dobrze zbieznosc to nie bedzie Ci cieło opon. To zla zbieznosc a nie negatyw tnie opony - oczywiscie nie mowie o jakis extremalnych negatywach.
Tez tak slyszalem jak zakladalem krotsze sprezyny i amortyzatory. Przy niezbyt duzych obnizeniach auta wystarczy dobrze ustawic zbieznosc i symetrie kola i nie bedzie cielo opon.
no. jak koło nie bedzie symetryczne to bedzie przerąbane...
Jak ustawisz dobrze zbieznosc to nie bedzie Ci cieło opon. To zla zbieznosc a nie negatyw tnie opony - oczywiscie nie mowie o jakis extremalnych negatywach.
ale bez regulowanych nie ustawi i tyle...
Tez tak slyszalem jak zakladalem krotsze sprezyny i amortyzatory. Przy niezbyt duzych obnizeniach auta wystarczy dobrze ustawic zbieznosc i symetrie kola i nie bedzie cielo opon.
to słyszałeś czy wiesz????
Mam koni 1130 - obniżenie -30
ustawiona zbieżnośc i wszytsko co trzeba z zawieszeniem (ustawiane przy okazji zawieszenia + swapu tylnych hebli)
i nie tnie dużo ale jednak tnie
żeby nie cięło trzeba regulowane wahacze górne
inaczej nie da sie tego ustawic.
no. jak koło nie bedzie symetryczne to bedzie przerąbane...
ziom Ty se nie żartuj bo jeszcze ktos podchwyci temat... :)
Jak ustawisz dobrze zbieznosc to nie bedzie Ci cieło opon. To zla zbieznosc a nie negatyw tnie opony - oczywiscie nie mowie o jakis extremalnych negatywach.
ale bez regulowanych nie ustawi i tyle...
Zbieżności nie ustawi?
Ja mialem przez wiele lat obnizona troche fure, bez zadnych regulowanych wahaczy i wszystko sie zuzywalo normalnie. Trzeba pilnowac tez odpowiedniego cisnienia w oponach.
Pati napisał/a:
no. jak koło nie bedzie symetryczne to bedzie przerąbane...
ziom Ty se nie żartuj bo jeszcze ktos podchwyci temat...
ale temat na czasie jest :) pisanki górą :D
Niech ktos "bardziej kompetentny" wytłumaczy, ze potrzebne sa te wahacze bo ja nie mam siły.... :(
dokładnie potrzeba czegoś w tym stylu (tutaj spoon na foto)-gdzie mozna będzie regulować:
http://img216.imageshack.us/img216/1234/51450cl7000sz1.jpg (http://imageshack.us)
to słyszałeś czy wiesz????
Wiem bo ma tak zrobione zawieszenie. Mam z przodu 40 i tyl 25 mm na sprezynach Woktlanda. Zrobilem to w styczniu i obserwuje uwaznie stan opon i zachowanie sie auta i nie zuwazam zadnych roznic. Byc moze 3 miesiace to za malo, ale biorac pod uwage ze opony zimowe sa badziej miekkie to sadze ze juz powinieniem cos widziec.
Rozmawiałem tez na ten temat z mechaniekiem ktory mi to zakładał a jest jednym z bardziej znanych i cenionych w moim miescie i mowił mi to co napisałem.
Stad moje stwierdzenie.
Niech ktos "bardziej kompetentny" wytłumaczy, ze potrzebne sa te wahacze bo ja nie mam siły.masz racje, nie masz sily, problem cie przerosl. masz w tym watku juz 3 wpadki:
1. mylisz zbieznosc z katami pochylenia kola
2. mylisz sie twierdzac, ze to lekki negatyw scina opone - bo to glownie zla zbieznosc ja scina
3. do ustawienia zbieznosci nie sa potrzebne zadne regulowane wachacze
Niech ktos "bardziej kompetentny" wytłumaczy, ze potrzebne sa te wahacze bo ja nie mam siły.masz racje, nie masz sily, problem cie przerosl. masz w tym watku juz 3 wpadki:
1. mylisz zbieznosc z katami pochylenia kola
2. mylisz sie twierdzac, ze to lekki negatyw scina opone - bo to glownie zla zbieznosc ja scina
3. do ustawienia zbieznosci nie sa potrzebne zadne regulowane wachacze
Oczywiscie masz racje....(jak zawsze)
Pytanie było o obniżenie i związany z tym własnie powstajacy negatyw, który powoduje scinanie opon
i do tego są potrzebne wahacze
A zbieżność nie ma w tym wypadku (jezeli mówimy o samym obniżeniu) nic do gadania i nie ja to poruszyłem
jedynie niedokładnie się wyraziłem
piszac to
Jak ustawisz dobrze zbieznosc to nie bedzie Ci cieło opon. To zla zbieznosc a nie negatyw tnie opony - oczywiscie nie mowie o jakis extremalnych negatywach.
ale bez regulowanych nie ustawi i tyle...
Generalnie wiem o czym pisze…
ad.1 nie myle niczego-wyszło to niejako z niescisłosci wypowiedzi
ad.2 nadal uwazam, że negatyw scina oponę bo jak wytłumaczyc fakt, że cąłosc zbieżnosci jest ok a jednak opony sa scięte?
ad. masz racje-ale ja wcale nie twierdziłem inaczej-twierdziłem/twierdze , ze wahacze są potrzebne przy obniżeniu i tyle. I że bez nich będzie cięło.
I skoro wiesz jakz zwykle wszytko najlepiej-a mnie problem przerósł-to wyjasnij koledze konstruktywnie co i jak -ja sie nie będę odzywał juz by nic nie pomylic.
Aco z ET felgi ?? czy to nie ma znaczenia ?? jakie powinno byc w V genie
Serio Ziomy dajcie sobie luzu i poczytajcie trochę w temacie geometrii, zbieżności oraz ścinania opon, który był już poruszany wiele razy, nie tylko na tym forum. Jeśli obniżenie jest małe: jakieś -30mm to regulowane wahacze wcale nie są potrzebne i nie będzie ścinało opon (przy dobrze ustawionej zbieżności). Jeździłem z kołami pochylonymi o -3,5st i nie zaobserwowałem wzmożonej konsumpcji opon... teraz mam zawieszenie -80mm, wahacze regulowane ustawione z pochyleniem kół ustawionym na -2st z przodu i tyłu, zbieżność ustawioną idealnie na +0,12' i jestem pewien, że opony nie będą się ścierać jakoś specjalnie krzywo. Wiadomo, nie będą ścierać się równo, ale różnica będzie na tyle mała, że mogę to olać.
Egon poczytaj sobie co to jest ET gdyż pytanie tak się ma do tematu, że...
Serio Ziomy dajcie sobie luzu i poczytajcie trochę w temacie geometrii, zbieżności oraz ścinania opon, który był już poruszany wiele razy, nie tylko na tym forum. Jeśli obniżenie jest małe: jakieś -30mm to regulowane wahacze wcale nie są potrzebne i nie będzie ścinało opon (przy dobrze ustawionej zbieżności). Jeździłem z kołami pochylonymi o -3,5st i nie zaobserwowałem wzmożonej konsumpcji opon... teraz mam zawieszenie -80mm, wahacze regulowane ustawione z pochyleniem kół ustawionym na -2st z przodu i tyłu, zbieżność ustawioną idealnie na +0,12' i jestem pewien, że opony nie będą się ścierać jakoś specjalnie krzywo. Wiadomo, nie będą ścierać się równo, ale różnica będzie na tyle mała, że mogę to olać.
Egon poczytaj sobie co to jest ET gdyż pytanie tak się ma do tematu, że...
Teraz nasuwa się pytanie ile jeździłeś. Ja mam zamiar robić przynajmniej 20-25 tyśków rocznie. Co przy nowych gumach może bardzo zaboleć.
Teraz się zastanawiam czy w ogóle sadzić do gleby hankę...
A może sprężyny z VTI ??
jak robisz 25k rocznie to po co chcesz obnizac samochod? zeby czesciej wymieniac cukierki? zeby bylo ci niewygodnie jezdzic? zebys mial problem z podjezdzaniem pod wyzsze krawezniki?
jakie powinno byc w V genie40-50
żeby się pasła bo do tego jest stworzona :P
Egon poczytaj sobie co to jest ET gdyż pytanie tak się ma do tematu, że...
a co ty taki wszystko wiedzacy jestes ?? idealista sie znalazl !! skoro mowimy o kolach to czemu nie mozna spytac o cos z nimi zwiazane ??
Egon napisał/a:
jakie powinno byc w V genie
40-50
troche nie bardzo bo kumpel ma 37 i mu za bardzo wystaja wiec nie gadaj glupot !!
a myslisz ze jak bedzie ET 40-50 to co? kolo bedzie jeszcze bardziej wystawac?
mialem nie zabierac glosu bo temat jest kompletnie z dupy i jak 98% problemów na forum do rozwiązania z kartką i ołówkiem oraz odrobiną logicznego pomyślunku...
a co ty taki wszystko wiedzacy jestes ?? idealista sie znalazl !! skoro mowimy o kolach to czemu nie mozna spytac o cos z nimi zwiazane ??
Nie rozmawiamy o kołach tylko o wpływie obniżenia na nierównomierne ścinanie opon, naucz się czytać ze zrozumieniem.
troche nie bardzo bo kumpel ma 37 i mu za bardzo wystaja wiec nie gadaj glupot !!
Po raz drugi pokazujesz, że:
- nie masz pojęcia o co chodzi
- nie chce Ci się szukać
- nie myślisz
- nie rozumiesz, jak ktoś Ci dobrze mówi
kumpel ma 37 i mu za bardzo wystajano.. to by sie zgadzalo. jakby kupil 40+, to by mu nie obcieraly. moze felga jest za szeroka.
wiec nie gadaj glupot !!no wlasnie, nie gadaj glupot.
jak robisz 25k rocznie to po co chcesz obnizac samochod? zeby czesciej wymieniac cukierki? zeby bylo ci niewygodnie jezdzic? zebys mial problem z podjezdzaniem pod wyzsze kraweznik
nie wszyscy maja dwa auta prywatne lub jedno firmowe i jednojest tylko do zabawy a drugie do poruszania sie codziennego, ja robie 30K rocznie i moje auto jest obnizone, cukierki może i wymieniam częściej, ale to jest wliczone, niewygodnei jeździć...hmm nie rozumiem dlaczego...skoro to nie wygone to wogóle po co robimy te wszystkie tuningi, podjeżdzanie pod krawęzniki, w brew pozorom nie jest tak strasznie, jak nie zaparkujesz po jednej stronie ulicy to po drugiej, zawsze gdzies jest niżej i da sie wjechac.... jeżdze juz tak 4 lata z -30mm i jakoś daje rade....
a co do ścinania opon, to przy ustawionej zbierzności z tyłu i tak je ścina ....
niewygodnei jeździć...hmm nie rozumiem dlaczego...skoro to nie wygone to wogóle po co robimy te wszystkie tuningi, podjeżdzanie pod krawęzniki, w brew pozorom nie jest tak strasznie,chyba po to to robimy zeby auto sie nas lepiej słuchalo,a swoja droga to na twardym zawieszeniu wedlug mnie jest *****iscie nie wygodnie.I dobre prowadzenie przekladamy ponad wszystko.Chyba ze nic z tego nie rozumiem.
cukierki może i wymieniam częściej, ale to jest wliczonepodpowiem - wystarczy je inaczej wbic i nie beda sie tak szybko sypac
niewygodnei jeździć...hmm nie rozumiem dlaczegoczego tu mozna nie rozumiec? twardy zawias skierowany na performance nigdy nie bedzie komfortowy.
a jak MartinS ma je wbite?
nie wiem, ale podejrzewam, ze standardowo. wystarczy je troche obrocic i wcisnac tak, jak ulozylyby sie po opuszczeniu samochodu na niskim zawiasie.
moglbys to chociazby schematycznie narysowac? bo skoro to jest metoda to wartoby bylo sie do niej zastosowac.
czego tu mozna nie rozumiec? twardy zawias skierowany na performance nigdy nie bedzie komfortowy.
ale ja przeca nei biadole ze mi jest nie komfortowo, sam sobie tak chciałem obniżyć i mi sie podoba tak jak jest, przyzwyczaiłem sie juz i jak mam jechac autem z seryjnym miekkim zawiasem to jakos nie moge sie przestawić.
chyba po to to robimy zeby auto sie nas lepiej słuchalo
dokładnie
swoja droga to na twardym zawieszeniu wedlug mnie jest *****iscie nie wygodnie
to kwestia gustu i przyzwyczajenia, nie ma co sie licytowąc jednym sie to podoba innym nie i tyle...
ale dyskusja, a temat mnie na prawde interesuje,
pamietajcie ze niektorzy tutaj sie nie znaja na mechanice do konca (np ja) wiec wybaczcie jak zapytam moze komus sie zachce mi to wytlumaczyc, negatyw i to scinanie i jak to jest z tymi regulowanymi wachaczami, i czy trzeba kupowac od razu spoona, no i (pewnie bylo..jak tak to nie bijce na prawde...po prostu nie odpowiadajcie) jak mozna posadzic 5gen na 17".
:hinczyk:
negatyw i to scinanie i jak to jest z tymi regulowanymi wachaczami
przy obniżeniu, moze stac sie tak że kola będa w negatywie czyli tak / \ mówie o tyle i montując coś takiego
http://www.skunk2.com/images/products/516-05-0500.jpg
koła moża ustawić w pozycję | |
Wracając do tematu jakby wrzucić do sedana sprezyny z Vti to też będzie cieło i ile by mi obnizyło furaka ?? czy w ogóle z hatch'a będą poasowały do sedana i w końcu gdzie to można dostać w miare przystępnej cenie...
michalm320
26-03-08, 23:19
Wracając do tematu jakby wrzucić do sedana sprezyny z Vti to też będzie cieło i ile by mi obnizyło furaka ?? czy w ogóle z hatch'a będą poasowały do sedana i w końcu gdzie to można dostać w miare przystępnej cenie...
Też chciałem do siebie założyć springi od VTi EK4 i zadzwoniłem do ASO do Krakowa i dowiedziałem się że zawias w VTi jest taki sam jak w innych civicach 6gen. z tą różnicą że ma gazowe amory i stabilizator z tyłu.
[H] Dylu [H]
27-03-08, 06:49
a ja jak robiłem zawieszenie w Zerkopolu powiedzieli mi, że nie potrzebne są regulowane wahacze, i żadne inne gadżety tylko doświadczenie i wiedza mechaników. Auto posadziłem o 60mm panowie spędzili godzinkę na wyprowadzeniu geometrii oraz zbieżności i jest wszystko malina.
Czyli Dylu z tyłu masz Castorama Tuning House Camber Kit w postaci 1 lub 2 metalowych podkładek przy śrubach pod górnymi wahaczami...
[H] Dylu [H]
27-03-08, 16:22
Czyli Dylu z tyłu masz Castorama Tuning House Camber Kit w postaci 1 lub 2 metalowych podkładek przy śrubach pod górnymi wahaczami...
nie mam żadnych podkładek...
wyjęte seryjne elementy wstawione krótsze sprężyny i nowe amory, nic więcej nie ruszane...i srx za nieścisłość...z tyłu mam -50, to przód usiadł -60 i tam również 0 zmian po za wymianą springów i amorów.
EK4 jest seryjnie wysoko tak jak reszta, tam nic nie jest obnizone..
coś musi być zrobione bo przecież nie daliby zwykłego zawiasu z 1.4 90km do 1.6 160km...
[H] Dylu [H]
27-03-08, 18:08
coś musi być zrobione bo przecież nie daliby zwykłego zawiasu z 1.4 90km do 1.6 160km...
wystarczy sztywniejszy amortyzator, samochód wcale nie musi być niższy.
michalm320
27-03-08, 18:21
Dylu [H]]wystarczy sztywniejszy amortyzator, samochód wcale nie musi być niższy.
Dokładnie. Zawias w VTi się różni tym że ma gazowe amory i ma z tyłu stablilizator
To na dzień dzisiejszy gleby nie będzie. Szkoda mi nowych opon przy moich przebiegach...
te pirelli i tak znikną bardzo szybko w porównaniu do innych opon nie uhp
te pirelli i tak znikną bardzo szybko w porównaniu do innych opon nie uhp
a to niby czemu ?
bo jest to opona nastawiona przede wszystkim na dobre właściwości jezdne.... a że nie ma nic za darmo, uzyskano to kosztem trwałości.
na 3 sezony powinna być bo nie planuje dłużej sie tłuc hondą
Dylu [H]]Auto posadziłem o 60mm panowie spędzili godzinkę na wyprowadzeniu geometrii oraz zbieżności i jest wszystko malina.ahaa. i nie ma negatywow? to super. ale to niemozliwe. fizycznie niemozliwe.
[H] Dylu [H]
28-03-08, 06:10
Dylu [H]]Auto posadziłem o 60mm panowie spędzili godzinkę na wyprowadzeniu geometrii oraz zbieżności i jest wszystko malina.ahaa. i nie ma negatywow? to super. ale to niemozliwe. fizycznie niemozliwe.
oczywiście, że są negatywy, niewielkie ale są, nie da się porządnie obniżyć auta i mieć koła w pozycji | |...to właśnie jest fizycznie niemożliwe, budowa oraz zasada działania zawieszenia na to nie pozwala...
czyli masz w koncu geometrie i zbieznosc "malina" czy nie? czy masz "maline" z negatywem ;]
[H] Dylu [H]
28-03-08, 06:48
czyli masz w koncu geometrie i zbieznosc "malina" czy nie? czy masz "maline" z negatywem ;]
słuchaj...ja się na tym do końca nie znam. Zawieszenie robili mi panowie, którzy robią prawie cały światek sportowy śmigający w kraju na amortyzator Bilstein, także śmiem twierdzić, że wiedzą co robią i ciężko mi podważać ich opinie.
Ziom "swiatek sportowy" nie jezdzi z reguly na idealnej zbieznosci, tam to troche inaczej wyglada, wiec dlatego nawet Ci nie zwrocil uwagi...
[H] Dylu [H]
28-03-08, 06:57
Ziom "swiatek sportowy" nie jezdzi z reguly na idealnej zbieznosci, tam to troche inaczej wyglada, wiec dlatego nawet Ci nie zwrocil uwagi...
ale ja ich pytałem o kąty i potrzebę stosowania regulowanych elementów zawieszenia...usłyszałem, że nie ma takiej potrzeby.
Dylu [H]]oczywiście, że są negatywy, niewielkie ale są, nie da się porządnie obniżyć auta i mieć koła w pozycji | |...to właśnie jest fizycznie niemożliwe, budowa oraz zasada działania zawieszenia na to nie pozwala...no to co masz w takim razie tak super poustawiane? przeciez zbieznosc daje sie ustawic zawsze, przy praktycznie kazdym obnizeniu. co tak magicznego zrobili, ze powiedzieli, ze jest super? ustawili zbieznosc, czyli to, co zrobilby kazdy inny warsztat posiadajacy odpowiedni sprzet pomiarowy?
[H] Dylu [H]
28-03-08, 09:00
Dylu [H]]oczywiście, że są negatywy, niewielkie ale są, nie da się porządnie obniżyć auta i mieć koła w pozycji | |...to właśnie jest fizycznie niemożliwe, budowa oraz zasada działania zawieszenia na to nie pozwala...no to co masz w takim razie tak super poustawiane? przeciez zbieznosc daje sie ustawic zawsze, przy praktycznie kazdym obnizeniu. co tak magicznego zrobili, ze powiedzieli, ze jest super? ustawili zbieznosc, czyli to, co zrobilby kazdy inny warsztat posiadajacy odpowiedni sprzet pomiarowy?
ty masz jakieś problemy nerwowe ?? ADHD ?? weź jakieś kropelki wypij bo naskakujesz na mnie jak bym Ci ojca gazetą zabił, zupełnie nie wiem dlaczego.......wylOOOOOOzuj...
napisałem przecież, że mam postawianą geometrie zawieszenia oraz zbieżność przy obniżeniu auta o ok 60/55 bez montowania żadnych dodatkowych elementów zawieszenia i wszystko gra, a opinie panów, którzy to robili szanuję ponad wszystko bo mają gigantyczne doświadczenie w tym co robią.
no dobra, ale jedyne co mozesz w civicu regulowac to wlasnie zbieznosc... inne kąty nie są nastawialne. chyba ze masz aftermarketowe czesci ktore to umozliwiaja (regulowane wahacze).
[H] Dylu [H]
28-03-08, 09:27
no dobra, ale jedyne co mozesz w civicu regulowac to wlasnie zbieznosc... inne kąty nie są nastawialne. chyba ze masz aftermarketowe czesci ktore to umozliwiaja (regulowane wahacze).
no to pewnie to zostało wyregulowane...mówię, ja się dobrze nie znam, mieli zrobić, zrobili i z pełną odpowiedzialnością powiedzieli, że wszystko jest w najlepszym porządku.
nie wiem dokładnie co robili, ale jakieś gadżety na koła zakładali co pokazują ich nachylenie względem ziemi i coś tam regulowali, później ustawiali, żeby kiera była prosto jak się prosto jedzie, regulowali jakieś kąty skrętu...z tego co udało mi się usłyszeć z ich rozmów między sobą.
Dylu [H]]ty masz jakieś problemy nerwowe ?? ADHD ?? weź jakieś kropelki wypij bo naskakujesz na mnie jak bym Ci ojca gazetą zabił, zupełnie nie wiem dlaczegoze co? na nikogo tu nie naskoczylem, poluzuj warkocz. zadaje ci pytania, na ktore nie umiesz technicznie odpowiedziec, ale to chyba nie powod, zebys sie tak pienil. prawda?
Dylu [H]]napisałem przecież, że mam postawianą geometrie zawieszenia oraz zbieżność przy obniżeniu auta o ok 60/55 bez montowania żadnych dodatkowych elementów zawieszeniano to bzdure napisales, bo w civicu ustawia sie tylko zbieznosc. caly czas do tego wlasnie zmierzam, a ty nie rozumiesz. ogarniam to, ze ich szanujesz, ale nie ogarniam tego, ze dales sobie wcisnac, ze wszystko ci ustawili. nie da sie. poprostu nie i koniec.
Dylu najlepiej pokaż wydruk geometrii i zbieżności i wszystko będzie jasne.
P.S. Coś takiego, jak nie dostałeś to supcio :]
http://img151.imageshack.us/img151/456/geometriamf1.jpg
P.S.2 To -2st to kąt pochylenia koła względem drogi, coś czego na pewno nie wyregulujesz bez aftermarketowych części, a to +12/13 - +0,02 to zbieżność, coś co wyregulujesz w KAŻDYM aucie bez problemu
Dylu [H]]
Dylu [H]]Auto posadziłem o 60mm panowie spędzili godzinkę na wyprowadzeniu geometrii oraz zbieżności i jest wszystko malina.ahaa. i nie ma negatywow? to super. ale to niemozliwe. fizycznie niemozliwe.
oczywiście, że są negatywy, niewielkie ale są, nie da się porządnie obniżyć auta i mieć koła w pozycji | |...to właśnie jest fizycznie niemożliwe, budowa oraz zasada działania zawieszenia na to nie pozwala...
a mi sie udalo pomimo mocnego obnizenia
a tak wyglada obnizenie(jeszcze pprzed ustawieniami katow)
http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Honda%20Civic/DSC02118.jpg
dodam tylko iz zbieznosc z przodu mialem ustawiona (ale katow nie) i oponki wykonczylem ktore mialy mi wystarczy na jeden pelny sezon w przeciagu 2-3 miesiecy
mam jeszcze pytanko aby nie cielo opon napewno trzeba ustawic katy z tylu i przodu, zbieznosc z przodu ale czy z tylu ustawia sie cos jakas zbieznosc lub cos podobnego(oczywiscie poza katami ktore ustawilem juz)??
ale czy z tylu ustawia sie cos jakas zbieznosctak, z tylu tez ustawia sie zbieznosc.
no dobra, ale jedyne co mozesz w civicu regulowac to wlasnie zbieznosc... inne kąty nie są nastawialne. chyba ze masz aftermarketowe czesci ktore to umozliwiaja (regulowane wahacze).
ziom jak to nie są nastawialne? z tego co ja wiem w 6g z porzdu można ustawic wszystkie kąty z tyłu tylko zbierzność.
no dobra, ale jedyne co mozesz w civicu regulowac to wlasnie zbieznosc... inne kąty nie są nastawialne. chyba ze masz aftermarketowe czesci ktore to umozliwiaja (regulowane wahacze).
ziom jak to nie są nastawialne? z tego co ja wiem w 6g z porzdu można ustawic wszystkie kąty z tyłu tylko zbierzność.
w 6genie katy sa nieustawialne a przynajmniej tak jest podnae w ksiazkach w warsztatach
ja dokupywalem wahacze z regulacja katow
z tego co ja wiem w 6g z porzdu można ustawic wszystkie kąty z tyłu tylko zbierznośćopieprz swoje zrodlo, podaje falszywe informacje. fabrycznie ustawia sie tylko zbieznosc przodu i tylu. katy ustawia sie dopiero po wymianie gornych wachaczy.
Jest dokladnie tak : zbierzność - przód i tył, kąty pochylenia - brak regulacji. Potrzebne regulowane wachacze górne na przód, a na tył... dłuższe śruby i podkładki ;)
na tyl tez jest cos takiego jak regulowane wachacze..
Martin_urs
13-04-08, 00:35
Ok - ja też mam problem, tylko na seryjnym zawiasie (fura to eg8) - tnie mi oponki z przodu po wewnętrznej stronie, więc podejrzewam, ze też jest / \ coś takiego... Gratisowo - sciąga mnie w prawą stronę. Na seryjnym zawiasie chyba nie powinno niczego ciąć?
I czym może być spowodowane ściąganie? Zbieżność, czy coś innego też może wchodzić w grę?
zbieznosc to na 99% masz do zrobienia, skoro na seryjnym zawiasie wycina ci opony
moze ktorys wachacz jest krzywy
moze tulejom nalezy sie wymiana
moze masz lipne opony
czytalem gdzies, ze nawet skunki przy ****ieciu potrafia pęknąć .... stosował ktoś takie rozwiazanie: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CIVIC-INTEGRA-ACCORD-INGALLS-FRONT-CAMBER-KIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33581QQihZ014QQitem Z330241640821QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
http://imagehost.vendio.com/a/12637619/aview/1066428974452_08e_1.JPG
straszliwie mi pocieło opony przednie od wewnątrz :/ mimo dobrego ustawienia
http://img135.imageshack.us/img135/6991/pict0048lz9.jpg
nie wiem jak komuś ustawili na tip-top malinowo ?? "Super spec" w Lublinie powiedział, że tych kątów (na czerwono) nie ustawi ale nie powinno ciąg opon ..... znaczy toche jezdziłem z wywalonymi (kompletnie) tulejami dól-przód-przód .. może trochę przez to pocieło ??
http://img216.imageshack.us/img216/1234/51450cl7000sz1.jpg
Panowie poradzcie kto produkuje albo gdzie mozna zakupic taki regulowany wachacz do 5D (MA9), wstawiłem zawias KONI, gleba - 35 mm, dodatkow wymieniłem wszystkie łączniki, tuleje, itd.
Po złożeniu zawieszenia, kąty pochylenia wszystkich kół oscylowały w granicach - 1,5 stopnia. zbieznośc była w normie. po przejechaniu 500 km, wrocilem na regulacje, zawias sie ulozył i przystapiono do kolejnej regulacji. tył udalo sie wyregulować, kat pochylenia - 0,4, zbieżność sumaryczna 0,07, niestety przodu nie, zostało L - 1,2, P - 1,47. według pomiaru ujemny kąt PK wpływa na kat znoszenia równy w moim przypadku -0,01.
Dajcie znać gdzie kupie taki regulowany wachacz.
Martin_urs
10-09-08, 13:26
zbieznosc to na 99% masz do zrobienia, skoro na seryjnym zawiasie wycina ci opony
moze ktorys wachacz jest krzywy
moze tulejom nalezy sie wymiana
moze masz lipne opony
Zbieżność była do zrobienia - jest zrobiona.
A rozjechała się bo wszystkie tulejki i inne gumowe dziadostwa były sparciałe ze starosci.
Opony też były lipne - są nowe.
Od wymiany zrobione 10k km. i jak narazie ok.
Dylu najlepiej pokaż wydruk geometrii i zbieżności i wszystko będzie jasne.
P.S. Coś takiego, jak nie dostałeś to supcio :]
http://img151.imageshack.us/img151/456/geometriamf1.jpg
P.S.2 To -2st to kąt pochylenia koła względem drogi, coś czego na pewno nie wyregulujesz bez aftermarketowych części, a to +12/13 - +0,02 to zbieżność, coś co wyregulujesz w KAŻDYM aucie bez problemu
To ja odkopię - Qukie mogę wiedziec przy jakim obniżeniu miałeś takie kąty ???
To ja odkopię - Qukie mogę wiedziec przy jakim obniżeniu miałeś takie kąty ???
Z tego co mi wiadomo to Qukie chciał mieć ustawione takie kąty. A jego auto jest obniżone dużo :) -60mm lekka ręką :)
Ja u siebie przy mojej glebie mam odpowiednio ok -1.30' przód, - 1.20' tył. Nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego zużycia opon o ścinaniu nie wspominając a zauważył bym na pewno, bo przed zimą kupiłem nowe zimówki. Teraz kupiłem nowe letnie więc pewnie pod koniec sezony będę też mógł coś powiedzieć, ale nie sądzę aby coś się zmieniło w stosunku do tego co było na zimówkach.
Geometria robiona również komputerowo Beissbarthem, wyszło, że kąty mam jeszcze mieszczące się w normie.
Obniżyłem Vgen sprężynami Weitec -40mm ile siadła nie wiem ale siedzi sporo przód tył mało siadł i wczoraj zauważyłem ze tnie mi opony od wewnątrz :( koła 13" na dniach zmieniam na 15" 195/50/15 pomorze mi ustawienie zbieżności czy konieczne będą camber kity?
Siedzi tak jak widać w avaterze
Ps przepraszam za post pod postem :/ nie wy edytowałem
Ciężko powiedzieć jakie to obniżenie -60-80-100?? opony chowają się w nadkola. Kąty miały być tak ustawione, wahacze to Skunk2 PRO z przodu Megan Racing z tyłu. Różnica w ścieraniu opon od wewnątrz na zewnątrz to około 0,5-1mm i to tylko na samym brzegu (ostatnie 3-5cm od środka)
Ciężko powiedzieć jakie to obniżenie -60-80-100?? opony chowają się w nadkola. Kąty miały być tak ustawione, wahacze to Skunk2 PRO z przodu Megan Racing z tyłu. Różnica w ścieraniu opon od wewnątrz na zewnątrz to około 0,5-1mm i to tylko na samym brzegu (ostatnie 3-5cm od środka)
trochę odświeże bo mam ten sam problem teraz, fela 17" na glebie -70 i ztyłu mam własnie takk jak kolega pisze te 3,5cm od wewnetrznej strony sa zdarte najbardziej, do tego u mnie negatyw wynosi -9, przymierzam sie do zakupu tylnych camber kitów z Buddy Club i teraz sie zastanawiam czy to ma sens bo zdanie w tym temacie sa podzielone i ma konkretnych odpowiedzi czy wkładac aftermrketowe elementy zawieszenia zeby zniwelowac czy nie, co w takim razie z zewnetrzna strona opony po wyprostowaniu czy nie bedzie obcierac o łuk nadkola ?
eeee u mnie to nie problem tylko normalne zachowanie się opony...
Masz negatyw 9 stopni? Serio, muszę to zobaczyć, a w twoim temacie nic nie widać. Chyba coś Ci się pomyliło lub w sumie na wszystkich kołach masz te -9 stopni w co też wątpię.
małe sprostowanko faktycnie mi sie omyliło spojrzałem na tabelke zbieżności a negatyw miałem ( bo juz zrobione za jakies 10 zł :D) 3,5 stopnia... :p
Może napiszesz co zrobiłeś za te 10zł
RobertSz1981
12-05-09, 23:02
Koledzy mam nastepujacy problem: auto obnizone na gwincie jakies 30mm, nie widac by cielo opony a mimo to pomiedzy 110 a 160km/h trzepie mi kierownica.Kola wywazone, z przodu nowe gumy.
Jakas podpowiedź?Czyzby czekala mnie wycieczka na sprawdzenie geometrii?
Geometria nie zaszkodzi, raczej wskazana po zmianach w zawieszeniu, przyczyny nie znam, ale lepiej pojedź, może kąty Ci pouciekały w aucie ..
Może napiszesz co zrobiłeś za te 10zł
nie jest to łatwe, bo trzeba mieć kilka rzeczy zeby to zrobic... mianowicie urzadzonko do mierzenia kątów (ja pozyczyłem od mechaników) i kilka róznej grubości podkladek. nastepnie mierzymy sobie kąt jaki mamy (dla własnego ja :) ) i zakładamy podkladki na sruby od górnego wachacza zakładamy kolo opuszcamy sammochód pare razy go dociskamy najlepiej usiasc ww bagazniku i pobujac troche autem i sprawdzamy kat jezeli sie zgadza z nastawami fabrycznymi to wytaaczamy sobie takie tulejki z jakiegos stopu metalu i zakladamy, to samo z drugiej strony :) zaoszczedzilem dzieki temu jakies 400 zeta ( nie potrzebne sa camber kity które spelniaja to samo zadanie) ;)
nie jest to łatwe, bo trzeba mieć kilka rzeczy zeby to zrobic... mianowicie urzadzonko do mierzenia kątów (ja pozyczyłem od mechaników) i kilka róznej grubości podkladek. nastepnie mierzymy sobie kąt jaki mamy (dla własnego ja :) ) i zakładamy podkladki na sruby od górnego wachacza zakładamy kolo opuszcamy sammochód pare razy go dociskamy najlepiej usiasc ww bagazniku i pobujac troche autem i sprawdzamy kat jezeli sie zgadza z nastawami fabrycznymi to wytaaczamy sobie takie tulejki z jakiegos stopu metalu i zakladamy, to samo z drugiej strony :) zaoszczedzilem dzieki temu jakies 400 zeta ( nie potrzebne sa camber kity które spelniaja to samo zadanie) ;)
No dobrze ale w ten sposób można ustawić tylko tył.
No dobrze ale w ten sposób można ustawić tylko tył.
no ja miałem negatyw tylko na tyle :)
Ja mam obniżone -40mm tył i przod! Zrobiłem na nowych oponach Yokohama 195/50 R15 około 50 000tys. km i mi tylko z przodu je wcieło od wewnetrznej czesci opony ! Oczywiscie byłem swiadom tego ze takie cos moze sie stac. Mechanik który mi ustawiał zawsze zbieznosc i geometrie kół pokazywał jak te koła zmieniły kont pochylenia! Szczerze mówiac nic z tym nie bede robił bo bym musiał wymienic górne wachacze na wachacze z regulacja kontów pochylenia koła. A to kosztowny wydatek. Wole sobie kupic nowe oponki;) A jesli chodzi o tył to tak jak olszes napisał jest dobrze! Tak ja uwazam;)
Czy po zmianie sprężyn na krótsze o 60mm trzeba jechac ustawić zbierznosć? Bo mi dość mocno ścina opony od wewnątrz, ale nie wiem czy zbierzność coś pomoże bez regulowanych wahaczy górnych.
gwint MTS uwalony prawie na maxa....od 4 miesięcy prawie 9 tyś km...ani jedna opona nie ścięta przy feldze 16 calowej.... :) jak to :)
Scinanie glownie zalezy od zbieznosci, takze jedz ustaw. Moze przy dlubaniu w zawieszeniu cos sie pozmienialo (choc teoretycznie nie powinno, jesli nie ruszales wahaczy). Katy pochylenia kol maja mniejsze znaczenie.
Czy po zmianie sprężyn na krótsze o 60mm trzeba jechac ustawić zbierznosć? Bo mi dość mocno ścina opony od wewnątrz, ale nie wiem czy zbierzność coś pomoże bez regulowanych wahaczy górnych.
Nie pomoże negatyw się zrobił od gleby i będzie ciąć od środka zawsze (zwłaszcza przy -60 )
Mi już przy -40 ścinało może nie za mocno ale było widoczne teraz mam z -60 to już na oko widać że są minusy zwłaszcza z przodu :p
W mojej EJ2 przy fabrycznym zawieszeniu Pro-Tec -30 kąty wynosiły -1.5 i 1.4 stopnia (dopuszczalne wg. katalogu -1.5 stopnia)
przy kołach 185/60/15 wszystko było ok, po zmianie na 205/45/16 powoli zjadało przednie opony od wewnętrznej strony, ustawiałem 3 razy zbieżność i nie pomogło nawet ustawienie lekkiego "zeza"
Teraz mam przerobione wahacze OEM na regulowane, wszystko ustawione na 0 i opony zużywają się równo, do tego samochód prowadzi się o wiele lepiej;)
z większą glebą zwiększy się kąt pochylenia kół, do tego jeśli są duże niskoprofilowe i szerokie opony to nierówne zużywanie się ich gwarantowane.
Teraz mam przerobione wahacze OEM na regulowane.
To kolego napisz jak przerobiłeś te OEM wachacze że jest wszystko ok:cool:
też właśnie jestem tego ciekaw
panowiie jestem na etapie zakupu felg i niewiem jakie szerokie kupic 8,25 czy 9,75 cala do civic coupe 6gen wiadomo czym szersze wiekszy negatyw i wiekszy nacag czy przy takim negatywie (obrazek w linku) bedzie cielo opony jezeli zbieznosc bedzie prawidlowo ustawiona?
http://www.flickr.com/photos/pcasupreme/6946334512/
jakiegoś dużego negatywu na tych foto nie widze, opony beda sie scierac ale nie az tak szybko jak niektorym sie wydaje
Panowie z tego co tu czytam hanka na glebie = cięcie opon od wewnątrz ponieważ robi się negatyw rozwiązanie to wymiana wahaczy na regulowane, ale jak rozumiem wszystkie opony zużywają się tak samo a u mnie problem jest w tym że tnie bardzo przednią prawą oponę od wewnątrz, zbieżność jest dobra (sprawdzałem w dwóch warsztatach) negatyw z przodu przy obniżeniu -30mm to 1,5 stopnia taki sam na każdym kole mechanik sprawdzał też wszystkie elementy gumowe i są dobre
ma ktoś pomysł co to może być ?
cisnienie w oponie? jakas dziwna opona ...
mam u siebie podobny problem, lekkie obnizenie ok -30mm i z trzema oponami wszystko gra a z przodu z prawej strony tnie bieżnik od środka. Z tym, że u mnie po obniżeniu z przodu z lewej strony negatyw jest mniejszy niż z prawej (a co ciekawe, lekko niżej siedzi lewa strona - przypadłość większości hond). I sam nie wiem o co chodzi... :/
Ja mam -60 na seryjnym zawiasie, opon nie tnie a negatyw mega :D
opony wykluczam bo ścieło mi letnią i zimową w ten sam sposób,
muszę się przyglądnąć czy honda stoi równo bo negatyw jest identyczny na przednich kołach
Sprawdz zbierznosc w pierwszej kolejnosci. Jesli zbierznosc jest igla to katy nie bada robic na oponach wiekszego wrazenia.
nie czytałeś zbyt dokładnie zbieżność mam dobrą sprawdzałem w dwóch warsztatach
ja również zbieżność mam prawidłową (dwa razy ustawiałem z tym, że tylko u jednego gościa a nie sprawdzałem u innych ale nie znosi mnie ani nic takiego) z tym, że u mnie nie zauważyłem zjawiska zjadania bieżnika na oponach zimowych (lato 15' 195/50 et38, zima 13' 185/70 et 38) opony przekładałem stronami i dalej to samo więc nie wiem o co chodzi...
A wszystkie elementy metalowo-gumowe masz okey? Bo na postoju mogli Ci ustawić zbieżność dobrze a w czasie jazdy sie przestawia przez luzy w zawieszeniu.
w ubiegłym miesiącu przegląd był robiony i luzów brak...
ja zauważyłem że przy szybkim ruszaniu dużo częściej mieli mi koło prawe może dlatego szybciej się zużywa ale tu powstaje pytanie dlaczego częściej mieli te koło?
ja zauważyłem że przy szybkim ruszaniu dużo częściej mieli mi koło prawe może dlatego szybciej się zużywa ale tu powstaje pytanie dlaczego częściej mieli te koło?
Ponieważ zazwyczaj to koło ma lżej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.