PDA

Zobacz pełną wersję : Sprężyny EIBACH czy LESJÖFORS ?



_Mucha_
16-11-13, 21:35
Witam,

Z tego co poczytałem trochę forum chyba nikt nie pytał o sprężyny LESJÖFORS z obniżeniem -40/-40
Na Eibachu jeździłem + KYB Exel-G i było dość przyjemnie w KJS-ach w Seicento ten zestaw dawał rade :D
Auta będę używał tylko i wyłącznie na miasto z seryjnym amorkiem. Mam pytanie co sądzicie na ich temat ma ktoś jakieś doświadczenia lub może znajomych co na tym jeżdżą ?
Cena jest nieporównywalnie mniejsza bo w IC w detalu to około :

Eibach - E4020-140 - 550 zł
LESJÖFORS - LS4535707 - 340 zł

Wszelkie sugestie ile widziane :D

lozek
17-11-13, 19:24
eibach na seryjnym amorku jest meeeeeega miękki. za miękki

Rafcik
18-11-13, 05:38
Ja mam u siebie eibach'a i amor Bilstein B4. Jak dla mnie jest w sam raz. W porównaniu do serii fajnie trzyma się drogi i komfortu też troszkę jest. Biorąc pod uwagę nasze "piękne" drogi, nie ma co szaleć z twardością zawieszenia.

yarOo_krk
18-11-13, 09:42
Ja bym nie kombinował - dołożył i kupił sprawdzonego eibacha :) Mam zestaw KYB AGX + Eibach i jest super :)

_Mucha_
18-11-13, 19:03
Ja mam u siebie eibach'a i amor Bilstein B4.
B4 to tak jak seria chyba :D


Fakt faktem jedne i drugie są progresywne, i pewnie tak samo miękkie na seryjnym amorze. Podkreślam że autem będę tylko śmigał po mieście żadne inne rzeczy, szkoda że nikt nie jeździł na tych springach. Amorki mam zdrowe więc raczej zmienił ich tez nie będę.

Wenega
19-11-13, 09:59
LESJÖFORS to wg mnie bardzo dobra i niedroga sprężyna niedoceniana na naszym rynku.. kiedyś nią handlowaliśmy (nawet obniżającymi) i bardzo mało było wtedy reklamacji na nie.. jak masz do nich dostęp to śmiało możesz kupować..

a tak przy okazji, eibachy można taniej kupić ;)

choćby tu:
http://www.modified.pl/zawieszenie/spr.html

_Mucha_
19-11-13, 11:18
a tak przy okazji, eibachy można taniej kupić

choćby tu:
http://www.modified.pl/zawieszenie/spr.html
wiem wiem widziałem, ale dałem ceny detaliczne aby wojny nie było, bo kolega forumowy ma tutaj sklep więc luzik :)

lozek
20-11-13, 01:35
Ja bym nie kombinował - dołożył i kupił sprawdzonego eibacha :) Mam zestaw KYB AGX + Eibach i jest super :)

AGX max twardość z Eibachem to kozacki zawias. W ogóle AGS z eibachem, ale eibach na seryjnym amorze lub takim który zastępuję serię to porażka po całosci

_Mucha_
20-11-13, 11:42
Czyli wpadnie pewnie LESJÖFORS dopóki amory się nie rozsypią :) trzeba spróbować czegoś nowego, też słyszałem że nie jest to kiepska firma idaja rade, a na ich stronie jest bardzo dużo springów obniżających do aut więc pewnie się sprawdzają. Kupie zobaczę co to warte i na pewno napisze tutaj jak to się ma na serii, a jak się sozsypią amorki to założymy AGX i zobaczymy jaka będzie różnica ;)

Wszystkim zainteresowanym dzięki za sugestie i rady.

p.s.
Jeśli za używanego Eibacha mam zapłacić 300 to lepiej założyć nowego LESJÖFORS-a :D

CRX1
22-11-13, 02:10
LESJÖFORS-a
Zakładałem i popelina,nigdy więcej.

_Mucha_
22-11-13, 11:09
Zakładałem i popelina,nigdy więcej.
możesz rozwinąć ? :D plastelina taka jak mts ? czy jeszcze gorzej ?

CRX1
23-11-13, 01:09
Obniżyło owszem , ale taka plastelina , że natychmiast wróciły do sklepu , 5 km i kompletna porażka.

_Mucha_
23-11-13, 13:12
no to znowu dylemat :) chyba będzie trzeba poczekać na używki Eibacha , bo pewnie będą twardsze niż te :)

CRX1
23-11-13, 21:36
Ja wiem czy używki ? W tej chwili do civica wychodzi nie całe 150/szt Eibach.

lozek
23-11-13, 21:47
no to znowu dylemat :) chyba będzie trzeba poczekać na używki Eibacha , bo pewnie będą twardsze niż te :)

eibach to też kanapa. Strasznie miękkie.

Weitec jeżeli już.

Budziniak
23-11-13, 22:14
Weitec albo H&R. Mam teraz zalozone te drugie i jest tak jak byc powinno.

Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka

endriu21
25-11-13, 01:59
no to znowu dylemat chyba będzie trzeba poczekać na używki Eibacha , bo pewnie będą twardsze niż te

tez planuje wrzucić eibacha na wiosnę, choć to odległy temat i nie wiem co z tego wyjdzie, może ogarnie się jakiegoś grupowca, bliżej wiosny. Infi chyba już taki ogarniał i chyba ceny były spoko jeśli dobrze pamiętam.
Weitec pewnie fajna sprawa, ale jeśli komuś zależy bardziej na wyglądzie i trakcji takiej jak seria, to myślę ze eibach będzie lepszy. Ostatnio leciałem na Częstochowę "jedynką" i miałem dosyć tych dziur i nierówności nawet na seryjnym zawiasie, już zwątpiłem nawet w eibacha, ale cif nie wygląda na serii :)

PralkaBoga
25-11-13, 16:22
Dziś w IC koleś powiedział mi że bardzo dobre są LESJÖFORS, ale ile w tym prawdy... :) być może mówił prawdę albo po prostu chciał mi je wcisnąć :) też czegoś będę szukał na wiosnę i chyba sie na nie skusze...

Budziniak
25-11-13, 20:55
Zalozenie Eibah-ow na seryjne amortyzatory nie jest dobry rozwiazaniem. Jezdzilem na takim zestawie ze 2 tygodnie. Warto kupic do tego nawet uzywane sprawne amorki o skroconym skoku.

Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka


Weitec albo H&R. Mam teraz zalozone te drugie i jest tak jak byc powinno.

Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka

PIMPEK_EJ2
26-11-13, 00:37
W ogóle to zwykły amor + niższa "sportowa" sprężyna to kupa!! A co do Lesjoforsa to zwykłe springi, zamienniki są jak najbardziej oki i są dobre jakościowo:) A co do obniżanych niestety nie wiem:/

lukashh
26-11-13, 11:47
ogarniłem znajomej Lesjofors'a do Forda Cugara. Samochód usiadł ładnie - właścicielka twierdzi że twardość jak na serii. (dla mnie osobiście za miękko) Jakościowo są przyzwoici - wykonanie dokładne... Dodatkowo na ich stornie, prawie wszystkie zestawy obniżające posiadają certyfikat TUV..
http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat

Inna sprawa, że dużo zależy od amortyzatora. Jak jeździłem na HR na koni.. i dla testu ustawiłem amorek 'na miękko' to przy przejeżdżaniu przez garby, bujało jak wersalką... przy zmianie na 'max twardo' było LUX i plomby wypadały :D

Teksior
01-12-13, 14:54
Czyli z jakiej firmy polecacie sprezyny -40 lub jak sa -50 na seryjny amorek

Camellia Racing
01-12-13, 17:05
Czyli z jakiej firmy polecacie sprezyny -40 lub jak sa -50 na seryjny amorek
Żadne. Rozwalisz amor.

Starstruck
01-12-13, 17:13
Nie jest to prawda, że rozwali amor. Znam przypadek, gdzie człowiek jeździ na -60 z seryjnym amorem od kilkudziesięciu tys. km i nic się nie dzieje. Bezpiecznie można do -40 dać.

_Mucha_
01-12-13, 17:29
Nie jest to prawda, że rozwali amor. Znam przypadek, gdzie człowiek jeździ na -60 z seryjnym amorem od kilkudziesięciu tys. km i nic się nie dzieje. Bezpiecznie można do -40 dać.
też właśnie znam kilka osób z takim zawiasem i amory żyją, sam miałem -60 i przejechałem jakieś 30 tys i jak sprzedawałem auto to nic się z nimi nie działo :)

lukashh
02-12-13, 11:58
ale jak sprężyna będzie za twarda to na seryjnym amorze samochód będzie podskakiwał... Miałem tak kiedyś w astrze... Springi FK + nowe bilsteiny B4... Miała teoretycznie usiąść ok 4 cm.... przysiadła z 6 lub więcej... Na równej jezdni było OK... ale na nierównościach skakała cała jak piłka - dramat.
wg mnie jak się chce latać na glebie to trzeba to zrobić z głową i dać amorek o krótszym skoku.

Michał102
05-12-13, 11:24
Ja póki co założyłem eibachy -35 na seryjny amor i samochód zachowuje się dokładnie tak jak na serii. Komfort pozostał bez zmian, na poprzecznych nierównościach nic nie podskakuje i wszystko jest elegancko tłumione. Fakt - auto nie siadło mi tak bardzo jak większości forumowiczom zakładającym te sprężyny - czemu tak się stało - nie wiem. Jest tylko trochę niżej niż seria.

PIMPEK_EJ2
05-12-13, 22:42
Może stare sprężyny już siedziały troche? i nie było tego widać?

Dissnej
05-12-13, 23:39
Ja jeździłem rok z pro kitem na OEM amorze. Myślałem, że jest spoko dopóki nie założyłem AGXów. Może i niższa sprężyna nie wykończy tak szybko seryjnego amora ale na pewno takie połączenie nie działa jak powinno.

Michał102
06-12-13, 11:18
Może stare sprężyny już siedziały troche? i nie było tego widać?

Właśnie nie... na serii był istny wóz drabiniasty:D

Ogólnie zauważyłem, że ten mój cif jest wyżej zawieszony niż inne.
Miałem nie raz na warsztacie inne egzemplarze i każdy był o jakieś 2-3 cm. niższy od mojego (porównanie seryjnych zawiasów).

ceelx
06-12-13, 11:40
do codziennej jazdy eibach jest dobrym rozwiązaniem. moje dzieci nie narzekają przy tej sprężynie. przy ustawieniu amora na poz4 można i na torze się powściekać

lukashh
06-12-13, 15:42
może i niższa sprężyna nie wykończy tak szybko seryjnego amora ale na pewno takie połączenie nie działa jak powinno.
amen.

Vincent
06-12-13, 15:46
Ja jeździłem rok z pro kitem na OEM amorze. Myślałem, że jest spoko dopóki nie założyłem AGXów. Może i niższa sprężyna nie wykończy tak szybko seryjnego amora ale na pewno takie połączenie nie działa jak powinno.

A ile Ci usiadło na tych eibachach? Bo agx akceptuje chyba -30 tak?

Dissnej
08-12-13, 11:41
Myślę, że max 40mm usiadło. Coś tam w instrukcji AGX jest na temat obniżenia do -30 ale przy w miarę twardo skręconym amorze nic nie powinno mu się stać. U mnie standardowe ustawienia to 4-przód, 6-tył, w zimie daję bardziej miękko 2 lub 3-przód, 4 lub 5-tył (jeżdżę w 99% sam bez zbędnego obciążenia). Oczywiście jak ktoś się na tył zabierze to i na 8 można podkręcić ale na pusto 8 to za dużo i tył robi się trochę nerwowy.

jakub2332
10-12-13, 22:01
Co myślicie o springach Eibach'a + amortyzatory krótsze MTS ???

lukashh
11-12-13, 10:01
powinno być OK. Wiele osób tak śmiga.... (mówimy o jeżdżeniu na codzień po mieście a nie 'torowo')

jakub2332
11-12-13, 10:09
To właśnie miałem na myśli :)