PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 99 Sedan 1.4 - dym z paska/alternatora



szenefe
16-11-13, 13:54
Witam wszystkich.
Mam problem z moją Hanią. Od ponad miesiąca stała pod blokiem i nie była nawet przepalana. Niestety przy próbie odpalenia zadławiło ją i tyle. Stwierdziłem problem z akumulatorem, który jest dosyć słaby. Prostownikiem go naładowałem i przy próbie odpalenia dalej dławienie... Po którymś kręceniu (wszystkie kręcenia krótkotrwałe, żeby rozrusznika nie zatrzeć) zaskoczył, ale pisk z paska/alternatora był nieznośnie głośny. Tutaj uwaga - od jakiegoś czasu przy większej wilgoci powietrza/deszczu pasek bardzo piszczał przy odpaleniu samochodu, ale po chwili pisk znikał. Wracając do problemu po parunastu sekundach pisku zauważyłem dym spod maski. Silnik wyłączyłem, sprawdziłem - dym z okolic koła pasowego przy alternatorze i "bulgoczący" pasek klinowy (przytopił się). Dałem mu chwilę odpocząć i znowu próbowałem odpalić, ale już nie wystartował (znowu się dławił).
Z tego co zdążyłem wyczytać to może to być łożysko alternatora, albo zbyt mocno naciągnięty pasek. Pytanie jest czy ten miesiąc bezruchu się mógł przyczynić do tej usterki?
Kolejne pytanie jak dostać się do alternatora nie mając kanału? Da się w ogóle? Niestety nie jestem mechanikiem samoukiem i mogę tylko polegać na Was.
Jak żyć? Panowie, jak żyć bez Hani :)
Co o tym myślicie i jak mogę niskim kosztem przywrócić Hani życie?

IksDe
16-11-13, 18:48
Wymontuj alternator, wszystkie sruby sa raczej na wierzchu od niego, spokojnie mozna do nich dojsc, wczesniej sciagnij pasek oczywiscie :P. Tez bym stawial na lozysko od alternatora, moglo wczesniej byc juz zjechane, troche postalo i moze juz byc wydojone, szczegolnie jak mowisz ze na cieplym jak sie nagrzeje i metal robi sie szerszy to moze sie zacierac. Takze wyciagnij alternator, powinienes sobie z tym poradzic popatrz na forum albo moze ktos ci doradzi gdzie patrzec na mocowanie jego, bo ja nawet w swoim nigdy nic przy alternatorze nie robilem to ciezko mi powiedziec ^^. Ale musisz gdzies liczyc od 100 do 200 regeneracja - ew. z jakiejs hanii na czesci wymontowac to taniej by wyszlo, ale ja jestem bardziej za regeneracja przy takich czesciach, pasek jak mocno sie przytopil to tez kup nowy, wiecej niz 50zl chyba nie kosztuje.

szenefe
29-12-13, 22:37
Witam. Alternator zregenerowany, zamontowany wraz z nowym paskiem. Niestety obecnie słychać pisk z paska przy każdym podniesieniu obrotów (zwłaszcza przy pierwszym ruszeniu po uruchomieniu). Za mocno naciągnąłem pasek? Zrobiłem po regeneracji jakieś 500km i jest jakby coraz gorzej.
Druga sprawa - spadające obroty. Mianowicie od kiedy pamiętam po odłączeniu i podłączeniu akumulatora przez parędziesiąt kilometrów przy zatrzymywaniu się i wrzuceniu na luz obroty spadały do kreski i wracały do 800, a później się to "naprawiało" i od razu wskakiwał na 800. Niestety obecnie już po tych paruset km dalej nie chce się "naprawić", czyli wrzucam luz - spada prawie do zera, a po chwili podnosi się do 800 :/
Z góry dziękuję za odpowiedź na te dwa pytania.
Pozdrawiam

ma1ster
29-12-13, 23:48
Alternator zregenerowany, zamontowany wraz z nowym paskiem. Niestety obecnie słychać pisk z paska przy każdym podniesieniu obrotów (zwłaszcza przy pierwszym ruszeniu po uruchomieniu)

Jeśli problem z ładowaniem odrzucimy, to oprócz nowego paska zostają obstawione zużyte koła pasowe, nie osiowe usytuowanie kół, oraz zły naciąg...

I oczywiście jeśli to piszczy pasek alternatora, bo jak klimy czy wspomagania... to o czym tu mowa...

Szczery
30-12-13, 00:22
A może zbyt słabo naciągnołeś pasek?

Pasek naciągamy tak że obie śruby alternatora luzujemy lekko. Następnie za pomocą jakiegoś kija odpychamy mocno alternator od silnika tak by się pasek naprężył i nie luzulać naciągu (kija) dokręcamy śruby.
Pasek tak naciagniety gdy go "na środku" między kołami pasowymi naciśniesz palcem powinien się ugiąć max z 1cm.
Nawet mniej chyba.

szenefe
03-01-14, 14:21
Pasek okazał się mieć bardzo dużo luzu i to był problem pisków. Dzięki za porady.
Niestety nadal nie poradziłem sobie ze spadającymi obrotami. Czy ktoś miał z tym problem i wie jak to naprawić?

Szczery
04-01-14, 13:35
Moze nasz srubke od wolnych obrotow w przepustnicy wkrecona do oporu i krokowy do tego brudny przez co zaznim krokkowy zareaguje to obroty zdaza spasc bardzo nisko.

Na poczatek przeczyscil bym krokowy.
Jak to zrobic znajdziesz szukajac napewno bo jest chyba nawet gdzies fotostory jak to zrobic.


A co mi tam...
MAsz.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego&highlight=czyszczenie+krok%2A