Bashoo
13-11-13, 07:46
Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nadmiernej ilości oleju w kolektorze ssącym.
Krótko opisze swój problem:
Wcześniej miałem silnik D15B7 - filterek na odmie pokrywy zaworów. Reszta odmy tj skrzynia korbowa -> przez zawór PCV -> kolektor ssący i nie było oleju w kolektorze ssącym
Aktualnie mam zmieniona głowicę na D15B JDM - ta sama zasada filterek na pokrywie zaworów, reszt również bez zmian no i zauważyłem trochę ubytku oleju sprawdzając jego poziom na bagnecie. Podczas demontażu kolektora ssącego ujzalem iż w nim pływa trochę oliwy...
Na innym forum pisza ze jest to wina ze nie mam odmy z pokrywy zaworów do dolotu. Lecz na głowicy B7 nie miałem problemu oleju w kolektorze ssącym, dopiero po swapie głowicy...
Co do głowicy to uszczelniacze zaworowe wymienione wszystkie na OEM Honda, OEM uszczelka głowicy, dotarte zawory itp.
Dodam ze samochód jeszcze nie jest wystrojony, jeżdżę tak na razie 2 miesiące, ale teraz na dniach będę stroić.
Jedyny problem jaki może być to właśnie z ta odma z odpowietrzenia skrzyni korbowej... Co jest tego powodem? Zbyt duże ciśnienie w silniku? Może powinienem z powrotem założyć odmę w miejscu "pokrywa zaworów --> dolot"
Albo powinienem założyć Oil Catch Tank'a ?
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi gdyż jest to dość frustrujący temat dla mnie :)
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nadmiernej ilości oleju w kolektorze ssącym.
Krótko opisze swój problem:
Wcześniej miałem silnik D15B7 - filterek na odmie pokrywy zaworów. Reszta odmy tj skrzynia korbowa -> przez zawór PCV -> kolektor ssący i nie było oleju w kolektorze ssącym
Aktualnie mam zmieniona głowicę na D15B JDM - ta sama zasada filterek na pokrywie zaworów, reszt również bez zmian no i zauważyłem trochę ubytku oleju sprawdzając jego poziom na bagnecie. Podczas demontażu kolektora ssącego ujzalem iż w nim pływa trochę oliwy...
Na innym forum pisza ze jest to wina ze nie mam odmy z pokrywy zaworów do dolotu. Lecz na głowicy B7 nie miałem problemu oleju w kolektorze ssącym, dopiero po swapie głowicy...
Co do głowicy to uszczelniacze zaworowe wymienione wszystkie na OEM Honda, OEM uszczelka głowicy, dotarte zawory itp.
Dodam ze samochód jeszcze nie jest wystrojony, jeżdżę tak na razie 2 miesiące, ale teraz na dniach będę stroić.
Jedyny problem jaki może być to właśnie z ta odma z odpowietrzenia skrzyni korbowej... Co jest tego powodem? Zbyt duże ciśnienie w silniku? Może powinienem z powrotem założyć odmę w miejscu "pokrywa zaworów --> dolot"
Albo powinienem założyć Oil Catch Tank'a ?
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi gdyż jest to dość frustrujący temat dla mnie :)