Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Olej w kolektorze ssacym ? Problem !



Bashoo
13-11-13, 07:46
Witam

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nadmiernej ilości oleju w kolektorze ssącym.
Krótko opisze swój problem:

Wcześniej miałem silnik D15B7 - filterek na odmie pokrywy zaworów. Reszta odmy tj skrzynia korbowa -> przez zawór PCV -> kolektor ssący i nie było oleju w kolektorze ssącym

Aktualnie mam zmieniona głowicę na D15B JDM - ta sama zasada filterek na pokrywie zaworów, reszt również bez zmian no i zauważyłem trochę ubytku oleju sprawdzając jego poziom na bagnecie. Podczas demontażu kolektora ssącego ujzalem iż w nim pływa trochę oliwy...

Na innym forum pisza ze jest to wina ze nie mam odmy z pokrywy zaworów do dolotu. Lecz na głowicy B7 nie miałem problemu oleju w kolektorze ssącym, dopiero po swapie głowicy...
Co do głowicy to uszczelniacze zaworowe wymienione wszystkie na OEM Honda, OEM uszczelka głowicy, dotarte zawory itp.

Dodam ze samochód jeszcze nie jest wystrojony, jeżdżę tak na razie 2 miesiące, ale teraz na dniach będę stroić.

Jedyny problem jaki może być to właśnie z ta odma z odpowietrzenia skrzyni korbowej... Co jest tego powodem? Zbyt duże ciśnienie w silniku? Może powinienem z powrotem założyć odmę w miejscu "pokrywa zaworów --> dolot"
Albo powinienem założyć Oil Catch Tank'a ?

Prosiłbym o jakieś podpowiedzi gdyż jest to dość frustrujący temat dla mnie :)

TomiNeo
13-11-13, 18:04
Jeśli masz filterek na odmie to nie może być większego ciśnienia w skrzyni korbowej.

Arturvf500
13-11-13, 20:20
O już się poskładałeś;) jak jezdzi?;)
jedyne skad sie tam moze brac olej to z dolnej odmy, ale w takich ilosciach zeby az plywal to sie nie spotkalem, zassalo by go do silnika...

Bashoo
13-11-13, 22:14
Jezdzi zacnie Arturze :)
Ale trochę mnie niecierpliwi ten olej... Bo po 2 miesiącach jazdy od zalozenia głowicy musialem dolac ~300ml oliwy. A to dość sporo, gdzie przy poprzedniej głowicy nie bralo oleju od wymiany do wymiany w cale

Arturvf500
13-11-13, 22:20
calkiem normalne;) im wieksze sprezanie tym wiecej oleju wciaga, dodatkowo wyzsze obroty robia swoje, ale co z tym olejem w ssaku? napisz cos wiecej

Bashoo
13-11-13, 22:23
Olej w ssaku ? Dopiero pojawil się po wymianie głowicy z B7 na D15B
A kapnelem się dopiero po tym jak odkrecalem kolektor ssacy, wlozylem palec do kanalu jednego z kolektora i zobaczyłem ze jest tam olej, dość wodnisty, może nie az tak dużo żeby to plywalo ale była tam oliwa co mnie bardzo zaciekawila.



Dodam również ze silnik z zadnym zakresie obrotow nie pusci ani dymka chmury


Czy zakladac oil catch tank'a ? Czy zrobić cos z ta odma ze skrzyni korbowej.. ?

Arturvf500
13-11-13, 22:25
sprawdz dolna odme, w szczegolnosci zaworek; jak sie nie zamyka to moze Ci wciagac olej tonami, gdy zamkniesz przepustnice przy wysokich obrotach;)

Bashoo
13-11-13, 22:28
Mowisz o zaworku PCV który jest w tym wezu odmy a mianowicie miedzy kanalami kolektora ssącego ?
http://images65.fotosik.pl/308/71c5bbaf82218ef6med.jpg (http://www.fotosik.pl)



PS. Jeśli to będzie to, to musze wykrecic kolektor i oczyscic go z oleju? Czy po czasie przedmucha go ? :p

TomiNeo
13-11-13, 22:41
Tak to ten zaworek ale jeśli by przepuszczał aż tak bardzo to wolne obroty by wariowały.

CRX1
14-11-13, 02:02
Taki jest efekt zrobionej głowicy.Nie sprawdziłeś dołu.Odpowietrznikiem skrzyni korbowej dmucha w niewielkich ilościach olejem ,bo puszczają pierścienie olejowe.

Bashoo
14-11-13, 08:25
Ale na poprzedniej głowicy wszystko pasowalo idealnie, tamta glowica tez była robiona, dol tez był po remoncie. Dlatego przymierzyłem się do zalozenia głowicy z Vtec'iem


Hmm a apropo wolnych obrotow!
Czasami po sporym palowaniu Hondy, zmiana biegow na wysokich obrotach (7.800 shift light) itp. Jak zatrzymam się w miejscu to obroty potrafią chwilke skakać powiedzmy z ~800 -> 1500. Ale gdy tylko dodam trochę gazu to normują się

TomiNeo
14-11-13, 19:43
To nie to, jeśli zaworek jest walnięty to zaciąga lewe powietrze właśnie ze skrzyni korbowej i obroty są stałe ale wysokie np. 1,5k chyba ze zaworek przepuszcza co jakiś czas.

Bashoo
14-11-13, 22:12
Dzisiaj jak jechałem na zimnym silniku na spokojnie, dojechałem do swiatel a samochod prawie gasł, obroty trzymaly na oko jakies ~300 ? Musialem co chwile delikatnie gazem regulować... Czy jest to spowodowane tym ze odma może być przytkana olejem? Albo tym ze jeszcze nie jest wystrojony silnik ?

Wyciągnąłem ten zaworek i spelnial swoja funkcje, czyli otwieral się jak dmuchałem "w strone kolektora" i zamykal się jak dmuchałem "w strone skrzyni korbowej"

Zauwazylem tez ze wężyk "zaworek PCV -> skrzynia korbowa" jest caly uwalony w srodku od oleju....

Arturvf500
15-11-13, 11:57
jalowe wyreguluj zgodnie z manualem, moze masz brudny kanal wolnych obrotow; a co do oleju w odmie, to niestety przedmuchy... znacznie wieksza kompresja robi swoje, mozesz pokombinowac z wiekszym catchcanem, ale bardzo mozliwe ze pierscienie Ci sie koncza, albo masz spore stukowe

Bashoo
15-11-13, 13:32
W poniedziałek samochod będzie wystrojony także będę wiedział czy będzie lepiej.
Dowiedzialem się również ze może być to spowodowane złym AFR, także celuje w to