Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : tryb awaryjny d16z6



Piotreklbn
09-11-13, 16:12
Jako że jestem nowy na forum to witam wszystkich i jeżeli coś źle pisze to proszę o po prawe.
Otóż problem pojawia się przy niższych temperaturach bliżej nocy lub nad ranem a wygląda on tak:
Wsiadam z rana do samochodu wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam na zapłon, check powinien zniknać po 2-3 sek. u mnie on nie gaśnie, swieci sie cały czas. Po odpaleniu silnika check świeci cały czas a silnik kręci sie do 4 tyś obrotów i w ogóle nie ma mocy (jedynka na mokrym gaz w podłoge i nawet nie zmieli). Gdy silnik już sobie chodzi na tym check'u to trzyma obroty w granicach 1,5 tysiąca cały czas, strasznie buczy i z rana gdy jest zimno to za samochodem nic nie widać od pary wodnej spalin ?? (sam niewiem dokładnie). Podczas jazdy jak już napisałem brak mocy i odcinka przy 4 tysiącach. Gdy jest ciepło check w większości odpaleń zachowuje się normalnie ale jest tak że szwankuje, czasami jak przekręcam na zapłon check nawet nie mignie czasami mignie i zgaśnie a może być tak ze po świeci 2s i dopiero zgaśnie lecz nie jest to ten czas jaki powinien być. Wspomnę jeszcze o tym że w Hondzie jest zrobione : Stożek w raz z parówą Simoty, rozwiercony kolektor dolotowy, wydech środkowy od b18 i koncowy Magnaflow (tak mi powiedział koleś przy kupnie) a do tego już za mojej kadencji, dałem komputer do przerobienia oczywiscie P28 i mam wgrane mocniejsze mapy paliwowe. Z problemem radze sobie po przez zgaszenie silnika i szybkie przełączenie na zapłon wtedy samochód sam odpala(bez kręcenia rozrusznikiem) i check znika (nie za kazdym razem) lub po prostu przejechanie kilku kilometrów zatrzymanie się na przystanku i normalne zgaszenie silnika i odpalenie. Lecz przy tym pierwszym rozwiązaniu dzieje się czasami tak że honda nie chce odpalić, kręce kluczykiem i samochód tylko wyje i nie zapala :/ ponowne odpalenie możliwe jest po kilku minutach odpoczynku i danie gazu do oporu przy kręceniu rozrusznikiem (ledwo ledwo odpala). Mimo tego że sobie radze jest to bardzo uciązliwe i boje sie pomyślec co bedzie w zimie gdy przyjdzie mi przy kazdym rozruchu silnika bawić się i denerwować. Jeżeli chodzi o samodiagnostyke to gdy robię zworkę check świeci się cały czas (podkreślam że umiem odczytać błędy). Trzy tygodnie temu wymieniłem sonde lambde na nową.
Chce też powiedzieć że w sprawach mechanicznych jak i elektryki jestem że tak powiem zielony i jeżeli ktoś czegoś nie zrozumiał to proszę pytać a spróbuje rozjaśnić wątpliwości.
Bardzo proszę o pomoc.

civic9413
09-11-13, 17:07
Jeśli check się świeci cały czas to niby błędów brak, ale jest to chyba uszkodzenie komputera z tego co mi się wydaje...

Piotreklbn
09-11-13, 23:53
Ja z tego co wiem to jest to uszkodzony komputer. Chce napisać jeszcze że moja honda miała zmienianą skrzynie biegów z auto na manualną :/ ja podejrzewam że ktoś sie nie połapał w temacie po prostu ale chciałbym uzyskać sensowne odpowiedzi. Jutro wymienie czujnik ciśnienia płynu chłodzącego który jest w bloku silnika i zobaczymy co będzie.
Proszę o kolejne odpowiedzi.

piotreek23
10-11-13, 08:31
Ostatnio był temat usera Genax któremu ciągle wywalało sondę mimo że ją wymieniał na sprawną. Padło ECU. Ja bym podjechal do ogarniętego elektronika może ktoś coś z pieprzył przy programowaniu kompa. Objawy które masz to ewidentnie tryb awaryjny. Natomiast dziwne jest to odpalenie bez kręcenia rozrusznikiem no cudów nie ma :--) nie kręci nie może odpalić. Objawowo to wygląda na problemy z aparatem zapłonowym ale przy przerobionym kompie można wróżyć. Sam piszesz "mocniejsze mapy paliwowe:' :) trza by to sprawdzić u kogoś kto się zna na strojeniu etc.

Piotreklbn
10-11-13, 11:48
Ahaa... No ja w tym tygodniu skontaktuje się z człowiekiem który przerabiał mi komputer i kostki wypalał, może on na coś wpadnie. Ale jeżeli ktoś zna elektryka w lublinie lub okolicach który może ogarnąć temat to z chęcią bym sie z taką osobą skontaktował. Napisze jeszcze że check zaczął wyskakiwać na komputerze który miał softa do manualnej skrzyni a pozniej że miałem okazje podmienic kompa to jeżdze teraz na p28 przerobionym softem z automatycznej skrzyni na manualą skrzynie :/ dla mnie to czarna magia :/ jężeli będzie mi sie coś jeszcze przypominało to będe pisał.

marcin82
10-11-13, 23:19
ja docierałem silnik na kompie z automata i check nie gasł nigdy,ale auto zachowywało się normalnie,dopiero na strojeniu komp został przerobiony,i check znikł,ale przerabiałem też inną usterkę kompa,wybuchł kondensator i poprzepalał ścieżki unieruchomiając auto na miesiąc,to była dopiero usterka,ale Niuton ogarnął wzorowo,u mnie na początku objawiało się to częstym gaśnieciem auta w różnych sytuacjach,najczęściej przy dojeżdżaniu do świateł,aż pewnego dnia zdechł na amen.

Piotreklbn
12-11-13, 17:11
Yhym no moja jak już poradze sobie z tym checkiem to jezdzi elegancko... Zero objawów.
Widze że problem dość malo spotykany.

Piotreklbn
21-11-13, 15:16
Problem stwarzała sonda lambda. Po wyłączeniu jej w mapach paliwowych check ustąpił. Teraz jest sterowana przez komputer.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.