PDA

Zobacz pełną wersję : EJ2 swap na d16a9 Problem z brakiem odpowiedniej mocy



zdzichu9311
04-11-13, 13:04
Witam , zrobiłem jakiś czas temu swapa na d16a9 ,

Zmieniony jest silnik , zdrowe a9 nie biorące oleju itp
Skrzynia hybryda fd 4.4 3,4 z rexa
Zamach 4.1 kg
Przelot 2 cale
I dolot simota


Otóż samochód nie jedzie tak jak powinien z tym silnikiem jechać , seryjne z6 na rozszczelnionym wydechu robi je o 2 długosci

Zauwazyłęm tylko problem z obrotami na niskich obrotach falują od 800 wskazówka dochodzi do zera nieraz zapala się kontrolka łądowania jak dochodzi do zera ;/

Wymieniłem przepustnice i wyczysciłem ale problem nie ustał
Wymieniłem silniczek krokowy i też problem nie ustał

Dodam że silnik chodzi na obd1
Włożony jest aparat z b7 i przegrane są mapy z d16z6 po strojeniu które wgrywał jogal

Zauwazyłem też ze przy szybkim ruszaniu i podczas zmiany biegu z 1 na 2 dostaje maksymalnego muła i szarpnie nią i dopiero jedzie

Podsuńcie jakieś pomysły co może być :)

mirasek
04-11-13, 13:50
O ile jeszcze nie sprawdziłeś to zapłon i rozrząd sprawdź.

Jeśli przepustnice masz obd0 a wiązkę obd1 to zamień skrajne kable na TPS.

Wenega
04-11-13, 14:00
stawiam na aparat zapłonowy.. poszukaj tego od A9 na obd1 lub od H22..

zdzichu9311
04-11-13, 15:42
rozrzad jest ustawiony na znaki ;) a aparat lampą :)
To zn jak te kable zmienic ;))

zdzichu9311
04-11-13, 17:19
Przypomniało mi się :) wtryski też mam z d15b7 :)

mirasek
04-11-13, 17:24
Masz wtyczkę z trzema kablami przy TPS (czujniku położenia przepustnicy), na początek weź miernik, wbij się w środkowy kabel w podpiętej wtyczce i do masy, na włączonym zapłonie zobacz czy przy zamkniętej przepustnicy masz tam ok. 0,5V i przy otwieraniu rośnie do ok. 4,5V przy pełnym otwarciu. Jeśli jest odwrotnie (~4,5 na zamkniętej i spada podczas otwierania), to zamieniasz skrajne kable przy wtyczce miejscami, po zamianie ma być j.w. i będzie dobrze.

kamilgt
04-11-13, 23:13
Włożony jest aparat z b7 i przegrane są mapy z d16z6 po strojeniu które wgrywał jogal
Jak może dobrze działać mapa z D16 Vtec'a w D16 bez Vtec'a ? :/

Wenega
05-11-13, 06:10
Jak może dobrze działać mapa z D16 Vtec'a w D16 bez Vtec'a ? :/

cholera nie doczytałem tego lol no to masz przyczynę :D

zdzichu9311
05-11-13, 13:16
mapa jest bez funkcji vteca jakoś tak ;) . Jogal mi mowil ze takie mapy wgrywal do a9

mayday-82
05-11-13, 13:16
strojenie sie kłania panie :D

adrianp02
05-11-13, 17:36
Przypomniało mi się :) wtryski też mam z d15b7 :)
wtryski sa tekie same wiec to nie ich wina....zaplon ustawialiscie ze zworka w ECU???? mimo wszystko wydaje mi sie ze to wina mapy...na mapie z SOHC VTEC nie pojedzie DOHC Non VTEC... ;)

GizY
05-11-13, 17:58
jak kolega pisal Jogal mu wgrywal mape.. wiec chyba nie wgralby mu mapy na ktorej auto nie bedzie jechac.. choc fakt faktem ciekawe, bo jednak tu dohc a tu sohc.. ale mysle ze to nie problem.. hmm zaciekawilo mnie to ze szarpie i lapie mula.. mam d15b7 i mam ten sam problem.. szarpie i muli ale tylko do 4 tys.. i to jest problem z aparatem zaplonowym.. podmien cewke od kogos kto ma napewno sprawna... no i oczywiscie kable swiece kopolka itd itp..