Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu + sworzeń zwrotnicy
Z góry przepraszam,że zakładam nowy temat ale jestem ostatnio chory na chroniczny brak czasu, poza tym nie znalazłem w 100% tego czego potrzebuję.
1.Nadszedł czas na wymianę rozrządu i biję się z myślami czy wymieniać go samemu czy oddać do warsztatu.Nigdy wcześniej sam tego nie robiłem i nie wiem czy sobie poradzę.Zdążyłem się już naczytać jaki to jest strasznie trudny dostęp do niego. Kiedyś (wtedy nie było mi to potrzebne) widziałem fotoinstrukcję i byłbym wdzięczny gdyby ktoś linka.Z jednej strony przemawia oszczędność kasy za robociznę z drugiej nie chcę się wpierniczyć z robotą na dwa dni do kanału bo jak już pisałem choruję na chroniczny brak czasu.
2.Dłubałem dzisiaj przy przednim zacisku i zauważyłem że sworzeń zwrotnicy jest do wymiany na wczoraj (obydwie strony) i teraz pytanie:czy wymontować go można tylko na prasie czy są jakieś domowe sposoby na jego demontaż? Najlepiej gdyby ktoś podesłał fotoinstrukcję ale jeśli ktoś ma cenne uwagi jak sprytnie sobie z nim poradzić będę niezmiernie wdzięczny.Przynajmniej najważniejsze etapy jak po kolei podejść do tematu tak aby nie komplikować niepotrzebnie roboty.
Z góry dzięki za pomoc, jestem jeszcze parę dni na urlopie i chciałbym zdążyć to ogarnąć.
co do pierwszego to prosze :) http://civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=pasek_pompa
a co do drugiego sprawa prosta. Odkręcasz półoś, dolnego sworznia, górnego również i końcówkę drążka. Zdejmujesz zacisk hamulcowy i masz zwrotnicę na wierzchu ;) sworznia można spokojnie wybić młotkiem, czasami potrzebny jest troszkę większy ;) Nowy również wbijasz młotkiem najlepiej przy pomocy kawałka rurki lub czegoś dzięki czemu można wbijać go równomiernie nie bijąc po jego środku. Uważaj również na gumową osłonę żeby jej nie uszkodzić. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności i jeżeli nic nie pominąłem to wszystko gra ;)
rozrząd można spokojnie zrobić samemu, kanał zbędny a jedyna trudność to poluzowanie śruby koła pasowego.
Dzięki za odp, w sumie zapomniałem dodać, że obawiam się nie tyle rozebrania rozrządu (choć jest trudny) co ponownego jego złożenia, wystarczy sie pomylić o jeden ząbek i kicha. Nigdy nie widziałem rozebranego rozrządu w Hondzie i nie wiem jak sie go ustawia
Nigdy nie widziałem rozebranego rozrządu w Hondzie i nie wiem jak sie go ustawia
Jak w każdym innym prostym aucie, na znaki, tam nie ma kosmicznej technologii :) Miejsca jest sporo i łatwy dostęp, nie wiem czemu ktoś Cie straszył że będzie problem. Walka może być z kołem pasowym, podstawa to dobre zblokowanie wału przy odkręcaniu.
Jeszcze pytanie czy sworzeń zwrotnicy jest zabezpieczony jakimś pierścionkiem segera. Rozumiem że sworzeń wybijam od spodu, powinien mi wyskoczyć od strony przegubu? Może głupie pytanie ale czasem w "ferworze walki" można popełnić czeski błąd. ;)
Tak jest pierscionek zabezpieczający zdejmujesz go i młotek do boju ;]
Ciekawe rzeczy ludzie piszą, że w d serii jest mało miejsca, żeby rozrząd wymienić :D to ciekawe co ja mam powiedzieć przy h22 w budzie 6g :)
W każdym bądź razie jak koledzy wyżej, rozrząd ustawiasz według manuala. A śrubę od koła pasowego odkręcasz na zasadzie, wrzucasz 5 bieg, ktoś wciska hamulec, ewentualnie zdejmujesz osłonę koła pasowego i je blokujesz. Śruba to bodajże 19, warto też użyć przedłużki do klucza z kawałka solidnej rury i tutaj akurat może się przydać kanał. Ale na pewno sobie poradzisz :)
lol sami fachowcy
nikt tu nie poruszył najwazniejszej rzeczy a jak mocno pownnien byc napiety
bedzie za luzno to sie sp**li bedzie za mocno tez spier**i
Przecież masz to napisane w manualu(tak jak wspomniałem wyżej). Daj sobie już spokój reaktor bo na siłę próbujesz podjechać każdemu, który ma większą wiedzę i doświadczenie niż Ty.
motomaniak1988
25-10-13, 09:34
Ja zawsze jak miałem problem z odkręceniem koła pasowego to odkręcalem rozrusznik blokowalem kolo zamachowe dobry klucz przedłużka i musi się odkręcić ;))
bedzie za luzno to sie sp**li bedzie za mocno tez spier**i
Opisz nam co znaczy za mocno a co za luźno :)
Nikt tu nie będzie wypisywał tutorioala, bo temat wymiany paska był omawiany jakiś milion razy, sworznia dolnego też. Ściąga się manuala i robi, a jak się nie ma pojęcia to oddaje do mechanika.
Opisz nam co znaczy za mocno a co za luźno :)
.
właśnie oto mi chodziło:D
ciezko to opisać
napięcie paska to rzecz względna
w manualu chyba jest przyrząd jakiś albo palcami(przynajmniej tak było w sekcji alternatora)
No właśnie :) Teoretycznie pasek powinna odpowiednio napiąć sprężyna napinacza po przekręceniu rozrządu o bodajże 3 ząbki do przodu z GMP 1 cyl. - napina się wtedy przednia część paska, a luzuje od strony pompy wody, napinacz powinien zebrać ten luz i po jego przykręceniu napięcie ma być ok ale bywa różnie, czasem trzeba pomóc sprężynie palcem, itp.
bednar_ek35
26-10-13, 11:56
Ja jak wymieniałem rozrząd to zawsze robiłem tak:zakładałem pasek,na poluzowanej rolce dociskałem rolke ręką do góry aby pasek sie napiął i ułożył na zębach,puszczałem rolke i dociągałem kluczem.
Zawsze było git i nigdy nie miałem potem problemów z rozrządem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.