Zobacz pełną wersję : kolektor ssacy d13b2 na inny
czytalem wiele postow na ten temat ale nikt jeszcze nie napisal jak to sie na do rezultatow koncowych tzn jaki wsadzil inny koleektor co przy tym wymienil i jak wyglada to z moca jak w zroslo i o ile??
kocelcivic
04-03-08, 19:45
mam kolektor od b2 i cala reszte ktora zostala mi po minime na b7
jaki wsadzil inny koleektor co przy tym wymienil i jak wyglada to z moca jak w zroslo i o ile??
a jaki kolektor chciałbys tam wsadzić????
mam kolektor od b2 i cala reszte ktora zostala mi po minime na b7to nie dział ogłoszeń !!!!
a poza tym d13b2/d15b2/d15b3 maja ten sam kolektor wg mnie....
nie wiem co do d15b3 ale d15b2 i d13b2 maja na 100% inne.
jedyna sensowna zmiana kolektora to na ten od d15b7 albo d16z6.
wiecej w temacie "d13b2 + vtec"
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=40996
nie wiem co do d15b3 ale d15b2 i d13b2 maja na 100% inne.
a czym sie róznią jak mozna??? (mogą sie róznic ewentualnie srednicą bo budowa ta sama....)
jedyna sensowna zmiana kolektora to na ten od d15b7 albo d16z6.
wiecej w temacie "d13b2 + vtec"
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=40996
mozesz mi powiedziec jak????????? nie robiąc MPFI????????????
bo tez to czytałem+nawet śledziłem z ciekawości - i w temacie jest jak dla mnie "małopraktyczne i dosc niedopracowane " rozwiązanie....
niezbyt nadające sie do normalnej jazdy...
mozesz mi powiedziec jak????????? nie robiąc MPFI????????????
bo tez to czytałem+nawet śledziłem z ciekawości - i w temacie jest jak dla mnie "małopraktyczne i dosc niedopracowane " rozwiązanie....
niezbyt nadające sie do normalnej jazdy...
no wlasnie koledzy chodzilo by mi o to zeby to dobrze dzialalo.
poza tym chodzi mi o to jaki najlepiej zalozyc zeby bylo najefektywniej :d
nie wiem co do d15b3 ale d15b2 i d13b2 maja na 100% inne.
jedyna sensowna zmiana kolektora to na ten od d15b7 albo d16z6.
chodzi tez o to zeby za duzo nie wymieniac reszty, a gdyby zalozyc od d16z6 to co by trzeba wymienic dodatkowo?? albo przy zalozeniu od d15b7 rowniez co przy tym trzeba by wymienic dodatkowo??
[ Dodano: Sro 05 Mar, 2008 ]
chodzi mi rowniez jakie sa przyrosty mocy przy wymianie kolektora ssacego np od d15b7 ??
Lcfr,
d13b2 wyglada tak:
http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d13.jpg
d15b2 tak:
http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d15b2.jpg
nie robiac mpfi sie nie da, ale to chyba oczywiste. natomiast najwazniejsze w tym temacie było czy kolek od d15b7 fizycznie pasuje do d13 i czy da sie go podpiac(wezyki chłodnicze i inne duperele). cała reszta mpfi jest juz spokojnie do ogarniecia bo robimy to samo co w przypadku przejscia z dpfi na mpfi(komp,wiazka,rura term.-pompa,sonda) + aparat zapłonowy i elektryczna pompa.
nie ma co sie narazie podniecac, poprostu dopiero sprawdzone zostało czy zmiana kolka ssacego w d13 na b7 cos daje i czy w ogole da sie.
DA SIE I DAJE DUZO(mam nadzieje ze niedługo hamowania to poprze).
nastepnie czekamy na kogos kto ogarnie wtrysk(z czym nie powinno byc juz problemow).
PS:dla wszystkich heter'ów i ludzi twierdzacych ze z g... bata nie ukreci, nie chodzi o krecenie bata tylko o zabawe.
Lcfr,
d13b2 wyglada tak:
Obrazek (http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d13.jpg)
d15b2 tak:
Obrazek (http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d15b2.jpg)
zwracam honor-widac sie myliłem :speszony:
Choc nie wyssałem tego z palca tylko sam na włąsne oczy widziałęm, ze kolki były takie same(może ktoś już coś dłubał w tych autach, któr oglądałem..)
nie robiac mpfi sie nie da, ale to chyba oczywiste. natomiast najwazniejsze w tym temacie było czy kolek od d15b7 fizycznie pasuje do d13 i czy da sie go podpiac(wezyki chłodnicze i inne duperele). cała reszta mpfi jest juz spokojnie do ogarniecia bo robimy to samo co w przypadku przejscia z dpfi na mpfi(komp,wiazka,rura term.-pompa,sonda) + aparat zapłonowy i elektryczna pompa.
.
Najważniejsze w tym temacie było jaki inny kolek założyc do d13b2. I rozumując takim tokiem to do d31b2 mozna złozyc -od d15b2/d15b7/d16z6/d15z1 itd - bo wszytkie pasują technicznie.
Ale sam wiesz, ile trzeba zmienic żeby to działało jak w normalnym aucie... !!
I nie porównuj tego z podmianka b2 na b7 bo jak sam wiesz d13b2 nie ma elektrycznego zasilania paliwem a to dodatkowy i nie mały kłopot !! (bak+pompa+wiązka itd..)
Da sie wszystko zrobic jak sie uprzemy(i o tym jest temat d13b2+VTEC :) - a tutaj rozmawiamy tylko o innym kolektorze do d13b2.......
baku nie trzeba wymieniac. wystaczy dac elektryczna pompe i po problemie. cała reszta jest tak jak przy dpfi->mpfi.
baku nie trzeba wymieniac. wystaczy dac elektryczna pompe i po problemie. cała reszta jest tak jak przy dpfi->mpfi.
bak w d13b2 ma mocowanie na pompę paliwa?
czy myslisz o innej elektrycznej?
wystarczy dac zewnetrzna uniwersalna pompe elektryczna. ktos moze powiedziec ze to rzezba ale ktos inny doda ze mpfi w d13 to juz rzezba;)
wystarczy dac zewnetrzna uniwersalna pompe elektryczna.)
No to dla mnie tez to juz rzeźba.....
chodzi mi dokladnie o d15b7 , jaki moze byc przyrost mocy w KM po takim zabiegu?? co potrzebuje na taka podmianke ??
i zamiana na d15b2 jaki moze byc przyrost mocy w KM i co potrzeba do podmianki??
co oznacza mpfi, dpfi?? pewnie glupie pytanie ale poprostu nie wiem :(
chodzi mi dokladnie o d15b7 , jaki moze byc przyrost mocy w KM po takim zabiegu?? co potrzebuje na taka podmianke ??
i zamiana na d15b2 jaki moze byc przyrost mocy w KM i co potrzeba do podmianki??
co oznacza mpfi, dpfi?? pewnie glupie pytanie ale poprostu nie wiem :(
no cała wypowiedz nie jest moze głupia a poprostu nie wiesz o co pytasz w sumie...
musisz poczytac sporo...
nie zmienisz u siebie kolektora na taki od d15b7 bo wiaże sie to z przeróbką wielu cześci...
dlatego pytam was o zdanie bo gdybym sie znal to bym nie pytal :d
kocelcivic
07-03-08, 00:26
B2 posiada dwupunktowy wtrysk paliwa i 90km
B7 ma wielopunktowy wtrysk paliwa i 101km
wedlug mnie latwiej bedzie ci sie przesiasc na b2...ale nie jestem tego pewien;)
byle bylo dobrze i dawalo efekty ale nikt nie potrafi dac mi konkretnej odpowiedzi co potrzebuje np zeby wymienic chociaz na ten B2 i ewentualnie co bylo by do przerobienia.
ta sama robota, czy to na b2 czy b7. tyle ze na b2 to bezsens a na b7 jakies konkretne roznice beda.
poszukaj troche. juz raz pisłem co jest potrzebne do przejscia z d13 na mpfi(np. b7)
a kojarzysz ktory to byl post bede wdzieczny za linka bo nie moge znalezc
a kojarzysz ktory to byl post bede wdzieczny za linka bo nie moge znalezc
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=538943&highlight=#538943
kocelcivic
09-03-08, 00:47
zmiane z d13 na d15 bedzie czuć...i nie wazne czy na b2 czy b7 to napewno odczujesz spora roznice...oczywiscie b2 a b7 niema porownania...ale jesli niemasz kasy to graty od b2 znajdziesz za 1/3ceny gratow od b7...i z dostepnoscia nie bedziesz mial problemow... graty do b7 sa cholernie drogie i rozchwytywane...wiem bo sam szukalem glupiej wiazki miesiac zeby znaleźć ponizej 200zł...znalazlem ale wiecej wydalem na telefony niz to warte....gdybys chcial cos od b2 to mam tego sporo wiec pisz.... i nie pisze tego zeby cie namowic przeciwko b7 bo mam graty od b2.... sam zmieniam z b2 na b7 wiec normalne ze gdybym mial kase to walilbym na twoim miejscu odrazu w b7...ale jesli kasy malo to zmieniaj na b2 bo roznice tez spora odczujesz...
http://www.civicklub.pl/f...ghlight=#538943
na tej stronie jest doslownie wszystko fajnie opisane i koleszka uzyskal tak 99KM z silnika 1,3 zmieniajac kolektor ssacy od b7 i walek od d14 pieknie .
a teraz kolejne pytanie jesli zmienic walek na ten z d14 i kolektor zamiast od d15b7 to od d15b2 to ile moze byc mniej koni??
kocelcivic,
a skad wiesz ze d13->dpfi cos da?? moim zdaniem bedzie to tylko zmiana systemu zasilania. d15b2 ma w serii 90KM co mozna spokojnie uzyskac na gazniku w d13.
trzeba by pomierzyc chocby kanały dolotowe kolektora od b2. ten od b7 ma sporo wieksze kanały niz od d13. poza tym kolek od d13 i d15b2 maja taki sam układ łaczenia sie rur. natomiast od b7 ma juz inny. moze w tym tez rzecz.
trzeba by pomierzyc chocby kanały dolotowe kolektora od b2. ten od b7 ma sporo wieksze kanały niz od d13. poza tym kolek od d13 i d15b2 maja taki sam układ łaczenia sie rur. natomiast od b7 ma juz inny. moze w tym tez rzecz.
czyli jak juz robic to b7 wrzucic i chyba tez przy tym zostane , moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??
moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??
marny pomysł...
Egon napisał/a:
moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??
marny pomysł...
a to czemu marny potem i tak go bym wsadzil ??
Egon napisał/a:
moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??
marny pomysł...
a to czemu marny potem i tak go bym wsadzil ??
bo zaczynanie od wałka w seryjnym aucie to nie jest dobra kolejność modów...
ale rób jak chcesz
to podpowiedz laikowi kolego bede naprawde wdzieczny :d
poza tym wałek od d14a1 jest trudno dostepny i drogi jak chu... 200-300zł za wałek z 20letniego auta to sporo. Potem i tak bedziesz zmieniał pompe na elektryczna wiec nie bedziesz potrzebował krzywki do pompy. Dlatego potem kupisz sobie od d15b2 za ktorego ja dałem 80zł.
odswierze troche temat :) mam wszystko co potrzebne do mini me na d15b7 czyli:
-kolektor ssacy kpl z listwa wtryskowa
-wiazka silnikowa
-komputer
-nawet mam sonde od b7
ale brakuje mi wiazki kabinowej
jestem juz po
-wymianie walka na ten z d15b2
-planowaniu glowicy o 1,2mm
-kolektor wydech. 4-2-1
-przelot rura 2"
-koncowy wydech WM SPORT przelotowy
i teraz pytanie , jakie czekaja mnie niespodzianki przy montarzu czy cos nie pasuje ?? cos slyszalem o jakims wezu ktory trzeba dorabiac albo przerabiac ??
odswierze troche temat :) mam wszystko co potrzebne do mini me na d15b7 czyli:
-kolektor ssacy kpl z listwa wtryskowa
-wiazka silnikowa
-komputer
-nawet mam sonde od b7
ale brakuje mi wiazki kabinowej
jestem juz po
-wymianie walka na ten z d15b2
-planowaniu glowicy o 1,2mm
-kolektor wydech. 4-2-1
-przelot rura 2"
-koncowy wydech WM SPORT przelotowy
i teraz pytanie , jakie czekaja mnie niespodzianki przy montarzu czy cos nie pasuje ?? cos slyszalem o jakims wezu ktory trzeba dorabiac albo przerabiac ??
alternator jeszcze. pogadaj na gg z jogalem.
alternator jeszcze. pogadaj na gg z jogalem.
ja proponuje wsadzic zbiornik z modelu np.d16z6 pasuje idealnie wystarczy tylko doprowadzic dwa kabelki zasilajace od przekaznika pompy paliwa(ktory tez bedzie potrzebny)
a jesli chodzi o Jogal-a to faktycznie ma bardzo duza wiedze na te tematy, ja moje przerobki konsultowalem z Jogalem i w zasadzie caly projekt powstal dzieki niemu za co jestem bardzo wdzieczny
zbiorika nie musze wymieiac bo mam elekryczna papke paliwa a po co niepotrzebnie bawic sie w koszty
Egon jak będziesz robił minime to proszę o zrobienie chociaż małego fotostory
luzik kolego :) wszystko bedziemy fotografowac :) ale jeszcze sie zastanawiam nad aparatem zaplonowym czy tego tez czasami nie musze wymienic ?? bo w moim d13 mam pod aparat podlczone jakies podcisnienie a przeciez puszka bedzie wyrzucona wiec ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.