Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kolektor ssacy d13b2 na inny



Egon
04-03-08, 02:10
czytalem wiele postow na ten temat ale nikt jeszcze nie napisal jak to sie na do rezultatow koncowych tzn jaki wsadzil inny koleektor co przy tym wymienil i jak wyglada to z moca jak w zroslo i o ile??

kocelcivic
04-03-08, 19:45
mam kolektor od b2 i cala reszte ktora zostala mi po minime na b7

Lcfr
04-03-08, 20:05
jaki wsadzil inny koleektor co przy tym wymienil i jak wyglada to z moca jak w zroslo i o ile??

a jaki kolektor chciałbys tam wsadzić????

mam kolektor od b2 i cala reszte ktora zostala mi po minime na b7to nie dział ogłoszeń !!!!

a poza tym d13b2/d15b2/d15b3 maja ten sam kolektor wg mnie....

NFS
04-03-08, 21:49
nie wiem co do d15b3 ale d15b2 i d13b2 maja na 100% inne.

jedyna sensowna zmiana kolektora to na ten od d15b7 albo d16z6.

wiecej w temacie "d13b2 + vtec"

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=40996

Lcfr
04-03-08, 22:35
nie wiem co do d15b3 ale d15b2 i d13b2 maja na 100% inne.
a czym sie róznią jak mozna??? (mogą sie róznic ewentualnie srednicą bo budowa ta sama....)


jedyna sensowna zmiana kolektora to na ten od d15b7 albo d16z6.
wiecej w temacie "d13b2 + vtec"
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=40996
mozesz mi powiedziec jak????????? nie robiąc MPFI????????????
bo tez to czytałem+nawet śledziłem z ciekawości - i w temacie jest jak dla mnie "małopraktyczne i dosc niedopracowane " rozwiązanie....
niezbyt nadające sie do normalnej jazdy...

Egon
04-03-08, 23:24
mozesz mi powiedziec jak????????? nie robiąc MPFI????????????
bo tez to czytałem+nawet śledziłem z ciekawości - i w temacie jest jak dla mnie "małopraktyczne i dosc niedopracowane " rozwiązanie....
niezbyt nadające sie do normalnej jazdy...

no wlasnie koledzy chodzilo by mi o to zeby to dobrze dzialalo.

poza tym chodzi mi o to jaki najlepiej zalozyc zeby bylo najefektywniej :d
nie wiem co do d15b3 ale d15b2 i d13b2 maja na 100% inne.

jedyna sensowna zmiana kolektora to na ten od d15b7 albo d16z6.


chodzi tez o to zeby za duzo nie wymieniac reszty, a gdyby zalozyc od d16z6 to co by trzeba wymienic dodatkowo?? albo przy zalozeniu od d15b7 rowniez co przy tym trzeba by wymienic dodatkowo??

[ Dodano: Sro 05 Mar, 2008 ]
chodzi mi rowniez jakie sa przyrosty mocy przy wymianie kolektora ssacego np od d15b7 ??

NFS
05-03-08, 11:27
Lcfr,

d13b2 wyglada tak:

http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d13.jpg

d15b2 tak:

http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d15b2.jpg

nie robiac mpfi sie nie da, ale to chyba oczywiste. natomiast najwazniejsze w tym temacie było czy kolek od d15b7 fizycznie pasuje do d13 i czy da sie go podpiac(wezyki chłodnicze i inne duperele). cała reszta mpfi jest juz spokojnie do ogarniecia bo robimy to samo co w przypadku przejscia z dpfi na mpfi(komp,wiazka,rura term.-pompa,sonda) + aparat zapłonowy i elektryczna pompa.

nie ma co sie narazie podniecac, poprostu dopiero sprawdzone zostało czy zmiana kolka ssacego w d13 na b7 cos daje i czy w ogole da sie.

DA SIE I DAJE DUZO(mam nadzieje ze niedługo hamowania to poprze).

nastepnie czekamy na kogos kto ogarnie wtrysk(z czym nie powinno byc juz problemow).


PS:dla wszystkich heter'ów i ludzi twierdzacych ze z g... bata nie ukreci, nie chodzi o krecenie bata tylko o zabawe.

Lcfr
05-03-08, 16:18
Lcfr,

d13b2 wyglada tak:

Obrazek (http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d13.jpg)

d15b2 tak:

Obrazek (http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/d15b2.jpg)


zwracam honor-widac sie myliłem :speszony:
Choc nie wyssałem tego z palca tylko sam na włąsne oczy widziałęm, ze kolki były takie same(może ktoś już coś dłubał w tych autach, któr oglądałem..)



nie robiac mpfi sie nie da, ale to chyba oczywiste. natomiast najwazniejsze w tym temacie było czy kolek od d15b7 fizycznie pasuje do d13 i czy da sie go podpiac(wezyki chłodnicze i inne duperele). cała reszta mpfi jest juz spokojnie do ogarniecia bo robimy to samo co w przypadku przejscia z dpfi na mpfi(komp,wiazka,rura term.-pompa,sonda) + aparat zapłonowy i elektryczna pompa.
.
Najważniejsze w tym temacie było jaki inny kolek założyc do d13b2. I rozumując takim tokiem to do d31b2 mozna złozyc -od d15b2/d15b7/d16z6/d15z1 itd - bo wszytkie pasują technicznie.
Ale sam wiesz, ile trzeba zmienic żeby to działało jak w normalnym aucie... !!
I nie porównuj tego z podmianka b2 na b7 bo jak sam wiesz d13b2 nie ma elektrycznego zasilania paliwem a to dodatkowy i nie mały kłopot !! (bak+pompa+wiązka itd..)
Da sie wszystko zrobic jak sie uprzemy(i o tym jest temat d13b2+VTEC :) - a tutaj rozmawiamy tylko o innym kolektorze do d13b2.......

NFS
05-03-08, 23:00
baku nie trzeba wymieniac. wystaczy dac elektryczna pompe i po problemie. cała reszta jest tak jak przy dpfi->mpfi.

Lcfr
05-03-08, 23:04
baku nie trzeba wymieniac. wystaczy dac elektryczna pompe i po problemie. cała reszta jest tak jak przy dpfi->mpfi.

bak w d13b2 ma mocowanie na pompę paliwa?
czy myslisz o innej elektrycznej?

NFS
05-03-08, 23:29
wystarczy dac zewnetrzna uniwersalna pompe elektryczna. ktos moze powiedziec ze to rzezba ale ktos inny doda ze mpfi w d13 to juz rzezba;)

Lcfr
05-03-08, 23:34
wystarczy dac zewnetrzna uniwersalna pompe elektryczna.)
No to dla mnie tez to juz rzeźba.....

Egon
06-03-08, 01:20
chodzi mi dokladnie o d15b7 , jaki moze byc przyrost mocy w KM po takim zabiegu?? co potrzebuje na taka podmianke ??

i zamiana na d15b2 jaki moze byc przyrost mocy w KM i co potrzeba do podmianki??

co oznacza mpfi, dpfi?? pewnie glupie pytanie ale poprostu nie wiem :(

Lcfr
06-03-08, 15:53
chodzi mi dokladnie o d15b7 , jaki moze byc przyrost mocy w KM po takim zabiegu?? co potrzebuje na taka podmianke ??

i zamiana na d15b2 jaki moze byc przyrost mocy w KM i co potrzeba do podmianki??

co oznacza mpfi, dpfi?? pewnie glupie pytanie ale poprostu nie wiem :(

no cała wypowiedz nie jest moze głupia a poprostu nie wiesz o co pytasz w sumie...
musisz poczytac sporo...
nie zmienisz u siebie kolektora na taki od d15b7 bo wiaże sie to z przeróbką wielu cześci...

Egon
06-03-08, 18:45
dlatego pytam was o zdanie bo gdybym sie znal to bym nie pytal :d

kocelcivic
07-03-08, 00:26
B2 posiada dwupunktowy wtrysk paliwa i 90km
B7 ma wielopunktowy wtrysk paliwa i 101km

wedlug mnie latwiej bedzie ci sie przesiasc na b2...ale nie jestem tego pewien;)

Egon
07-03-08, 01:39
byle bylo dobrze i dawalo efekty ale nikt nie potrafi dac mi konkretnej odpowiedzi co potrzebuje np zeby wymienic chociaz na ten B2 i ewentualnie co bylo by do przerobienia.

NFS
07-03-08, 10:50
ta sama robota, czy to na b2 czy b7. tyle ze na b2 to bezsens a na b7 jakies konkretne roznice beda.

poszukaj troche. juz raz pisłem co jest potrzebne do przejscia z d13 na mpfi(np. b7)

Egon
08-03-08, 16:42
a kojarzysz ktory to byl post bede wdzieczny za linka bo nie moge znalezc

NFS
08-03-08, 20:04
a kojarzysz ktory to byl post bede wdzieczny za linka bo nie moge znalezc

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=538943&highlight=#538943

kocelcivic
09-03-08, 00:47
zmiane z d13 na d15 bedzie czuć...i nie wazne czy na b2 czy b7 to napewno odczujesz spora roznice...oczywiscie b2 a b7 niema porownania...ale jesli niemasz kasy to graty od b2 znajdziesz za 1/3ceny gratow od b7...i z dostepnoscia nie bedziesz mial problemow... graty do b7 sa cholernie drogie i rozchwytywane...wiem bo sam szukalem glupiej wiazki miesiac zeby znaleźć ponizej 200zł...znalazlem ale wiecej wydalem na telefony niz to warte....gdybys chcial cos od b2 to mam tego sporo wiec pisz.... i nie pisze tego zeby cie namowic przeciwko b7 bo mam graty od b2.... sam zmieniam z b2 na b7 wiec normalne ze gdybym mial kase to walilbym na twoim miejscu odrazu w b7...ale jesli kasy malo to zmieniaj na b2 bo roznice tez spora odczujesz...

Egon
09-03-08, 10:50
http://www.civicklub.pl/f...ghlight=#538943

na tej stronie jest doslownie wszystko fajnie opisane i koleszka uzyskal tak 99KM z silnika 1,3 zmieniajac kolektor ssacy od b7 i walek od d14 pieknie .

a teraz kolejne pytanie jesli zmienic walek na ten z d14 i kolektor zamiast od d15b7 to od d15b2 to ile moze byc mniej koni??

NFS
09-03-08, 12:06
kocelcivic,

a skad wiesz ze d13->dpfi cos da?? moim zdaniem bedzie to tylko zmiana systemu zasilania. d15b2 ma w serii 90KM co mozna spokojnie uzyskac na gazniku w d13.

trzeba by pomierzyc chocby kanały dolotowe kolektora od b2. ten od b7 ma sporo wieksze kanały niz od d13. poza tym kolek od d13 i d15b2 maja taki sam układ łaczenia sie rur. natomiast od b7 ma juz inny. moze w tym tez rzecz.

Egon
09-03-08, 13:40
trzeba by pomierzyc chocby kanały dolotowe kolektora od b2. ten od b7 ma sporo wieksze kanały niz od d13. poza tym kolek od d13 i d15b2 maja taki sam układ łaczenia sie rur. natomiast od b7 ma juz inny. moze w tym tez rzecz.

czyli jak juz robic to b7 wrzucic i chyba tez przy tym zostane , moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??

Lcfr
09-03-08, 19:53
moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??
marny pomysł...

Egon
09-03-08, 22:50
Egon napisał/a:
moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??

marny pomysł...

a to czemu marny potem i tak go bym wsadzil ??

Lcfr
09-03-08, 23:02
Egon napisał/a:
moze zaczne od wymiany walka :d co wy na to??

marny pomysł...

a to czemu marny potem i tak go bym wsadzil ??

bo zaczynanie od wałka w seryjnym aucie to nie jest dobra kolejność modów...
ale rób jak chcesz

Egon
09-03-08, 23:03
to podpowiedz laikowi kolego bede naprawde wdzieczny :d

NFS
10-03-08, 17:16
poza tym wałek od d14a1 jest trudno dostepny i drogi jak chu... 200-300zł za wałek z 20letniego auta to sporo. Potem i tak bedziesz zmieniał pompe na elektryczna wiec nie bedziesz potrzebował krzywki do pompy. Dlatego potem kupisz sobie od d15b2 za ktorego ja dałem 80zł.

Egon
24-05-08, 16:18
odswierze troche temat :) mam wszystko co potrzebne do mini me na d15b7 czyli:
-kolektor ssacy kpl z listwa wtryskowa
-wiazka silnikowa
-komputer
-nawet mam sonde od b7

ale brakuje mi wiazki kabinowej

jestem juz po
-wymianie walka na ten z d15b2
-planowaniu glowicy o 1,2mm
-kolektor wydech. 4-2-1
-przelot rura 2"
-koncowy wydech WM SPORT przelotowy

i teraz pytanie , jakie czekaja mnie niespodzianki przy montarzu czy cos nie pasuje ?? cos slyszalem o jakims wezu ktory trzeba dorabiac albo przerabiac ??

Egon
24-05-08, 16:18
odswierze troche temat :) mam wszystko co potrzebne do mini me na d15b7 czyli:
-kolektor ssacy kpl z listwa wtryskowa
-wiazka silnikowa
-komputer
-nawet mam sonde od b7

ale brakuje mi wiazki kabinowej

jestem juz po
-wymianie walka na ten z d15b2
-planowaniu glowicy o 1,2mm
-kolektor wydech. 4-2-1
-przelot rura 2"
-koncowy wydech WM SPORT przelotowy

i teraz pytanie , jakie czekaja mnie niespodzianki przy montarzu czy cos nie pasuje ?? cos slyszalem o jakims wezu ktory trzeba dorabiac albo przerabiac ??

NFS
24-05-08, 16:30
alternator jeszcze. pogadaj na gg z jogalem.

NFS
24-05-08, 16:30
alternator jeszcze. pogadaj na gg z jogalem.

BAND-I
28-05-08, 12:10
ja proponuje wsadzic zbiornik z modelu np.d16z6 pasuje idealnie wystarczy tylko doprowadzic dwa kabelki zasilajace od przekaznika pompy paliwa(ktory tez bedzie potrzebny)

a jesli chodzi o Jogal-a to faktycznie ma bardzo duza wiedze na te tematy, ja moje przerobki konsultowalem z Jogalem i w zasadzie caly projekt powstal dzieki niemu za co jestem bardzo wdzieczny

Egon
29-05-08, 01:54
zbiorika nie musze wymieiac bo mam elekryczna papke paliwa a po co niepotrzebnie bawic sie w koszty

LechuLK
29-05-08, 02:55
Egon jak będziesz robił minime to proszę o zrobienie chociaż małego fotostory

Egon
29-05-08, 09:10
luzik kolego :) wszystko bedziemy fotografowac :) ale jeszcze sie zastanawiam nad aparatem zaplonowym czy tego tez czasami nie musze wymienic ?? bo w moim d13 mam pod aparat podlczone jakies podcisnienie a przeciez puszka bedzie wyrzucona wiec ??