Zobacz pełną wersję : Kasowanie luzu na przekładni
Witam. Da się w jakim sposób skasować w jajku luz na przekładni ? Jeśli tak to prosiłbym o pomoc. Z góry dzięki
da sie ale jest jest to tymczasowe generalnie szukaj drugiego magla
a tymczasem zajrzyj do manuala tam jest instrukcja jak sie to robi ale samemu bedzie ci ciezko bo dostep jest bardzo utrudniony do tej sruby
da sie ale jest jest to tymczasowe
Chyba nie zawsze tymczasowe albo zależy co kto rozumie pod tym pojęciem ;)
Znajomy 3 lata temu kasował luz i do dzisiaj jest spokój z czymkolwiek więc raczej mało czasu nie upłynęło i i swoje km też przejechał
Chyba nie zawsze tymczasowe albo zależy co kto rozumie pod tym pojęciem
Znajomy 3 lata temu kasował luz i do dzisiaj jest spokój z czymkolwiek więc raczej mało czasu nie upłynęło i i swoje km też przejechał
Zadaniem śruby do regulacji luzów przekladni nie jest wcale przedłużenie agonii maglownicy, a właśnie "regulacja". Bo przekładnia kierownicza również może się rozregulować, tak jak np. zawieszenie może utracić zbieżność, a zawory silnika odpowiednie luzy...
No ja to wiem Kuba dlatego napisałem zależy co kto rozumie pod tym pojęciem ;)
Na maglownicy jest taka duża nakrętka na klucz 40mm(chyba) i nią kasuje się luz w przekładni kierowniczej. Ale trzeba uważać żeby nie przesadzić. Jak za mocno się dociągnie, wcale ciężej nie musi pracować a rozleci się wciągu miesiąca. Więc delikatnie, czasami wystarczy dosłownie obrót o kilka stopni i to wszystko. Kasowanie luzu jak już Kuba wspomniał jest jak najbardziej właściwe, ale ostrożnie. Sprawdź też czy nie masz w kolumnie na krzyżakach luzów.
Patrzyłem na krzyżaki i jest minimalny, da się wymienić same krzyżaki ? I tak delikatnie spróbuje dociągnąć na maglownicy
Wojtec12345678
30-09-13, 23:09
Czy w ten sposób można też likwidować stuki jak nie ma luzu ?
u mnie sprawa wygląda tak, że minimalny ruch kierownicą wywołuje skręt kół, ale jest puk...
Przeglądnij dokładnie zawieszenie i tam poszukaj przyczyny ,a nie kasuj luz na maglu.
tak zrobię chyba, ze faktycznie krzyżak jest do wymiany
regulowałem własnoręcznie. Da się ustawić taki luz gdzie nie stuka i nie kręci się ciężej kierownicą. Czasochłonne ;)
ale na maglownicy ? czym ruszyć nakrętkę, żabą da rade ?
bednar_ek35
19-10-13, 23:42
Nakrętka to kontra,dokręcasz tym mniejszym sześciokątem na 14,17 czy tam 19 klucz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.