PDA

Zobacz pełną wersję : Czy kazde D16 posiada czyjnik spalania stukowego ?



CNTeam
23-02-08, 23:40
Witam !
Czy kazde D16 posiada czyjnik spalania stukowego ?
Z tego co wyczytalem to tylko w OBD2 , ale nie jestem pewien.
Jesli nie kazde, to ktore ?!

skolopendra
24-02-08, 13:36
Z tego co wyczytalem to tylko w OBD2

skoro tak wyczytałeś, to d16 z obd2 jest tylko kilka

CNTeam
25-02-08, 12:48
wiele mi to nie pomoglo... napisalem przeciez ze nie jestem pewien...

skolopendra
25-02-08, 16:33
wiem na pewno że są w accord-2,2 VTEC
montowane są w pobliżu komory spalania ,są to czujniki piezoelektryczne
mogę się mylić ale w Twoim silniku go nie ma

hcc
25-02-08, 17:08
w d16 nie ma knock sensora

CNTeam
25-02-08, 21:59
W takim badz razie co to za czujnik ?
(na klucz bodajrze 19, wyjety z pod kolektora ssacego)

http://img137.imageshack.us/img137/4396/czuj2mr6.jpg (http://imageshack.us)
http://img511.imageshack.us/img511/4758/czuj3il6.jpg (http://imageshack.us)
http://img137.imageshack.us/img137/4285/czuj1bx5.jpg (http://imageshack.us)

qba1983
25-02-08, 22:06
oj panowie mylicie sie bo akurat w d16y8 jest knock sensor

jak wyglafda nie wiem ale to moze byc to co na rysunku, jest montowany gdzies pod kolektorem ssacym, tyle wiem...

CNTeam
25-02-08, 22:26
oj panowie mylicie sie bo akurat w d16y8 jest knock sensor

jak wyglafda nie wiem ale to moze byc to co na rysunku, jest montowany gdzies pod kolektorem ssacym, tyle wiem...

Tez mi sie tak wydaje bo namiar na niego dostalem, co prawda telefonicznie, od pracownika serwisu (odszukal po nr nadwozia) ... akurat ten czujniczek pochodzi z D16Y5 ale w moim Y8 jest identyczny (niestety tez ulamany :( ) ... z tad moje pytanie czy kazde D16 do posiada? Jesli nie to ktore ?

Efyr
25-02-08, 23:00
http://img519.imageshack.us/img519/9791/stukowegoqp9.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=stukowegoqp9.jpg)

CNTeam
25-02-08, 23:11
i wszystko jasne... dziekuje Ci dobry czlowieku... Bog zaplac !!!

hcc
26-02-08, 08:40
wyglada na to ze w takim razie tylko w moim D16z6 nie ma :/ :)

Efyr
26-02-08, 11:46
Hmm ciekawe, czy by można było zamontować taki czujnik do kompa z OBD1.
Ale on reaguje tylko w momencie kiedy dochodzi do stukowego, czy cały czas dostosowuje zapłon? Ktoś wie?

Z tego co pogrzebałem to czujnik jest wkręcony w blok, pomiędzy 3 i 4 cylindrem, tuż pod kolektorem ssącym. Działą na zasadzie czujnika piezoelektrycznego, który mierzy drgania silnika

Jeszcze jedna sprawa, kto mi wytłumaczy jak to wyprzedza zapłon, skoro tam aparat zapłonowy jest zwykły mechaniczny? Mi się wydawało, że zapłon się ustawia przestawiając aparat na śrubach, więc jak tu dochodzi do sterowania zapłonem?

skolopendra
26-02-08, 14:39
jak to wyprzedza zapłon,

nie jest to żadna nowość, stosowana już nawet w starych oplach jako tgzw korektor oktanowy
ale tam miałeś śrubkę ;) do przełączenia rodzaju paliwa 95-98 oct,co powoduje wybranie z programu mikroprocesora innej charakterystyki wyprzedzenia zapłonu

w hani robi się to samo ,lecz są to stałe przyjęte wartości ,które nie zastąpią wyprzedzenia zapłonu aparatem
działa w momencie niewłaściwego spalania mieszanki -stuków
można to nazwać małym zabezpieczeniem ,a nie tuningiem

;)

Efyr
26-02-08, 19:50
Tzn, nie wiem czy dobrze to rozumiem.
Dla mnie ustawienie zapłonu to ustawienie momentu, w którym paluch wali kolejno po 4 bolcach (ze względu na budowę ustawienie jest jednakowe dla wszystkich cylindrów), na paluchu jest napięcie i w momencie styku z tymi bolcami przekazuje napięcie im, co skutkuje iskrą na poszczególnych świecach.
I teraz kwestia jak moment podania iskry na poszczególną święcę jest zmieniany?
Bo by musiał być przesunięty paluch (a ten połączony na sztywno z wałkiem), albo te 4 bolce (tak się przestawia zapłon na tych 3 śrubkach kręcąć obudową).
Mi się wydawało, że przestawiany automatycznie zapłon to już w samochodach bez mechanicznego (napędzanego wałkiem) a z elektronicznym aparatem zapłonu.

Dlatego nie rozumiem jak tu jest on przestawiany, może mi to ktoś prosto wytłumaczyć?

qba1983
26-02-08, 22:35
z tego co pamietam, sam palec nie jes na sztywno polaczony z walkiem tylko przechodzi przez dodatkowe kolo ktore jest regulowane(jest obracane dzieki czemu zmienia moment dostkniecia palca z bolcami w kopulce, czyli zmienia kont zaplonu)

Kosciech
26-02-08, 22:41
hcc d16z6 nie ma knock sensora ale jego następca D16y8 już ma bo to obd2

skolopendra
27-02-08, 12:30
może mi to ktoś prosto wytłumaczyć?

ecu zbiera informacje z czujnika stukowego,czujnika położenia wału i steruje wyzwoleniem cewki
w ten sposób opóźniając ,lub przyspieszając zapłon :)

Efyr
27-02-08, 13:21
Czyli w momencie, kiedu paluch przejeżdza po bolcu, to nie jest przez cały czas pod napięciem, tylko dostaje impuls, który może być sterowany w przedziale czasowym, którym paluch przejeżdza po bolcu? Czyll czasem od razu po styku, czasem tuż przed rozłączeniem?

skolopendra
27-02-08, 13:34
to nie jest przez cały czas pod napięciem,

można powiedzieć ze jest,gdyby go nie było to mieli byśmy przerwę w zapłonie
a tak ,zmienia się tylko czas zainicjowania, oraz trwania takiego impulsu ;)

szczypior88
08-11-10, 07:49
w D16y7 jest knock sensor? Jezeli go nie ma to jak mozna go zamontowac bo planuje mini me na y8

jasiek09
08-11-10, 08:01
to jaki chcesz CR że spodziewasz się stukowego? jeśli jakieś hardkorowe to wystroisz silnik i bedzie ok