Zobacz pełną wersję : tuning/wzmocnienie wspomagania czy sie da?
5gen i jego wspomaganie raczej nie jest wybitnie wydajne, i juz nawet 6 gen ma wyraznie "silniejsze"
tak wiec pytanie do osob bardziej znajacych ta kwestie czy da rade jakos ulepszyc wspome z 5gena(bo przy przeksciu z OEM kieru na 30cm, szersze opony itp to przydaloby sie ulepszyc/wzmocnic jesli jest jakas opcja)
Zmień olej w układzie na nowy. Teraz w ASO mają przeźroczysty (wcześniej był czerwony). Nie wiem, czym się różni (właściwości) ale u mnie układ chodzi aż za lekko. Wcześniej miałem olej czerwony i skręcało się dobrze, nie mniej jednak na 195/50/15R bez rewelacji.
no ja mam 16/205/45 i jest lipa. watpie aby przezroczysty plyn cos zmienil bo mam zmieniany na swiezy 2 miesiace temu (czerwony)
U mnie cieżko było jak sworznie były już słabe ;) Może pompa od 6gen czymś się różni.
Różni. Wczoraj zmieniałem u siebie taką pompę i z ciekawości porównałem 6g do 5g. Pompa różni się średnicą otworu do którego przykręca się górny zakuty wąż. W 5g otwór ma mniejszą średnicę.
Co ciekawe w moim EJ6 seryjna pompa od wspomy miała w tym otworze jeszcze jakiś taki króciec, jakby jakis zawór czy coś. Założona została pompa z Hb EJ9 która tego nie miała i minimalnie lżej kręci mi sie teraz kierownicą.
Podlacze sie do tematu, jestem ciekawy czy mozna zmniejszyc wydajnosc lub calkowicie wylaczyc wspomaganie, np. za pomoca przycisku, bez szkod dla ukladu kierowniczego i wspomagania ?
calkowicie wylaczyc wspomaganie
Zdemontować pompę z osprzętem??
Na przycisk?? Przecież wspomaganie masz tutaj w całości hydrauliczne.
jak sobie np. zrobisz kółko na pompie ze sprzęgłem to będziesz mógł włączać/wyłączać wspomaganie
jak sobie np. zrobisz kółko na pompie ze sprzęgłem to będziesz mógł włączać/wyłączać wspomaganie
Tez tak wlasnie pomyslalem,jednak to wymaga juz bardziej zaawansowanej rzezby.
ja mam założoną pompę wspomagania z 6gen, z resztą tak jak i cały silnik i nie zauważyłem jakiejś różnicy między wspomaganiem na pompie z 5 i 6 gen
Tez tak wlasnie pomyslalem,jednak to wymaga juz bardziej zaawansowanej rzezby.
Mógłbyś np. spróbować przełożyć napęd z kompresora od klimy.
ehps i masz problem z głowy sterujesz pokrętłem tylko nie wiem czy sygnał predkosci z tch generacji civica sie nada do pomp odmr2
Teoretycznie to zrobienie na tej pompie mniejszego kółka poprawi wydajnosciowo przepływ.
Eksperymentowalem w ten sposób np z ładowaniem ale to laaata temu i w maluchu akurde, jakie miał skubany światła ;)
Jednak po roku popalilo diody i nie uratowało sie nawet uzwojenie. No śmieć ogólnie ale rok alternator superowo działał.
Gdyby ogarnąć sprawnego tokarza który to ogarnie odpowiednio dobrze i tanio można sie pokusić o test.
Jednak póki mam w Solce orginalnie ładne wnętrze z działającym Airbagiem to zostawiam seryjne kolko bo na koleinach na 215/40 16 w Krk moge w miarę trzymać kierownicę 1 ręka. Na 30tce momo w poprzedniej solce na tych samych rondlach (tył 9cali) to była codzienna walka z byczkiem - zmiana biegu - ręka na powrót na koło ;] przy tej duzej kierze naprawde sie lekko kręci na świeżym płynie.
w pompie jest zawor regulujący cisnienie więc mniejsze kółko nic nie da, to tak jakby myśleć że przy 7 tys rpm wspomaganie działa silniej niż przy 2 tys bo szybciej pompa się kręci. ją mam pompę od h22 i też jest lipnie więc ti raczej nie kwestia pompy i ciśnienia w instalacji
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.