PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja świateł po raz n-ty



dogg69
18-02-08, 12:30
Pomijajac fakt zenujacej wartosci artystycznej ponizszego zdjecia:
http://images23.fotosik.pl/160/8b777c6a6bb1d239.jpg
Rysunek pokazuje tyl lampy :)

Pomozcie bo sprawa jest nastepujaca -
1.Silniczek mam kaput i nie reguluje nic sruba od silniczka gdyz nawet nie jest wpiety w klosz lampy ( ulamany jest ten plastik z kulka na koncu ktory wciska sie w klosz lampy )
2. jak zalozylem lampe pogrzebalem troche tymi srubkami 1 i 2 i mniej wiecej jest ok, tylko ze lampy maja troche "zeza" tak wiec pytanie - ktora sruba reguluje w pionie a ktora w poziomie
?
Wiem ze moge podjechac do stacji zeby mi to ustawili tylko ze jestem pewien na 100% ze mnie oleja gdyz tam zeby dobrze dojsc do tych srubek trzeba wymontowac puszke od filtra powietrza i prawie niemozliwe jest dojscie do sruby nr 2 gdyz czesc pasa przedniego go zaslania dosc skutecznie.
Pytanie zasadnicze - ktora srubka reguluje w poziomie swiatlo zebym mogl sobie zniwelowac tego "zeza" ?
Czy macie jakies male sprytne tricki zeby dobrze dojsc do tych srubek albo zeby je ladnie wyregulowac bez rozbierania pol auta ?

plakon83
18-02-08, 13:27
Stary..., trochę powagi, średniointeligentny szympans wpadłby na to, że góra-dół reguluje śrubka od silniczka, a zeza niwelujesz, śrubą 1, śruba 2 nie jest regulacyjna.
Najbardziej sprytnym trikiem jaki znam jest użycie takiego specjalnego narzędzia, czekaj jak to się nazywało... hmm.. chyba wkrętak krzyżakowy, czy jakoś tak.

Do reszty chyba sam dojdziesz, jak co poproś jakiegoś średniointeligentnego szympansa;)
Albo najlepiej jedź na diagnoze niech Ci ustawią.

Hikiel
18-02-08, 13:41
Skoro 2 srubki to dla Ciebie taki klopot proponuje jechac na stacje diagnostyczna, zaplacic dyche i miec ustawione swiatla.

Lcfr
18-02-08, 16:30
Stary..., trochę powagi, średniointeligentny szympans wpadłby na to, że góra-dół reguluje śrubka od silniczka, a zeza niwelujesz, śrubą 1, śruba 2 nie jest regulacyjna.
Najbardziej sprytnym trikiem jaki znam jest użycie takiego specjalnego narzędzia, czekaj jak to się nazywało... hmm.. chyba wkrętak krzyżakowy, czy jakoś tak.

Do reszty chyba sam dojdziesz, jak co poproś jakiegoś średniointeligentnego szympansa;)
Albo najlepiej jedź na diagnoze niech Ci ustawią.

Średniointeligentny szympans może by wpadł... Tyle, ze na własciwą odpowiedz...
A Ty niestety nie dośc, że nie masz racji to jeszcze nie masz na tyle poczucia taktu by się wysłowić nie obrażając innych....
I za to dostajesz ostrzeżenie...


A w temacie lemp...
Silniczek reguluje padanie swiatła (zasięg) w penym określonym zakresie tylko i ta regulacja jest niezalezna od tych pozostałych 2 śrub.
Ustawienie swiateł odbywa sie za pomocą 2 srub, które są na rysunku.
Są auta, które nie maja silniczka i dają sie przecież regulowac....
A na poparcie swoich słow mam kawałek manuala 6 gen:
http://img232.imageshack.us/img232/450/cdxq7.th.jpg (http://img232.imageshack.us/my.php?image=cdxq7.jpg)
oraz 5 gen
http://img232.imageshack.us/img232/1112/cd5ss5.th.jpg (http://img232.imageshack.us/my.php?image=cd5ss5.jpg)

gdzie wszystko jest jasno opisane.

dogg69
18-02-08, 18:21
Stary..., trochę powagi, średniointeligentny szympans wpadłby na to, że góra-dół reguluje śrubka od silniczka, a zeza niwelujesz, śrubą 1, śruba 2 nie jest regulacyjna.
Najbardziej sprytnym trikiem jaki znam jest użycie takiego specjalnego narzędzia, czekaj jak to się nazywało... hmm.. chyba wkrętak krzyżakowy, czy jakoś tak.

Do reszty chyba sam dojdziesz, jak co poproś jakiegoś średniointeligentnego szympansa;)
Albo najlepiej jedź na diagnoze niech Ci ustawią.

Czytanie ze zrozumieniem jest jak widac z powyzszego cytatu coraz rzadziej spotykana zdolnoscia a co za tym idzie wtorny analfabetyzm wada spotykana coraz czesciej.
Nie bede tego nawet komentowal bo szkoda slow.

LCFR - dzieki z info ! mozna zamknac topic.

plakon83
18-02-08, 19:42
Rzeczywiście mój zły brat bliźniak trochę przesadził, sorry za niego.

Jednak mnie bardzo zastanawia gdzie nie mam racji...


góra-dół reguluje śrubka od silniczka, a zeza niwelujesz, śrubą 1, śruba 2 nie jest regulacyjna.



Ustawienie swiateł odbywa sie za pomocą 2 srub, które są na rysunku.
Są auta, które nie maja silniczka i dają sie przecież regulowac....
A na poparcie swoich słow mam kawałek manuala 6 gen:

oraz 5 gen
Obrazek (http://img232.imageshack.us/my.php?image=cd5ss5.jpg)

gdzie wszystko jest jasno opisane.
Ponieważ na tym rysunku widać bardzo wyraźnie, że ją mam
góra-dół - horizontal adjustment (śruba od silniczka)
zez - vertical (śruba 1)

Lcfr
18-02-08, 21:17
masz?
napisałeś, że sruba nr 2 nie jest do regulacji...
a jest
tyle...

plakon83
20-02-08, 18:44
Hmm... coś mnie się wydaje, że się nie zrozumieliśmy.
Śruby do regulacji skonstruowane są w taki sposób, że można je regulować wkrętakiem.
Śruba 2 jest to sześciokątna 10 o ile dobrze pamiętam. Do regulacji nie służy i nie należy jej regulować, bo zrobiono to już w fabryce podczas montażu reflektora.
tyle.
Widać to wyraźnie na obrazku z manuala, który Lcfr sam wkleiłeś, 2 śruby regulacyjne, więc nie wiem o co Ci chodzi.

Lcfr
20-02-08, 22:04
Widać to wyraźnie na obrazku z manuala, który Lcfr sam wkleiłeś, 2 śruby regulacyjne, więc nie wiem o co Ci chodzi.

Są 2 śruby-te z manuala- i odpowiednio zaznaczył je dogg69
Obie służą do regulacji...
Ty napisałeś, że jedna z nich nie słuzy do regulacji a reguluje sie silniczkiem:

a zeza niwelujesz, śrubą 1, śruba 2 nie jest regulacyjna

ale generalnie nie widze potrzeby roztrząsania dalej tematu skoro pytający wie juz o co chodzi.