Zobacz pełną wersję : Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy
Siema. Zakładam nowy temat bo jedyne czego się dowiedziałem to "uszczelka". Krótko: silnik d16y7. Podczas ostrego pałowania i dłuższej jazdy na wysokich obrotach (autostrada) kiedy już zwolnię lub zatrzymam się wyrzuca mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy a temperatura rośnie (podczas jazdy nic się nie dzieje). Robiłem test UPG i jest ok, przy okazji poradzono żebym wymienił korek chłodnicy - wymieniłem. Układ był zalany nowym płynem i odpowietrzony. Węże od chłodnicy są ciepłe. Dodam że auto jeździ na gazie, ale do 5k obrotów, później do odcinki benzyna. Instalacja ma 50k km i nic poza filtrami i regulacją nie było wymieniane. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Macie jakieś pomysły o co biega? Dzięki za pomoc
Michalll_1991
03-09-13, 17:44
nic nowego, ale, uszczelka ;)
Napisałem przecież, że robiłem test uszczelki i to nie to. Poza tym nie ma żadnych innych objawów uszczelki
Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
a co to za test uszczelki ? :D
Szczerze to nie wiem. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie dlatego pytam. Poprostu przedstawiłem u mechanika co się dzieje i otrzymałem odp ze zmierzyli kompresję i zrobili test uszczelki. Powiedzieli ze jest ok i wymienili korek chłodnicy bo wyglądał źle.
Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
test uszczelki xDDDD sprawdź czy termostat działa , wentylator na chłodnicy się załącza jak to działa to uszczelka pod głowicą walnięta
a nie kopci ci na biało ?
wez sloik, wlej do niego plyn chlodniczy, lub wody
odlacz wezyk od wyrownawczego i wsadz do sloika
odpal auto, zagrzej i sprawdz czy bombelkuje w sloiku ;] - a nawet nagraj nam filmik :P
mozliwy tez termostat ale zeby wywalilo plyn do wyrownawczego to by sie musial ostro gotowac
i obejzyj dokladnie chlodnice czy jest skorodowana czy cos
Poprostu przedstawiłem u mechanika co się dzieje i otrzymałem odp ze zmierzyli kompresję i zrobili test uszczelki.
To, że otrzymałeś taką odpowiedź - wcale nie musi znaczyć, że ktoś przeprowadził powyższe czynności.
Zrób jak Ci napisał luchuma
Spoko dzięki za odpowiedzi. Sprawdzałem czy bąbelkuje ze zbiorniczka, wąchałem czy czuć spalinami. Nic nie zauważyłem. Węże od chłodnicy są miękkie, nie kopci na biało, a przy normalniej jeździe nic się nie dzieje z płynem. Płyn jest czysty to samo olej - na bagnecie czysto pod korkiem też. Płynu nie ubywa, oleju w normie tak jak zawsze. Nie wiem czy to ma związek, ale zauważyłem że nadmuch działa słabiej tzn. nie grzeje jak kiedyś i wolniej w środku się nagrzewa przy podobnych temperaturach. Znajomy zauważył jeszcze, że wąż za reduktorem od gazu jest "chłodniejszy" niż przed i podsunął myśl, że może to reduktor albo "układ jest zapchany"
Dodam, że zauważyłem też, że wiatrak od chłodnicy częściej się włącza i działa dłużej niż wcześniej.
Możliwości jest kilka może to być np: Upg, lub jakieś mikropęknięcie głowicy a może też zapchana nagrzewnica lub nie do końca sprawna pompa wody albo termostat, ewentualnie jeszcze niedrożna chłodnica. Niestety nikt nie jest magikiem więc ciężko będzie coś wyczarować, ale tu warto szukać przyczyny.
Krzysiu a bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym na wyłączonym silniku? na gorącym silniku, wskazują na uszczelkę?
Yotomeczek86
03-09-13, 22:56
Jak masz LPG doszukiwałbym się winy reduktora właśnie. Odłączyć go i bez niego zobacz co się dzieje. Poza tym, to nie jest dział do takich rzeczy.. bo żadnego tuningu tu nie widzę
Arturvf500
06-09-13, 09:30
nie zawsze musza leciec babelki; u mnie przy maksymalnym obciazeniu silnika (na hamowni) pojawiala sie 1 (slowenie jedna) malutka banieczka; ale wystarczy na odkreconym korku chlodnicy otworzyc mocno przepustnice - tak zeby silnik sie wkrecil na 5-6k; jak sie pojawi fontanna to UPG
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.