remi_k
21-08-13, 19:09
Witam
pacjent to EK4 B16A2 silnik seryjny, wydech prawie seryjny, dolot seryjny.
ECU seryjny P2T OBD2A, objawy są takie:
- 0 błedów
- odpala normalnie,
- jadąc w "zamkniętej pętli - closed" podczas jazdy z lekkim naciśnięciem pedału gazu silnik cyklicznie co ok pół sekundy przyśpiesza i zwalnia (AFR skacze na przemian 14.5 > 15.8)
....a powinien wtedy korzystać z sondy lambda i podawać stale 14.7 czego nie robi. Podczas jazdy ze stałą prędkością jest to na tyle wyczuwalne, że nie da się spokojnie jeździć.
Rysunek poniżej przedstawia pomiar szerokopasmową sondą lambda LM2 (kolor fioletowy).
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1683508_ek4-p2t-seria.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1683508_ek4-p2t-seria.jpg.html)
Dodam, że nawet kupiłem innego kompa P2T z myślą, że mój jest uszkodzony ale po włożeniu jest tak samo. Sprawdzałem już wszystko, układ elektryczny jest sprawny, sonda lambda też.
Może ktoś już się spotkał z takim nietypowym problemem?
pacjent to EK4 B16A2 silnik seryjny, wydech prawie seryjny, dolot seryjny.
ECU seryjny P2T OBD2A, objawy są takie:
- 0 błedów
- odpala normalnie,
- jadąc w "zamkniętej pętli - closed" podczas jazdy z lekkim naciśnięciem pedału gazu silnik cyklicznie co ok pół sekundy przyśpiesza i zwalnia (AFR skacze na przemian 14.5 > 15.8)
....a powinien wtedy korzystać z sondy lambda i podawać stale 14.7 czego nie robi. Podczas jazdy ze stałą prędkością jest to na tyle wyczuwalne, że nie da się spokojnie jeździć.
Rysunek poniżej przedstawia pomiar szerokopasmową sondą lambda LM2 (kolor fioletowy).
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1683508_ek4-p2t-seria.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1683508_ek4-p2t-seria.jpg.html)
Dodam, że nawet kupiłem innego kompa P2T z myślą, że mój jest uszkodzony ale po włożeniu jest tak samo. Sprawdzałem już wszystko, układ elektryczny jest sprawny, sonda lambda też.
Może ktoś już się spotkał z takim nietypowym problemem?