PDA

Zobacz pełną wersję : EK4 OBD2A zmienny AFR na seryjnym ECU - poważny problem



remi_k
21-08-13, 19:09
Witam
pacjent to EK4 B16A2 silnik seryjny, wydech prawie seryjny, dolot seryjny.

ECU seryjny P2T OBD2A, objawy są takie:
- 0 błedów
- odpala normalnie,
- jadąc w "zamkniętej pętli - closed" podczas jazdy z lekkim naciśnięciem pedału gazu silnik cyklicznie co ok pół sekundy przyśpiesza i zwalnia (AFR skacze na przemian 14.5 > 15.8)
....a powinien wtedy korzystać z sondy lambda i podawać stale 14.7 czego nie robi. Podczas jazdy ze stałą prędkością jest to na tyle wyczuwalne, że nie da się spokojnie jeździć.

Rysunek poniżej przedstawia pomiar szerokopasmową sondą lambda LM2 (kolor fioletowy).

http://www.fotoszok.pl/out.php/t1683508_ek4-p2t-seria.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1683508_ek4-p2t-seria.jpg.html)

Dodam, że nawet kupiłem innego kompa P2T z myślą, że mój jest uszkodzony ale po włożeniu jest tak samo. Sprawdzałem już wszystko, układ elektryczny jest sprawny, sonda lambda też.
Może ktoś już się spotkał z takim nietypowym problemem?

snafu
21-08-13, 21:34
cyrkonowa sonda lambda oryginał czy już jakiś zamiennik ??

remi_k
21-08-13, 22:10
Sonda lambda jest oryginalna (chyba) cyrkonowa i sprawna w 100%. Była już założona inna sonda na próbę i to samo. Sonda to nie jest na pewno.
Może jakaś nieszczelność jest w kolektorze ssącym? Dodam że po resecie kompa falują mi obroty, silniczek krokowy jest sprawny:)

luchuma
21-08-13, 22:15
regulacja zaworow ?
lekko puszcajacy wtrysk ?

remi_k
21-08-13, 22:32
- zawory wyregulowane książkowo
- kompresja na każdym cylindrze ta sama
- zapłon ustawiony

może to rzeczywiście 1 z wtrysków? miałem już kilka hond ale tego jeszcze nie było:confused:

Dodam jeszcze, że w otwartej pętli na full throttle problem też występuje, jest dużo mniej odczuwalny ale w pomiarach sondą szerokopasmową to widać. Więc już lambdę możemy wykluczyć:)

zakit
22-08-13, 09:18
sprawdzales wskazania TPS? moze byc tak ze co chwila zmienia wartosc i dlatego tak szaleje.

MrCk
08-09-13, 12:28
TPS ? on nie wpływa na zmianę czasu wtrysku, zapłonu itp, może go sobie nawet odłączyć a silnik i tak będzie chodzić..., Ja bym sprawdził map sensor, bo on jest odpowiedzialny za dopieranie paliwa i innych parametrów.

zakit
08-09-13, 16:26
TPS ? on nie wpływa na zmianę czasu wtrysku, zapłonu itp, może go sobie nawet odłączyć a silnik i tak będzie chodzić..., Ja bym sprawdził map sensor, bo on jest odpowiedzialny za dopieranie paliwa i innych parametrów.

no oczywiscie ze bedzie chodzic, ale jak, bedzie przelewac i falować...odepnij i zobacz.

remi_k
09-09-13, 23:17
Już chyba znalazłem przyczynę, pęknięte osłony końcówek 3 wtrysków!

http://www.fotoszok.pl/out.php/t1704553_2013-09-10-1190-large-.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1704553_2013-09-10-1190-large-.jpg.html)