PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania o Civic VIII.



Gropek
12-08-13, 17:53
Dzień dobry.

Za niedługo przymierzam się do zakupu Honda Civic VIII Type S z roku >2007. Samochód bardzo mnie się spodobał wizualnie, a ponadto jak patrzę na niektóre wasze samochody po tunningu, to jeszcze bardziej chce go mieć. Moje pierwsze pytanie, to za jaką kwotę można kupić dobrego Civica z rocznika podanego wcześniej. Oczywiście samochód będzie przed kupnem sprawdzony w ASO.

Po zakupie, chciałbym zmodyfikować go najpierw pod względem osiągów. Pożądaną jednostką napędową jest 2.2 i-cdti 140KM. Inne opcje benzynowe nie wchodzą w grę, bo gustuję w dieslach, gdyż mają wysoki moment obrotowy. Tutaj mam pytanie, co by musiało być wymienione w samochodzie, aby uzyskać >200KM oraz >420Nm. Oczywiście to ma być taka modyfikacja, aby samochodowi nic się nie działo. W jakich cenach będzie oscylował taki tunning?

Moim następnym krokiem będzie poprawienie stylistyki, pomimo tego, iż na starcie jest już atrakcyjna. Nad tym będę się zastanawiał dopiero, jak będę w posiadaniu Civica.

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

butler.gdansk
12-08-13, 23:53
Ale temat... ;)
Jeśli już celujesz w ponad 200KM to po pierwsze zacznij od zamontowania frontowego intercoolera (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?123609-Jaki-najwiekszy-intercooler-do-diesla&highlight=frontowy) - 1000-1500zł
Po drugie musisz rozwiązać sprawę sprzęgła (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33852-Sprz%EAg%B3o). Już na seryjnej mocy lubi się uślizgiwać po 70-100tys przebiegu. Możesz pójść w tą stronę co ja i zamontować sprzęgło spiekowe 8-panelowe. Ciekawym rozwiązaniem jest też wykorzystanie sprzęgła od Accorda Type-S 180KM. Po drobnej przeróbce u tokarza można je u nas zamontować i kilka osób u nas z forum tak jeździ. Radzikowski (http://www.sprzegla.com/) też może być dobrą alternatywą. Tu przedział cenowy 2000-6000zł
Po trzecie - Przy okazji wymiany sprzęgła pozbyłem się koła dwumasowego, i choć w przypadku Civica to nie jest jakoś element często się psujący jak w przypadku innych marek, to ja dmuchałem na zimne. Koszt 1500zł-2500zł
Krok czwarty to pozbycie się DPF (jeśli go będziesz miał) 1000zł i zrobienie przelotowego wydechu, a to już krok piąty... no,może nie tak całkiem przelotowego ;) 1200-2000zł
Po szóste - O zastosowaniu dobrego oleju silnikowego oraz markowych filtrów to już głupio wspominać. 500zł
Niezbędnym siódmym krokiem po tych mechanicznych modyfikacjach jest korekta softu (chiptuning) 1500zł i wypluje Ci ponad 200KM.
Po ósme, jeśli chcesz by Civic jeszcze szybciej jechał to zamień felgi na lżejsze, bo te fabrycze (17") ważą 12kg. W normalnej cenie można dostać takie co ważą poniżej 8kg, co sprawia odczuwalną różnicę w dynamice. 3000zł
Po dziewiąte jak to mało, to większe turbo... Ponad 5000zł, ale 300KM może być już kłopot utrzymać na drodze.
To było tak po krótce i robocizny ująłem Ci w kosztach.

siemaR
13-08-13, 00:09
Po dziesiąte przydałoby się jeszcze jakoś hamować, to kolejne parę zł :D

filipfm
13-08-13, 00:10
Szymon zapomniałeś o hamulcach :) przy fabrycznych osiągach są żenujące, a przy podniesionej mocy to w ogóle podstawa

butler.gdansk
13-08-13, 00:24
Zapomniałem o heblach, a sam od nich zacząłem... :) Niech będzie że po dziesiąte. Parę złotych? U mnie to łącznie coś koło 8000zł wyszło (przód + tył), ale da się taniej co ostatnio Filip udowodnił. Może to nie aż taki performance ,ale na pewno o niebo lepiej niż seria.

siemaR
13-08-13, 08:25
Parę złotych?
no tak, parę, podsumowując dwadzieścia parę :D Oczywiście można taniej, można drożej ale plus baza ok. 35 tys. = 55k do tego kolega pisze że później stylistycznie chce się nim zająć - czyli kolejne 5 - 10 tys najmarniej. Ja bym się poważnie zastanowił czy za 65 - 70 tys. nie ma ciekawszych opcji niż porobiony 6 - 7 letni civic 2.2.

butler.gdansk
13-08-13, 09:38
Wiesz... miałbym problem żeby znaleźć w tej kwocie auto które przy swojej funkcjonalności (w stosunku do zewnętrznych gabarytów które są dla mnie dość ważne) zapewniało by zbliżone osiągi oraz dawało satysfakcję z jazdy.

mrcn
13-08-13, 09:50
Jeśli ma być powyżej 200 kuców, to nie ma rady - musi kosztować. Ale jeśli zredukować swoje oczekiwania poniżej 200, to już wychodzi całkiem rozsądnie - można ograniczyć się do samego programu, hebli z type-r oraz (ewentualnie) nowego sprzęgła. Mnie to wystarczyło... :)

siemaR
13-08-13, 10:00
Wiem Butler, i nie twierdzę, że podłubany civic to zły pomysł, wszystko zależy od tego, czego ktoś oczekuje od auta... Ja np mocno się zastanawiałem czy sensowną alternatywą nie będzie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?179660-ATS-07-Dr-Jackyl-Mr-Hyde-adiwawa

filipfm
13-08-13, 10:19
Wiem Butler, i nie twierdzę, że podłubany civic to zły pomysł, wszystko zależy od tego, czego ktoś oczekuje od auta... Ja np mocno się zastanawiałem czy sensowną alternatywą nie będzie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?179660-ATS-07-Dr-Jackyl-Mr-Hyde-adiwawa

To zalezy czego oczekujesz od auta. Fakt, accord to super auto, ale niestety nie ma wersji liftback (jak np. w Mazdzie 6), ktora jest czyms pomiedzy niepraktycznym sedanem a ogromnym kombi.
Sam mialem taki pomysl - tj Accord 2.4. Ale jest kilka problemow z zakupem tego auta - poliftow z 2.4 w manualu w zasadzie nie ma na rynku. Pojedyncze sztuki. Orgomna wiekszosc szla z automatem.
Szukanie poza polską to ogromne koszty sprowadzenia przez akcyze (chociaz tu analogicznie do Civica 2.2). Ja szukalem Tourera i to bylo jak mission impossible. Np. na mobile potrafily byc 2 sztuki (kombi, polift, 2.4 manual) w dosc wysokich cenach, co po doliczeniu kosztów granicznych robiło chorą kwotę.