Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Pytania o Civic VIII.

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    1

    Domyślnie Pytania o Civic VIII.

    Dzień dobry.

    Za niedługo przymierzam się do zakupu Honda Civic VIII Type S z roku >2007. Samochód bardzo mnie się spodobał wizualnie, a ponadto jak patrzę na niektóre wasze samochody po tunningu, to jeszcze bardziej chce go mieć. Moje pierwsze pytanie, to za jaką kwotę można kupić dobrego Civica z rocznika podanego wcześniej. Oczywiście samochód będzie przed kupnem sprawdzony w ASO.

    Po zakupie, chciałbym zmodyfikować go najpierw pod względem osiągów. Pożądaną jednostką napędową jest 2.2 i-cdti 140KM. Inne opcje benzynowe nie wchodzą w grę, bo gustuję w dieslach, gdyż mają wysoki moment obrotowy. Tutaj mam pytanie, co by musiało być wymienione w samochodzie, aby uzyskać >200KM oraz >420Nm. Oczywiście to ma być taka modyfikacja, aby samochodowi nic się nie działo. W jakich cenach będzie oscylował taki tunning?

    Moim następnym krokiem będzie poprawienie stylistyki, pomimo tego, iż na starcie jest już atrakcyjna. Nad tym będę się zastanawiał dopiero, jak będę w posiadaniu Civica.

    Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Awatar butler.gdansk
    Dołączył
    Sep 2011
    Imię
    Szymon
    Auto
    Civic FK3
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    3,179

    Domyślnie

    Ale temat...
    Jeśli już celujesz w ponad 200KM to po pierwsze zacznij od zamontowania frontowego intercoolera - 1000-1500zł
    Po drugie musisz rozwiązać sprawę sprzęgła. Już na seryjnej mocy lubi się uślizgiwać po 70-100tys przebiegu. Możesz pójść w tą stronę co ja i zamontować sprzęgło spiekowe 8-panelowe. Ciekawym rozwiązaniem jest też wykorzystanie sprzęgła od Accorda Type-S 180KM. Po drobnej przeróbce u tokarza można je u nas zamontować i kilka osób u nas z forum tak jeździ. Radzikowski też może być dobrą alternatywą. Tu przedział cenowy 2000-6000zł
    Po trzecie - Przy okazji wymiany sprzęgła pozbyłem się koła dwumasowego, i choć w przypadku Civica to nie jest jakoś element często się psujący jak w przypadku innych marek, to ja dmuchałem na zimne. Koszt 1500zł-2500zł
    Krok czwarty to pozbycie się DPF (jeśli go będziesz miał) 1000zł i zrobienie przelotowego wydechu, a to już krok piąty... no,może nie tak całkiem przelotowego 1200-2000zł
    Po szóste - O zastosowaniu dobrego oleju silnikowego oraz markowych filtrów to już głupio wspominać. 500zł
    Niezbędnym siódmym krokiem po tych mechanicznych modyfikacjach jest korekta softu (chiptuning) 1500zł i wypluje Ci ponad 200KM.
    Po ósme, jeśli chcesz by Civic jeszcze szybciej jechał to zamień felgi na lżejsze, bo te fabrycze (17") ważą 12kg. W normalnej cenie można dostać takie co ważą poniżej 8kg, co sprawia odczuwalną różnicę w dynamice. 3000zł
    Po dziewiąte jak to mało, to większe turbo... Ponad 5000zł, ale 300KM może być już kłopot utrzymać na drodze.
    To było tak po krótce i robocizny ująłem Ci w kosztach.

  3. #3
    Użytkownik Awatar siemaR
    Dołączył
    Jun 2004
    Imię
    Marcin
    Auto
    efka dwa, cb750 SF
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    805

    Domyślnie

    Po dziesiąte przydałoby się jeszcze jakoś hamować, to kolejne parę zł

  4. #4
    Użytkownik Awatar filipfm
    Dołączył
    Nov 2006
    Imię
    Filip
    Auto
    EK3>EP3>MC2>FK3EK4
    Skąd
    Gliwice/Warszawa
    Posty
    7,260

    Domyślnie

    Szymon zapomniałeś o hamulcach przy fabrycznych osiągach są żenujące, a przy podniesionej mocy to w ogóle podstawa

  5. #5
    Użytkownik Awatar butler.gdansk
    Dołączył
    Sep 2011
    Imię
    Szymon
    Auto
    Civic FK3
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    3,179

    Domyślnie

    Zapomniałem o heblach, a sam od nich zacząłem... Niech będzie że po dziesiąte. Parę złotych? U mnie to łącznie coś koło 8000zł wyszło (przód + tył), ale da się taniej co ostatnio Filip udowodnił. Może to nie aż taki performance ,ale na pewno o niebo lepiej niż seria.

  6. #6
    Użytkownik Awatar siemaR
    Dołączył
    Jun 2004
    Imię
    Marcin
    Auto
    efka dwa, cb750 SF
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    805

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez butler.gdansk Zobacz posta
    Parę złotych?
    no tak, parę, podsumowując dwadzieścia parę Oczywiście można taniej, można drożej ale plus baza ok. 35 tys. = 55k do tego kolega pisze że później stylistycznie chce się nim zająć - czyli kolejne 5 - 10 tys najmarniej. Ja bym się poważnie zastanowił czy za 65 - 70 tys. nie ma ciekawszych opcji niż porobiony 6 - 7 letni civic 2.2.

  7. #7
    Użytkownik Awatar butler.gdansk
    Dołączył
    Sep 2011
    Imię
    Szymon
    Auto
    Civic FK3
    Skąd
    Gdańsk
    Posty
    3,179

    Domyślnie

    Wiesz... miałbym problem żeby znaleźć w tej kwocie auto które przy swojej funkcjonalności (w stosunku do zewnętrznych gabarytów które są dla mnie dość ważne) zapewniało by zbliżone osiągi oraz dawało satysfakcję z jazdy.

  8. #8
    Użytkownik Awatar mrcn
    Dołączył
    Nov 2008
    Auto
    Cupra ST 4drive
    Posty
    379

    Domyślnie

    Jeśli ma być powyżej 200 kuców, to nie ma rady - musi kosztować. Ale jeśli zredukować swoje oczekiwania poniżej 200, to już wychodzi całkiem rozsądnie - można ograniczyć się do samego programu, hebli z type-r oraz (ewentualnie) nowego sprzęgła. Mnie to wystarczyło...
    Ostatnio edytowane przez mrcn ; 13-08-13 o 10:54

  9. #9
    Użytkownik Awatar siemaR
    Dołączył
    Jun 2004
    Imię
    Marcin
    Auto
    efka dwa, cb750 SF
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    805

    Domyślnie

    Wiem Butler, i nie twierdzę, że podłubany civic to zły pomysł, wszystko zależy od tego, czego ktoś oczekuje od auta... Ja np mocno się zastanawiałem czy sensowną alternatywą nie będzie http://www.civicklub.pl/forum/showth...r-Hyde-adiwawa

  10. #10
    Użytkownik Awatar filipfm
    Dołączył
    Nov 2006
    Imię
    Filip
    Auto
    EK3>EP3>MC2>FK3EK4
    Skąd
    Gliwice/Warszawa
    Posty
    7,260

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siemaR Zobacz posta
    Wiem Butler, i nie twierdzę, że podłubany civic to zły pomysł, wszystko zależy od tego, czego ktoś oczekuje od auta... Ja np mocno się zastanawiałem czy sensowną alternatywą nie będzie http://www.civicklub.pl/forum/showth...r-Hyde-adiwawa
    To zalezy czego oczekujesz od auta. Fakt, accord to super auto, ale niestety nie ma wersji liftback (jak np. w Mazdzie 6), ktora jest czyms pomiedzy niepraktycznym sedanem a ogromnym kombi.
    Sam mialem taki pomysl - tj Accord 2.4. Ale jest kilka problemow z zakupem tego auta - poliftow z 2.4 w manualu w zasadzie nie ma na rynku. Pojedyncze sztuki. Orgomna wiekszosc szla z automatem.
    Szukanie poza polską to ogromne koszty sprowadzenia przez akcyze (chociaz tu analogicznie do Civica 2.2). Ja szukalem Tourera i to bylo jak mission impossible. Np. na mobile potrafily byc 2 sztuki (kombi, polift, 2.4 manual) w dosc wysokich cenach, co po doliczeniu kosztów granicznych robiło chorą kwotę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •