Zobacz pełną wersję : Zbyt niskie obroty ok 500/min
Witam.
Silnik D14A3, czyli 1.4, 75 koni oddławiony wczoraj na 90 koni. Faktycznie wyrywa.
1. Problem jest następujący, moim zdaniem obroty na biegu jałowym są trochę za niskie bo wahają się ok 500/600/min tak że na dwójce bez gazu nie da się jechać bo szarpie a i czasem na jedynce też szarpie. Jak to podregulować i zwiększyć ? Czy to może norma ale chyba nie :/
2. Wyjąłem tą metalową zwężkę na dolocie przy przepustnicy i posmarowałem czerwonym silikonem cienką warstwą i dobrze dokręciłem. Czy isnitje możliwość że może mi wciągnąć ten silikon ???? Koleś z allegro napisał mi że tak może być i że lepiej zeszlifować i włożyć z powrotem tą metalową....
3. Jak wymienić ... żarówkę postojąwą w tym cifie ? Trzeba wykręcać całą lampę ??????
Sorry za może infnatylne pytania ale nie znam się na Hondach.
skolopendra
04-02-08, 10:46
może mi wciągnąć ten silikon
nic ci nie wciągnie ;)
być i że lepiej zeszlifować i włożyć z powrotem tą metalową....
bez przesady papierowa kosztuje 12zł
3. Jak wymienić
normalnie się wykręca od środka 2min roboty
wahają się ok 500/600/min tak że na dwójce
jak zresetujesz prawidłowo kompa i odczekasz do załączenia wiatraka ,powinno wtedy ustąpić,lub samo za kilka dni
:aloha:
Co do pyt. nr.1 to zrestartowales ECU ?
Co do pyt. nr.2 co zrobiles z ta blaszka w dolocie jesli jej tam nie ma to wsadz ja zpowrotem tą ktora tam byla dzieki niej map sensor dziala poprawnie i przez to mozesz miec niewlasciwe obroty.
Co od pyt. nr.3 to ta zarowka o ile pamietam jest w oprawce ktora wyciagasz normalnie po przez przekrecenie jej.
skolopendra
04-02-08, 10:49
to wsadz ja zpowrotem tą ktora tam byla dzieki niej map sensor dziala poprawnie i przez to mozesz miec niewlasciwe obroty.
wcale nie :agent:
500 to za niskie???
katalogowo moj Civic ma 750(wersja kanada) a wersja europa ma wlasnie 500. co prawda jest to silnik d15b7 ale az tak wielkiej roznicy to chyba nie robi??
jak mowisz ze masz 600 to wydaje mi ise to prawidlowo, najlepiej zajrzyj do manuala-tam jest napisane ile powinno byc.
Co do pyt. nr.1 to zrestartowales ECU ?
Co do pyt. nr.2 co zrobiles z ta blaszka w dolocie jesli jej tam nie ma to wsadz ja zpowrotem tą ktora tam byla dzieki niej map sensor dziala poprawnie i przez to mozesz miec niewlasciwe obroty.
Co od pyt. nr.3 to ta zarowka o ile pamietam jest w oprawce ktora wyciagasz normalnie po przez przekrecenie jej.
A'propos tej blaszki, skoro wyjąłem ją w celu oddławienia silnika to po co znowu mam ją tam wsadzać ? Chyba że myślisz o jej rozwierceniu a dokładnie poszerzeniu wewnętrznej średnicy. Jeśli jest tam silikon to czy mam go usunąć żeby ten map sensor działał poprawnie ?
ECU resetowałem w ten sposób.
1. Zimny silnik, wyjąłem bezpiecznik BACK UP na kilkadziesiąt sekund, w tym czasie zdjąłem klemy z akumulatora.
2. Włożyłem bezpiecznik, założyłem klemy
3. Załączyłem silnik, wszystko poza nim było powyłączane, czyli elektryka.
4. Odczekałem pół godziny, przyszedłem i już kilka razy włączył się wiatrak.
5. Pojechałem na miasto - delikatnie, bez ciśnięcia.
5. Pojechałem poza miasto zaczynając od biegu jałowego - do odcięcia, i tak później na pierwszych trzech biegach, 4 i 5 bez odcięcia ale na pełnym gazie. Fajnie bo na 4 poszedł ponad 160 i jeszcze przyśpieszał. Jest różnica.
6. To wszystko, przyjechałęm, wyłączyłem silnik.
Wydaje mi się że te obroty były za niskie również przed resetem kompa, nie wiem czy aż tak ale były niskawe. Czy można je jakoś podnieść w inny sposób niż reset ECU ? Czy to tak ma być ?
skolopendra
04-02-08, 12:11
Czy można je jakoś podnieść w inny sposób
można śrubka na przepustnicy
opisy na forum.........opcja :szukaj:
Czy można je jakoś podnieść w inny sposób
można śrubka na przepustnicy
opisy na forum.........opcja :szukaj:
Powinieneś mieć w sygnaturce swój ulubiony tekst "opisy na forum....opcja szukaj"
Śrubka - śrubką ale czy to jest dobry sposób na regulację obrotów ? Ta śrubka powoduje lekkie uchylenie się blaszki w przepustnicy ? Jeśli tak jest to tak jakbyśmy lekko dodali gazu i trzymali... czy się mylę ?
Która to śrubka na przepustnicy , w którym miejscu ?
Zanim ktoś napisze "....szukaj forum ..." to ja napiszę przeszukałem 10 podstron i nic więcej poza tajemniczą śrubką nie znalazłem. W którym miejscu dokładnie się ona znajduje i jak działa ?
o ile sie nie myle(mozliwe ze sie jednak myle:) ) to za obroty na biegu jaowym jest odpowiedizalny krokowy- moze zacznij od przeczyszczenia go!??
obroty jakei powinienes miec w swoim silniku:
http://img108.imageshack.us/img108/5773/48500223fw5.jpg (http://imageshack.us)
skolopendra
04-02-08, 15:50
czy się mylę ?
oczywiście ze sie mylisz
to ja napiszę przeszukałem 10 podstron i nic więcej
to źle szukałeś spróbuj raz jeszcze ,lecz zanim to uczynisz to ściąg i przeczytaj manual ,będzie Ci pomocny bardzo
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=6565
:zasady:
moze zacznij od przeczyszczenia go!??
a i czyszczenie nie zaszkodzi
Powinieneś mieć w sygnaturce swój ulubiony tekst "opisy na forum....opcja szukaj"
Śrubka - śrubką ale czy to jest dobry sposób na regulację obrotów ? Ta śrubka powoduje lekkie uchylenie się blaszki w przepustnicy ? Jeśli tak jest to tak jakbyśmy lekko dodali gazu i trzymali... czy się mylę ?
Która to śrubka na przepustnicy , w którym miejscu ?
Zanim ktoś napisze "....szukaj forum ..." to ja napiszę przeszukałem 10 podstron i nic więcej poza tajemniczą śrubką nie znalazłem. W którym miejscu dokładnie się ona znajduje i jak działa ?
Skolopendra dobrze prawi leniu.
Sam niedawno wrzucałem na forum schemat przepustnicy.
śrubka reguluje przepływ powietrza przez przepustnicę, nie jej uchylenie, ale najprawdopodobniej nawet jak ją podkręcisz wzrost wolnych obrotów będzie tymczasowy, aż komp się nie zaadoptuje i wróci na docelową wartość czyli pewnie te 500obr/min
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.