PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpie na ciepłym - wtryski?



dagi
27-07-13, 10:34
Witam wszystkich.

Ostatnimi czasy moja hanna zaczęła mocno rwać na ciepłym(d15z1). Wymieniłem już kable, świece, kopułkę, palec, cewkę, sondę ;//, ustawiane zawory - nie pomogło. Oddałem ją w ręce znajomego znajomego ;d - podobno zna się na rzeczy(niestety lubi sobie wypić) i "nigdy nie ma czasu zrobić tego szarpania, wiecznie zajęty". Wysyła mnie na następny raz i następny aby do niego wrócić i tak na okrągło... Ostatnio na gazie %% wygadał się że jest coś z wtryskami, nie chce powiedzieć co jest grane.. Podobno "jakaś pierdułka" związana z wtryskami. Wiecie może co to może być? Nie mam czasu bawić się w jeżdżenie do niego i wracanie do domu z tym z czym do niego pojechałem. Dodam że nie wywala mi żadnego błędu.
Pozdrawiam.

redcode
28-07-13, 20:33
To może być alkoholizm.

szarpie w jakiejś dokładnej sytuacji, jak dodajesz gazu, jak trzymasz gaz, nagle? często? zaraz po rozgrzaniu? tylko czasami? czy jak się rozgrzeje to już cały czas? Jak chcesz żeby Ci ktoś coś podpowiedział to musisz dokładniej opisać swój problem.

btw. masz normalny silnik czy z podtlenkiem lpg?

dagi
29-07-13, 08:51
Sorki.
Tylko na ciepłym szarpie, na zimnym cacy wszystko, złapie temp. i zaczyna się . Szarpie jak trzymam gaz w przedziale 2-3 tys obrotów, na 4 i 5 biegu. Ogólnie na 5 jak powoli dodaje gaz nie przyspiesza, po pewnym czasie załapie i już ciągnie normalnie lecz po pewnym czasie znowu zaczyna zwalniać i dusić się. Podtlenku lpg nie posiadam.

Van_Dal
29-07-13, 17:37
zaczął bym od świec zapłonowych. kojarzysz kiedy były wymieniane ?
wtryski odpadają, zeby upewnić się przeciągnij silnik wysoko pod czerwone pole obrotomierza, na biegu jałowym bez obciążenia. Wtryski wtedy podleją więcej niż w tym przedziale co mówisz

obroty i model silnika wskazują ze jedziesz na ECONO a uboga mieszanka jest trudniejsza do zapalenia niż stechiometryczna co wskazuje za świecami.
winna może też być kopułka rozdzielacza zapłonu i palec. sprawdź te 3 rzeczy i odezwij sie

Karpiczek
29-07-13, 17:44
zaczął bym od świec zapłonowych. kojarzysz kiedy były wymieniane ?
wtryski odpadają, zeby upewnić się przeciągnij silnik wysoko pod czerwone pole obrotomierza, na biegu jałowym bez obciążenia. Wtryski wtedy podleją więcej niż w tym przedziale co mówisz

obroty i model silnika wskazują ze jedziesz na ECONO a uboga mieszanka jest trudniejsza do zapalenia niż stechiometryczna co wskazuje za świecami.
winna może też być kopułka rozdzielacza zapłonu i palec. sprawdź te 3 rzeczy i odezwij sie

Przeczytaj pierwszy post tematu nim zaczniesz doradzać w taki sposób.

Van_Dal
29-07-13, 18:21
ehh ;] fakt :) nie chce sie juz czytać ;]
ja w takim razie zaczął bym sprawdzać TPS, weź miernik i wepnij się igiełką w środkowy przewód na TPS-ie, czyli czujniku położenia przepustnicy,
jest on tam gdzie dochodzi linka gazu - tylko ze po drugiej stroniewałka do którego linka jest doczepiona.
wbij sie do środkowego przewodu wtyczki (równie dobrze możesz zrobic to poprzez naruszenie w jakiś bezpieczny sposób kabla tam dochodzącego) . upewnij sie ze masz połączenie pomiędzy pinem wtyczki a igłą/kablem. podepnij czujnik, włącz zapłon, i mierz napięcie jakie czujnik doprowadza do sterownika przez podłączenia +woltomierza do igły/ przewodu a - do - akumulatora
popros kogos zeby delikatnie wciskał gaz
na max zamkniętej przepustnicy powinno wskazywać 0,5V (+/- 0,1v) I powinno przechodzic PŁYNNIE przez PEŁEN ZAKRES PRACY PRZEPUSTNICYaz do pełnego otwarcia (4,5V +/-0,1V)
im wolniej będziesz badać tym lepiej. nie powinno być zadnych przeskoków co napięcie powinno płynnie rosnąc w miare otwierania się przepustnicy

dagi
30-07-13, 07:48
Witam. Sprawdzaliśmy tego TPSA i cały czas jest ponad 4V, na zamkniętej jak i na otwartej. Czyli to może być ten TPS? Śmiechu warte normalnie... 2 mechaniorów mówiło że na 100% to nie TPS jest padnięty(nie sprawdzali go nawet). Czekam na odp aby się upewnić. Pzdr.

Van_Dal
30-07-13, 15:04
TPS powinien pokazywać wartości takie jak napisałem post wyżej,
sterownik w tym wypadku nie wyrzuci błedu ponieważ widzi sygnał z TPS-a

jeżeli go sprawdziłeś tak jak mówiłem to to na 100% walnięty TPS, podmień to pomoże

vnv_nation
30-07-13, 15:10
Moze aparat zaplonowy ma luzy? Mialem to samo u siebie tez czasem poszarpywalo a na koncu juz nawet ciezko bylo odpalic. Wymienilem aparat w calosci i spokoj byl

Van_Dal
30-07-13, 15:26
btw ;] rozgrzej auto, wyłącz silnik, odłącz wtyczke z map sensora (na przepustnicy na semej górze 3 kable dochodzą do niej)
jak masz uwalony TPS to po odłączeniu auto nie będzie miało wolnych obrotów będzie od razu gasło, nie zbierało na obroty będzie dymić itp

odpalaj z wciśniętym gazem mniej więcej do połowy, potrzymaj go tak z 5 sekund i próbuj puścić

napisz jak to wyszło

dagi
30-07-13, 21:50
Z tymi wymianami w ciemno to juz podziękuję - patrz 1szy post. Wracając do sprawy, po odłączeniu mapa samochód prawie gaśnie, sprawdzałem to 2tyg temu. Jutro zrobię jeszcze test dokładniej jak wrócę z roboty i napisze jak to teraz wygląda, nie chce mi sie po nocach bawić. Do jutra ;]

dagi
31-07-13, 20:57
Test zrobiony na ciepłym, po odłaczeniu mapa obroty spadaja w okoloice 0 na chwile lecz po chwili idą ponad 1,5tyś. i tak trzymają a z tłumiora słychać "puf" i kopci w małych ilościach. Dalej wina TPS-a?

Van_Dal
31-07-13, 21:15
a próbowałeś gazować ?
wchodzi na obroty ?

dagi
01-08-13, 16:35
Wchodzi na obroty normalnie niby. Jak dodaje lekko gazu zaczyna puffać z tłumiora.