PDA

Zobacz pełną wersję : Remont d16+vtec



Dawid Ek
24-07-13, 02:10
Witam. Mam pytanie odnośnie tego jak mniej/więcej oscylują koszta remontu jednostki d16+vtec? Warto poszukać czegoś tańszego, zrobić remont i po modzić coś od razu czy lepiej jeszcze trochę odłożyć i kupić coś zdrowego???
Pozdrawiam :D

bednar_ek35
24-07-13, 06:59
Poszukaj na forum było pisane o koszcie remontu wieeeeeeeele razy

michalkazanice
24-07-13, 08:30
Szukaj czegoś zdrowego nie ma jak OEM a jednostka do remontu może się niestety nie nadawać

majson
24-07-13, 08:34
Szukaj czegoś zdrowego nie ma jak OEM a jednostka do remontu może się niestety nie nadawać

Nie ma zdrowych silnikow na sprzedaz ;)

Saiti
24-07-13, 12:32
jak mniej/więcej oscylują koszta remontu jednostki d16+vtec?

Bardzo podstawowy remont na nieoryginalnych częściach to 400 zł + robocizna (około 500-600 zł). Na oryginalnych częściach to jest około 800 zł + robota. Pełny remont z nadwymiarowym tłokami, rozwiertami itp to 4-5 tysięcy - i takiego silnika nigdzie nie kupisz używanego - masz swój jak nowy. Jak masz kasę to mogę Ci dać na papierze, że nie będziesz żałował.

lozek
24-07-13, 15:29
Nie ma zdrowych silnikow na sprzedaz ;)

Mylisz się ;) mój jest na to przykładem. Mam C4 rok i nadal nie bierze ani grama oleju.

Aczkolwiek nie jest łatwo taki znaleźć

Yotomeczek86
24-07-13, 15:33
A masz pewność potwierdzoną na papierze że nie był remontowany ? :p Mój też ma rok i nie bierze oleju ;)

Saiti
24-07-13, 15:33
Mylisz się mój jest na to przykładem

Ale sam wiesz, jaka to loteria. Okej, miałeś jakąś tam gwarancję - ale czy zapewnisz, że biorące olej "Be" po remoncie nie byłoby w jeszcze lepszym stanie, gdybyś mógł remont wykonać dobrze? :>

Dawid Ek
24-07-13, 15:50
Dlatego tak myślę, że może lepiej coś do remontu kupić i mieć pewność, że nie stanę w połowie drogi :D

Saiti
24-07-13, 16:26
To jak coś to mam taki słupek na sprzedaż :)

michalkazanice
25-07-13, 09:21
Nie ma zdrowych silnikow na sprzedaz ;)

Są przykładem jest mój kupiłem i bez żadnej ingerencji śmigam aż miło bez oznak zużycia :)

Saiti
25-07-13, 12:08
Są przykładem jest mój kupiłem i bez żadnej ingerencji śmigam aż miło bez oznak zużycia

Ale brudny jest! :P

Są zdrowe silniki, ale każdy z nich ma już ponad 100 tysięcy przelatane, więc nie możemy oczekiwać, że ten stan będzie trwał wiecznie :(

Dawid Ek
25-07-13, 14:11
autko do którego się przymierzam ma 266k :D

lozek
25-07-13, 19:21
A masz pewność potwierdzoną na papierze że nie był remontowany ? :p Mój też ma rok i nie bierze oleju ;)

Nie mniej jednak kupiłem zdrowy silnik ;) była mowa o zdrowym a nie o nieremontowanym


Ale sam wiesz, jaka to loteria. Okej, miałeś jakąś tam gwarancję - ale czy zapewnisz, że biorące olej "Be" po remoncie nie byłoby w jeszcze lepszym stanie, gdybyś mógł remont wykonać dobrze? :>

Ale czy ja cokolwiek podważam jeżeli chodzi o remont itd? Nie ;) Napisałem tylko, że są zdrowe na sprzedaż :P

z drugiej strony tylko dodam, że nie wiem co znaczy w jeszcze lepszym stanie skoro oleju mi nie bierze w cale, nie hałasuje a wynik pokazało zdrowy.

michalkazanice
25-07-13, 23:51
Ale brudny jest! :P

Są zdrowe silniki, ale każdy z nich ma już ponad 100 tysięcy przelatane, więc nie możemy oczekiwać, że ten stan będzie trwał wiecznie :(

Oj tam, czepiasz się, wyczyszczę i będzie malina :)

Trafiła mi się okazja nie powiem, ale szukałem długo także cierpliwość popłaca, a uda się znaleźć coś sensownego :D Nie ma rzeczy niemożliwych :)

Seba27
26-07-13, 12:35
Ja tez mialem niby zdrowy silnik d16z6 - 184.000km a bral tyle oleju co niemiara - remont pochlonal kupe pieniedzy pomimo zostawienia w spokoju walu i panewek...
Pierscienie NPR 190zl
Honowanie Bloku + Polerowanie Tlokow 140
Uszczelka Glowicy 160
Miski 60
Pompa wody 140
Rozrzad Conti 150
Uszczelka Dekla i Dolotu po 40
Swiece NGK po 14zl za 1szt
Paski i inne bzdety po 10, 20zl
Regeneracja Glowicy + 1nowy zawor 440
Malowanie bloku 80 z materialem
Oleje 15W, 10W, 5W + 3 filtry + plyn chlodniczy cos kolo 250
Generalnie okolice 2ch tysi wraz ze wszystkimi niespodziankami, oringami, wtyczkami bez roboty wlasnej a jak z robieniem panewek do tego to ok +/- 600zl jeszcze.
Winna zuzycia oleju u mnie okazala sie akurat glowica no ale juz wczesniej postanowilem robic remont wiec dokonczylem juz tylko dziela.
Kupisz "pewne" d16z6 na allegro za 1000 - takie ktore odpala - dolicz sobie 2tys remontu na bide i za 3-3,5 masz fajny motorek - zakladajac ze bedziesz robil to sam - a roboty jest niemalo ;)

Dawid Ek
27-07-13, 13:51
Ja tez mialem niby zdrowy silnik d16z6 - 184.000km a bral tyle oleju co niemiara - remont pochlonal kupe pieniedzy pomimo zostawienia w spokoju walu i panewek...
Pierscienie NPR 190zl
Honowanie Bloku + Polerowanie Tlokow 140
Uszczelka Glowicy 160
Miski 60
Pompa wody 140
Rozrzad Conti 150
Uszczelka Dekla i Dolotu po 40
Swiece NGK po 14zl za 1szt
Paski i inne bzdety po 10, 20zl
Regeneracja Glowicy + 1nowy zawor 440
Malowanie bloku 80 z materialem
Oleje 15W, 10W, 5W + 3 filtry + plyn chlodniczy cos kolo 250
Generalnie okolice 2ch tysi wraz ze wszystkimi niespodziankami, oringami, wtyczkami bez roboty wlasnej a jak z robieniem panewek do tego to ok +/- 600zl jeszcze.
Winna zuzycia oleju u mnie okazala sie akurat glowica no ale juz wczesniej postanowilem robic remont wiec dokonczylem juz tylko dziela.
Kupisz "pewne" d16z6 na allegro za 1000 - takie ktore odpala - dolicz sobie 2tys remontu na bide i za 3-3,5 masz fajny motorek - zakladajac ze bedziesz robil to sam - a roboty jest niemalo ;)


Tak mniej/więcej liczyłem, z tym że sam to raczej nie dam rady heh

Dzięki panowie :D

demiss
11-10-13, 20:52
Panowie pytanie o owal na cylindrach jaki jest dopuszczalny??

wiesko1261
11-10-13, 21:37
0.05mm 5 setnych :)

demiss
12-10-13, 17:56
co jak jest 0.06? mocno bedzie pił olej?

Yotomeczek86
12-10-13, 19:02
Luźniejsze pasowanie stosuje się do silników doładowanych - bo tłoki puchną i mogą zatrzeć silnik. W seryjnych tłokach pasowanie nie musi być luźne a nawet nie zalecane jest - bo będzie chlał olej

demiss
12-10-13, 20:45
tak sie składa że to do turbo i to na kutej korbie:)

Saiti
12-10-13, 23:41
Jak jest owal to oznacza, że nie w każdym miejscu jest 0,06 mm luzu. Ogónie Demiss - nie polecałbym bez szlifu mimo wszystko. Sam wiesz, że trochę fuckupów miałeś :)

demiss
13-10-13, 17:10
ja wiem własnie, że jakby odchyłka była po całości 0.06 to git a tak to lipa. szlif nie wchodzi w gre

kalikart
19-10-13, 22:24
panowie, a co z wałem jeśli mam wał w d16z6 na wykończeniu podpasuje go z jakiejś innej d seri? Jakie są różnice?