Zobacz pełną wersję : Remont d16+vtec
Witam. Mam pytanie odnośnie tego jak mniej/więcej oscylują koszta remontu jednostki d16+vtec? Warto poszukać czegoś tańszego, zrobić remont i po modzić coś od razu czy lepiej jeszcze trochę odłożyć i kupić coś zdrowego???
Pozdrawiam :D
bednar_ek35
24-07-13, 06:59
Poszukaj na forum było pisane o koszcie remontu wieeeeeeeele razy
michalkazanice
24-07-13, 08:30
Szukaj czegoś zdrowego nie ma jak OEM a jednostka do remontu może się niestety nie nadawać
Szukaj czegoś zdrowego nie ma jak OEM a jednostka do remontu może się niestety nie nadawać
Nie ma zdrowych silnikow na sprzedaz ;)
jak mniej/więcej oscylują koszta remontu jednostki d16+vtec?
Bardzo podstawowy remont na nieoryginalnych częściach to 400 zł + robocizna (około 500-600 zł). Na oryginalnych częściach to jest około 800 zł + robota. Pełny remont z nadwymiarowym tłokami, rozwiertami itp to 4-5 tysięcy - i takiego silnika nigdzie nie kupisz używanego - masz swój jak nowy. Jak masz kasę to mogę Ci dać na papierze, że nie będziesz żałował.
Nie ma zdrowych silnikow na sprzedaz ;)
Mylisz się ;) mój jest na to przykładem. Mam C4 rok i nadal nie bierze ani grama oleju.
Aczkolwiek nie jest łatwo taki znaleźć
Yotomeczek86
24-07-13, 15:33
A masz pewność potwierdzoną na papierze że nie był remontowany ? :p Mój też ma rok i nie bierze oleju ;)
Mylisz się mój jest na to przykładem
Ale sam wiesz, jaka to loteria. Okej, miałeś jakąś tam gwarancję - ale czy zapewnisz, że biorące olej "Be" po remoncie nie byłoby w jeszcze lepszym stanie, gdybyś mógł remont wykonać dobrze? :>
Dlatego tak myślę, że może lepiej coś do remontu kupić i mieć pewność, że nie stanę w połowie drogi :D
To jak coś to mam taki słupek na sprzedaż :)
michalkazanice
25-07-13, 09:21
Nie ma zdrowych silnikow na sprzedaz ;)
Są przykładem jest mój kupiłem i bez żadnej ingerencji śmigam aż miło bez oznak zużycia :)
Są przykładem jest mój kupiłem i bez żadnej ingerencji śmigam aż miło bez oznak zużycia
Ale brudny jest! :P
Są zdrowe silniki, ale każdy z nich ma już ponad 100 tysięcy przelatane, więc nie możemy oczekiwać, że ten stan będzie trwał wiecznie :(
autko do którego się przymierzam ma 266k :D
A masz pewność potwierdzoną na papierze że nie był remontowany ? :p Mój też ma rok i nie bierze oleju ;)
Nie mniej jednak kupiłem zdrowy silnik ;) była mowa o zdrowym a nie o nieremontowanym
Ale sam wiesz, jaka to loteria. Okej, miałeś jakąś tam gwarancję - ale czy zapewnisz, że biorące olej "Be" po remoncie nie byłoby w jeszcze lepszym stanie, gdybyś mógł remont wykonać dobrze? :>
Ale czy ja cokolwiek podważam jeżeli chodzi o remont itd? Nie ;) Napisałem tylko, że są zdrowe na sprzedaż :P
z drugiej strony tylko dodam, że nie wiem co znaczy w jeszcze lepszym stanie skoro oleju mi nie bierze w cale, nie hałasuje a wynik pokazało zdrowy.
michalkazanice
25-07-13, 23:51
Ale brudny jest! :P
Są zdrowe silniki, ale każdy z nich ma już ponad 100 tysięcy przelatane, więc nie możemy oczekiwać, że ten stan będzie trwał wiecznie :(
Oj tam, czepiasz się, wyczyszczę i będzie malina :)
Trafiła mi się okazja nie powiem, ale szukałem długo także cierpliwość popłaca, a uda się znaleźć coś sensownego :D Nie ma rzeczy niemożliwych :)
Ja tez mialem niby zdrowy silnik d16z6 - 184.000km a bral tyle oleju co niemiara - remont pochlonal kupe pieniedzy pomimo zostawienia w spokoju walu i panewek...
Pierscienie NPR 190zl
Honowanie Bloku + Polerowanie Tlokow 140
Uszczelka Glowicy 160
Miski 60
Pompa wody 140
Rozrzad Conti 150
Uszczelka Dekla i Dolotu po 40
Swiece NGK po 14zl za 1szt
Paski i inne bzdety po 10, 20zl
Regeneracja Glowicy + 1nowy zawor 440
Malowanie bloku 80 z materialem
Oleje 15W, 10W, 5W + 3 filtry + plyn chlodniczy cos kolo 250
Generalnie okolice 2ch tysi wraz ze wszystkimi niespodziankami, oringami, wtyczkami bez roboty wlasnej a jak z robieniem panewek do tego to ok +/- 600zl jeszcze.
Winna zuzycia oleju u mnie okazala sie akurat glowica no ale juz wczesniej postanowilem robic remont wiec dokonczylem juz tylko dziela.
Kupisz "pewne" d16z6 na allegro za 1000 - takie ktore odpala - dolicz sobie 2tys remontu na bide i za 3-3,5 masz fajny motorek - zakladajac ze bedziesz robil to sam - a roboty jest niemalo ;)
Ja tez mialem niby zdrowy silnik d16z6 - 184.000km a bral tyle oleju co niemiara - remont pochlonal kupe pieniedzy pomimo zostawienia w spokoju walu i panewek...
Pierscienie NPR 190zl
Honowanie Bloku + Polerowanie Tlokow 140
Uszczelka Glowicy 160
Miski 60
Pompa wody 140
Rozrzad Conti 150
Uszczelka Dekla i Dolotu po 40
Swiece NGK po 14zl za 1szt
Paski i inne bzdety po 10, 20zl
Regeneracja Glowicy + 1nowy zawor 440
Malowanie bloku 80 z materialem
Oleje 15W, 10W, 5W + 3 filtry + plyn chlodniczy cos kolo 250
Generalnie okolice 2ch tysi wraz ze wszystkimi niespodziankami, oringami, wtyczkami bez roboty wlasnej a jak z robieniem panewek do tego to ok +/- 600zl jeszcze.
Winna zuzycia oleju u mnie okazala sie akurat glowica no ale juz wczesniej postanowilem robic remont wiec dokonczylem juz tylko dziela.
Kupisz "pewne" d16z6 na allegro za 1000 - takie ktore odpala - dolicz sobie 2tys remontu na bide i za 3-3,5 masz fajny motorek - zakladajac ze bedziesz robil to sam - a roboty jest niemalo ;)
Tak mniej/więcej liczyłem, z tym że sam to raczej nie dam rady heh
Dzięki panowie :D
Panowie pytanie o owal na cylindrach jaki jest dopuszczalny??
wiesko1261
11-10-13, 21:37
0.05mm 5 setnych :)
co jak jest 0.06? mocno bedzie pił olej?
Yotomeczek86
12-10-13, 19:02
Luźniejsze pasowanie stosuje się do silników doładowanych - bo tłoki puchną i mogą zatrzeć silnik. W seryjnych tłokach pasowanie nie musi być luźne a nawet nie zalecane jest - bo będzie chlał olej
tak sie składa że to do turbo i to na kutej korbie:)
Jak jest owal to oznacza, że nie w każdym miejscu jest 0,06 mm luzu. Ogónie Demiss - nie polecałbym bez szlifu mimo wszystko. Sam wiesz, że trochę fuckupów miałeś :)
ja wiem własnie, że jakby odchyłka była po całości 0.06 to git a tak to lipa. szlif nie wchodzi w gre
panowie, a co z wałem jeśli mam wał w d16z6 na wykończeniu podpasuje go z jakiejś innej d seri? Jakie są różnice?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.