PDA

Zobacz pełną wersję : dokrecenie wahacza gornego



karas
19-07-13, 18:24
Panowie moze slabo szukalem ale nie znalazlem tematu. Zdjąłem zwrotnice w celu wymiany sworznia dolnego i przy okazji wyciagnalem wahacz gorny gdyz cos mi pukało. Teraz chce to wszystko skrecic i mam pytanie czy wachacz górny dokrecic na opuszczonym samochodzie czy nie ma to jakiegos wiekszego znaczenia?

ok juz wiem na opuszczonym mozna zamknac

Budziniak
19-07-13, 22:36
Przy standardowych tulejkach na opuszczonym a jeśli w wahaczu siedzą PU to bez różnicy...tak dla ścisłości

lukwycz
20-07-13, 01:01
Jeśli górny wahacz odkręcałeś od budy w komorze silnika, a zakładam, że tak, to nie ma znaczenia dla tulei, bo położenie jest jedno.

Brylant1
20-07-13, 05:15
Jeśli górny wahacz odkręcałeś od budy w komorze silnika, a zakładam, że tak, to nie ma znaczenia dla tulei, bo położenie jest jedno.

Nie zgodze sie.

karas
20-07-13, 11:34
wszystkie tuleje metalowo gumowe dokrecamy na opuszczinym aucie a w wahaczyku gornym sa 2 w komorze silnika dla sworzni nie ma to znaczenia - tak gdzies tu wyczytalem na forum

Brylant1
20-07-13, 12:54
wszystkie tuleje metalowo gumowe dokrecamy na opuszczinym aucie

Swieta prawda

kruczekvu
21-07-13, 10:10
Też potwierdzę i sam tak robię że wszystkie tuleje dokręcam na stojącym na kołach aucie
Poprawiałem nie jedno już po innych jak na wiszącym aucie poskręcali wszystko i za krótki czas znowu wymiana bo się gumy poobrywały

lukwycz
21-07-13, 23:11
OK, śruby przechodzące przez tuleje jak najbardziej dokręcamy na opuszczonym aucie lub podlewarowanym od dołu wahaczu, ale mi chodziło o odkręcenie/dokręcenie nakrętek nr 17 z tego rysunku:

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=8392&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC%20AERODECK&xcardr=5&dmodyr=1998&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.8VTI&nplblk=B__2700

Jedras
21-07-13, 23:14
A to co to za różnica czy dokrecisz na opuszczonym aucie czy nie, jak to masz i tak w komorze silnika :-) bez różnicy B-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Sheiva
22-07-13, 12:00
No i właśnie o tym mówił lukwycz, tylko, że to trzeba czytać ze zrozumieniem ;)

bednar_ek35
22-07-13, 12:41
Tylko zauważcie że jest różnica w wahaczach ej/ek a wahaczami w angielkach i 5g.

dzidek8989
28-02-14, 19:44
A co będzie jeśli wszystkie tuleje były dokręcane na podniesionym samochodzie???

Sheiva
28-02-14, 21:58
Na tuleje będą działać nieprawidłowe siły skrętne, co zaowocuje szybszym ich zużyciem/rozerwaniem.

kruczekvu
28-02-14, 23:40
Na tuleje będą działać nieprawidłowe siły skrętne, co zaowocuje szybszym ich zużyciem/rozerwaniem.
Zgadza się i zawsze trzeba takie sprawy dokręcać na stojącym aucie

dzidek8989
01-03-14, 09:38
A jeśli dokręciłem wszystko na wiszącym aucie ( dwa dni temu) to czy teraz można poluzować wszystko i jeszcze raz z tym że prawidłowo???

Camellia Racing
01-03-14, 09:42
Można

Brylant1
01-03-14, 11:06
Mozna a nawet trzeba:)

dzidek8989
01-03-14, 16:13
Mozna a nawet trzeba:)

Dzisiaj już dam sobie spokój bo weeken jest :cool: ale w poniedziałek się za to biorę:P

kruczekvu
02-03-14, 10:47
Dzisiaj już dam sobie spokój bo weeken jest
Nygus
5 Minut roboty i spokój