PDA

Zobacz pełną wersję : proste pytanie o filtr kabinowy;)



majer
19-07-13, 08:15
Witam, właśnie zabrałem się za wymianę filtru kabinowego i napotkałem mały problem;) Otóż po wyjęciu obudowy oprócz zasyfiowego filtru zadziwiło mnie jego ułożenie. Na obudowie strzałka "air flow" jest skierowana na dół, natomiast ta strzałka na filtrze jest w górę, czy tak powinno być czy ktoś kto wcześniej wymieniał odwrotnie go włożył? Poniżej zdjęcie opisanej wyżej sytuacji;p http://i40.tinypic.com/2heisef.jpg Według mnie filtr powinien być tak włożony jak strzałka na obudowie czyli w dół? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam;)

frezer20
19-07-13, 09:16
Tak filtr został odwrotnie założony, tylko pamiętaj tam są dwa takie filtry. Jak wyciągniesz jeden to drugi jest jeszcze z boku, przynajmniej u mnie w wersji z automatyczna klimą.

bcn
19-07-13, 10:55
ktos zle wlozyl; i frezer dobrze prawi - sa dwa filtry, wiec sprawdzi drugi.

picasso2000
24-07-13, 01:51
Po kupnie sprawdziłem stan filtra kabinowego u siebie i ktoś tez założył tak jak u ciebie :) Nie wiem czy ten drugi schowany głębiej z prawej też jest źle założony ale pierwszy jest dokładnie tak samo jak w twoim wypadku.

Też mnie to zaskoczyło.
Nie odwracam go do poprawnej formy, bo jest zasyfiony jakimiś paprochami, a i tak planuję na dniach wymienić na nowy. W innym wypadku ten syf poleci w instalację i więcej z odwrócenia szkody niż pożytku.

lajsta
24-07-13, 08:36
Otóż to, wymień na nowe zgodnie z kierunkiem strzałek i tyle. Pamiętaj aby dobrze założyć filtr na zaczepy/zakładki przy krótszych bokach ramek filtrów - ostatnią harmonijkę wsuwasz pomiędzy krótszą ściankę ramki a zakładkę.Wielu o tym zapomina a potem syf boczkiem, boczkiem....;)

bunkerites
28-07-13, 18:05
trzeba czasami plaskim srubokretem pomagac:)

picasso2000
06-08-13, 23:39
Sprawdziłem sobie dzisiaj jeszcze filtr kabinowy. I tak w związku z kierunkiem jego ustawienia czyli poprawnie - strzałkami w dół, błędnie - strzałkami w górę.

Z tego co widzę to jeśli chodzi o samą przepuszczalność filtra ten kierunek jest bez znaczenia, zarówno lewa jak i prawa strona jest tak samo zbudowana i ma tą samą przepuszczalność. Znaczenie jednak ma ułożenie harmonijki.
Czyli jeśli filtr jest założony źle to łapiemy na zaczepach raptem za pojedynczą warstwę papieru filtra. Jeśli filtr jest założony w prawidłową stronę tych warstw jest już dwie czyli na zagięciu harmonijki i filtr lepiej się rozciąga w ramkach. I chyba wyłącznie na tym polega różnica. Wpływa to zapewne tez na szczelność.

Tak więc nie jest to jakiś karygodny błąd jeśli chodzi o filtrowanie przez sam filtr kabinowy, ale mogą się dostawać syfy bokiem gdy filtr już przestanie być po jakimś czasie taki ładny, nowy i sztywny :)