PDA

Zobacz pełną wersję : sonda lambda



Paco
26-01-08, 09:39
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z Hanią.
Pare miesięcy temu, w czasie dłuższej trasy zapalił się check engine ale nic się nie działo więc jechałem dalej. Wjechałem do miasta,pierwsze czerwone światło i obrotek pokazuje 100rpm-watpie, że to były prawdziwe obroty,budą nie trzesło tragicznie,no może lewarek zmiany biegow drgał bardziej niż zwykle. Od tamtego czasu kontrolka check engine zapalała się kilkakrotnie,najczęsciej po przejechaniu 50km.
Co zaobserwowałem od tamtego czasu.
Podczas zapalania się kontrolki w czasie jazdy samochod jakby sie zamulal na chwile,tak jakbym mu odpuscil na chwile gazu.
Podczas hamowania (pedał sprzęgła wciśniety lub samochod na luzie) obroty spadają do 0-100rpm(tzn tyle pokazuje obrotomierz). Po czym po zatrzymaniu wskakują na ok 600-700rpm.
Jak już check engine sie zapali to samochód staje się troszke bardziej mulasty. Zdarza sie, że jak przy 2000rpm wciśne pedał gazu (nawet na 1 czy 2 biegu) do połowy to jest takie uczucie jakbym tego gazu dał, za chwile odjął i znowu dał.
Zrobiłem samodiagnostyke i jeżeli dobrze odczytałem kod błędu(jedno długie mrygnięcie i ok 5s przerwy i znów jedno długie) to wina leży po stronie sondy lambda...
I teraz moje pytania.
Czy objawy, które opisałem naprawde mogą świadczyć, że to sonda lambda??
Czy dobrze odczytalem kod błędu w ogole :d ??
Jeżeli to sonda to ilo żyłowa jest w silniku d14a4?
Jaki ewentualny koszt?
Długo mogę jeździc bez wymiany?

Acha Hania pali normalnie raczej. 7-7,5l cykl mieszany mieszany,6l trasa (100-140kmh).
Ps. uzyłem opcji szukaj i dzieki temu zrobiłem samodiagnostyke natomiast w szukajce nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi, ze objawy ktore opisalem to rzeczywiscie sonda.
Pozdrawiam.

Lcfr
26-01-08, 11:47
kod błędu(jedno długie mrygnięcie i ok 5s przerwy i znów jedno długie) to wina leży po stronie sondy lambda...


wg mnie to nie jest błąd 20-jak chyba sugerujesz- tylko błąd 10 (za długa przerwa chyba)
no i piszesz, że auto pali normalnie...

skolopendra
26-01-08, 13:57
Jeżeli to sonda to ilo żyłowa jest w silniku d14a4?
Jaki ewentualny koszt?
Długo mogę jeździc bez wymiany?

jedno lub cztero żyłowa jak otwozysz maskę to widział będziesz

cena od 80zł do 450

jeździć możesz długo :d dopóki się nie zatrzyma

sprawdź kata nie wykluczone ze jest całkiem zawalony

tomek_m
26-01-08, 14:32
obrotek pokazuje 100rpm

nie moze tyle pokazywac, bo pierwsza kreska na obrotomierzu (ta 1 mm nad zerem) w V gen nad zerem to 500 obr/min, tak to dziwnie wyskalowane jest ze moze on pokazac najmniej 500 obr, albo lezy na zerze

Paco
26-01-08, 14:33
wg mnie to nie jest błąd 20-jak chyba sugerujesz- tylko błąd 10 (za długa przerwa chyba)
no i piszesz, że auto pali normalnie...
Tak,racja. Pomyliło mi się.
Kod błędu to raczej 10. Jakby ktoś mógł potwierdzić...załączam filmik.
http://paczo.wrzuta.pl/film/bASeQmmSQe/mov00625 poki co film jest narazie przetwarzany ale jak ktos pozniej zerknie i potwierdzi to bede wdzieczny.

Czyli Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
Objawy by się zgadzały?
W manualu jest napisane jak naprawic tą usterke. Czy ktoś miał z tym do czynienia? Na co uważać?
No i standardowe pytanie czy długo można na tym jeździć bez poważnej szkody dla samochodu? Nie będę ukrywał, że jeżeli można poczekac z wymianą to byłoby bardzo fajnie:)

Co do kata...poprzedni właściciel wspawał strumienicę:D

skolopendra
26-01-08, 14:39
wspawał strumienicę:D
fatalne rozwiązanie :/

Czyli Czujnik temperatury powietrza

masz go po prawej stronie przepustnicy w puszce filtra ,może coś nie łączy albo jest wsadzony rezystor ;)

sz3rsz3ń
26-01-08, 19:36
Paco napisał/a:
wspawał strumienicę:D

fatalne rozwiązanie :/

popieram w całej rozciągłości .... to nie jest dobre miejsce dla strumienicy ...szczególnie w Hondach.

A co do usterki to najlepiej wyjąć czujnik i dobrze go oczyścić .... zaśniedziałe styki się zdarzają ..a mechanik zaraz będzie ci kazał wymieniać wszystko ... łącznie z silniczkiem wycieraczek :D

Paco
27-01-08, 07:57
wiem chłopaki, ze strumienica to fatalne rozwiazanie ale to nie ja ją tam wspawałem;]

filmik juz chodzi, może mi ktoś tylko potwierdzić, że to błąd numer 10?
bede wdzieczny i przestane zawracac dupe :d

May
13-08-08, 20:34
a ja sie podczepie do tematu bo podobny problem mam odczytalem samodiagnostyke i wyskakuje kod 1 - Sonda lambda lub jej obwód no i ja sie pytam, ale ktora sonda ? bo mam dwie :( jedna przed katalizatorem a druga za :( i moze ktos ma rady jak sprawdzic czy to sonda czy moze obwod ? dodam ze zaczelo to wyskakiwac po wymianie miski olejowej jelsi to jakie kolwiek ma znaczenie :)