Zobacz pełną wersję : nagły wzrost spalania
Witam,
dziś podczas jazdy zauważyłem po wskaźniku spalania chwilowego, że spalania mojego auta wzrosło i to bardzo. Kreski przesuwały się bardzo w prawa stronę, a średnia spalania na kilku kilometrowym odcinku wzrosła do 11 - 12 litrów, gdzie przy identycznej jeździe z mojej strony była w granicach 7 - 7,5 litra. Co jest bardzo dziwne, to przy skasowaniu licznika pomiaru chwilowego do zera i po przejechaniu 2 - 3 kilometrów, gdy stanąłem na światłach, średnia spalania rosła o 0,1 średnio co 20 - 30 sekund! To samo dzieje się po przełączeni skrzyni biegów w pozycję N. Stoję, a średnie spalanie rośnie o 0,1 co 20 - 30 sekund!
Dodam że nie odłączałem akumulatora, a komputer nie wyświetla żadnego komunikatu o błędzie. Skrzynia biegów to i-shift.
Pomocy!
Jaki silnik ?
Jeżeli to diesel to prawdopodobnie zapchany dpf się próbuje wypalić, wyjedź na kawałek trasy przeleć z większą prędkością dpf się wyczyści i będzie ok.
Niestety nie diesel, silnik benzynowy.
Byłem się przejechać po obwodnicy i spadku mocy nie mam żadnego, auto jeździ prawidłowo.
A nie miałeś czasem klimy załączonej ? Przy krótkich odcinkach to w chwili postoju spalanie będzie rosło cały czas :)
u mnie spalanie wzrosło z 7-7,5 do 9-10L z powodu przednich hamulców nie odpuszczają i strasznie sie grzeją,czeka mnie wizyta w warsztacie !
u mnie też czasem spalanie rośnie - jadę rano do pracy = 7 l , wracam z pracy = 8.4 l , obwodnica 9,5 l ( max speed ) ==== warunki drogowe się zmieniają :cool:
Ja bym obstawiał to, co napisał Kasio - sprawdz, czy jak sie przejedziesz po odcinku gdzie nie musisz duzo hamowac to czy po przejechaniu krotkiego odcinka tarcze i felgi nie sa nadmiernie nagrzane, co by wskazywało na zblokowane hamulce
w manualu to jeszcze mozna podczas jazdy wyrzucic na luz i czuc ze samochod ze zblokowanymi hamulcami zwalnia szybciej niz powinien ale z i-shiftem mozesz tego nie zauwazyc bo i tak silnik zawsze hamuje
nadmiernie to nie wiem jaka temperatura jest właściwa - przednie powinny być cieplejsze od tylnich?
Byłem autem na podnośniku, kręciłem wszystkimi kolami nie żadne nie stawiało oporu, ale na przednich felgach zbiera się wyraźny osad/pył. Mechanik jednak powiedział że wszystko jest ok.
nadmiernie to nie wiem jaka temperatura jest właściwa - przednie powinny być cieplejsze od tylnich?
Byłem autem na podnośniku, kręciłem wszystkimi kolami nie żadne nie stawiało oporu, ale na przednich felgach zbiera się wyraźny osad/pył. Mechanik jednak powiedział że wszystko jest ok.
jakbys mial zapieczone hamulce to tarcze bylyby gorace, wiec jak kreciles kolami reka i nie wyczules oporu anie nadmiernej temperatury tarczy to znaczy ze jest ok.
pylem na felgach sie nie przejmuj, zazwyczaj z przodu jest go wiecej niz z tylu chociazby ze wzgledu na wieksza tarcze i klocek z przodu, bo balans hamulcow jest na przod
Podłącz do kompa i sprawdź parametry przepływomierza powietrza, może przekłamywać ilość powietrza podawanego do silnika i podawać więcej paliwa, albo przyczyną może być sonda lambda
pkobierecki
07-07-13, 21:41
Kurde mi ostatnio już dwa zbiorniki średnio 10l wzięła a zawsze 8,9 max brała.
Podłączam się do tematu. Diagnostyka nie wykazuje błędów.
U mnie te wartości przepływu są następujące:
obroty 850: 3,1 grama/sekundę
obroty 5000: 21,5 grama/sekundę.
Co o tym myślicie?
Kurde mi ostatnio już dwa zbiorniki średnio 10l wzięła a zawsze 8,9 max brała.
Podłączam się do tematu. Diagnostyka nie wykazuje błędów.
U mnie te wartości przepływu są następujące:
obroty 850: 3,1 grama/sekundę
obroty 5000: 21,5 grama/sekundę.
Co o tym myślicie?
a ze sie tak zapytam - dlugo juz jezdzisz tym autem? pytam, bo nie wiem co znaczy 'zawsze'
10l/100 to nie jest jakos strasznie duzo.
spalanie podajesz z kompa czy z tankowania?
ostatnio goraco jest wiec moze przez klime podbija o ten litr i nie ma co szukac na sile usterki jak komp nie wyrzuca bledu
pkobierecki
09-07-13, 19:04
od nowości czyli 2006 roku jest "w rodzinie" a śmigam autem od 3 lat :)
sprawa okazała się fałszywym alarmem, mam spalanie 7,6 litra jak jadę spokojnie. Sesja egzaminacyjna skończona- człowiek jakiś spokojniejszy chodzi i jeździ :D Wnioskuję, że to było spowodowane moim stylem jazdy i upałami co były ponad 30 stopni czasem.
Spalanie podaję z kompa.
Przecież 10-12 litrów to jest normalne spalanie tego silnika 1.8, zawsze takie miałem, a tu jakiś wątek ludziska tworzą i panikują :D - klima + ostrzejsza jazda = takie właśnie spalanie leciuteńko ! Żeby spalać 7-8 litrów to trzeba baaaaaardzo delikatnie jeździć, niektórzy mają nawet spalanie w okolicach 6 litrów - jak to robią to już nie mam bladego pojęcia, bo chyba cały czas hamują silnikiem ! :D
jeśli ktoś jeździł zwykłym "dupowozem"z silnikiem 1.8, a wydawało mu się, że ma Type R i katował go do odcinki to auto spokojnie mogło spalić nawet więcej niż 12 litrów...
pkobierecki
09-07-13, 20:52
Mi by było żal tak katować Civica 1.8 żeby aż ponad 10 litrów palić :) moje 9 litrów to już i tak dynamiczna jazda.
Ja musiałem nieco pokatować, bo w końcu napis Type S zobowiązywał, zresztą w przeciwnym wypadku byle Szkodzina 1.6 TDI 105 KM mi uciekała.....
Żeby się ścigać z taką Szkodziną to trzeba mieć naprawdę duży kompleks... małego! :p
A kto pisał o ściganiu ? :p w zwyczajnej jeździe uciekała - dlatego trzeba było podkręcić obroty, bo Hondzina na niskich nie dawała rady :p
A kto pisał o ściganiu ? w zwyczajnej jeździe uciekała - dlatego trzeba było podkręcić obroty, bo Hondzina na niskich nie dawała rady
dobre :)
Czy możemy prosić adminów o zablokowanie konta kolegi zombie6. Kolega zdaje się zakupił już sobie wymarzonego forda focus, a się udziela się we wszystkich możliwych wątkach o VIII i IX wprowadzając użytkowników w błąd, podając stronnicze i nie zweryfikowane informacje. Mi pali przy ciężkiej nodze max. 8.4l/100.
Czy możemy prosić adminów o zablokowanie konta kolegi zombie6. Kolega zdaje się zakupił już sobie wymarzonego forda focus, a się udziela się we wszystkich możliwych wątkach o VIII i IX wprowadzając użytkowników w błąd, podając stronnicze i nie zweryfikowane informacje. Mi pali przy ciężkiej nodze max. 8.4l/100.
Kolega raczy żartować z tym wprowadzaniem w błąd :) Niech kolega nie sieje zamętu i nie insynuuje. Mnie palił 11-12 litrów średnio przy ciężkiej nodze, więc niech się kolega cieszy, że ma jedynie "ciężką" nogę :))) Ja, jak również kolega wypowiadający się pod koniec w wątku o spalaniu z podobnie ciężką nogą mieliśmy nieco wyższe spalanie, więc niech autor wątku się nie martwi i nie słucha bredni o spalaniu rzędu 6-7 litrów w civicu 1.8 przy tzw. w miarę dynamicznej jeździe, bo to faktycznie jawne wprowadzanie w błąd ;)
butler.gdansk
15-07-13, 17:54
Proponowałbym jednak na waszym miejscu popuścić ręczny :p
dobre :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?81977-Klimatyzacja-a-osi%B1gi - nawet b.dobre, bo o takie sytuacje mi chodziło :)
Znaleziona przyczyna: problemem jest zniknięcie ustawień skrzyni biegów i-shift, jak to okreslił pan w salonie skrzynia zgubiłą ustawienia i trzeba zrobić mapowanie. Nie odłączałem akumulatora (podobno może się to wtedy wydarzyć). Byłem w salonie na mapowaniu, ale nie udało się go zrobić, Panowie poddali się po prawie trzech godzinach, za powód podając to że silnik jest ciepły. Mam się zgłosić ponownie i zostawić auto dzień wcześniej. Mieliście coś takiego? Podzieli się ktoś swoim doświadczeniem?
Miałem podobny problem kiedy podkusiło mnie założyć filtry Filtrona , lampka Eco prawie wcale się nie zapala, autem szarpało.
Mapowanie wykonane --> problem rozwiązany :-)
Rzeczywiście jakoś dłużej niż zwykle to u mnie trwa, nie jest proste do zrobienia, ale dzięki panu ze stacji ASO w Szczecinie mam skrzynię nauczoną i wszystko jest ok :-)
Polecam bardzo, wizyta miła, Pan natrafił na problem, ale stwierdził "zawezmę się i zrobię" i zrobił! A i nie zapłaciłem wcale dużo! Jeszcze raz polecam Pana od komputerów (niestety nie pamiętam jak się nazywał) z ASO ze Szczecina.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.