Zobacz pełną wersję : Sonda Lambda - Civic VI 1.5 Vtec-e 90 km
Witam. Mam problem z sondą, prawdopodobnie do wymiany. W związku z tym mam pytanie. Teraz mam sondę 5 przewodową - one kosztuja ok 500 zl... W katalogu widziałem ze sonda 3 przewodowa tez powinna pasować. Czy ktoś się orientuje w tej kwestii? Czy sa jakieś zamienniki czy cos?
wulkanisko
01-07-13, 22:52
Niby jak 3 przewody mają zastąpić 5? Nie da rady. Jeśli szukasz sondy do D15z3 to mniej niż jakieś 420zł za NGK / NTK nie znajdziesz.
Najpierw spróbował bym ją podratować - wystarczy wypalić na palniku (np: na kuchence) by zrobiła się aż czerwona na jakiś czas - do stracenia i tak nic nie masz.
Jeśli szukasz sondy do D15z3 to mniej niż jakieś 420zł za NGK / NTK
Dokładnie 2 lata temu płaciłem za ori NTK 400zł, uprzedzając pytanie żadne zamienniki inne 5przewodowe nie będą dobrze działały bo już to przerabiałem tylko używana sprawna albo NTK.
A poza tym co za problem jest że sonda do wymiany?
wystarczy wypalić na palniku (np: na kuchence) by zrobiła się aż czerwona na jakiś czas
Hmmm.. pierwsze słyszę o takiej durnej metodzie, i że niby w czym to ma pomóc?/ Ja właśnie uwaliłem sobie sondę ponieważ było koło niej grzane palnikiem aby ją wykręcić...
Hmmm.. pierwsze słyszę o takiej durnej metodzie, i że niby w czym to ma pomóc?/ Ja właśnie uwaliłem sobie sondę ponieważ było koło niej grzane palnikiem aby ją wykręcić...Hehe to ja mialem farta, bez zadnego oporu odkrecila sie, tak samo wszystkie sruby od oslon wydechu, kolektora , az normalnie w szoku bylem, odkrecalem po jezdzie, popsikalem wd tylko.
Tak pozatym jest jakikolwiek inny zamiennik niz ngk ? Wogole czemu nasze d15z3 ma sonde 5 zylowa ,a vtec e dzialajacy na tej samej zasadzie z 6 gena (d15z6/8) chodzi na 1 zylowej albo 4 ?
No niestety taki wynalazek był w pierwszych vtecach e czyli Z3 i Z1, żeby to obejść trzeba by wymienić kompa na takiego, który obsługuje inną sondę. Z tym że musiałbyś do niego wgrać mapę od Z3 więc kwota wychodzi podobna albo nawet droższa niż wymiana samej sondy 5-żył. Sondy są tylko OEM albo NTK. Jak by co to mam do oddania NTK 5-żył w bardzo dobrym stanie.
Wywala mi w komputerze błąd od sondy, czasami czuć ze auto szarpie na 1 i 2 przy rozpędzaniu, wójek mówił że jak się nic wiecej nie dzieje to narazie nie wymieniac.. i nie wiem
za ile sprzedalbys ta sonde NTK 5 żyłowa?
Z tym że musiałbyś do niego wgrać mapę od Z3
Dokładnie można sobie przerobić i np P28 wstawić, z tym że mapy od Z3 nie wgrasz bo jest nie za bardzo zczytywalna jak już to od Z1( identyko jest), przerobić trochę instalkę na sondę 4-żyłową i już jest spokój.. Hehe koszt ok 500-600zł czyli ECU przerobione+sonda 4ż+kabelki i trochę roboty:)
*****isty plus sondy szerokopasmowej jest taki, że tylko przy odpowiednim wskaźniku możesz sobie AFR z czytywać no i D15Z3 mało pali, szerokopasmówka jest baardzo dokładna i idealnie potrafi określić skład spalin i na tej podstawie idealnie dobrać mieszankę:)
szerokopasmówka jest baardzo dokładna i idealnie potrafi określić skład spalin i na tej podstawie idealnie dobrać mieszankę
Nie chodzi Tu o idealne określenie składu spalin, tylko o charakterystykę sondy szerokopasmowej, która umożliwia temu silnikowi działanie w pętli zamkniętej podczas jazdy w trybie econo, czyli jazdy na ubogiej mieszance... tego zwykła sonda nie zrobi, bo pokaże nam 0V... w późniejszym czasie projektanci stwierdzili, że tryb econo postawią na sztywno w pętli otwartej... i dlatego w nowszych vtec-e jest już najzwyklejsza sonda...
D15Z3 mało pali, szerokopasmówka jest baardzo dokładna i idealnie potrafi określić skład spalin i na tej podstawie idealnie dobrać mieszankę
Czyli wychodzi na to, że D15Z3 jest takie "econo" głównie dzięki sondzie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.