Zobacz pełną wersję : d16z6 cz d16z5 który lepszy???
Siemka. Mam zamiar w najbliższym czasie włożyć coś lepszego od 1.4 do ej9 3d i tu nasuwa się moje pytanie. Jaki silnik lepszy d16z6 czy d16z5(opinie)? A może polecacie inny silnik???
B seria odpada.
Pozdrawiam :D
d16z6 / d16z9 / d16y8 / d16w4 blizniacze silniki wszystkie sa na jednym wałku mają vtec'a , sam silnik podchodzi plug & play do d serii 5 i 6 gen. Przy kazdym swapie trzeba zrobic wiązkę. d16z5 to dohc bez vteca starszy wystepował w crx'ie i chyba concerto ma sprzegło na linke - dochodzi zrobienie adeptera . Na twoim miejscu szukałbym d16w4 w jakiegos angola gdyz jest szansa ze bedzie nie zajezdzony ( mlodzi gniewni raczej angolami nie jezdza no i jest to silnik z VI gena z angola najmlodszy podobnie jak d16y8 )
ma sprzegło na linke - dochodzi zrobienie adeptera
jakiego adaptera?
zostawia swoją skrzynie. Ewentualnie może sobie z crx wsadzić 3 i 4 do swojej skrzyni
ale ogólnie wsadzaj z6 bo z z5 będziesz miał dużo zabawy z elektryką bo są duże różnice w komputerach itd.
Więc nie radziłbym z5 do 6gen
hmm lepiej d16a9 z crx-a :D dohc 2 wałki bez vtec'a 130 km i chodzi jak igła :D
chodzi jak igła
Ale on nie chce kupować nowego w ASO :)
Czy tak czy tak i tak obawiam sie ze mozesz kupic zlom :(
Juz taki rynek. Ja wolalem sprzedac zajechany swap chlopakowi z klubu za psie pieniadze ale zaznaczylem ze rob kapitalke bo chcleje 2l oleju na tydzien... przewaznie jednak wszyscy sprzedaja wszystko na allegro w bardzo dobrym stanie albo takzwane IGLY, pelno ich wrecz. Ja zostalem przy d16z6 i wcale nie zaluje, po.remoncie kapitalnym i niewielkich modach - kopary nieraz gapiom opadaja ;) czesci spokojnie dostepne i bardzo podatny na modyfikacje silniczek :)
ale zeby w dobrym stanie kupil silnik to druga sprawa wiec jak kolega napisal moze z Anglii hmm
a tak z innej beczki podejdzie zrobienie mini-me na bloku d14a4 na jakieś z6 czy y8?
Kwestia czy to ma sens i co chcesz osiagnac. Ja w del solu mialem minime z dolem VtecE d15z1 i czapka z6 na elektronice p28...
Na gumach 215 na calym aucie setka w 10,5sekundy. Po wlozeniu odswiezonego d16z6 - nie ma porownania, zadnego - nie ta liga
Michalll_1991
02-07-13, 11:40
ale ogólnie wsadzaj z6 bo z z5 będziesz miał dużo zabawy z elektryką bo są duże różnice w komputerach itd.
nie zgodzę się :rolleyes:
Ja w del solu mialem minime z dolem VtecE d15z1 i czapka z6 na elektronice p28...
Na gumach 215 na calym aucie setka w 10,5sekundy. Po wlozeniu odswiezonego d16z6 - nie ma porownania, zadnego - nie ta liga
bo dół d15z1 z czapką d16z6 nie ma prawa dobrze jechać, policz sobie jaki stopień sprężania miałeś w takim układzie
bo dół d15z1 z czapką d16z6 nie ma prawa dobrze jechać, policz sobie jaki stopień sprężania miałeś w takim układzie Czyli z silnikiem d15z3 tak samo nie da sie nic zrobic ;d?
Kompresja byla po 11 - wiec bez cudow - odprezony dosc mocno... a jak to naprawic?
Glowica na max w.dol czy szlif bloku czy inne tloki?
Kompresja byla po 11 - wiec bez cudow - odprezony dosc mocno... a jak to naprawic?
Glowica na max w.dol czy szlif bloku czy inne tloki?
Najlepiej tłokami bo zawsze ci zostaje jakiś zapas na głowicy na plan jak coś klęknie w silniku i musiałbyś zrzucać głowice do dokonania napraw. Wówczas zawsze możesz wrócić do seryjnych tłoków bez obaw że kolejne planowanie podbiło CR i wyjdzie ci kompresja jak u mnie gdzie na manometrze mam po 19 na wszystkich garach. Tylko że u mnie to zamierzony zabieg i wynik modów:)
nie wiem czy głowica na max w dół wystarczy do sensownego CR, najlepiej chyba zmienić tłoki, z tym że większość innych będzie mocno wystawać ponad blok na korbach z vtec-e (137 mm), więc łatwiej o tłoki razem z korbami 134 mm z pozostałych d15 i dalej to już jak z każdym mini-me... dlatego d15z1 i z3 są niewdzięczne pod mini :)
Fju fju fjuuu... no to kolega z forum sobie kupil problem... az chyba do niego dzis zadzwonie podzielic sie nowina... ciekawe czy sie ucieszy... ;]
kolego kompresja i stopien sprezenia to rozne sprawy
po prostu juz nie jest tak szczelna jak nowa
11 to nie jest zły wynik
jak bys miał 7-9 bar to jest powód do zmartwień
zalej motodokotra to pojdzie w góre...
silnik dostal nowe pierscionki, uszczelki etc.
Przed tym remontem chlal takie ilosci oleju co silnik 2suwowy... Do 2ch litrow na godzine...
Zobaczymy co po wlozeniu, odpaleniu i dotarciu bedzie... Narazie problem z elektryka pozostal - ciecie wiazek EH6 / EJ6.
11 - bylo rowniutenko na wszystkich cylindrach
Ja miałem tyle na poprzednim setupie, jeszcze przed mini-me. Silnik popijał sobie oliwke w ilości 0,7L na 1000km
ten popijal do 2 litrow na 100km...
Moja żaba też bierze ogrom oleju. Pękła mi uszczelka pod głowicą, do zrobienia na dniach, ale zastanawiam się nad SWAPem z silnika d14a3 na silnik 1.5 16V ten 114 konny na V-tec'u. Czy ktoś się tym już zajmował? Potrzebuję bardziej przybliżone informacje.
zastanawiam się nad SWAPem z silnika d14a3 na silnik 1.5 16V ten 114 konny na V-tec'u
Mowa zapewne o D15Z6 VTEC-E. Można, tylko pamiętaj że tam nie ma normalnego Vitka.
Ktoś coś dopisze jak z tym swapem na d15z6? :D
Jako ze moje d16y7 zaczyna chlac oliwe to mysle o swapie ale pewnie po zimnie. Mysle o d16y8 w4 ale ciezko dostac,. d16z6 łatwiej ale mam mieszane uczucia(może ze w starszej budzie siedział, no niewiem). Co trzeba z elektryką porobic zeby silnik zamruczał;D Z tego co wiem to komputer najlepiej P28, co jeszcze? i gdzie komp sie znajduje.
Jeżeli chodzi o 6g ej/ek to kupując kompletny swap czy to d15z6 czy też d16y8(z 6 gena) przerzucamy wszystko P&P. Ewentualnie jeżeli ktoś nie ma np: kompa i wiązki to przerabia swoją wiązkę silnikową pod obd1 i wrzuca kompa p28 z odpowiednią mapą. W 5 genie trzeba niestety oprócz wiązki silnikowej też przerobić wiązkę kabinową pod dane obd, które chcemy zrobić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.