Zobacz pełną wersję : Hybryda kolektora ssącego - B16A2 lub B18C4 pod głowice D15B
Witam
jak w temacie, mam pewna rozterkę. Z racji tego iż posiadam Przepustnice B18C4 chciałbym zakupić również kolektor ssacy B18C4 lub B16A2 czy jest to wykonalne aby zrobić hybrydę pod to żeby pasowalo pod glowice D15B ?
Rozumiem ze flansza na 200% musi być przespawana z kolektora D series, a jak wygląda dalej?
Dawce organow na flansze D serii mialbym, tak samo jak dobrego spawacza tig itp. Pozostaje tylko ssacy - ale to nie problem. Bardziej chodzi mi o to czy da rade spasować to wszystko z kanalami jak i to czy podlacze czujniki, krokowiec itp.? :))
Tylko po co ? Kolektor od z6 i troszkę go rozwiercić. Przepustnica z b-seri pasuje na kolektory od d-seri.
Taki kolektor robił kiedyś Przema72, także możesz się do niego odezwać. Mimo wszystko radzę Ci trochę dołożyć i wziąć Skunka lub Edelbrocka. Widziałem gdzieś porównanie i fabryczne kolektory biją takiego składaka i pod względem przepływów i pojemności.
bylo kilka przypadkow ze ktos robil hybryde z kolektora d seria + b16a2, i podobno skunk2 do d serii to wlasnie cos takiego.
imo nie oplaca sie tego robic samemu
Yotomeczek86
18-06-13, 10:18
Taka hybryda zdaje egzamin i właśnie jest zbliżona parametrami do Skunka. Rogalike w CRX swoim ma, i jest znaczna różnica.
Czyli gra warta świeczki? Bo patrzac na ceny Skunka to o wiele taniej wyjdzie zrobic ssaka B16A2 z flansza pod D serie
Arturvf500
18-06-13, 14:02
nie tak prosto, rzezby masz sporo bo w b16 jest calkiem inny rozstaw kanalow; juz lepiej szukac uzywanego OBX'a
Rogalike w CRX swoim ma, i jest znaczna różnica.
Bańkę z runnerami ma z D16A9 na flanszy z SOHC.
nie tak prosto, rzezby masz sporo bo w b16 jest calkiem inny rozstaw kanalow
Roboty jak roboty - jak wiemy w którym miejscu je rozciąć (bo nie przy samej flanszy) i pospawamy, to potem godzina zabawy ze zdzierakiem i mamy super-kolektor :)
A jak wygląda kwestia polaczenia czujnikow w kolektorze ssącym?
Witam odgrzewam kotlet. Jakieś konkretne info szukam "schemat" gdzie ciąć itp mam kolegę który spawa tigiem to ogarnie to za free. Jaka odczuwalna jest poprawa ?
Podłączasz czujniki prawie jak w d serii. Od krokowego nie będzie pasować jedna śruba, można albo na 1 przykręcić(nie zalecam) albo wyciąć i przespawać gniazdo-tak mam u siebie. IAT jeśli stosujesz b16a2 jest taki sam jak w obd1 d serii tylko umieszczony na wierzchu. U mnie kolektor zbudowany jest z d16z6 i b16a2, ucięty jest ok 50mm od strony głowicy, kanały pasują niemalże idealnie - nie ma progów itp.
Przyrosty.. hmm w w y7 miałem 132km na kol z y8, teraz nie mierzyłem ale dupohamownia mówi że jest lepiej. Przyrost myślę że gdzieś między 5-10km i tyle samo nm, myślę że jednak bliżej 5 ;)
Zmienia się dźwięk, reakcja na gaz, no i wzrost momentu jest odczuwalny praktycznie w całym zakresie obrotów. Jednak na górze jest ogromna poprawa w stosunku do y8.
kristico86
02-01-14, 16:23
jeżdze z krkowcami na 1 śrubę juz ze 4 lata i nic się nie dzieje także nie pakuj sie w spawanie gniazda bo bez sensu
jeżdze z krkowcami na 1 śrubę juz ze 4 lata i nic się nie dzieje także nie pakuj sie w spawanie gniazda bo bez sensu
U mnie też latało na 1 śrubie cały sezon i bajka.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.