Zobacz pełną wersję : Civic EG3 1,3 - delikatnie przerywa - prycha z wydechu
kaczka208D
10-06-13, 09:00
witam, w moim EG3 silnik na wolnych obrotach tak jakby na ułamek sekundy przerywa i przy tym kichnie delikatnie z wydechu. Poza tym wszystko jest ok super ,wkręca się na obrotach, nie szarpie, ma moc, spalanie bardzo małe (6-7l), nie gaśnie. Dodam iż ma na 100% oryginalny przebieg 173 tyś km - nic nie było zmieniane, kable WN, świece, kopułka, wszystko tak jak wyjechało z fabryki. Zawory też na 99% nie byłby regulowane.
Żeby było śmieszniej przed zakupem oglądałem jeszcze jednego civa 1.3 i miał identycznie to samo. Nie wiem czy to tak ma być (bo to gaźnik), czy jednak coś jest uwalone?
No to może warto po takim przebiegu przemyśleć wymianę części eksploatacyjnych, co? ;]
Czyszczenie i regulacja gaźnika, filtr paliwa, świece i kable - to na mój gust może być przyczyną popierdywania. Jeżeli kręci i zaskakuje ładnie, to kopułkę możesz zostawić w spokoju, chociaż wymiana "na wszelki wypadek" i "przy okazji" też jej nie zaszkodzi. Moja gasła w trakcie jazdy po zakupie ;-) Wymieniłem wszystko jak wyżej, problem ustał, niestety oprócz filtra paliwa, który się odezwał na zlocie w Wiśniowej Górze.
kaczka208D
15-06-13, 21:09
Dziś sprawdziłem świece i były trochę obkopcone na czarno - świece 4 elektrodowe Bosch - czyli jednak ktoś je wymieniał. Wyczyściłem włożyłem i nie ma różnicy.
Ale pojawił się nowy problem otóż po wymianie przewodów paliwowych i hamulcowych już drugi dzień z rzędu mam problem auto pali ładnie na zimnym, na ciepłym tak samo tylko dziś i wczoraj miałem taką sytuację iż po jeździe - silnik zagrzany zgasiłem odczekałem jakiś 15-30 minut i nie chciał zapalić trzeba było bardzo długo kręcić.
I co gorsza nie ma na to reguły jak sprawdzam to pali raz za razem. Nie wiem czy może mieć to coś wspólnego z tym, iż wymieniałem przewody paliwowe czy to tylko zbieg okoliczności, ale przed tym takiego czegoś nie było.
Sprawdzałem też czy komputer nie wyświetla błędów - chodzi o tą diodę i zaraz po przekręceniu kluczyka dioda mrugnie jeden raz i nie ma żadnych powtórzeń. Nie wiem czy tak powinno być i oznacza to uszkodzoną sondę czy to pierwsze mrugniecie oznajmia tylko to iż włączono zapłon ?
Spalanie przed wymianą przewodów wahało się miedzy 6-7 litra /100km- teraz nie wiem bo nie sprawdzałem.
Nie wiem czy też dobrze robię ale zawsze przed odpaleniem czy ciepły czy zimny wciskam pedał gazu, puszczam i kręcę rozrusznikiem. Może przy tak ciepłych dniach jak mamy teraz mu to szkodzi ?
Poradzicie coś :(
Aha zastanawiam się jeszcze czy dobrze podłączałem te wężyki otóż przewód metalowy 4,8mm podłączyłem do filtra węglowego - chodzi o ten czarny owalny pojemnik przy grodzi, a 6mm i 8mm do pompy mechanicznej paliwa . Dobrze?
świece 4 elektrodowe Bosch - czyli jednak ktoś je wymieniał. Wyczyściłem włożyłem i nie ma różnicy.
takie świece nie są zalecane do Hondy, lepiej zmień na normalne NGK z katalogu z jedną elektrodą.
Ja proponuje sprawdzić pasek rozrządu, mi kiedyś chodził nie równo na wolnych i tez z wydechu jakby strzelał, okazało się że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek. Po prawidłowym ustawieniu wszystko się unormowało.
kaczka208D
17-06-13, 20:58
Świece zmienię bo to mały koszt, a może pomoże : )
Rozrząd też sprawdzę w sobotę i dam znać.
Najciekawsze jest to iż nie jest to pierwszy d13b2 który widzę z tym objawem. Nawet ktoś filmik nakręcił :http://www.youtube.com/watch?v=QQ8Q8WGdMW0&NR=1&feature=endscreen.
Jeśli się okaże, że to gaźnik to nie będę go dawał go regulacji. Bo poco ładować w niego kasę lepiej przejdę na mpfi. Z ciekawości zapytam się jakie są koszta takiej regulacji gaźnika ?
P.S Ile kosztują mniej więcej graty potrzebne do mpfi w tym silniku ?
Czyszczenie z regulacją - 50zł
kaczka208D
17-06-13, 21:07
Ale gdzie ? Czytałem, że 200-300zł i jeszcze takiego fachowca od japońców znaleźć jest też ciężko. Bo to nie jest taki gaźnik jak w poldku heh :)
A samo czyszczenie na czym polega ? Trzeba go rozbierać na drobne części ?
P.S problem z zapalaniem chyba rozwiązany - pozamieniałem przez przypadek przewody przy grodzi :) Zmieniłem tak jak powinno być i teraz jest ok.
Nawet ktoś filmik nakręcił
No właśnie to mój filmik jak mi przerywał :)
No akurat cena w Łodzi u szpeca od tych gaźników… niestety, kto w Twojej okolicy się tym zajmuje, nie wiem ;]
mateuszafro
18-06-13, 10:06
Ja mam to samo,przed w d15b2 mpfi, przed mpfi delikatnie przerywał i po jest to samo.Kable wn wymieniłem i zero zmian,ustawiłem luz zaworowy,zaczął ciszej chodzić ale nadal przerywa,co do luzu zaworowego to na każdym był za ciasny w wydechowych 0,25 a lizak 0,15 ledwo wchodził;) w weekend biorę się za świece bo jedynie to mi zostało.
mateuszafro
21-06-13, 19:16
Jestem po wymianie filtra paliwa i świec i nie nastąpiła żadna poprawa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.