Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic EG3 1,3 - delikatnie przerywa - prycha z wydechu



kaczka208D
10-06-13, 09:00
witam, w moim EG3 silnik na wolnych obrotach tak jakby na ułamek sekundy przerywa i przy tym kichnie delikatnie z wydechu. Poza tym wszystko jest ok super ,wkręca się na obrotach, nie szarpie, ma moc, spalanie bardzo małe (6-7l), nie gaśnie. Dodam iż ma na 100% oryginalny przebieg 173 tyś km - nic nie było zmieniane, kable WN, świece, kopułka, wszystko tak jak wyjechało z fabryki. Zawory też na 99% nie byłby regulowane.

Żeby było śmieszniej przed zakupem oglądałem jeszcze jednego civa 1.3 i miał identycznie to samo. Nie wiem czy to tak ma być (bo to gaźnik), czy jednak coś jest uwalone?

PlushaQ
10-06-13, 10:12
No to może warto po takim przebiegu przemyśleć wymianę części eksploatacyjnych, co? ;]
Czyszczenie i regulacja gaźnika, filtr paliwa, świece i kable - to na mój gust może być przyczyną popierdywania. Jeżeli kręci i zaskakuje ładnie, to kopułkę możesz zostawić w spokoju, chociaż wymiana "na wszelki wypadek" i "przy okazji" też jej nie zaszkodzi. Moja gasła w trakcie jazdy po zakupie ;-) Wymieniłem wszystko jak wyżej, problem ustał, niestety oprócz filtra paliwa, który się odezwał na zlocie w Wiśniowej Górze.

kaczka208D
15-06-13, 21:09
Dziś sprawdziłem świece i były trochę obkopcone na czarno - świece 4 elektrodowe Bosch - czyli jednak ktoś je wymieniał. Wyczyściłem włożyłem i nie ma różnicy.

Ale pojawił się nowy problem otóż po wymianie przewodów paliwowych i hamulcowych już drugi dzień z rzędu mam problem auto pali ładnie na zimnym, na ciepłym tak samo tylko dziś i wczoraj miałem taką sytuację iż po jeździe - silnik zagrzany zgasiłem odczekałem jakiś 15-30 minut i nie chciał zapalić trzeba było bardzo długo kręcić.
I co gorsza nie ma na to reguły jak sprawdzam to pali raz za razem. Nie wiem czy może mieć to coś wspólnego z tym, iż wymieniałem przewody paliwowe czy to tylko zbieg okoliczności, ale przed tym takiego czegoś nie było.

Sprawdzałem też czy komputer nie wyświetla błędów - chodzi o tą diodę i zaraz po przekręceniu kluczyka dioda mrugnie jeden raz i nie ma żadnych powtórzeń. Nie wiem czy tak powinno być i oznacza to uszkodzoną sondę czy to pierwsze mrugniecie oznajmia tylko to iż włączono zapłon ?

Spalanie przed wymianą przewodów wahało się miedzy 6-7 litra /100km- teraz nie wiem bo nie sprawdzałem.

Nie wiem czy też dobrze robię ale zawsze przed odpaleniem czy ciepły czy zimny wciskam pedał gazu, puszczam i kręcę rozrusznikiem. Może przy tak ciepłych dniach jak mamy teraz mu to szkodzi ?

Poradzicie coś :(

Aha zastanawiam się jeszcze czy dobrze podłączałem te wężyki otóż przewód metalowy 4,8mm podłączyłem do filtra węglowego - chodzi o ten czarny owalny pojemnik przy grodzi, a 6mm i 8mm do pompy mechanicznej paliwa . Dobrze?

rooter666
17-06-13, 09:43
świece 4 elektrodowe Bosch - czyli jednak ktoś je wymieniał. Wyczyściłem włożyłem i nie ma różnicy.
takie świece nie są zalecane do Hondy, lepiej zmień na normalne NGK z katalogu z jedną elektrodą.

malinkie
17-06-13, 10:04
Ja proponuje sprawdzić pasek rozrządu, mi kiedyś chodził nie równo na wolnych i tez z wydechu jakby strzelał, okazało się że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek. Po prawidłowym ustawieniu wszystko się unormowało.

kaczka208D
17-06-13, 20:58
Świece zmienię bo to mały koszt, a może pomoże : )
Rozrząd też sprawdzę w sobotę i dam znać.

Najciekawsze jest to iż nie jest to pierwszy d13b2 który widzę z tym objawem. Nawet ktoś filmik nakręcił :http://www.youtube.com/watch?v=QQ8Q8WGdMW0&NR=1&feature=endscreen.

Jeśli się okaże, że to gaźnik to nie będę go dawał go regulacji. Bo poco ładować w niego kasę lepiej przejdę na mpfi. Z ciekawości zapytam się jakie są koszta takiej regulacji gaźnika ?

P.S Ile kosztują mniej więcej graty potrzebne do mpfi w tym silniku ?

PlushaQ
17-06-13, 21:02
Czyszczenie z regulacją - 50zł

kaczka208D
17-06-13, 21:07
Ale gdzie ? Czytałem, że 200-300zł i jeszcze takiego fachowca od japońców znaleźć jest też ciężko. Bo to nie jest taki gaźnik jak w poldku heh :)
A samo czyszczenie na czym polega ? Trzeba go rozbierać na drobne części ?

P.S problem z zapalaniem chyba rozwiązany - pozamieniałem przez przypadek przewody przy grodzi :) Zmieniłem tak jak powinno być i teraz jest ok.

malinkie
18-06-13, 08:59
Nawet ktoś filmik nakręcił

No właśnie to mój filmik jak mi przerywał :)

PlushaQ
18-06-13, 09:06
No akurat cena w Łodzi u szpeca od tych gaźników… niestety, kto w Twojej okolicy się tym zajmuje, nie wiem ;]

mateuszafro
18-06-13, 10:06
Ja mam to samo,przed w d15b2 mpfi, przed mpfi delikatnie przerywał i po jest to samo.Kable wn wymieniłem i zero zmian,ustawiłem luz zaworowy,zaczął ciszej chodzić ale nadal przerywa,co do luzu zaworowego to na każdym był za ciasny w wydechowych 0,25 a lizak 0,15 ledwo wchodził;) w weekend biorę się za świece bo jedynie to mi zostało.

mateuszafro
21-06-13, 19:16
Jestem po wymianie filtra paliwa i świec i nie nastąpiła żadna poprawa.