Zobacz pełną wersję : Brak złącza samodiagnostyki
Witam wszystkich! Wiem, że temat lokalizacji złącza dwupinowego gniazda samodiagnostyki, które należy zewrzeć pojawiał się i na forum i w manualu ale po dokładnych oględzinach stwierdzam, że u mnie w Hance go nie ma. Dodam że mój silnik to D15B2. Do komputera dochodzą jedynie wtyczki widoczne na załączonym zdjęciu i nigdzie obok nie mam dodatkowego złącza, a samodiagnostyka byłaby jak najbardziej wskazana (niestety). Będę wdzięczny za wskazówki i porady.
Pozdro
Damian
http://img136.imageshack.us/img136/4539/p1140102800x600hd1.jpg
Napewno jest szukaj wyżej, nie przy komputerze.
Ani wyżej, ani z boku - nigdzie tego nie widać. No chyba, że jest schowane z boku schowka - jutro rozkręcę go i obczaje, ale na wierzchu brak tego złącza.
Żeby zobaczyć złącze musisz odkręcić schowek inaczej się nie da.
No i takiej podpowiedzi potrzebowałem :) Dziex Tomek23tk
a od kiedy obd0 ma zlacze samodiagnostyki? przekrecasz zaplon i dioda w ECU wymryguje blad..
tak szczerze to nigdy tego nie robiłem bo nie było potrzeby ale zgodnie z opisem w linku http://www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html tak owe złącze jest. Chyba że się mylę, jeżeli tak to pelna skrucha :aniolek:
Widzę, że jeśli nie odkręcę schowka to się nie dowiem, gdzie w końcu to złącze jest. Tak jak pisałem, w instrukcji przeprowadzenia samodiagnostyki (link przytoczony powyżej) rycina wskazuje na to, że owo gniazdo powinno być gdzieś koło komputera. U mnie po dokładnych oględzinach stwierdzam, że tam tego nie ma. Myślałem że Tomek23tk miał podobną sytuację i podaje sprawdzone info, ale widzę, że to był po prostu strzał- mimo to sprawdzę w bocznej części obok schowka
U mnie bylo po prawej stronie schowka (trzeba bylo go odkrecic) w takiej zielonej gumowej oslonie (chyba nigdy wczesniej nie uzywane). Generalnie odkrec schowek i poszukaj po prawej stronie.
Dzięki za konkrety Mic. U mnie, sądząc po śrubach przy komputerze, również nikt nie grzebał więc zakładam, że sytuacja może być analogiczna. Zatem jutro rano do roboty :)
Pozdro
a od kiedy obd0 ma zlacze samodiagnostyki? przekrecasz zaplon i dioda w ECU wymryguje blad..
Czy ktos w ogole korzysta tutaj z szukajki/FAQ?
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17467
Rzeczywiście złącze było obok schowka w zielonej gumowej kostce tak jak to pokazują zdjęcia widoczne pod linkiem podanym powyżej - szukałem takiego opisu ale nie znalazłem!
Zrobiłem samodiagnotykę wg. instrukcji zamieszczonych na http://www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html i nie wiem jak zinterpretować ciągłe świecenie kontrolki Check engine. Nie mruga i nie gaśnie po zwarciu dwupinowego gniazda, zaś cały czas świeci. Czy to oznacza brak błędów!? Spotkał się ktoś już z takową sytuacją?!
Pozdro
Damian
witam dziś próbowałem zrobić samodiagnostykę, niestety po zwarciu odpowiedniej kosteczki i włączeniu zaplonu świeci się cały czas check engine nie wyświetlając żadnych błędów, dodam iż honda nie pali, najprawdopodobniej padła pompa paliwa, ale to nie jest pewne
dodam iż robilem reset ecu wcześniej bylo ok potem zaczął mi się problem z obrotami , gaśnięciem i odpalaniem przy czym świeciło mi się bez przerwy chack engine, teraz chcialem sprawdzić jakie mam błędy lecz nie wyświetla mi się nic jaki może być powód forumowicze? proszę o pomoc
popraw luty w przekaźniku pompy paliwa, sprawdź czy pompa paliwa chodzi
i używaj szukaj.
jero przekaźnik przerabialem już dawno więc to nie jego wina, nie sluchać zalączającej się pompy może to rzeczywiście ona padła? nie chce wywalać kasy w błoto
więc sprawdź czy jest napięcie przy pompie i spróbuj podłączyć ją na krótko
iskra też jest?
Więc sprawdziłem i niema napięcia na pompie, i jestem w kropce... gdzie sprawdzić co sprawdzić , jakiś przekaźnik? znajomy polecił żeby się wybrać na komputer wtedy wykaże co nie tak . Próbowałem samodiagnostyki lecz kontrolka check engine świeci się cały czas po zmostkowaniu , błąd jest bo świeci mi się cały czas błąd
to czy jest iskra odrzucam na wstępie. Bo nie idzie napięcie na pompkę
1.napisz jaki masz samochód, silnik...?
2.kontrolka przed tym jak robisz samodiagnostykę też się pali?
3.masz immobilizer? może to z niem jest problem
Nie jeździj pod żaden komputer bo niepotrzebnie wydasz pieniądze.
Polecam też ściągnąć sobie manual oraz książkę sam naprawiam i będzie dużo łatwiej;)
1. Jak już napisałem ci na priva w innym poście jest wszystko opisane. D15B7 sedan eg8
2. Kontrolka check engine pali mi się od jakiegoś tygodnia wtedy zaczęły się problemy opisane
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=29926 w tym temacie.
3. Czy mam immobilaizer? hm nie wiem chyba nie chociaż żeby odpalić trzeba wcisnąć kluczyk ale co ma immobilaiser do przerywania, pływania obrotów , dławienia, i spadania obrotów do 500
Manuala i wsio mam ściągniete , zaopatrzyłem się w to zaraz po zakupie auta...
Wszytsko pięknie ładnie tylko czemu nie daje napięcia na pompę, jutro jeszcze raz na spokojnie przepatrzę wszystkie bezpieczniki i przekaźnik czy coś się nie popaliło
Dziś jeszcze raz chciałem sprawdzić pompę, przed wizytą u elektromechanika. I mam takie pytanie:
- przy baku pod osłoną są dwie kostki, jedna jest węższa i druga bardziej kwadratowa na tej kwadratowej nie ma napięcia a na tej szerszej jest ponad 6,2-6,8V. Padł mi akumulator i sprawdzałem na przewodach rozruchowych od znajomego więc wartość może być nie prawidłowa, ale moje pytanie na ktorej kostce ma się pokazać napięcie po włączeniu zapłonu? jak na tej szerszej to w tej sytuacji miał bym sprawę załatwioną i była by to pompa paliwa proszę o odpowiedź
Dzwoniłem dziś do elektromechanika do którego oddałem wczoraj auto, pan Karaś ul.lwowska 195 Tarnów
, poinformował mnie że : pompa podłączona na krótko działa, ale niema iskry, nie odpowiada ecu, nie ma sterowania wtryskami i podejrzewa że padł komputer ... jego diagnoza jest straszna... pomóżcie coś forumowicze???? są jakieś alternatywy ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.