PDA

Zobacz pełną wersję : Czyżby rozrząd:/?



A lex
11-01-08, 19:34
Cześć.
Sprawa dotyczy civic V gen D16Z6.
Jechałem sobie spokojnie 50km/h i nagle ni z tego ni z owego zgasł mi silnik. Nie było żadnego szarpnięcia. Gdyby nie to że nie mogłem dodać gazu to nawet bym się nie zorientował że zgasł... Zapaliły się dwie kontrolki: olej i akumulator. Nie jestem pewien czy paliły się przed całym zajściem, ale na 90% zapaliły się dopiero po. Próbowałem odpalić ponownie...kręci ale nie ma opcji. Cały czas palą się te dwie kontrolki. Odpalałem jeszcze jak juz silnik był całkowicie zimny i to samo - kręci...i tylko to. Straszą mnie że to rozrząd, a czym Wy mnie postraszycie;/?

skolopendra
11-01-08, 19:36
a czym Wy mnie postraszycie;/?

to może być rozrząd :(

kamil_S_c
11-01-08, 19:41
Mi jak szczelil rozrzad to jedyna roznice jaka zaobserwowalem to tak jakby rozrusznik lzej krecil calym osprzetem itd

mordo1
11-01-08, 19:43
jeśli rozrusznik kręci szybciej niz przed awarją to napewno rozrząd.

skolopendra
11-01-08, 19:45
rozrząd
a tak w ogóle to kiedy zmieniałeś go ?
jak nie dawno to raczej to nie on :)

A lex
11-01-08, 19:50
rozrząd
a tak w ogóle to kiedy zmieniałeś go ?
jak nie dawno to raczej to nie on :)

No tak...zapomniałem dodać...
Auto kupiłem mniej więcej 7 tys. km. temu. Poprzedni właściciel twierdzi, że wymieniał rozrząd 10 tys. temu. Razem by to dawało około 17 tysięcy na tym rozrządzie. Dodam, że właściciel jest dość wiarygodny...zresztą pytałem go już po kupnie więc nie miał co ściemniać.

[ Dodano: Pią 11 Sty, 2008 ]

jeśli rozrusznik kręci szybciej niz przed awarją to napewno rozrząd.

Nie wydaje mi się żeby kręcił szybciej. Kręci tak samo jak przy problemie z kopułką i palcem kiedy jest wilgotno - kręci ale nie odpala. Różnica jest taka, że przy problemie z kopułką po jakimś czasie załapuje, a w tym wypadku nie odbieram sygnałów żeby mu się chciało odpalić.

gruszkin
11-01-08, 20:08
zdejmij osłone zobaczysz.

troopp
11-01-08, 20:08
Miałem identycznie kilka lat temu z Escortem.
Też jechałem ok 50km/h, i zwyczajnie zgasł.
Tez 2 kontrolki sie świeciły, też kręcił (nie pamietam czy lekko)
Jak mnie holowali, próbowałem odpalić i po puszczeniu sprzęgła praktycznie brak oporu.
Rozrząd w kawałkach. Jedyny plus jaki miał mój Escort : bezkolizyjny silnik. Tylko pasek, napinacz i w droge :)
Niestety nie dotyczy to 16v.
Jeżeli kręciłes, to raczej klops.

Pozdro

skolopendra
11-01-08, 20:12
przede wszystkim powinieneś sprawdzić czy jest iskra i czy paliwo dochodzi

A lex
11-01-08, 20:26
Dobra...Więc innaczej.
Znacie jakiegoś mechanika który by to ogarnał? Mam rozumieć że jak to rozrząd to silnik do wymiany? Tak zwany szybszy swap;]? ;/ Najlepiej żeby to był koleś z forum bo kto ogarnia lepiej Honde jak nie taki ktoś... Jest tu paru 'mondralów' ;] tylko nikogo nie znam i nie wiem kto od czego...

Romi
11-01-08, 20:37
pomiar kompresji(na ucho słychac czy ok), kontrola paliwa czy jest, kontrola prundu

na mojego czuja ****ął ci moduł lub palec(brak prundu), moge sie mylic ale kieruj sie tym tokiem myslenia

jacek_bp
11-01-08, 21:55
Ja mialem taka sama sytuacje jak padl mi modul zaplonu. Zgasl mi silnik bez zadnych szapniec, tak po prostru. jak nie masz iskry to moge na 95% powiedziec ze to modul.
Szkoda bo to 120-150 pln do wydania.

A lex
12-01-08, 01:53
jak nie masz iskry to moge na 95% powiedziec ze to modul.
Szkoda bo to 120-150 pln do wydania.

Taka szkoda to nie szkoda w tym przypadku. Odetchnąłbym z ulgą.

J_a_b_o_l
12-01-08, 08:54
Ja mialem taka sama sytuacje jak padl mi modul zaplonu. Zgasl mi silnik bez zadnych szapniec, tak po prostru. jak nie masz iskry to moge na 95% powiedziec ze to modul.
Szkoda bo to 120-150 pln do wydania. Jestem tego samego zdania, poprostu walnął modułw aparacie zapłonowym. nie masz iskry i auto nie odpali. odpowiedzialny za iskrę moduł podczas jazdy przerwał podawanie prądu i auto Ci zgasło. A takie pytanie...masz założony gaz?Jeśli tak to jaki?

A lex
12-01-08, 09:49
A takie pytanie...masz założony gaz?Jeśli tak to jaki?

Nie, nie mam.

janek
12-01-08, 14:05
ja mialem tak ze smochód odpalil a po chwili zgasl i juz nie odpalil okazalo sie ze to cewka :aloha: wiec przyczyn moze byc wiele ale zacznij od zaplonu

vetto
19-01-08, 15:56
Cewka!!! miałem to samo- zapalała na zimnym silniku, jeździła bez problemu , a potem na ciepłym nie paliła. Po ostygnięciu silnika można bylo jechac od nowa. Po wymianie cewki / 300 zl /problem zniknął .HC 1993 rok 1.3 gaźnik, wersja 3-drzwiowa.

A lex
20-01-08, 15:33
Cewka!!! miałem to samo- zapalała na zimnym silniku, jeździła bez problemu , a potem na ciepłym nie paliła. Po ostygnięciu silnika można bylo jechac od nowa. Po wymianie cewki / 300 zl /problem zniknął .HC 1993 rok 1.3 gaźnik, wersja 3-drzwiowa.

Chyba pomyliłeś temat kolego. Mi auto nie odpala ani na cieplym ani na zimnym silniku.


Honda stoi teraz u mechanika. Jak do niego przywiozłem to wrzucił piąty bieg i kazał mi pchać. Wywnioskował po tym że to nie rozrząd. Następnego dnia dowiedziałem się że to napewno nie moduł... Nie wiem jak mu tam idzie, ale jakoś mu dziwnie nie ufam:/