PDA

Zobacz pełną wersję : Co można mocniejszego zamiast D14Z4?



Marcin2000
28-05-13, 14:09
Witam jak w temacie. Jakie większe, mocniejsze silniki można w miarę prosto wsadzić do cifa 5D z 2000r (komputer w moim cifie melduje się jako aerodeck) zamiast fabrycznego silnika D14Z4, pozostawiając skrzynię biegów i co jeszcze trzeba zmienić z osprzętu silnika przy wymianie? Generalnie w rozważaniu przeniesienie też całej lub części instalacji LPG. Liczę na sugestie i rady.

Bartek`
28-05-13, 14:16
D16tki wszystkie.

Marcin2000
28-05-13, 14:48
Jakieś niuanse przy przekładce? Którą D16 najlepiej szukać?

Starstruck
28-05-13, 15:33
D16W4 - najmłodsza i najmocniejsza. Ew. Y8.

Michał102
28-05-13, 15:44
D16W4 - najmłodsza i najmocniejsza. Ew. Y8.

Guzik prawda. Zdecydowana większość D16ek z VTEC'iem to już zajechane padliny i czy jest to Z6 czy W4 nie ma znaczenia, także nie patrz po modelach, tylko szukaj najzdrowszego.

Ewentualnie zostaje jeszcze opcja zakupu kopciucha i jego wyremontowanie. Ja tak zrobiłem i nie żałuję.

Starstruck
28-05-13, 16:59
Czy ja wiem czy W4 są zajechane? Silniki, które siedziały w rodzinnych angielkach, najstarsze chyba z 99 roku. Myślę, że jest ok. 95% więcej szans na znalezienie zdrowej W4 niż nawet byle jakiej Z6.

michalkazanice
28-05-13, 17:04
Wszystko zależy z jakiego źródła pochodzi silnik, ja kupiłem silnik z solki i nie puści dymka nawet przy odcince, a solka to raczej auto for fun

Thomas80
28-05-13, 19:00
a nie lepiej od razu b18 ?

Kwapcio23
28-05-13, 19:57
a nie lepiej od razu b18 ?

Brawo.

a nie lepiej od razu uturbione k24 ?





Czemu chcesz zmieniać silnik i czy chodzi o jak najtańszą i jak najprostszą przekładkę, czy po prostu zależy Ci na mocy?

Marcin2000
28-05-13, 20:12
Chodzi o możliwie prostą przekładkę silnika do mojego cifa, przy zostawieniu obecnej skrzyni biegów, tarcz hamulcowych i przełożenie przynajmniej części istniejącej instalacji LPG :))

Jak na razie chyba najlepszy będzie D16W4 a różnica 90/125 KM to już jest wyraźnie odczuwalna różnica... o lepszej kulturze pracy w D16W4 nie wspominając...

Teraz trzeba policzyć koszty zakupu silnika, przekładki, paska i inne i się poważnie zastanowić...

michalkazanice
28-05-13, 20:36
jeśli chcesz iść w typowo w moc to zostanie Ci skrzynia która do d serii kosztuje do 300 zł, rozrusznik, alternator, pompa wspomy, listwa wtryskowa. Warto zmienić kolektor wydechowy, seryjny go przytka trochę no i ssący z przepustnicą, jeśli chcesz żeby było dobrze wystarczy z z6 i już będzie przyjemnie śmigało. Jeśli sam nie zrobisz przekładki pomyśl nad mocniejszym motorem b16 np. Swapy chodzą już po 3 k a d16 za mniej niż 1,5 k ciężko będzie wyrwać w dobrym stanie. Ja zrobiłem swapa na d16 i nie żałuję, bo to o wiele lepsza baza do dalszych modów niż d14 czy d15. Musisz przeliczyć co bardziej się opłaca, bo robocizna kosztuje prawie drugie tyle co sam swap a nikt nie patrzy co swapujesz, swap to swap :)

lozek
28-05-13, 20:43
Bez 4tys nie podchodź jeżeli nie będziesz sam robił przekładki i wiązki. To taka kwota akurat by zrobic wszystko na cacy z drobnym zapasem.

lepiej, żeby troszke zostało niż mieć unieruchomione auto "bo zabrakło 300zł" ;)

Bartek`
29-05-13, 12:44
Czy ja wiem czy W4 są zajechane? Silniki, które siedziały w rodzinnych angielkach, najstarsze chyba z 99 roku. Myślę, że jest ok. 95% więcej szans na znalezienie zdrowej W4 niż nawet byle jakiej Z6.

Też tak myślałem, ale jak ludzie nie dbają o podstawy to jest lipa... I w4 wymaga szlifu tuleji ;] Ale jak się zrobi cały remont to się wie co ma zawsze można cr podbić :]

Taki remont na ~160koni+ to z 4-6k z włożeniem.

Przykładowe ceny
Tłoki p29 - 1 szlif 500zł
Pierścienie - 100zł
Śruby korbowodów - 250zł
Śruby Głowicy - 300zł Oem albo ARP droższe
Robota głowicy ~ 1000zł
Panewki komplet ~ 450zł
Uszczelka pod głowice - 150zł
Uszczelki pokrywy - 100zł
Uszczelki wału itp itd ~ 200-300zł zależy ile do wymiany


Jeżeli nie trzeba robić szlifu to można sporo taniej na tłokach z d16a9 seryjnych dopręzyć i będzie fajnie jechało ;]

Michał102
29-05-13, 13:27
Do tego trzeba jeszcze doliczyć strojenie, ale to chyba oczywiste i każdy to wie:)

maciu$
30-05-13, 14:57
Też tak myślałem, ale jak ludzie nie dbają o podstawy to jest lipa... I w4 wymaga szlifu tuleji ;] Ale jak się zrobi cały remont to się wie co ma zawsze można cr podbić :]

Taki remont na ~160koni+ to z 4-6k z włożeniem.

Przykładowe ceny
Tłoki p29 - 1 szlif 500zł
Pierścienie - 100zł
Śruby korbowodów - 250zł
Śruby Głowicy - 300zł Oem albo ARP droższe
Robota głowicy ~ 1000zł
Panewki komplet ~ 450zł
Uszczelka pod głowice - 150zł
Uszczelki pokrywy - 100zł
Uszczelki wału itp itd ~ 200-300zł zależy ile do wymiany


Jeżeli nie trzeba robić szlifu to można sporo taniej na tłokach z d16a9 seryjnych dopręzyć i będzie fajnie jechało ;]

-Słupek do remontu z ssącym i przepustnicą ~1000zł
-P28 300zł
-przejściówka OBD1 150zł
-Dolot 400zł
-Wydech z kolektorem 1500zł
-Wałek + kółko 1000zł
-Strojenie ~1000zł

Poskładanie całości ~1000zł
Rozrząd, oleje, płyny ~1000zł

Dopiero wtedy można myśleć o 160+. Zbudowanie nowej D-serii od podstaw z zakupem silnika (bazując na nowych gratach, bez oszczędzania) i wsadzeniem to bliżej 10k pln, a żeby te konie jakoś wykorzystać przydałoby się jeszcze zrobić hybrydę i jakiś lekki zamach.

Reasumując jak chcesz "trochę" szybciej, sprzedaj to co masz i kup VTi na jedno wyjdzie, a VTi zawsze będzie w cenie. Przy ewentualnej sprzedaży Aerodeck z "mocną" D-serią będzie dalej warty czapkę gruszek.

Szczery
31-05-13, 19:50
A żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tutaj. Troje OT ale nie tak do końca.

NA jakie d16 NAJLATWIEJ zamienić (swap) D14A3/4.
Tak by maksymalnie dużo podzespołów pasowało i jak najmniej było rzeczy do dokupienia.
Nie musi być to żaden vtec, chodzi o to by było "łatwo".
Szukajki trochę poużywałem oczywiście.

Arturvf500
01-06-13, 09:13
Też tak myślałem, ale jak ludzie nie dbają o podstawy to jest lipa... I w4 wymaga szlifu tuleji ;] Ale jak się zrobi cały remont to się wie co ma zawsze można cr podbić :]

Taki remont na ~160koni+ to z 4-6k z włożeniem.

Przykładowe ceny
Tłoki p29 - 1 szlif 500zł
Pierścienie - 100zł
Śruby korbowodów - 250zł
Śruby Głowicy - 300zł Oem albo ARP droższe
Robota głowicy ~ 1000zł
Panewki komplet ~ 450zł
Uszczelka pod głowice - 150zł
Uszczelki pokrywy - 100zł
Uszczelki wału itp itd ~ 200-300zł zależy ile do wymiany


Jeżeli nie trzeba robić szlifu to można sporo taniej na tłokach z d16a9 seryjnych dopręzyć i będzie fajnie jechało ;]

160KM na seryjnym walku? zart (albo popsuta hamownia;>)