PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwny dzwięk.



pepe1980
07-01-08, 00:15
Temat rzeka, więc spróbuje opisać w dwóch słowach

Po odpaleniu (silnik ciepły/zimny - bez znaczenia) - wszystko chodzi jak marzenie ale w chwili gdy włączę sobie podgrzewanie tylnej szyby + podgrzewanie lusterek + klima i max dmuchawa - zaczynam słuszeć powtarzające się stukanie,,, ciezko określić ten dźwięk, tak jakby coś co jakies 30 sekund łapało rotację pod maską, stawiam na alternator ale wcześniej chciałem poradzić sie specjalistów.

problem nie występuje jeżeli jeźdźę bez w/w opcji.

Konrad84
07-01-08, 09:20
odłącz pasek od alternatora, włącz wszystko i będziesz wiedział czy to alternator.
Jak dla mnie to łożysko w alternatorze.

Gruszka
07-01-08, 11:12
Lozysko alternatora piszczy caly czas, nasila sie ze zwiekszeniem obrotow, wiec to nie to... Obstawiam, ze to wlaczajacy sie kompresor klimy, przy takim obciazeniu (wszystkie podgrzewania itd.) powoduje cykliczny spadek obrotow i ten dzwiek wydaja jakas luzna czesc rezonujac lub wlasnie jakies lozysko. Moze cos przy kole pasowym... Ciezko zgadnac :/

Pzdr.

rafalb33
07-01-08, 11:35
U mnie tez stukalo. Stukal kompresor od klimy przy zalaczaniu sie.
Dziala ci dobrze klima??
Moj byl nieszczelny i po wymianie na sprawna uzywke wszystko cacy.
Móli ci mocno samochod przy wlaczaniu?? Klima nabita?

Konrad84
07-01-08, 11:41
ach sorki nie zauważyłem, że włącza też klimę.

DamianPietras
07-01-08, 11:50
obstawiam łożysko alternatora , gdyż w trakcie pobierania prądu alternator stawia solidny opór i łożyska są mocno obciązane , podobnie jak ze sprężarką klimy

zrób tak : odłącz przewód od alternatora (uwazaj na zwarcie z masą !!)odpal silnik i zobacz czy bez ładowania coś sie zmieni :)

Konrad84
07-01-08, 12:06
Ok to inaczej. Obydwa paski ławo zdjąć, używając klucza 17. Zdejmij najpierw jeden włącz wszystko i zobacz czy jest ok. Jeżeli nie ok to załóż perwszy na miejsce, a zdejmij drugi i zobacz czy jest ok. Jeżeli nie to będziemy się dalej martwić, jeżeli tak to wiesz co masz rypnięte.

Wooyyek
07-01-08, 14:49
tak jakby coś co jakies 30 sekund łapało rotację pod maską
Tak wygląda załączenie klimy szczególnie jak sie stoi w korku i chwilowo jest duży pobór prądu...

pepe1980
07-01-08, 16:04
U mnie tez stukalo. Stukal kompresor od klimy przy zalaczaniu sie.
Dziala ci dobrze klima??


Klima chodzi bardzo dobrze

Móli ci mocno samochod przy wlaczaniu?? Klima nabita?

Klima robiona w kwietniu, samochód nie muli, przynajmniej nie zauważyłem


Tak wygląda załączenie klimy szczególnie jak sie stoi w korku i chwilowo jest duży pobór prądu...
jak włącze samo podgrzewanie lusterek bez klimy jest to samo,

lukaskus
07-01-08, 18:12
Z góry sorki ze odbiegam od tematu ale moze wkoncu znajde konkretną odp w kwestii mojego problemu.... mianowicie


U mnie tez stukalo. Stukal kompresor od klimy przy zalaczaniu sie.
Dziala ci dobrze klima??
Moj byl nieszczelny i po wymianie na sprawna uzywke wszystko cacy.
Móli ci mocno samochod przy wlaczaniu?? Klima nabita?

po nabiciu klimy w kwietniu 2007 klima chłodziła ale mialem dokladnie takie objawy czyli stuki sprężarki, jednocześnie przy tym dość mocno odczuwalne było szarpnięcie autem (znaczący spadek mocy), co sie potem okazalo po okolo 4 miesiacach czynnik chłodzący wyciekł praktycznie do zera (przy nabijaniu przewody były sprawdzane, chłodnica klimy też), czy to oznacza ze sprężarka jest nieszczelna, jak myślicie ??

pozdr.

rafalb33
08-01-08, 13:34
po nabiciu klimy w kwietniu 2007 klima chłodziła ale mialem dokladnie takie objawy czyli stuki sprężarki, jednocześnie przy tym dość mocno odczuwalne było szarpnięcie autem (znaczący spadek mocy), co sie potem okazalo po okolo 4 miesiacach czynnik chłodzący wyciekł praktycznie do zera (przy nabijaniu przewody były sprawdzane, chłodnica klimy też), czy to oznacza ze sprężarka jest nieszczelna, jak myślicie ??

pozdr.
U mnie wlasnie tak bylo.
Nic nie stukalo dopoki nie nabilem klimy po zimie w tym roku.
Przed nabiciem nic takiego nie bylo, ale nie bardzo chlodzila( sezon wczesniej bylo ok).
Oddalem do warsztatu od klimy i koles przy nabijaniu mowil, ze byla prawie pusta. Nabili i powiedzieli, ze test szczelnosci wyszedl ok. Ale powiedzial zebym przyjechal jak troch pojezdze na wlaczonej klimie, bo czasami test wychodzi ok ale klima zaczyna dopiero puszczac jak troche pochodzi i nabierze temperatury roboczej. Tak sie skladalo, ze akurat mialem mala traske, wiec powiedzialem, ze pod wieczor przyjade.

Po nabiciu samochod strasznie zaczol mulic, i wlasnie dobiegaly te stuki przy zalaczaniu sprezarki. Do tego klima w sumie nie chlodzila jak powinna.
Po ponownym sprawdzeniu okazalo sie, ze sprezarka cieknie. Serwis zachowal sie ok, bo powiedzieli, ze wypompuja caly czynnik z ukladu i jak juz ogarne nowa sprezarke to mi nabija za free.

Kupilem uzywke, zamontowalem i wszystko chula. Zadnych stukow i nie czuc az tak bardzo zalaczonej sprezarki. Do tego przyjemny chlodek w upalne dni :d

Do czynnika przy nabijaniu powinni dodac ci kontrastu, ktory swieci w uv. Sprawdzali ci lampa gdzie masz wyciek?? Bo u mnie ciekla sprezarka.

lukaskus
08-01-08, 17:43
rafalb33 dzieki bardzo za wyczerpujaca odp. Mój problem tkwi bardziej w tym że trafiłem na mechaników partaczy i prawdopodobnie jest tak jak u ciebie - po nabiciu niby szczelna ale w trakcie gdzieś jest wyciek.

Widze że jestes ze Śląska, może polecisz jakiś dobry warsztat w okolicy Częstochowy ??

Dzięki jeszcze raz
Pozdr.

rafalb33
08-01-08, 21:07
Mój problem tkwi bardziej w tym że trafiłem na mechaników partaczy i prawdopodobnie jest tak jak u ciebie - po nabiciu niby szczelna ale w trakcie gdzieś jest wyciek.

Niekoniecznie partaczy. Ci w warsztacie mowili mi, ze zdazaja sie takie sytuacje, ze test jest ok, a nieszczelnosc moze wyjsc, krotko po napelnianiu jak sie pouzywa klimy dluzej. Dlatego kazali podjechac za jakis czas na ponowne sprawdzenie