Zobacz pełną wersję : Ciężko wchodzą "jedynka" i "dwójka".
Witam wszystkich gorąco w te zimne dni :) No właśnie, na dworze chłodno, a mi się strasznie blokują biegi, najgorzej jest z "dwójką", która ciężko wchodzi, a w dodatku haczy. Szukałem w FAQ i generalnie przewija się temat wymiany oleju w skrzyni, pojechałem do mechanika, który stwierdził, że olej jest "czyściutki" i jak nie mam na co kasy wydawać, to może mi zmienić. Co jeszcze może być przyczyna ciężkiego chodzenia biegów?
Sprzeglo :)
Nie wysprzegla do konca, i masz objaw wbijanie biegu na chamca, ja tak mialem :aloha:
skolopendra
04-01-08, 12:13
pojechałem do mechanika, który stwierdził, że olej jest "czyściutki"
czyściutki to i może być ale jak stary, albo inny jak MTF to tak właśnie będzie ,zwłaszcza na zimnym silniku
Sprzeglo :)
Nie wysprzegla do konca, i masz objaw wbijanie biegu na chamca, ja tak mialem :aloha:
Hmmmm, to ciekawe, bo zauważyłem, że sprzęgło łapie mi bardzo wysoko. Ale z drugiej strony biegi ciężko chodzą raczej na zimnym silniku i objaw pojawił się dopiero, jak chwyciły mrozy. To mam zagadkę teraz... :/
W większości samochodów jest tak, ze biegi wchodzą gorzej kiedy olej w skrzyni jest zimny, nie jest to usterka.
Ale jeżeli wydaję Ci się, że jednak pomimo tego wchodzą one zbyt ciężko to na początek wymień olej. Tylko i wyłącznie oryginalny MTF z ASO Hondy, na każdym innym skrzynia będzie działać nieprawidłowo, nie słuchaj mechaniorów tylko kup oryginalny MTF w ASO, koszt to ok. 60-70 złotych za litr, potrzeba go ok 1,8-2.0 litry.
Jak to nie pomoże to może faktycznie sprzęgło albo synchronizatory.
EDIT: Aha, sprawdź płyn w układzie sprzęgła, bo może to też być przyczyna, jak stary to warto wymienić i odpowietrzyć. Leje się zwykły hamulcowy DOT4.
Płyn w układzie sprzęgła wymieniony na nóweczkę 1000 kilometrów temu. Chyba faktycznie podjadę do ASO po tego MTFa i zaleję. No i trzeba czekać na koniec tych cholernych mrozów, bo samochody dostają w tyłek :djablek: Pozdrawiam.
powodem ciezkiego wskakiwania biegu jest mroz.... to normalne olej gestnieje...
co do mrozow to sie zgadzam, dzisiaj mialem przymusowe wolne bo w moim busie pozamarzala ropa gdzies w przewodach (chyba jest troche wody) :(
takibartek
04-01-08, 20:21
Żeby nie tworzyć nowego wątku, to się podczepię tutaj z pytaniem.
Jakiś czas temu przypadkiem odkryłem, że (na postoju z wyłączonym silnikiem) biegi mogę wrzucać i "wyrzucać" bez wciśnięcia sprzęgła, bez żadnego oporu. Po prostu nie ma różnicy czy ze sprzęgłem czy bez - 1,2,3 wchodzą tak samo lekko. Poza tym żadnych problemów ze skrzynią nie mam poza znanym "niewchodzeniem" wstecznego i ciężkim wbijaniem 2-ki w czasie mrozów.
Co jest nie tak?
normalne.
zwroc uwage ze czasem (na innym postoju) nie uda ci sie wrzxucic zadnego biegu albo uda sie ale jakies inne, nie wiem o co w tym chodzi ale nie w jednym aucie albo wchodza wszystkie bez sprzegla albo wogole albo niektore :)
jesli silnik nie chodzi to nic im nie szkodzi wkladanie na sucho :>
jesli silnik nie chodzi to nic im nie szkodzi wkladanie na sucho
słyszałem , ze moga sie zakleszczyć czy cos takiego :D
SPUTNIK1957
05-01-08, 15:47
jesli silnik nie chodzi to nic im nie szkodzi wkladanie na sucho
Pod warunkiem że nierobimy tego na chama !!
A to że nam raz wchodzą biegi przy zgaszonym silniku a raz nie to zależy od tego jak się ułożą zęby kół zębatych względem siebie oraz synchronizator, A co do wstecznego to jak nie chcę wejść to wystarczy puscić sprzęgło i ponowić próbę - powinien wejść bez problemu, a co do biegów w przód no to trzeba używać zalecanego przez Honde oleju, własciwie wyregulowane sprzęgło i podczas zimnego silnika biegi przełączać troche w niszszym zakresie obrotów silnika i probemów niepowinno być :aloha:
na wsteka mam metode, nigdy na chama, wystarczy wrzucic na jedynke i wrocic na wstek, a jesli dalej nei chce wejsc to ruszyc kawaleczek i dopiero wstek
na wsteka mam metode, nigdy na chama, wystarczy wrzucic na jedynke i wrocic na wstek, a jesli dalej nei chce wejsc to ruszyc kawaleczek i dopiero wstek
Robie dokladnie tak samo :hinczyk:
jeżeli szukasz rad z gatunku "burzy mózgów" to rzucę (nie wiem czy trafnie) pękniętym wybierakiem. Ponoć lubią szkodzić szczególnie jedynce i dwójce... ostatnio czytałem coś o skrzyniach na forum, ale z racji, że nie interesuje się tym tematem, to mówię jedynie o moich nikłych przebłyskach pamięci.
tak, ja równiez obstawiam wybierak w skrzyni, jesli to jest tez na cieplym to wybierak w koncu te rpęciki sa delikatne. co do wstecznego to jak nie wskoczy, puszczamy sprzęgłojednoczesnie wywierając delikatny nacisk na wsteczny-wejdzie w pewnym momencie po puszczeniu sprzęgła bez zgrzytu:)
Robie dokladnie tak samo
Ale B seria ma synchronizowanego wsteka ;) i ten problem naszczesci wystepuje juz sporadycznie
pękniętym wybierakiem
tak czesto jest, czasem wlasciciele nawet tego nie czuja, a czasem potrafi sie zblokowac cala skrzynia....
pękniętym wybierakiem
tak czesto jest, czasem wlasciciele nawet tego nie czuja, a czasem potrafi sie zblokowac cala skrzynia....
znalazłem to info w Twoim tekście ;)
Podstawowo roznica w budowie skrzyn S20 i S40 sa wybieraki biegow, s S20 sa one aluminiowe a w S40 stalowe, aluminiowe wybieraki sa bardziej wrazliwe, szczególnie delikatny jest wybierak 1 i 2 biegu, dlatego nalezy unikac wbijana 1 na sile ponieważ przy mocnym popchnieciu widełki pekaja ( moga peknac tylko polowa obwodu wtedy wbijanie biegow jest mozliwe lecz 1 wchodzi z duzymi problemami), Wybieraki stalowe sa znacznie odporniejsze, lecz tez można je powyginac ( dla chcącego nic trudnego ;) )
Ale B seria ma synchronizowanego wsteka ;)
Nawet nie wiedzialem szczerze mowiac :)
Ale przyzwyczajenie z 1.4 zostalo i jak tylko wsteczny nie chce gladko wejsc, to robie jak napisal KiTT. Nie chce aby cos zgrzytnelo ;)
ja mam to przyzwyczajenie z toyoty i mazdy tam bylo identycznie wiekszosc japoncow z tych lat tak ma
Płyn w układzie sprzęgła wymieniony na nóweczkę 1000 kilometrów temu. Chyba faktycznie podjadę do ASO po tego MTFa i zaleję. No i trzeba czekać na koniec tych cholernych mrozów, bo samochody dostają w tyłek :djablek: Pozdrawiam.
Jeżeli wymieniałeś olej 1000km i nie zalałeś MTFa, tylko jakiś przekładniowy to to właśnie jest powodem Twoich problemów.
|Ale B seria ma synchronizowanego wsteka ;) i ten problem naszczesci wystepuje juz sporadycznie
ale zajechałeś newsem :agent:
Witam Was,
mam problem z 2 biegiem. Mrozow juz nie ma, bo to ze olej w skrzyni gestnieje to normalna sprawa i chodzi wszystko ciezko :). U mnie jest inaczej, temp na dworze pewnie z 5st.,
biegi na postoju chodza pieknie ;) tj. tak jak chodzily, lecz w czasie jazdy przy zmianie z 1 na 2 czasem 2 nie wchodzi plynnie.
Cos chaczy, zdarza sie, ze nawet chrupnie.
Stosuje metode troche wrzucania biegow, troche przez luz, lecz te chaczenie jakby sie wzmagalo.
Jakby, przerzucal pewnie ciagnac 1 na 2 w linii to pewnie by chrupalo.
Jakie macie pomysly na poprawe dzialania skrzyni. Jakies 12kkm temu olej byl sprawdzany
i mechanik powiedzial, ze jest wlasciwy poziom.
Co doradzacie ?!
No niestety coś mi się zdaje, że kończy sie tobie żywotność synchronizatora na 2 biegu. Nie mam żadnego innego pomysłu co by mogło to być. A doradzam samemu sprawdzić poziom oleju w skrzyni.
A ktos z Was wymienial synchronizator ?!, Ile ta zabawa kosztuje, czy mozna nie wymieniac i jakie bede tego skutki ?!
czy mozna sprobowac wymiany MTF ?!
biegi na postoju chodza pieknie ;) tj. tak jak chodzily, lecz w czasie jazdy przy zmianie z 1 na 2 czasem 2 nie wchodzi plynnie.
Cos chaczy, zdarza sie, ze nawet chrupnie.
Stosuje metode troche wrzucania biegow, troche przez luz, lecz te chaczenie jakby sie wzmagalo.
Jakby, przerzucal pewnie ciagnac 1 na 2 w linii to pewnie by chrupalo.
Co doradzacie ?!
Miałem dokładnie to samo.
Najpierw wymieniłem MTF (i tak nie wiedziałem czy poprzedni właściciel kiedykolwiek zmieniał ;)
Ale tak naprawdę chodziło o tulejki drążka skrzyni biegów - spieszyło mi się wiec zrobiłem normalnie w ASO Honda Plaza za jakieś 200zł...
Jak ręka odjął....
skolopendra
03-03-08, 17:53
A ktos z Was wymienial synchronizator ?!
w aso oj drogo ,spytaj w dziale giełda pewnie ktoś miał będzie :)
czy mozna sprobowac wymiany MTF ?!
raczej wiele w tym przypadku nie pomoże
Jak mi wsteczny nie wchodzi to wrzucam jedynke i wsteczny, a jak to nie pomaga to jedynke trojke i dopero wsteczny. A czasem jak wrzucam od razu wsteczny to cos zazgrzyta. Dziwna jest ta skrzynia biegow...
peterx82, kazdy japoniec tak ma w mazdie mialem to samo, na bank pomaga jedynka i leciutko ruszyc do przodu wtedy sie tryby ustawia i R latwo wchodzi.
chodz z R ma opory skrzynia trzeba jej przyznac ze jest bardzo precyzyjna :) i like it
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.