Zobacz pełną wersję : Po remoncie i znowu bierze olej..
maniak2007
30-12-07, 18:14
witam.dzis zauwazylem ze moja hania znowu bierze olej... :( sprawdzilem na bagnecie i bylo Go nie wiele w silniku a zrobilem okolo 2tys/km.Remont silnika mialem robiony w tym roku a dokladnie w Sierpniu,
zostało wtedy wymienione:
-pierscienie tlokowe(jakies japonskie)
-wszystkie uszczelki
-uszczelniacze zaworowe
-tuleji nie musialem wymieniac bo byla w bdb stanie (zero progu).
dodam ze jezdze na oleju mineralnym.
Pomóżcie bo nie wiem co mam robic,a silnik nigdzie nie ma wycieków.
pozdrawiam
duży masz przebieg? instalacja gazowa jest ?
maniak2007
30-12-07, 18:42
duży masz przebieg? instalacja gazowa jest ?
przebieg wynosi 180tys rocznik 93..wydaje mi sie ze byl cofany licznik :/
Nie mam instalacji gazowej...
Napisz jak jezdzisz tym samochodem jakie to byly czesci dokladnie itd.
lepiej kupić drugi silnik ja mam drugi przebieg 67 jak kupiłem zap.... nie bierze ani grama :aloha:
skolopendra
30-12-07, 20:55
nie bierze ani grama :aloha:
miałeś szczęście :d
ale okazać się może że jak kupi silnik to brał będzie 3 litry na 1000 km
i co wtedy ?
kupić ma następny :/
dlatego nie robi sie na zamiennikach
po remoncie to ja bym zalał syntetyczny olej a nie mineral... ale nie wiem czy to tego wina, moze ktos zle zlozyl..
na okres docierania zalewa sie z reguły olej mineralny, a następnie docelowy czyli najczęściej full syntetyk. 2000 km na mineralu to trochę za dużo. ja bym zmienił olej i zobaczył co będzie. pozdrawiam
skalanailbym sie raczej przy tym ze ktos cos zrobil nie tak jak trzeba przy tym remoncie albo pierscienie byly wdaliwe i sie jakims cudem "rozsypaly"
Ps. docierales wogule silnik po tej naprawie ??
dlatego nie robi sie na zamiennikach
nie wiadomo na czym robił !!
choc czytajac to:
w
-pierscienie tlokowe(jakies japonskie)
-wszystkie uszczelki
-uszczelniacze zaworowe
-tuleji nie musialem wymieniac bo byla w bdb stanie (zero progu).
dodam ze jezdze na oleju mineralnym.
mozna przypuszczać, ze częsci nie były jakos specjalnie dobrane(ale mogę sie mylic)
przyczyny branaia oleju wg mnie mogą byc takie:
- za duże zuzycie tuleji cylindra-wsadzenie nowych pierścieni nic nie dało bo juz i tak był za duży luz;
- złe złozone/założonone pierscienie (np. odwrotnie-nietrudno to pomylic)+np. złe ustawienie zamków (choc to mniej)
- złe dotarcie;
- jakas inna przyczyna któej nie wymieniłem/zapomniałem.
Generalnie to mnie dziwi, że auto po takiej wymianie pierscieni bierze olej tak jak auta przed remontem.Nawet jezeli pierścienie były najtansze (chyba CTI jest najtańsze) to są to dobre pierscienie i powinno zużycie mocno spasc. Generalnie uważam, ze był popełniony błąd w sztuce...Coż musiało zostac źle zrobione...Tym bnardziej, ze auto po remoncie to smiga na pełnych syntetykach/półsyntetykach z ubytkami rzędu 0,5l na 10kkm przy ostrej jeździe. A tutaj mamy mineral i zużycie na poziomie agonalnym i nieekonomicznym.
Teraz... to szukałbym silnika d13b2 (nawet sam blok tylko lub z głowica-bez osprzętu) badz d15b3 z w miare legalnym przebiegiem i zmieniał to bo kolejny remont nie wróży nic dobrego. Rynek sie zapełnia i d13b2 z rozbiórki to częsty produkt. Mozna go kupic za smiesznie małe pieniądze. Gdyby sie potrudzic to można znaleźć sztuke z w "miarę pewnym" i niskim przebiegiem co gwarantuje niskie zużycie oleju.
ja bym kolejnego remontu temu silnikowi nie robił. Niezależnie od tego czy poprzedni został zrobiony dobrze czy źle.
kopci na niebiesko ??
coś mi sie wydaje że mechanik dał ciała... i chyba będzie motorek ponownie do rozbiórki :/
może uszczelniacz zaworu spadł albo pierścień sie uszkodził po błędnym montażu
maniak2007
31-12-07, 14:25
dlatego nie robi sie na zamiennikach
to jakie pierscienie mialem kupic ...??
podaj mniej wiecej za jaka cene..
to jakie pierscienie mialem kupic ...??
podaj mniej wiecej za jaka cene..
Nippon DENSO to są o ile sie nie myle na pierwszy montaż albo nipoon racing dokładnie niewiem jak sie nazywają.
maniak2007
31-12-07, 14:38
skalanailbym sie raczej przy tym ze ktos cos zrobil nie tak jak trzeba przy tym remoncie albo pierscienie byly wdaliwe i sie jakims cudem "rozsypaly"
Ps. docierales wogule silnik po tej naprawie ??
_________________
pierscienie nie byly wadliwe moim zdaniem...ale nie wiem jakiej firmy(wiem ze mechanik zaplacil za nie 300zl)
tak docieralem silnik po remoncie staralem sie jej nie piłować
I pozatym jak by sie pierscienie rozsypaly to by silnik nie mial kopa :bicie:
Teraz... to szukałbym silnika d13b2
Mam zmienic silnik na d13b2 :/ ???
kopci na niebiesko ??
coś mi sie wydaje że mechanik dał ciała... i chyba będzie motorek ponownie do rozbiórki :/
może uszczelniacz zaworu spadł albo pierścień sie uszkodził po błędnym montażu
Wlasnie nie kopci na niebiesko... :/ a nie patrzylem czy uszczelniacz nie spadl.
A czy jak bym teraz przeszedl na syntetyka to by cos pomoglo i czy w ogole mozna przechodzic z mineralnego na syntetyka....???
Teraz... to szukałbym silnika d13b2
Mam zmienic silnik na d13b2 :/ ???
możesz zmienic na co chcesz...
tyle, ze chyba orientujesz sie że swap na jednostki zasilane wtryskiem będzie bardziej kłopotliwy i kosztowny
zamieniajac d13b2 na inne d13b2 koszt moze byc nizszy niz koszt nastepnego remontu(po ktorym i tak niewiadomo co dalej)zamiane poddaje jako opcje kolejnego remontu tylko.
a znalezc taniej znosne d13b2 wcałe nietrudno...
albo moze sprzedac auto...
maniak2007
31-12-07, 14:59
możesz zmienic na co chcesz...
tyle, ze chyba orientujesz sie że swap na jednostki zasilane wtryskiem będzie bardziej kłopotliwy i kosztowny
zamieniajac d13b2 na inne d13b2 koszt moze byc nizszy niz koszt nastepnego remontu(po ktorym i tak niewiadomo co dalej)zamiane poddaje jako opcje kolejnego remontu tylko.
a znalezc taniej znosne d13b2 wcałe nietrudno...
albo moze sprzedac auto...
Ale ja mam silnik d15b2 a nie d13b2 :d
Nie po to kupilem Honde zeby ja sprzedac! :djablek: a dodam ze dlugo szukalem Hondy z silnikiem d15b2
przepraszam...
pomyliłem osoby( ostatnio 2 podobne tematy-jedne mialem na gg)
to zmień na d15b2 albo cos lepszego-juz masz łatwiej z zasilaniem-pozostaje tylko wiązka...
ja bym juz nie robił 2giego remontu temu silnikowi... o to mi chodzi...
maniak2007
31-12-07, 15:11
to zmien na d15b2 albo cos lepszego-juz masz łątwiej z zasileaniem-pozostaje tylko wiazka...
mam zamiar na wiosne przerabiac Go na d15b7 bo juz wszystko potrzebne mam do przerobki tylko zmartwilo mnie to ze lyka olej...a pierscienie za 300zl to chyba nie powinny byc najgorsze :/ a tuleje nie byly zluzyte napewno bo nie bylo progu.
cudów nie ma, myślę że mechanik coś zje... :agent:
co mówił jak powiedziałeś że Ci olej bierze ??
Sprawdź te uszczelniacze, i czy olej nie idzie do układu chłodzenia, jak mówisz że nie kopci...
Motor ponownie do rozbiórki i nie ma co się zastanawiać, albo idź do lukasa powierz mała pożyczkę i rób swapa !! :aloha: na coś innego i mocniejszego
maniak2007
31-12-07, 17:54
cudów nie ma, myślę że mechanik coś zje... :agent:
co mówił jak powiedziałeś że Ci olej bierze ??
Sprawdź te uszczelniacze, i czy olej nie idzie do układu chłodzenia.
Motor ponownie do rozbiórki i nie ma co się zastanawiać, albo idź do lukasa powierz mała pożyczkę i rób swapa !! :aloha: na coś innego i mocniejszego
nie gadalem jeszcze z Tym mechanikiem,uszczelnaicze sprawdze na 100% a w ukladzie chlodzenia nie ma oleju.oj przydal by sie mocniejszy silnik... '' jak się nie ma co się chce, to się lubi co się ma'' :d
przez uszczelniacze tyle nie ucieka(uszczelniacze zaworów)...
musi byc cos innego...
[ Dodano: Pon 31 Gru, 2007 ]
to zmien na d15b2 albo cos lepszego-juz masz łątwiej z zasileaniem-pozostaje tylko wiazka...
mam zamiar na wiosne przerabiac Go na d15b7 bo juz wszystko potrzebne mam do przerobki tylko zmartwilo mnie to ze lyka olej...a pierscienie za 300zl to chyba nie powinny byc najgorsze :/ a tuleje nie byly zluzyte napewno bo nie bylo progu.
pierscienie za 300zł (jak mech prawde mowi) to mogą byc RIK (hipol 325zł)
i sa OK
wiec cos musiało byc zrąbane...
sprawdz co zanim zmienisz na b7
maniak2007
31-12-07, 21:13
A czy jak bym teraz przeszedl na syntetyka to by cos pomoglo i czy w ogole mozna przechodzic z mineralnego na syntetyka....???
pozdrawiam i dzieks za odpowiedzi :piwo2:
tak jak już pisałem po remoncie silnik zalewa sie mineralnym na okres docierania a następnie najczęściej full syntetykiem. ale u Ciebie to zużycie oleju jest strasznie duże skoro po 2 tyś. km zszedł cały bagnet
tobie zmiana oleju już nie pomoże... a na nawet zwiększy pobór oleju przy syntetyku (rzadki olej)
maniak2007
01-01-08, 12:22
tobie zmiana oleju już nie pomoże... a na nawet zwiększy pobór oleju przy syntetyku (rzadki olej)
Slyszalem od pewnego mechanika ze jak sie jezdzi na oleju mineralnym to nie powinno sie przechodzic na pol syntetyk lub syntetyk bo moze wypłukać uszczelki i zwiekszy sie apetyt silnika na Olej ;) CZy to Prawda...??
pozdrawiam
skolopendra
01-01-08, 12:30
Prawda...??
prawda ,ale tyczy się to silników z dużymi przebiegami
a nie po remoncie
A czy podczas wymiany tych pierścieni tuleje były honowane Podczas wymiany pierścieni jest to podstawowy i konieczny zabieg), w przeciwnym razie pierścienie słabo się docierają względem tuleji. W moim przypadku zostały tak przegrzane, że po ich wyjęciu były fioletowe i przez to chlał olej na potęgę.
maniak2007
02-01-08, 20:18
A czy podczas wymiany tych pierścieni tuleje były honowane Podczas wymiany pierścieni jest to podstawowy i konieczny zabieg), w przeciwnym razie pierścienie słabo się docierają względem tuleji. W moim przypadku zostały tak przegrzane, że po ich wyjęciu były fioletowe i przez to chlał olej na potęgę.
Nie byly honowane bo nie bylo takiej potrzeby.tuleje nie mialy progu...
mechanik gdy naprawial moja honde to powiedzial ze prawdo podobnie musiala byc przegzana i pierscienie sie rozchartowaly.ale czy tak moze w ogole byc ze p[ierscienie sie rozchartuja to nie wiem.
Próg a honowanie to dwie rożne sprawy - ja miałem zero progu i bez honowania pierścienie się przegrzały, po honowaniu problem znikną ( 10000 km i litr dolewanego oleju - a mój crx nie miał lekkiego żywota dodatkowo był zagazowany). Bez honowania pierścienie nie potrafią sie dobrze dotrzeć przez co nie dopasowują sie do tulei,dalej puszczają olej i ulegają przepaleniu. Na forum www.honda-crx.info był poruszany ten problem i większość z tych co robiła " udane" remonty honowała tuleje.
maniak2007
02-01-08, 20:39
Próg a honowanie to dwie rożne sprawy - ja miałem zero progu i bez honowania pierścienie się przegrzały
Wiem co to jest Honowanie tuleji.ale gdy sprawdzane bylo srednicówką to wychodzilo na to ze nie potrzebne jest honowanie lub szlif tuleji.a próg wytwarza sie gdy tuleja jest zluzyta w pewnym stopniu...
Pomiary moich tulei wykazały że są w idealnym stanie - a olej chlał nadal i pierścienie po 3000 km były niebieskie od temperatury, po ponownym rozebraniu silnika i honowaniu te same pierścienie ( chyba RIK), nie puszczały juz oleju ( sprzedałem auto 50000 po remoncie i nie brał oleju). Moje zdanie jest takie że honowanie jest konieczne, ale to twoje auto i masz prawo mieć inne zdanie.
Moim zdaniem przy obecnych cenach silników d serii remont mija się z celem. Ile wydałeś na remont? podejrzewam że za niewiele większe pieniądze można znaleźć silniczek w dobrym stanie od zaufanego sprzedawcy (patrz giełda komercyjna), który da Ci gwarancje i nie bawić się w kosztowne remonty które jak widać nie zawsze przynoszą efekty. Natomiast Ty już kase wydałes i teraz przydałoby się przycisnąć mechaniora bo najprawdopodobniej coś spartolił
Natomiast Ty już kase wydałes i teraz przydałoby się przycisnąć mechaniora bo najprawdopodobniej coś spartolił
Dokładnie, potwierdzam...
w dobrym stanie od zaufanego sprzedawcy (patrz giełda komercyjna)
uwierz mi ze nawet na gieldzie naszego forum nie latwo znalesc "zaufanego", uczciwego sprzedawce.
ja mimo wszystko polecal bym naprawe, chyba ze ma sie swiadomosc ze silnik jest w naprawde kiepskim stanie. A koledze teraz pozostaje przycisnac mechaniora, niech sie poczuje, bo to dosc dziwne zeby po wykonaniu takiej naprawy nadal bral olej.
A jest pewne, że bierze?
Bo autor napisał, że po 2 tys miał mało na bagnecie, może po prostu nie sprawdzane było wcześniej i olej rozszedł się po silniku, bo po remoncie miał gdzie - i stąd te braki?
Jest pewne że bierze, czy po prostu wcześniej poziom nie był sprawdzany?
A co do obrabiania cylindrów:
-jak jest próg to się go zbiera
-jak cylinder nie trzyma wymiarów to szlif i robi się w nadwymiarerze -tłoki pierścienie
-a honowanie to ta jodełka na ściankach, teoretycznie jak jest jeszcze wyczuwalna stara, to nie trzeba robić nowej
maniak2007
03-01-08, 10:05
Ile wydałeś na remont?
no ponad Tysia musialem wybulić :/
A jest pewne, że bierze?
Bo autor napisał, że po 2 tys miał mało na bagnecie, może po prostu nie sprawdzane było wcześniej i olej rozszedł się po silniku, bo po remoncie miał gdzie - i stąd te braki?
czesto sprawdzalem poziom oleju,jest pewne ze bierze!
a nie masz jakis wyciekow?
a ja powiem tak pół roku temu kupiłem auto było zalane olejem mineralnym. :speszony: wiec zalałem po kupnie Lotosa 15w40 i to był bład ^^ olej czarny był po 50km!! znikał w niewyjaśnionych okolicznościach kolo litra na 1k km ostatnio wkurzyłem się poszedlem do sklepu kupilem najlepszy minerał jaki był (mobil) zalałem,.... i.... auto zaczelo ciszej chodzic po 3 tys km nie ubył ani mililitr!! a normalnie juz bym pół baniaka wlał morał z tego taki ze gowniany olej moze choc nie wiem jakim cuden znikać jedym słowem płynna technologia dodam ze auta na lotosie nie kopciło nic poprostu olej byl czarny i "znikał" dodam jeszcze ze jak go spuszczałem to płynnąścia przypominał wode!! teraz na mobilu nie majuz zadnych nieprzyjemnosci związanych ze "znikaniem" oleju :brawo:
zalałem po kupnie Lotosa 15w40
to był największy błąd twojego życia...
zalać hondę lotosem... :bicie:
maniak2007
10-01-08, 21:00
to był największy błąd twojego życia...
zalać hondę lotosem... :bicie:
Dlaczego uwazasz ze zalanie lotosem to najwiekszy Jego błąd życia???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.