PDA

Zobacz pełną wersję : mam pytanko ? d16y7



timber
30-04-13, 19:10
witam jestem troche zielony w tych sprawach i chce sie poradzić:) wiedz mam silnik d16y7 i myśle nad wymianą kolektorów na te z d16z6 i tu sie rodzi pytanko : ile mozna zyskać km i nm przez tą operacje?czy jest trudna wymiana tych koletkorów ? czy trzeba stoić coś po tym ?
wiem ze też dolot tez muszę zmienić na homemode:)

krasko
30-04-13, 19:42
ile mozna zyskać km i nm wszystko zależy od stanu silnika jak silnik trup to nawet głowica z6 mu nie pomoże nic nie trzeba zmieniać elektryka p&p pasować będzie . wydechowy też pasuje bez żadnych problemów.
stroić ? wydaje mi się to bez sensu ale możesz :)

kris00011
30-04-13, 21:35
jak będzie elektryka pasowac skoro ssący z z6 jest na obd1 a d16y7 jest na obd2 ?

Chyba że masz na myśli kolektor wydechowy, to fakt, wszystko pasi p&p.

Starstruck
30-04-13, 21:37
jak będzie elektryka pasowac skoro ssący z z6 jest na obd1 a d16y7 jest na obd2 ?

Chyba że masz na myśli kolektor wydechowy, to fakt, wszystko pasi p&p.

Pasuje, tylko przekłada "graty" ze swojego (przepustnicę, wtryski)

kris00011
30-04-13, 21:58
A to nawet nie wiedziałem, dzięki za sprostowanie :D

timber
01-05-13, 07:10
To już wiem że bez komplikacji będzie pasować,ale czy dam radę sam czy pojechać do mechanika?a jeszcze jedno ile km i nm zyskam po tej przekładce?

Dawid0688
01-05-13, 08:27
Kumplowi w d14 załozyłem kolektor z b7 godzina zabawy i nie to auto:) fakt byly problemy z wolnymi obrotami ale to przez zapowietrzony uklad chlodzenia. Ogólnie sprawa prosta i dobry mod sam ogarniesz pod warunkiem ze masz kompletny kolektor.Dziury po krokowym zaślepiasz, przepustnice zostawiasz swoja. wezyki wodne trzeba dopasowac, wtryski y7 zostawiasz na listwie z z6.czujnik temp powietrza mozesz przelutowac i zostawic ten z6 o ile bedzie w komplecie jak nie to pakujesz swój w dolot.

ambasador
01-05-13, 11:41
Koledzy podłącze się, potrzebuję sprostowanie lub potwierdzenie do y7 kolektor ssący z y8 pasuje p&p? Też jest na OBD2 i wystarczy podpiąć ? i przykręcić śruby?

Dawid0688
01-05-13, 12:14
Jak masz kolektor y8 bez zimnego startu to podejdzie ale moim skromnym zdaniem to za duzo powietrza dostanie silnik i bez innych modów i strojenia szkoda go zakładac. b7/z6 wystarczy

vipek
01-05-13, 12:52
j.w

Wystarczy B7, wkładając Z6/Y8 popsujesz sobie dół, którym D14 i tak nie jedzie zbytnio

ambasador
01-05-13, 18:30
planuje mini me na y8, tzn. głowice wsadzić od y8 ale na początek chciałem zacząć od kolektora. Co może się z dołem stać? Pierścienie? Korby ?

Starstruck
01-05-13, 18:43
Chodzi o dolny zakres obrotów, że będzie większym mułem niż jest obecnie.

ambasador
01-05-13, 19:09
aaa, nie skojarzyłem, zdążyłem się przyzwyczaić, że na niskich to nie ma jazdy... ;p

Dawid0688
01-05-13, 20:30
ze swojego doswiadczenia powiem tak lepiej zrobic swap y8 niz tak skladac po trochu,slupek sprzedac jesli jest w dobrej kondycji. teraz go na kolektorze dojedziesz pozniej glowica dojdzie i wszystko sie sypnie...

ambasador
02-05-13, 16:26
Mini me na Z6 spowoduje podobny efekt ?

Dawid0688
02-05-13, 17:13
Przelicz sobie i wyjdzie ci ze lepiej wsadziec kompletne y8 i miec te 130 koni niz dlubac głowica + obróbka uszczelki śruby głowicy sama przejsciówka odb1 okolo 150 zł do tego jeszcze robocizna bo pewnie sam tego nie bedziesz składał a wyciagnac i wsadzic silnik to pestka:) wtyczki podpiac i jazda

marwol
02-05-13, 17:15
Przy zmianie silnika policz
Silnik
Remont
Swap

Tapatalk

Dawid0688
02-05-13, 17:26
Przy zmianie silnika policz
Silnik
Remont
Swap

Tapatalk
po co remont? kupuje słupek który smigał z automatem jedynie co to olej i rozrząd. kwestia swapu to jak kolega wie w która strone odkreca i zakreca sie sruby to sobie poradzi

marwol
02-05-13, 17:49
Czyli bułka z maslem. Bo silniki przy automacie to same igly a swapa to kazdy zrobi :D

Tapatalk

Dawid0688
02-05-13, 17:55
Czyli kolega jak zakupił honde to odrazu remont blachy i silnika robił? ja jak z kumplem kupowalem swap to nie pierwszy lepszy sprawdziłem kompresje przewiozlem sie. Jak sie ma blade pojecie o mechanice dwuch kumpli do pomocy to swap nie jest niczym trudnym zwlaszcza ze nie rusza się wiazki.Osobiscie przekladałem wiazke z anglika na europe i wtedy mozna mowic o jakimś skomplikowaniu

A nie sory kolega kupił 10 letnie auto 105 tys przebiegu po dwuch właścicielach pewnie jeszcze zimy nie widziało olej zmieniany co 3 tys km krecony do 3.5 tys. Jest ryzyko jest zabawa osobscie wole wsadzic caly silnik niz dlubac motor zeby uzyskac 25 koni wiencej...