Zobacz pełną wersję : Poliuretany
grypsownik
12-01-15, 23:23
😀😀
Wczoraj przy okazji przeglądu zamontowano mi w aucie poliuretany w tylnych tulejach przednich wahaczy. Prowadzenie sie znacznie poprawiło i zniknęły stuki z zawieszenia,
U mnie tak samo, wymieniłem wczoraj u siebie tylne tuleje - samochód zrobił się sztywniejszy i chyba delikatnie twardszy :D
Ile od Was wołali mechanicy za założenie całego zestawu poliuretanów i ile czasu im to zajęło - pytam orientacyjnie
Ja za wymianę tylnych tulei w wahaczach przednich, i klocków z przodu zapłaciłem 300 zł. Nie wiem czy to dużo, czy mało? :p
Ja za wymianę tylnych tulei w wahaczach przednich, i klocków z przodu zapłaciłem 300 zł. Nie wiem czy to dużo, czy mało?
jesli dobrze zrobione ;wyczyszczone ,nasmarowane to 300 jest normalną ceną.
pzdr
butler.gdansk
08-02-15, 11:46
Patrzcie co Deuter nowego wymyślił...
TULEJE WAHACZA PRZEDNIEGO DOLNEGO (http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-wahacza-przedniego-dolnego-honda-civic-viii-2szt.html)
Piszą że dwie sztuki więc chyba to komplet na auto... Zamawiał już ktoś od nas? Cena 120zł.
Ważne info... To do sedana
HONDA CIVIC FD1 JDM EXCL TYPE R(2006-2011)
HONDA CIVIC FD2 INCL TYPE R(2006-2011)
Oprócz tego są kompatybilne z:
HONDA CIVIC EM2, ES1, EP2, EP3 & EU1(11/00-05)
HONDA CR-V RD4-RD7(2002-8/2006)
HONDA INTEGRA DC5 TYPE R, TYPE S(9/01-9/06)
http://photos03.istore.pl/22138/photos/big/41529692.jpg
jesli dobrze zrobione ;wyczyszczone ,nasmarowane to 300 jest normalną ceną.
pzdr
tragedii nie ma ale sa ludzie ktorzy zrobili by to taniej na pewno ;)
Patrzcie co Deuter nowego wymyślił...
http://photos03.istore.pl/22138/photos/big/41529692.jpg
Mam ten komplet poliurethanów, bo sam do nich wysyłałem przedni wahacz do sedana.
Niestety jakość wykonania jest słaba, a moje tuleje są "mocno prototypowe" :)
Prosiłem Deutera o wykonanie tulei na wzór :Whiteline_W53410, lub Whiteline_KCA424
jednak zrobili inaczej- wycięcia są przelotowe, ze względu jak to określili na "oszczędzenie wahacza".
Mam zawias HFP i chciałem tak jak w Whiteline.
Na razie ich nie założyłem. Czekają na półce na lepsze czasy :)
grypsownik
14-02-15, 20:25
Czy po zmianie tuleje z przodu w silentblocku bez ściągania wahacza tylko odkręceniu samego silentblocka trzeba ustawiać geometrię kół?
Z tyłu tez trzeba ustawiać geometrię jak się wymieni tuleje tylne?
Ma ktoś zniżkę na poliuretany ?
Czy po zmianie tuleje z przodu w silentblocku bez ściągania wahacza tylko odkręceniu samego silentblocka trzeba ustawiać geometrię kół?
Z tyłu tez trzeba ustawiać geometrię jak się wymieni tuleje tylne?
Ma ktoś zniżkę na poliuretany ?
Tak wskazane jest zrobienie geometrii.Jest dużo tansze niz opony:)
pzdr
grypsownik
15-02-15, 09:05
Dzięki
Czy po zmianie tuleje z przodu w silentblocku bez ściągania wahacza tylko odkręceniu samego silentblocka trzeba ustawiać geometrię kół?
Z tyłu tez trzeba ustawiać geometrię jak się wymieni tuleje tylne?
Ma ktoś zniżkę na poliuretany ?
Zniżki na poliuretany ma jarusnet pisz do niego :)
Żeby nie być gołosłownym:
http://images69.fotosik.pl/684/1ebc4691eef16d82med.jpg
w zestawie:
dwie tuleje przednie
dwie tuleje dzielone tylne (2x2)
smar
wahacze kupione wcześniej,
tuleje wykonane na wcisk, trochę się namęczyłem (potrzebna dobra prasa)
przed obsadzeniem w wahaczu trzeba ustawić kąt tulei w stosunku do wahacza (najlepiej jak w oryginale)
montaż za parę tyg. (jak zrobi się cieplej)
Pozdro.
I jak tam te poliuretany do sedana? Warto w to się pchać bo potrzebuje z przodu wymienić tuleje. Czy lepiej zamówić standardowe?
I jak tam te poliuretany do sedana? Warto w to się pchać bo potrzebuje z przodu wymienić tuleje. Czy lepiej zamówić standardowe?
Rrajk, swoje poliurethany dopiero wcisnąłem na wahacz, jeszcze nie jeździłem.
Oryginały będziesz miał chyba w cenie 50-60zł.
Można się jeszcze pokusić o te z ep3 ( StrongFlex) skoro z FD7 deutera "pasują ??" do ep3 (nie potwierdzone)
http://www.strongflex.eu/pl/1010-ep3-type-r.
Pozdro.
No ja wiem, że jeszcze nie jeździłeś ale coś tam marudziłeś, że słaba jakość wykonania. A mi tylko chodziło, że pomimo tej słabej jakości to czy i tak lepiej je wziąć niż oryginały? Chyba, że dopiero jazda na nich pomoże o tym zdecydować.
mam takie pytanko odnośnie PU, a jak jest temat o tym to nie będę nowego otwierał, mianowicie:
tuleje do stabów oem mają rozcięcie, żeby założyć je na staba. w PU z deutera który dostałem tych nacięć nie ma. pytanie: czy posmarować i przeciskać tuleje od początku staba na ich miejsce, czy można je rozciąć tak jak oem i nałożyć?
Paluch_tcw
17-03-15, 23:17
możesz rozciąć. Często zamienniki zwykłych tuleji gumowych również nacięć nie mają.
No ja wiem, że jeszcze nie jeździłeś ale coś tam marudziłeś, że słaba jakość wykonania.
Moje były wykonane metodą "chałupniczą" , wcięcia nieforemne (jakby włożona była gięta blacha do wykonania
otworu przelotowego, a te co podał na zdjęciu butler.gdansk są bardzo ładnie wykonane.
Więc pewnie dopracowali formę, ale jak nie kupisz to nie będziesz wiedział.
Ja swoje jeszcze przerobię pod siebie.
A co do relacji z jeżdżenia, trochę inne tuleje ma 5D ale koledzy sobie chwalą.
Wybór należy do Ciebie.
Pozdro
Tomek
co do PU, mamy na śląsku jakiś zaufany warsztat który podjął by się wymiany tulei tylnej belki?
Będę zamawiał poliuretany do FN1, komplet to: Tuleje belki tylnej - 2szt, Tuleje stabilizatora przedniego fi 23 mm- 2szt, Tuleje wahacza przedniego -tylne - 2szt czy coś pominąłem ? Przy okazji jakie twardości proponujecie, wszędzie 75ShA czy może jednak 85ShA? Jeżdżę na eibachu i czasami przycieram o tylnie koło dlatego sztywność by się przydała :)
Mam jakiś problem z tuleją wahacza. Jakiś czas temu zauważyłem, że auto ściąga mi na prawo. Przy zmianie opon na letnie okazało się, że "zimówka" jest wyraźnie zjechana na krawędzi zewnętrznej. Dokładne oględziny zawieszenia wykazały, że ten żółty element poliuretanowy jest wysunięty o ponad 5mm względem czerwonego. Czy ktoś miał lub ma podobnie? Po montażu rok temu wszytko było ok, a problem pojawił się podczas zimowych miesięcy. Czy można to jakoś poprawić? Zacząłem się nawet zastanawiać, czy nie wyrzucić tych tulei i nie zamówić ori.
Mam jakiś problem z tuleją wahacza. Jakiś czas temu zauważyłem, że auto ściąga mi na prawo. Przy zmianie opon na letnie okazało się, że "zimówka" jest wyraźnie zjechana na krawędzi zewnętrznej. Dokładne oględziny zawieszenia wykazały, że ten żółty element poliuretanowy jest wysunięty o ponad 5mm względem czerwonego. Czy ktoś miał lub ma podobnie? Po montażu rok temu wszytko było ok, a problem pojawił się podczas zimowych miesięcy. Czy można to jakoś poprawić? Zacząłem się nawet zastanawiać, czy nie wyrzucić tych tulei i nie zamówić ori.
Od roku jeżdzę z tak wysuniętą wewnętrzną tuleją.
Mam tak od momentu montażu - widać element wachacza jest ciut cieńszy i tuleja lekko się wysuneła na stożkowym elemencie wachacza.
2 razy mnie to denerwowało i 2 razy to poprawiałem dla własnego samopoczucia :D
W tym czasie zrobiłem 30kkm, i nie mam problemów z nierównomiernym ścinaniem opon.
Proponowałbym sprawdzić zawieszenie , czy jest zbieżność, czy kąty przedniego zawieszenia są prawidłowe (i tak są regulowane, mimo że większość o tym nie słyszała).
Możesz wrzucić zdjęcie jak to wygląda to wtedy powiem ci czy mam podobnie :)
Wg mnie nie ma znaczenia czy tuleja jest lekko wysunięta czy nie , bo nie pracuje ona w tej osi - tuleja pracuje "na boki i góra dół" a nie "przód tył".
Ważne jest aby nie miała luzów i tyle.
Prawdopodobnie mam uszkodzoną tuleję tylną lewego wahacza i myślę, czy by nie założyć takiej z poliuretanu. Wtedy też i z drugiej strony trzeba zmienić na taką poliuretanową prawda? Czy nie ma sensu dawać tam poliuretanowych i kupić taką jak jest fabryczna? Czy po założeniu poliuretanowej odczuję różnicę w polepszeniu prowadzenia?
Prawdopodobnie mam uszkodzoną tuleję tylną lewego wahacza i myślę, czy by nie założyć takiej z poliuretanu. Wtedy też i z drugiej strony trzeba zmienić na taką poliuretanową prawda? Czy nie ma sensu dawać tam poliuretanowych i kupić taką jak jest fabryczna? Czy po założeniu poliuretanowej odczuję różnicę w polepszeniu prowadzenia?
nie mysl tylko zaloz obie z poliuretanu - za komplet zaplacisz 150 pln podczas gdy nowa oem gumowa, ktora i tak Ci za kilka lat sparcieje kosztuje prawie 400..
a poliuretan jest w zasadzie raz na zawsze. roznice poczujesz na pewno.
nie mysl tylko zaloz obie z poliuretanu - za komplet zaplacisz 150 pln podczas gdy nowa oem gumowa, ktora i tak Ci za kilka lat sparcieje kosztuje prawie 400..
a poliuretan jest w zasadzie raz na zawsze. roznice poczujesz na pewno.
Ok tak też zrobię jak radzisz. A gdzie obecnie najlepiej jest zamówić takie tuleje poliuretanowe? w Deuters?
I czy poza tylnymi tulejami przednich wahaczy warto coś tam od razu wymienić skoro będą wahacze wyjęte?
Ważna kwestia: spotkałem się z opinią, że jak już mamy założone tuleje na wahacz, to miejsca gdzie tuleje łączą się z kolejnymi elementami i pracują dokręcić trzeba na ugiętym zawieszeniu, czyli po opuszczeniu auta na koła, tak jak jest normalnie obciążone, inaczej tuleje się mogą pourywać się po krótkim czasie. Czy to prawda?
Prawda,rzekł bym nawet ,,święta prawda'' ,, podstawowa rzecz'', najważniejsza :p :) Wszystkie tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu dokręcamy po opuszczeniu auta na koła,wyjątkiem są np. tzw. cukierki (starsze generacje hondy) oraz tuleje pionowe -wynika to z ich pracy.
Czy ten zestaw to jest komplet tulei do dolnego wahacza w 5D FK2?
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-wahacza-przedniego-dolnego-honda-civic-viii-2szt.html
Bo ktoś wcześniej pisał, że ten zestaw jest tylko do sedana...
Przymierzam się do wymiany przednich tulei wahaczy i tu pytanie. Czy niezbędna do tego jest prasa czy dam radę przeciągnąć to ??
Przymierzam się do wymiany przednich tulei wahaczy i tu pytanie. Czy niezbędna do tego jest prasa czy dam radę przeciągnąć to ??
Do wyjęcia nie potrzeba nic innego poza : śrubokręt płaski, nóż, młotek (wycina się gumowy środek, a zewnętrzną plastikową tuleję wyłamuje się do środka podważając z boku śrubokrętem).
Do włożenia starczyło duże imadło z na tyle duże aby zmieściła się tam tuleja i obudowa tulei (przy wciskaniu), możesz próbować zamiast imadła śrubę przez środek tulei i obudowy i *****iście duże podkładki. ;)
Ręcznie nie dasz rady przeciągnąć poliuretanów raczej.
Czy w tylnej belce też jest plastikowa tuleja czy metalowa ??
Rozpinać amortyzatory i wyjmować sprężyny do tego zabiegu ?? Czy po prostu opuścić belkę z mocowań ??
W tylnej belce seryjnie jest plastikowa tuleja
Do wyjęcia nie potrzeba nic innego poza : śrubokręt płaski, nóż, młotek (wycina się gumowy środek, a zewnętrzną plastikową tuleję wyłamuje się do środka podważając z boku śrubokrętem).
Do włożenia starczyło duże imadło z na tyle duże aby zmieściła się tam tuleja i obudowa tulei (przy wciskaniu), możesz próbować zamiast imadła śrubę przez środek tulei i obudowy i *****iście duże podkładki. ;)
Ręcznie nie dasz rady przeciągnąć poliuretanów raczej.
A czy przy wkładaniu przednich tulei wahacza trzeba z tulei wyjąć ten metalowy środek i wpierw włożyć w wahacz element z poliuretanu, a później włożyć tą środkowa metalową tulejkę? W zestawie dostałem dwie metalowe duże podkładki i nie wiem do czego one służą.
Duuuużo smaru grafitowego zakupcie bo ten co dorzucają do zestawu nie dość że syf to nie wiem czy na tył starczyłby - biorąc cały zestaw oczywiście.
Grafitowy to raczej nie za bardzo, jeśli już to smar silikonowy ewentualnie molibdenowy.
Molibdenowy jest używany do przegubów i łożysk, ponieważ posiada dużą odporność na ścisk, to może będzie lepszy?
Pierwsze słyszę o metalowych elemetach w zestawie do wachacza z przodu (w wersji dla UFO nie sedana). (u mnie były jedynie 2 tuleje poliuretanowe wkładane jedna w drugą )
Możesz wrzucić zdjęcie twojego zestawu ?
Taki zestaw otrzymałem:
http://i.imgur.com/kDf9JjN.jpg
edit: chyba już wiem gdzie mają iść te podkładki, pod same śrubki którymi dokręca się przednie tuleje wahacza.
Nie wiem dokładnie - wtedy tego zestawu nie było , były same tuleje tylnie.
Formalnie przednia tuleja nie jest częścią wachacza :) a częścią "subframe" , dlatego nie ma jej na schematach samego wachacza, a występuje jako element ramy pomocniczej - czy jak ją tam zwą.
Natomiast co do położenia samej podkładki , to nie wiem czy czasem nie znajduje się ona za tuleją jako tylni element - zobacz jak wygląda gumowy element
http://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3130181718220-J44032AYMT-O19241-silentblock-wahacza-przod.html
Patrząc na zdjęcie u dołu ma on metalową bazę która opiera się o jeden z elementów montowanego w nim wachacza.
Proponowałbym maila do Olkusza i niech wytłumaczą jaka jest procedura montażu.
I podziel się ta informacją - bo też mam te elementy do wymiany - dlatego juz nawet znalazłem je w IC :P
CzepekLidera
10-10-15, 22:23
Taki zestaw otrzymałem:
http://i.imgur.com/kDf9JjN.jpg
edit: chyba już wiem gdzie mają iść te podkładki, pod same śrubki którymi dokręca się przednie tuleje wahacza.
Witam kolego, to jest caly zestaw przod i tyl?
Witam kolego, to jest caly zestaw przod i tyl?
to jest zestaw na sam przód
Jeżeli chodzi o zestaw przód + tył co muszę zamówić bo widzę że są też w zestawach chyba:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda_civic_civic-viii-2006-2011
Jeśli posiada ktoś kod rabatowy proszę o info, bo wiem że miały osoby i Deuter s.c też tak twierdzi :)
Jeżeli chodzi o zestaw przód + tył co muszę zamówić bo widzę że są też w zestawach chyba:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda_civic_civic-viii-2006-2011
Jeśli posiada ktoś kod rabatowy proszę o info, bo wiem że miały osoby i Deuter s.c też tak twierdzi :)
napisz do kolegi jarusnet, przez którego kupisz poliuretany z Olkusza ze zniżką
Dzięki, odezwałem się do niego :)
Podbiję:
Jeśli chodzi o cały zestaw przód/tył do civica VIII Type S, który znajduję się tutaj:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda_civic_civic-viii-2006-2011
Powinien on wyglądać tak:
2 sztuki - http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-viii-2006-2011-tuleja-belki-tylnej-1szt.html
1 sztuka - http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-stabilizatora-przedniego-honda-civic-viii-2006-2011-2szt.html
2 sztuki - http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-wahacza-przedniego-dolnego-honda-civic-viii-2szt.html
przy gumach stabilizatora trzeba pamietac ze inne sa do 3d 1,4;1,8 oraz 5d (stabilizator 23mm) a inne do 3d 2,2 i 2,0 (TypeR), gdzie stabilizator jest grubszy i ma 24mm
Właśnie. Sęk w tym, że na stronie http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-stabilizatora-przedniego-honda-civic-viii-2006-2011-2szt.html są 3 rozmiary: 22, 23 i 24. Jest wyjaśnione do czego są 24 mm, ale nigdzie nie mogę znaleźć do czego są te 22 mm... Więc moje pytanie: Czy Civic FK2 1.8 6MT 5D Executive 2006 (Czarny :D ) ma 100% 23 mm?
Jakieś doświadczenia? Ktoś już ma za sobą jakiś konkretny przebieg na poliuretanach? Komplet? Jak z cukierkami? Jaki producent? DEUTER się sprawdzają ile to wytrzymuje lat/km? Ktoś coś?
Noszę się z zamiarem i jestem w.?!?!
Klepnięte telefonem.
Zamówiłem przed chwilą gumy stabilizatora w rozmiarze 22mm. Mierzyłem drążek stabilizatora i wychodziło mi 22,70mm, ale u mnie na drążku jest pełno konserwacji (poprzedni właściciel nie żałował i walił wszędzie). Teraz nie wiem czy zmienić rozmiar czy zostawić taki jaki zamówiłem??
Znalazłem kod rabatowy na 10%: WN7025jW
Do 3D type S, jaka jest średnica drążka stabilizatora? 22,23,24?
Potrzebuję do wymiany tulei stabilizatora: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-stabilizatora-przedniego-honda-civic-viii-2006-2011-2szt.html
Chcę dzisiaj wymienić tuleje stabilizatora, kupiłem poliuretany. Tym smarem z zestawu mam posmarować drążek i wewnątrz tulei? No i druga sprawa. U mnie oryginalne gumy nie są nacięte tylko są w jednym kawałku, czy u was jest tak samo?
LikeFreaky
19-04-16, 17:42
Do 3D type S, jaka jest średnica drążka stabilizatora? 22,23,24?
FN1 ma 24mm
mareckiabc
19-04-16, 22:05
Info z Civicforum:
Uwaga
Przy wymianie gum stabilizatora trzeba pamiętać o ważnej sprawie którą trzeba uwzględnić w zamówieniu.
-Grubość staba 23mm jest w: 3D (1,4;1,8) 5D oraz 5d (1.4;1,8;2,2)
-Grubość staba 24mm jest w: 3D (2,0;2,2)
Co najważniejsze - w wielu przypadkach nastaje błoga cisza i wreszcie ustępują stuki na niewielkich nierównościach a samochód 'sztywniej' się prowadzi - mam na myśli reakcję na zmianę kierunku.
Warto zakładać te twardsze żółte - 85Sha, ja u siebie mam takie od 2,5 roku i uwag nie mam żadnych.
U mnie drążek ma 22mm i na gumie też jest liczba 22.
butler.gdansk
20-04-16, 07:05
U Ciebie czyli gdzie?
Ja mam 75SHA od 2 lat (40 tys przebiegu) zero problemów i stuków. Póki co poliuterany się sprawdzają. Zobaczymy ja będzie dalej.
U Ciebie czyli gdzie?
W Jeleniej Górze ;)
Witam,
Chcę wymienić własnymi siłami tylne tuleje na poliuretany.. ale nie chcę rozgrzebać i narobić problemu sobie
Czy ktoś z doświadczeniem praktycznym może się wypowiedzieć co odkręcić krok po kroku w celu wymiany tylnej tulei?? tj na rysunku 13-14. Chodzi mi o to żeby nie ściągać całego wahacza i zrobić to jak najmniej inwazyjnie żeby coś nie wypięło się czy urwało przypadkiem ;)
http://haparts.pl/media/products/fba35bf84841f7bf1ab9be9d15dc1a08/images/thumbnail/big_1.png?lm=1451387959
Jedyne co znalazłem to jedni piszą że trzeba wykręcić śrubę "21-15-24 ale nie trzeba ruszać "problemowych" 7-16-25-26 a inni mówią wręcz odwrotnie.. Czy należy się tutaj spodziewać jakiś elementów które trzeba wymienić po odkręceniu tj. śruba "21" czy coś z zespołu "7-16-25-26"??
Witajcie,
Odgrzewam trochę kotleta 😉 Przymierzam się do wymiany kompletnego zawiasu na poliuretan z Olkusza. Czytam wasze opinie i widzę ze prowadzenie sporo się poprawia minimalnie kosztem komfortu. Tu pytanie do użytkowników którzy mają założony taki zestaw bo myślę że od ostatniego wpisu to grono się powiększyło.
1) po założeniu faktycznie cichnie zawieszenie i nie słychać stukania/skrzypienia na dołkach?
2) czy komfort spada tylko troszkę ?
3) czy u Was po jakimś czasie zaczyna skrzypieć poliuretan bo słyszałem opinie ze lubi skrzypieć ( ale na to ponoć jest lekarstwo w postaci smaru który wystarczy raz na jakiś czas spryskać poliuretany i skrzypienie ustaje – tak słyszałem nie wiem czy to mit, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne)
4) jak z żywotnością poliuretanu? Pękają, wycierają się nadmiernie? Macie z tym jakieś problemy ?
5) słyszałem że są problemy z ustawieniem zbieżności i nie wiem czy to prawda…
Proszę Was o opinie. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Pozdro
Zanim założysz to powinieneś się zastanowić czy warto bo jeśli na zwykłych gmach przejdziesz że 150k to po co pogarsza sobie komfort. Jeśli natomiast chcesz poprawić czucie samochodu warto. Poliuretanowe zawieszenie ma dwoje wady które dla normalnego użytkowania samochodu na codzień dla zwykłej miejskiej powołanej jazdy przewyższają plusy.
Moim zdaniem:
1. Mi zawias nie skrzypiał, ale ogólnie nie powinien chyba że masz wyrobienie gumy
2. Moim zdaniem spadł więcej niż troszkę ale ja mam założony cały komplet na przód i tył.
3. Nałożenie smaru zapobiega skrzywieniu
4. Twój samochód zje rdza a poliuretanowe zostanie. Jak nie mają wady podczas produkcji są niezniszczalne w normalnych warunkach użytkowania
5. Zbieżność nie ma nic do tego bo ustawiona jest na drążka kierownicy a nie na zawieszeniu. Jak masz wszytko założone jak powinno być to nie powinno być problemów.
Jak lubisz jeździć autem i czerpiesz z tego pełną frajdę to jak najbardziej WARTO założyć poliuretany.
Dodatkowo założyłem rozpórkę od gorny-sport.pl i precyzja prowadzenia wyraźnie lepsza, a w zakrętach pełna kontrola i wyczucie.
Kontrolowane poślizgi są teraz jeszcze bardziej kontrolowane:) W zakręcie jeszcze mniej aut da Ci radę:)
Kurde mega !! jeszcze bardziej się nakręciłem na poliuretan 😃 Wy kupowaliście z Olkusza czy skąd ??
Ile kosztuje taka rozpórka do przodu i dużo z tym zachodu żeby ją założyć ??
Ile kosztuje taka rozpórka do przodu i dużo z tym zachodu żeby ją założyć ??
200 zł
http://allegro.pl/rozporka-kielichow-honda-civic-fd-fn2-gsg-sport-i6746119524.html
Trzeba rozebrac podszybie, nieco podciac plastik i podciac/podciac jedna blache w okolicy podszybia. Efekt mega (u mnie montaz byl razem z Eibachem wiec kumulacja odczuc) a przy okazji mozna wymienic mikrogume w podszybiu
No z niezniszczalnością to aż tak dobrze nie ma. poliuretany z czasem trochę miękną i też trzeba je wymieniać. Tak miałem w swojej Astrze - jak ją kupiłem to po miała poliuretany (dwuletnie wg. poprzedniego właściciela) i po roku użytkowania trzeba było tuleje wahaczy wymieniać. No ale to nie jest normalnie eksploatowany samochód :). Oczywiście nadal poliuretany są duuuuużo trwalsza rzecz niż standardowe elementy, ale nie rozpuszczajmy plotek o niezniszczalności, bo jak widać wszystko się da ;). W każdym razie i tak polecam - już drugą rajdówkę mam na poliuretanach z Olkusza i nic nie skrzypi, zero problemów z nimi :).
Ja kupiłem z olkusza, zrobiłem na nich 70 tys w 3 lata i jak narazie zero stuków.
dzięki chłopaki !! dożo mi pomogliście !!
Panowie, które tuleje belki lepiej wziąć: Olkusza czy Strongflexa?
http://www.strongflex.eu/pl/civic-viii-06-11-fk-fn/1634-081803b-tuleja-belki-tylnej-5902553522242.html
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-viii-2006-2011-tuleja-belki-tylnej-1szt.html
Chodzi mi o to, że Strongflexy są 1-elementowe, a Olkusze 2-elementowe. Które lepsze? Jakieś opinie?
grypsownik
25-03-17, 01:38
http://static.strongflex.eu/5347-thickbox_default/tuleja-wahacza-przedniego-przednia-sport-081800a.jpg
takie cos nie widzialem z olkusza ???? i pytanie czy ktos to zmienial a jak tak to czy wkłada sie normalnie reka czy trzeba to wciskac na prasie
Wita. Powiedzcie mi czy w domowych warunkach ciężko wymienić tuleje tylnej belki skrętnej na poliuretany? Może ktoś opisać tak mniej więcej w skrócie jak się za to zabrać. Garaż mam dość dobrze wyposażony więc myślę, że sobie poradzę. Pozdrawiam.
Czy wasze tuleje stabilizatora z deutera też były nieco wyższe niż oryginalne gumy?
Jakoś je dokręciłem z użyciem odpowiedniej siły, są teraz dosyć mocno ściśnięte. Mam nadzieję że nic nie pierdyknie.
Wygląd też miał trochę inny niż na zdjęciach, bardziej porowaty podczas gdy na zdjęciach powierzchnia była idealnie gładka.
Ogólnie drugi raz bym tam nie kupił.
musiałeś źle dobrać. u mnie były ok i weszły jak fabryczne.
Oryginalne były sciśnięte, te jak wepchałeś na drążek i się prawie domknęły przecięciem to ok, dociskasz zawsze troche wystające z obejmy i jest ok, jak się skręciło to ok. Jak miałeś silikonowy smar to spodziewaj się zgrzytów za jakiś czas i reszta ok.
Ja robiłem kpl przod i tył wszystkie jak jeden i gra wszystko, skrzypi tylko na muldach i progach.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Siny83 to jaki smar polecasz w miejsce silikonowego coby nie skrzypiało? Ja mam położone na obficie zaaplikowanym silikonowym i już ponad rok i nic nie skrzypi.
Ja teź dawałem obficie, dokupiłem nawet tubkę bo tego z zestawu mi brakło i skrzypi, niewiem dokładnie co skrzypi ale chyba stab. Coś ostatnio czytałem że ktoś chyba molibdenowy dawał i mu nie skrzypi, jak odświeże info to dam znać.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
No molibdenowy MOS2 jest wytrzymały na duże naciski, stosowany jest w przegubach. Ale czy jest bezpieczny dla poliuretanów? Z jakichś powodów jednak dołączają i zalecaja ten silikonowy...
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?8950-Szybkie-pytanie-szybka-odpowied%BC-TYLKO-NADWOZIE-MA-MB-MC!/page2438
bartek_levis pisał :
mam pu od strongflex zakupione w listopadzie 2015 i zamontowane na smar grafitowy w zestawie, porządnie wysmarowałem tylko ten element który kazali czyli tam gdzie się wsuwa tulejki metalowe powierzchnia styku z wahaczem na sucho, jest ok do tej pory ponad 50 kkm już zrobiłem na tym i działa
możesz też zadzwonić do działu technicznego Deutera, Strongflexa i innych i popytać, może na dziś dzień mają jakieś aktualniejsze info co do smarowania. Ja po zakupie kilka rozmów prowadziłem z jednym panem z Deutera i wiele mi pomógł choćby szybką wymianę małych cukierków bo był zły wymiar
musiałeś źle dobrać. u mnie były ok i weszły jak fabryczne.
Sugerujesz, że nie wiem jakim autem jeżdżę? ;)
Zamówione produkty:
KPL842 | Tuleje stabilizatora przedniego - HONDA Civic VIII 2006 - 2011 - 2szt. Twardość: 85 ShA; Średnica drążka stabilizatora przedniego: 22 mm.
Jak porównywałem na stole przy przecinaniu to poliuretan miał taki sam kształt, jedynie był nieco wyższy.
Przez to przy dokręcaniu tej blachy z dołu musiałem użyć sporej siły.
Ale skręciło się i mam nadzieję że już tego nigdy w tym aucie nie będę musiał ruszać.
"Jak porównywałem na stole przy przecinaniu to poliuretan miał taki sam kształt, jedynie był nieco wyższy.
Przez to przy dokręcaniu tej blachy z dołu musiałem użyć sporej siły.
Ale skręciło się i mam nadzieję że już tego nigdy w tym aucie nie będę musiał ruszać."
Będzie ok, u mnie też wystawały, sprawdzę jak u mnie jest teraz bo mam kpl ze strongflexa dla odmiany na stab tylny i wszystko na wierzchu, jeszcze nie montowane. Zobaczymy jak strongflex dopasował wymiar
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Sugerujesz, że nie wiem jakim autem jeżdżę? ;)
Nie, tylko zdarzało się, że wysyłali ze złą średnicą, bo do UFO są 3 rodzaje (3 różne średnice) i nie zawsze dobrali wg modelu odpowiednio ludziom.
Są 22, 23 i 24mm.
koledzy chce kupić cały zestaw poliuretanowy do mojego ufo 5d z 2006r z silnikiem 1.8.
Z tego co wiem to potrzebuje :
2x http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-wahacza-przedniego-dolnego-honda-civic-vii-2szt.html ale jaka średnica będzie u mnie ??
2x http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-wahacza-przedniego-dolnego-honda-civic-viii-2szt.html
1x http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-stabilizatora-przedniego-honda-civic-viii-2006-2011-2szt.html tu te też nie wiem jaka średnica :/ ?? ja mam chyba stab. 23mm ale nie jestem w 100% pewien.
moze ktoś pomóc w tym ? I czy to jest pełęn zestaw do mojego ufo czy cos jeszcze potrzebuje ??
jeszcze te: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-viii-2006-2011-tuleja-belki-tylnej-1szt.html
tylko nie wiem jaką twardość lepiej wybrać.
dziękuje ! a rozmiary tamtych ??
Kto mi podpowie jaki rozmiar powinien być tej tulei z Olkusza do sedana FD7?
1 x P302C5 - tuleja wahacza przedniego dolnego - tylna - Ø37/Ø40/Ø42 - 75 ShA / 85 ShA
Podsumowując kwestie jaki smar będzie najlepszy do poliuretanów:
- silikonowy
- grafitowy
- teflonowy
- molibdenowy
to z opinii na innych forach wyczytałem, że najlepszy jest smar LUBEGARD Squeak Relief - smar do zacisków, prowadnic hamulcowych (i nie tylko).
Jest to smar silikonowo-molibdenowy i jest całkowicie odporny na wodę, sól, płyn hamulcowy. Czyli posmarujesz raz i będziesz miał spokój na wieki.
Problem jest tylko z jego dostępnością i ponoć jest drogi.
Chyba że któryś z dostepnych u nas jest wystarczająco dobry, ale który z wymienionych przeze mnie powyżej?
Podsumowując kwestie jaki smar będzie najlepszy do poliuretanów:
- silikonowy
- grafitowy
- teflonowy
- molibdenowy
to z opinii na innych forach wyczytałem, że najlepszy jest smar LUBEGARD Squeak Relief - smar do zacisków, prowadnic hamulcowych (i nie tylko).
Jest to smar silikonowo-molibdenowy i jest całkowicie odporny na wodę, sól, płyn hamulcowy. Czyli posmarujesz raz i będziesz miał spokój na wieki.
Problem jest tylko z jego dostępnością i ponoć jest drogi.
Chyba że któryś z dostepnych u nas jest wystarczająco dobry, ale który z wymienionych przeze mnie powyżej?
ja smarowalem silikonowym dostarczonym razem z tulejami kilka lat temu i jest cisza do dzis, wiec mysle ze nie ma co kombinowac
Witajcie, od założenia poliuretanu zrobiłem już 4000km więc co nie co mogę już powiedzieć jako osoba która pierwszy raz ma styczność z tym tematem.
Ogólnie jestem zadowolony bo prowadzenie auta poprawiło się w ogromnym stopniu zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Auto reaguje natychmiast na ruch kierownicy. Ale są też minusy… wiedziałem że komfort spadnie i nie mówię tu o wybierana większych nierówności bo tu jest podobnie ale o takich małych typu pęknięcia w asfalcie, małe różnice wysokości przy równaniu drogi drgania tak przenosi na bude że wszystkie plastiki mi grają… rtoche mnie to irytuje jeśli mam być szczery. Może to wia że mam opone 215/45/17: naciągniętą na felge 8”… kusi mnie żeby za rok wymielić na 225/45/17. Jak myślicie powinno się poprawić ?? ciśnienie też nie mam za wielkie bo 2.2 z przodu 2.0 z tyłu.
W aucie mam założone sprężyny Eibch one są tak „komfortowe” jak OEM więc to nie wina zawiasu.
Auto prowadzi sie świetnie tylko teraz to ile hałasu przedostaje mi się do wnętrza psuje całe wrażenie. Może macie jakieś sposoby żeby to zniwelować ??
Też mam zamiar niebawem zakładać tylko zastanawiam się czy robić tylko przód bo po wypowiedziach o spadku komfortu mam pewne obawy z racji wożenia dzieci. Wiem że przy oponach które mam obecnie przód wielkiego spadku nie będzie miał ale tylna belka już teraz jest cholernie twarda a co dopiero na pouliretanach. Może mnie ktoś wyprowadzi z błedu. Mam pytanie czy brałeś cały zestaw czy tylko przód, te z Olkusza? Tam chyba szły mieszane czerwone 75 i żółte 85 (twardsze).
Ja jeżdżę na ciśnieniu 2.5 przód i 2.2 tył 225/45/17. Jak chcesz poprawić nieco komfort oponą to polecam te z cieńkimi ściankami bocznymi zazwyczaj o mniejszej nośności i niższym indeksie prędkości np.GY F1 asymetrik 2
Trochę was nie rozumiem bo po co kupować poliuretanowe zabawki które kupuje się po to aby poprawić prowadzenie samochodu oraz czuci, bo zawieszenie się powiedzmy miękko zestrojone a potem narzekać na twardość i trzeszczace plastki, I cały efekt jaki dają niwelowac oponami które na zakrętach "kładą" się na boki.
Jeśli masz wybite zawieszenie kup zwykle ori gumy i wytrzymaja kolejne 150-200 tys. I tak na początku będziesz myślał jakie twarde zawieszenie masz teraz gdyż to będą nowe elementy.
Niestety UFO na swoje wady, ale także wiele zalet. Moim zdanie tych drugich znacznie więcej więc cześć tych wad można tolerować a inne starać się poprawić, ale trzeba za każdym razem zastanowić się nad konsekwencjami bo nie zawsze jest piękne i można się ściągnąć na niepożądane efekty.
Nie zrozumiałeś mnie. Oceniając całokształt jestem niesamowicie zadowolony i z pewnością kolejny raz też bym tak zrobił. Jednie te plastiki ale szukam winy w tym że mam naciągniętą oponę na szerokie koło i może to być przyczyną bo nikt wcześniej nawet nie wspomniał że plastiki mu „grają w środku”. Moje alu nie dość że są szersze od OEM to mam jeszcze 215 zamiast 225.
Plastiki drgają w środku nawet bez modyfikacji zawieszenia, taki urok tego auta. Deska ufo jest poskładana z kilkudziesięciu elementów. i niestety te plastiki o siebie ocierają. można spróbować je odizolować od siebie np samoprzylepnym filcem co zreszta Honda sama robi tylko że bardzo małym stopniu, cos w tym stylu: http://allegro.pl/filc-samoprzylepny-arkusz-20x30-cm-1mm-kartki-i6945241199.html
Co do felg to nie ma to moim zdaniem znaczenia czy ori czy inne. wysokość opony ma znaczenie moim zdanie, czy jest twarda czy miękka na bokach wtedy weźmie na siebie więcej lub mniej drgań z asfaltu, jednak jazda z niskim ciśnieniem jak napisał kolega wyżej nie, bo samochód został przystosowany to takich a nie innych ciśnień i opona nie będzie pracował w odpowiedni sposób.
no dokładnie :) wiosną sie pobawie z tym filcem i zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Jak Wasze wrażenia po latach użytkowania? Czy opisywana jakość jest rzeczywiście wysoka i nic się z nimi nie dzieje? Czy z perspektywy czasu nie jest jednak za twardo?
Pytam o doświadczenia bo mam sparciale gumy w przednich wahaczach, OEM kosztuje "tylko" 460 za szt po zniżkach, zamienniki nie wróżą niezawodności, zastanawiam się na poliuretanami, będę wdzięczny za opinie długo dystansowe [emoji6]
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Jak Wasze wrażenia po latach użytkowania? Czy opisywana jakość jest rzeczywiście wysoka i nic się z nimi nie dzieje? Czy z perspektywy czasu nie jest jednak za twardo?
Pytam o doświadczenia bo mam sparciale gumy w przednich wahaczach, OEM kosztuje "tylko" 460 za szt po zniżkach, zamienniki nie wróżą niezawodności, zastanawiam się na poliuretanami, będę wdzięczny za opinie długo dystansowe [emoji6]
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja w 6-7 roku użytkowania polibuszy jestem wciąż bardzo ale to bardzo zadowolony. Nic nie skrzypi. Układ kierowniczy pracuje niezwykle precyzyjnie i mam cały czas radość z prowadzenia, a jak założyłem także tuleje belki z poliuretanu to jest jeszcze lepsze prowadzenie i radość w zakrętach. Jest lekko mniejsza kultura wybierania nierówności ale mnie to wcale nie przeszkadza. Nie wrócił bym już raczej do oem gum.
Ja w 6-7 roku użytkowania polibuszy jestem wciąż bardzo ale to bardzo zadowolony. Nic nie skrzypi. Układ kierowniczy pracuje niezwykle precyzyjnie i mam cały czas radość z prowadzenia, a jak założyłem także tuleje belki z poliuretanu to jest jeszcze lepsze prowadzenie i radość w zakrętach. Jest lekko mniejsza kultura wybierania nierówności ale mnie to wcale nie przeszkadza. Nie wrócił bym już raczej do oem gum.Dzięki za info, a jaka twardość masz u siebie? I ktorego producenta- Olkusz? strongflex?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzięki za info, a jaka twardość masz u siebie? I ktorego producenta- Olkusz? strongflex?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Już nie pamietam jaka twardość z przodu bo tam zależy w które miejsce daje się inna twardość (jedne żółte inne czerwone). Mam Deuter.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.