PDA

Zobacz pełną wersję : Tłoki od b16 do b18.



Konrad84
19-12-07, 11:16
Jestem mocno zainteresowany zmianą tłoków w moim b18c4 na takie z b16, aby podnieść kompresję. Był już podobny temat na forum http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=11013&highlight=t%B3oki+b16 w którym znalazłem kalkulator. Niestety nie działa link z oznaczeniem tłoków, poza tym nie wiem od którego b16 najlepiej było by wziąć te graty. Teraz zachodzę w głowę jaki przyrost mocy mógłby mniejwięcej dać taki mod, zakładając wymianę tłoków, pierścieni, przy okazji uszczelniaczy :D i delikatny szlif głowicy ??

!markos
19-12-07, 11:24
zdaje sie, ze powinny cie interesowac tloki z b18c6, a nie z b16a2. same tloki dadza niewiele, musialbys zmienic caly valvetrain i walki, zeby to mialo rece i nogi. najlepiej razem z kolektorem ssacym z c6...

Gr00bY
19-12-07, 11:34
markos - ciekawe jak ma do głowicy z b18c4 zamontować kolektor ssący od C6 :czerwona kartka: Przecież jest inny rozstaw śrub.

!markos
19-12-07, 11:56
o, nie pomyslalem :d ok, no to fakap z mojej strony. ale z tlokami chyba dobrze mowie? :speszony:


:)

Konrad84
19-12-07, 11:58
podobno wkładając tłoki od b16 zwiększa się kompresję. Tylko ile mocy można by uzyskać za pomocą podniesienia kompresji o ......... no właśnie ile?

[ Dodano: Sro 19 Gru, 2007 ]
Z tymi tłokami miało by być jeszcze coś ogarniane tj. jakiś szlif czy cuś.

Pati
19-12-07, 12:13
tłoki z B16A2 są wyższe niż te z B18C6. zakładając je lądujesz w CR na poziomie 11,5.
poza tłokami pomyśl nad wałkami z ITRa co najmniej, ssącym, jakimś kolektorze wydechowym...
zaczynanie z tłokami to tak od dupy strony.

!markos
19-12-07, 12:16
musze zrewidowac swoje informacje :lol: pati, jest cos, czego nie wiesz o hondzie? :bicie:

Pati
19-12-07, 12:18
tak. ostatnio sie dowiedzialem ze D16A9/Z5 ma takie same uszczelniacze zaworowe jak B18A/B, czyli inne niż cywilizowane D sohc czy B16A, B18C.

Konrad84
19-12-07, 12:31
Tak myślałem Pati, że będziesz miał coś do powiedzenia tym temacie :D ale dość cukierków, nie mam tyle kasy żeby wszystko zrobić. Zdejmuję głowicę więc chce zrobić coś w środku za jednym zamachem. Czy będzie to negatywnie wpływać na żywotność silnika gdy zmienie tłoki, a nie ruszę wałków? Kolektor wydechowy będe zmieniał na wiosnę. Przy CR 11,5 w b18c4 jakiego wzrostu można się spodziewać, mniejwięcej? Jest mi to potrzebne dla standardowego porównania kasa/moc.

Pati
19-12-07, 12:35
nie wiem ile dostaniesz koni z samych tłoków. na pewno troche. dobrze pograją z wałkami z ITRa, dobrym ssącym i wydechem. wtedy 200 mozna spokojnie atakowac.
do wymiany tłoków to ja bym wyjął blok, kupił nadwymiarowe i zrobił elegancki szlifik

Konrad84
19-12-07, 12:45
podziękował :hinczyk:

Efyr
19-12-07, 20:16
Tylko ile mocy można by uzyskać za pomocą podniesienia kompresji o .........
[nowa moc]=[stara moc]*([nowe sprężanie]/[stare sprężanie])^(0,365*[ilość cylindrów])

Ja jakiś problem z wyliczeniem, to podaj nową i starą komprechę oraz starą moc i Ci policze


PS A jak najlepiej podnieść kompresję w D16Z6/7?

havok
19-12-07, 21:30
PS A jak najlepiej podnieść kompresję w D16Z6/7?
Masz i licz:
http://www.knology.net/%7Ejediklc/D.htm

havok
19-12-07, 21:30
PS A jak najlepiej podnieść kompresję w D16Z6/7?
Masz i licz:
http://www.knology.net/%7Ejediklc/D.htm

Efyr
19-12-07, 22:13
Znam tą stronę i liczyłem tam (ale serię, bo nie wiem, co można innego włożyć). Z tego co wiem, to można zastosować tą uszczelkę 2 warstwową z Y8 i planowanie głowicy - i tylko takie rzeczy uwzględniałem w tym liczeniu. A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?

A jaka jest maksymalna kompresja przy benzynie 95? Jest to jakimś ograniczeniem, bo nie wiem czy dobrze rozumuję, ze czym większa kompresja to więcej oktan aby nie dochodziło do stukowego?

PS co oznacza pozycja "Piston-to-Deck Height" na tej stronie?

Efyr
19-12-07, 22:13
Znam tą stronę i liczyłem tam (ale serię, bo nie wiem, co można innego włożyć). Z tego co wiem, to można zastosować tą uszczelkę 2 warstwową z Y8 i planowanie głowicy - i tylko takie rzeczy uwzględniałem w tym liczeniu. A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?

A jaka jest maksymalna kompresja przy benzynie 95? Jest to jakimś ograniczeniem, bo nie wiem czy dobrze rozumuję, ze czym większa kompresja to więcej oktan aby nie dochodziło do stukowego?

PS co oznacza pozycja "Piston-to-Deck Height" na tej stronie?

tomi
19-12-07, 22:14
a czy napewno tloki od b16 pasuja do b18 ??

tomi
19-12-07, 22:14
a czy napewno tloki od b16 pasuja do b18 ??

havok
19-12-07, 23:20
A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?
Kolejna stronka, już bez zdjęć, ale tekst też ważny:
http://faq.ef-honda.com/index.php?sid=32190&aktion=artikel&rubrik=004&id=36&lang=en

havok
19-12-07, 23:20
A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?
Kolejna stronka, już bez zdjęć, ale tekst też ważny:
http://faq.ef-honda.com/index.php?sid=32190&aktion=artikel&rubrik=004&id=36&lang=en

Pati
20-12-07, 00:33
a czemu maja nie pasowac?

Pati
20-12-07, 00:33
a czemu maja nie pasowac?

tomi
20-12-07, 01:27
a czemu maja nie pasowac?

A ok poprostu nigdy nie zaglebialem sie w ten temat i na zdrowa logike myslalem ze jezeli pojemnosc silnika jest wieksza o 200cm3 to automatycznie tloki i cylindry beda szresze od tych z 1600

tomi
20-12-07, 01:27
a czemu maja nie pasowac?

A ok poprostu nigdy nie zaglebialem sie w ten temat i na zdrowa logike myslalem ze jezeli pojemnosc silnika jest wieksza o 200cm3 to automatycznie tloki i cylindry beda szresze od tych z 1600

Pavo
20-12-07, 02:52
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci

Pavo
20-12-07, 02:52
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci

loczek
20-12-07, 08:11
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci


raczej skoku tłoka ;)

loczek
20-12-07, 08:11
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci


raczej skoku tłoka ;)

Gr00bY
20-12-07, 08:44
W wysokości są też. W wysokości bloku :aloha:

Gr00bY
20-12-07, 08:44
W wysokości są też. W wysokości bloku :aloha:

Pavo
20-12-07, 15:50
raczej skoku tłoka ;)
tak jest :hinczyk:

Konrad84
21-12-07, 08:59
Do b18c4:
Tłoki od b16a2 + wałki od b16a2 czy warto ??
Wałki od b18c6 są zwyczajnie za drogie. Pytanie tylko czy ma sens taki zestaw do b18c4 ??
Pzdr.
Konrad

Pati
21-12-07, 09:24
wałki z b16a2 to downgrade w stosunku do tych z b18c4

Konrad84
21-12-07, 09:30
:coo: hmm.... no właśnie tak coś mnie tknęło żeby zapytać. Wcześniej słyszałem że jest to dobre rozwiązanie.

izzy_rajder
21-12-07, 10:28
wałki z b16a2 to downgrade w stosunku do tych z b18c4

Wg mojej wiedzy wałki w b16a2 i b18c4 są identyczne:
Int-230 dur. / 10.6mm lift
Exh-227 dur. / 9.4mm lift

Czyli żaden downgrade, tylko po prostu to samo i wymiana absolutnie nie ma sensu.

Minimum co musisz wsadzić to wałki od ITRa, albo zapoluj na uzywane ok 1500 PLN w PL, alebo ze stanów z wiekszosci sklepow internetowych ~600 USD za nówki prosto z Hondy.

pzdr

Pati
21-12-07, 16:01
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.

Mati79
21-12-07, 19:20
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.

przy okazji zapytam, czy wałki GSR'a są dokładnie takie same jak B18C4 ?

Loobo
21-12-07, 20:01
Pati napisał/a:
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.


przy okazji zapytam, czy wałki GSR'a są dokładnie takie same jak B18C4 ?
Tak
b18c1 i b18c4 maja te same walki

crxd16
21-12-07, 21:12
wlanie dziwne to, bo wszedzie gdzie podaja to wlaki b18c4 i b16a2 tak jak podal izzy-rider wg specyfikacji sa takie same, a walki z b18c1 (gsr) daja jakis tam przyrost

izzy_rajder
22-12-07, 02:03
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.

a możesz podać spec i źródło?
bo ja ich nie miałem razem (tzn 2 setów razem w tym samym momencie na stole) , opieram się tylko o danych z netu.

pzdr

rem36
22-12-07, 16:13
wedlug manuala to sa rozne walki, roznica jest jakas kosmetyczna ale jest.

Konrad84
27-12-07, 11:44
wedlug manuala to sa rozne walki, roznica jest jakas kosmetyczna ale jest.

o których piszesz :speszony:

Pati
27-12-07, 11:59
z b18c4 i b16a2

Konrad84
27-12-07, 12:47
wiedzieliście że wałki od b18c6 w ASO kosztują 2236,42 zł/szt ?

sadam
27-12-07, 12:52
wiedzieliście że wałki od b18c6 w ASO kosztują 2236,42 zł/szt ?
teraz juz wiemy :)
udez moze do skrobka moze taniej cos bedzie

Pati
27-12-07, 12:56
za cene jednego mozesz miec oba walki z CTRa. :dalej: PW