Zobacz pełną wersję : Tłoki od b16 do b18.
Jestem mocno zainteresowany zmianą tłoków w moim b18c4 na takie z b16, aby podnieść kompresję. Był już podobny temat na forum http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=11013&highlight=t%B3oki+b16 w którym znalazłem kalkulator. Niestety nie działa link z oznaczeniem tłoków, poza tym nie wiem od którego b16 najlepiej było by wziąć te graty. Teraz zachodzę w głowę jaki przyrost mocy mógłby mniejwięcej dać taki mod, zakładając wymianę tłoków, pierścieni, przy okazji uszczelniaczy :D i delikatny szlif głowicy ??
zdaje sie, ze powinny cie interesowac tloki z b18c6, a nie z b16a2. same tloki dadza niewiele, musialbys zmienic caly valvetrain i walki, zeby to mialo rece i nogi. najlepiej razem z kolektorem ssacym z c6...
markos - ciekawe jak ma do głowicy z b18c4 zamontować kolektor ssący od C6 :czerwona kartka: Przecież jest inny rozstaw śrub.
o, nie pomyslalem :d ok, no to fakap z mojej strony. ale z tlokami chyba dobrze mowie? :speszony:
:)
podobno wkładając tłoki od b16 zwiększa się kompresję. Tylko ile mocy można by uzyskać za pomocą podniesienia kompresji o ......... no właśnie ile?
[ Dodano: Sro 19 Gru, 2007 ]
Z tymi tłokami miało by być jeszcze coś ogarniane tj. jakiś szlif czy cuś.
tłoki z B16A2 są wyższe niż te z B18C6. zakładając je lądujesz w CR na poziomie 11,5.
poza tłokami pomyśl nad wałkami z ITRa co najmniej, ssącym, jakimś kolektorze wydechowym...
zaczynanie z tłokami to tak od dupy strony.
musze zrewidowac swoje informacje :lol: pati, jest cos, czego nie wiesz o hondzie? :bicie:
tak. ostatnio sie dowiedzialem ze D16A9/Z5 ma takie same uszczelniacze zaworowe jak B18A/B, czyli inne niż cywilizowane D sohc czy B16A, B18C.
Tak myślałem Pati, że będziesz miał coś do powiedzenia tym temacie :D ale dość cukierków, nie mam tyle kasy żeby wszystko zrobić. Zdejmuję głowicę więc chce zrobić coś w środku za jednym zamachem. Czy będzie to negatywnie wpływać na żywotność silnika gdy zmienie tłoki, a nie ruszę wałków? Kolektor wydechowy będe zmieniał na wiosnę. Przy CR 11,5 w b18c4 jakiego wzrostu można się spodziewać, mniejwięcej? Jest mi to potrzebne dla standardowego porównania kasa/moc.
nie wiem ile dostaniesz koni z samych tłoków. na pewno troche. dobrze pograją z wałkami z ITRa, dobrym ssącym i wydechem. wtedy 200 mozna spokojnie atakowac.
do wymiany tłoków to ja bym wyjął blok, kupił nadwymiarowe i zrobił elegancki szlifik
Tylko ile mocy można by uzyskać za pomocą podniesienia kompresji o .........
[nowa moc]=[stara moc]*([nowe sprężanie]/[stare sprężanie])^(0,365*[ilość cylindrów])
Ja jakiś problem z wyliczeniem, to podaj nową i starą komprechę oraz starą moc i Ci policze
PS A jak najlepiej podnieść kompresję w D16Z6/7?
PS A jak najlepiej podnieść kompresję w D16Z6/7?
Masz i licz:
http://www.knology.net/%7Ejediklc/D.htm
PS A jak najlepiej podnieść kompresję w D16Z6/7?
Masz i licz:
http://www.knology.net/%7Ejediklc/D.htm
Znam tą stronę i liczyłem tam (ale serię, bo nie wiem, co można innego włożyć). Z tego co wiem, to można zastosować tą uszczelkę 2 warstwową z Y8 i planowanie głowicy - i tylko takie rzeczy uwzględniałem w tym liczeniu. A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?
A jaka jest maksymalna kompresja przy benzynie 95? Jest to jakimś ograniczeniem, bo nie wiem czy dobrze rozumuję, ze czym większa kompresja to więcej oktan aby nie dochodziło do stukowego?
PS co oznacza pozycja "Piston-to-Deck Height" na tej stronie?
Znam tą stronę i liczyłem tam (ale serię, bo nie wiem, co można innego włożyć). Z tego co wiem, to można zastosować tą uszczelkę 2 warstwową z Y8 i planowanie głowicy - i tylko takie rzeczy uwzględniałem w tym liczeniu. A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?
A jaka jest maksymalna kompresja przy benzynie 95? Jest to jakimś ograniczeniem, bo nie wiem czy dobrze rozumuję, ze czym większa kompresja to więcej oktan aby nie dochodziło do stukowego?
PS co oznacza pozycja "Piston-to-Deck Height" na tej stronie?
a czy napewno tloki od b16 pasuja do b18 ??
a czy napewno tloki od b16 pasuja do b18 ??
A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?
Kolejna stronka, już bez zdjęć, ale tekst też ważny:
http://faq.ef-honda.com/index.php?sid=32190&aktion=artikel&rubrik=004&id=36&lang=en
A Tłoki czy coś też są wymienne aby zwiększyć kompresję?
Kolejna stronka, już bez zdjęć, ale tekst też ważny:
http://faq.ef-honda.com/index.php?sid=32190&aktion=artikel&rubrik=004&id=36&lang=en
a czemu maja nie pasowac?
a czemu maja nie pasowac?
a czemu maja nie pasowac?
A ok poprostu nigdy nie zaglebialem sie w ten temat i na zdrowa logike myslalem ze jezeli pojemnosc silnika jest wieksza o 200cm3 to automatycznie tloki i cylindry beda szresze od tych z 1600
a czemu maja nie pasowac?
A ok poprostu nigdy nie zaglebialem sie w ten temat i na zdrowa logike myslalem ze jezeli pojemnosc silnika jest wieksza o 200cm3 to automatycznie tloki i cylindry beda szresze od tych z 1600
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci
raczej skoku tłoka ;)
srednica pozostaje ta sama, roznice sa w wysokosci
raczej skoku tłoka ;)
W wysokości są też. W wysokości bloku :aloha:
W wysokości są też. W wysokości bloku :aloha:
raczej skoku tłoka ;)
tak jest :hinczyk:
Do b18c4:
Tłoki od b16a2 + wałki od b16a2 czy warto ??
Wałki od b18c6 są zwyczajnie za drogie. Pytanie tylko czy ma sens taki zestaw do b18c4 ??
Pzdr.
Konrad
wałki z b16a2 to downgrade w stosunku do tych z b18c4
:coo: hmm.... no właśnie tak coś mnie tknęło żeby zapytać. Wcześniej słyszałem że jest to dobre rozwiązanie.
izzy_rajder
21-12-07, 10:28
wałki z b16a2 to downgrade w stosunku do tych z b18c4
Wg mojej wiedzy wałki w b16a2 i b18c4 są identyczne:
Int-230 dur. / 10.6mm lift
Exh-227 dur. / 9.4mm lift
Czyli żaden downgrade, tylko po prostu to samo i wymiana absolutnie nie ma sensu.
Minimum co musisz wsadzić to wałki od ITRa, albo zapoluj na uzywane ok 1500 PLN w PL, alebo ze stanów z wiekszosci sklepow internetowych ~600 USD za nówki prosto z Hondy.
pzdr
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.
przy okazji zapytam, czy wałki GSR'a są dokładnie takie same jak B18C4 ?
Pati napisał/a:
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.
przy okazji zapytam, czy wałki GSR'a są dokładnie takie same jak B18C4 ?
Tak
b18c1 i b18c4 maja te same walki
wlanie dziwne to, bo wszedzie gdzie podaja to wlaki b18c4 i b16a2 tak jak podal izzy-rider wg specyfikacji sa takie same, a walki z b18c1 (gsr) daja jakis tam przyrost
izzy_rajder
22-12-07, 02:03
wałki GSRowe są ostrzejsze i wymiana w B16 ma sens.
a możesz podać spec i źródło?
bo ja ich nie miałem razem (tzn 2 setów razem w tym samym momencie na stole) , opieram się tylko o danych z netu.
pzdr
wedlug manuala to sa rozne walki, roznica jest jakas kosmetyczna ale jest.
wedlug manuala to sa rozne walki, roznica jest jakas kosmetyczna ale jest.
o których piszesz :speszony:
wiedzieliście że wałki od b18c6 w ASO kosztują 2236,42 zł/szt ?
wiedzieliście że wałki od b18c6 w ASO kosztują 2236,42 zł/szt ?
teraz juz wiemy :)
udez moze do skrobka moze taniej cos bedzie
za cene jednego mozesz miec oba walki z CTRa. :dalej: PW
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.