Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić z d13b2 niezawodną maszynę niskim kosztem? Doradźcie



tomkilla
10-04-13, 10:16
Moja Hania Civic V na gaźniku jest autem prawie bezawaryjnym. Zdarzyły jej się jednak wpadki:

- Niedociągnięta śruba na zaworze przy baku LPG przez co odłączony został dopływ benzyny jak i gazu. Ta śruba to minus elektrozaworów i przełącznika (I gen gazu).
- Dojeżdżając do ronda, wysprzęgliłem auto po czym zgasło i już nie uruchomiło. Dobrze, że to było niedaleko więc byłem holowany przez mamę. Padł moduł zapłonowy. Kupiłem używkę na zamianę, ma ona jednak już żółtą kropkę farby co może oznaczać, że jest już wysłużona i sytuacja może się powtórzyć.
- Regenerując parownik włożyłem zamienniki membran, wynikiem tego jest niewielka nieszczelność i to że auto musi chwilę pokręcić zanim odpali, na zimno pali dobrze (stawiam, że to wina parownika).

I teraz do sedna, żeby zminimalizować ryzyko unieruchomienia auta na trasie planuje kupić i wymienić:
(ceny z katalogu Inter Cars, jedne z tańszych producentów)

Napinacz rozrządu - 85 zł
Pasek rozrządu - 66 zł
Pasek klinowy - 27 zł
Moduł zapłonowy ~ 250 zł (czy ktoś wie gdzie można dostać nowy moduł do silnika d13b2 firmy najlepiej HITACHI, w sklepie kiedyś sprzedawca powiedział mi cenę 250 zł ale mam przypuszczenia, że zamówiłby moduł niepasujący, w intercarsie nie mogłem znaleźć modułu takiego jak mój patrząc na zdjęciahttp://img17.imageshack.us/img17/9288/42022857.jpg)
Pompa wody - 140 zł
Filtr gazu - 5 zł
Razem: 573 zł

Czy dodalibyście do tej listy coś jeszcze? Świece są ok i olej też.

Młody ŁDZ
10-04-13, 10:43
Nie zauważyłeś że wszystkie awarie są związane z gazem ?

Parownik kupuje się nowy, zamiast regenerować z marnym skutkiem stary.

tomkilla
10-04-13, 12:16
Tak, miewam problemy z gazem. Padnięty moduł zapłonowy także może być z winy gazu ponieważ silnik przy nieodpowiedniej mieszance ma wyższa temperaturę jednak wtedy termostat jest otwarty na 100% więc nie wiem czy ma to znaczenie.
Dodatkowo nie jestem pewien dlaczego moduł jest umieszczony zaraz obok bloku silnika przez co nagrzewa się.
Czy warto wymienić także cewkę, czy ona się zużywa i traci moc? Może ona była powodem uszkodzenia modułu bo nie oddawała napięcia dostatecznie dobrze?

Co do parownika- jak dotąd spotykałem się z opiniami, że nie warto kupować 2 raz tej samej obudowy a warto kupić oryginalne membrany + uszczelki i je przełożyć. Wychodzi taniej za to samo

Z gazu niestety nie zrezygnuję. Na LPG w normalniej niezbyt oszczędnej jeździe zamykam się w 30 zł za 100km. Benzyna - ok 7 L na 100 więc 7*5.8= 40zł i to przy spokojnej jeździe, moja Honda paliwo pije jak szalona. Więc oszczędność jest pewna.

Paso
10-04-13, 12:34
osobiście na rozrządzie bym akurat nie oszczędzał i kupił coś rozsądnego i dobrej jakości.
Jeśli chcesz kupić OEM moduł zapłonowy to zapytaj się w Haparts wcześniej sprawdz sobie w EPC jaki jest numer OEM i będziesz miał po problemie ( przynajmiej kupisz to co potrzeba ).

birchie
10-04-13, 12:35
Na LPG w normalniej niezbyt oszczędnej jeździe zamykam się w 30 zł za 100km. Benzyna - ok 7 L na 100 więc 7*5.8= 40zł i to przy spokojnej jeździe, moja Honda paliwo pije jak szalona. Więc oszczędność jest pewna.

Wliczając ceny części uszkodzonych podczas jazdy na gazie, nie jestem wcale pewien tych oszczędności :P

yautja
10-04-13, 12:57
Moduł nowy OEM dostaniesz tylko w ASO (mowa o D13B2) w cenie pewnie całej Twojej Hondy ;)
Kup używany sprawny aparat zapłonowy, wyczyść, daj nowy oring (9 PLN), przesmaruj (sprawdź łożysko i szczelność uszczelniacza) i miej w bagażniku "na wszelki wypadek". W razie problemów w ciągu 3 minut przekładasz całość i jedziesz dalej.
Na rozrządzie nie oszczędzaj (pasek Gates, pompa GMB, napinacz Koyo).
Przy LPG sprawny układ zapłonowy to podstawa.

tomkilla
11-04-13, 15:37
Haparts nie posiada modułów w ofercie, napiszę im meila.

Będzie tak:
Pasek rozrządu 81 zł contitech
Napinacz paska rozrządu 90 zł gmb
Pompa wody GMB 144 zł
Pasek klinowy contitech 30 zł
To z katalogi Inter Cars

Dodatkowo jak będę cierpiał na nadwyżkę kasy to kupię to:
cewka nowa ~190 zł http://www.probedistributors.co.uk/PartDetails.aspx?s_pc=PC00610&s_vid=4262
moduł nowy ~230 zł https://www.ignitioncarparts.co.uk/PartDetails.aspx?s_pc=PM01110&s_vid=

Zna ktoś adres do jakiegoś Do It Yourself z przeniesieniem modułu zapłonowego w d13b2 poza aparat zapłonowy? Kiedyś coś takiego widziałem ale nie pamiętam gdzie. Chciałem zrobić to u siebie ale się nie udało - auto nie zapalało. Nie wydaje mi się, że jest to takie proste, że tylko kabelki trzeba przedłużyć.

Dzida
11-04-13, 16:57
Będzie tak:
Pasek rozrządu 81 zł contitech
Napinacz paska rozrządu 90 zł gmb
Pompa wody GMB 144 zł
Pasek klinowy contitech 30 zł
To z katalogi Inter Cars


Nie przedłużając wiele tematu: Nie kupuj Contitecha, ani gmb. W dużo lepszej cenie dostaniesz części dużo lepszej jakości w haparts. Na napinaczu Koyo/NSK z paskiem GATES i pompą AISIN da sie wyrwać kompletny rozrząd spokojnie poniżej 300PLN.

Paso
12-04-13, 07:12
jak dla mnie pompa wody Aisin, Pasek Mitshuboshi, napinacz NSK to dobry zestaw i jakoś specjalnie finansowo nie rujnuje.

tomkilla
12-04-13, 15:42
Super, jeszcze nic nie kupiłem więc zasugeruję się wskazówkami bo pewnie macie w tym temacie doświadczenie a ja niestety nie. Dzieki