PDA

Zobacz pełną wersję : Dwie twardości poliuretanu w wahaczu - błąd?



szymon332
09-04-13, 21:14
Witam.
Czy jest sens w seryjnym zawieszeniu VI gen ej9 1,4 wkładać tuleje poliuretanowe w dwóch twardościach?:confused:
Mianowicie mam już założone z przodu pod amorkiem "olkuszowe" czerwone od 2kkm(i jestem zadowolony), lecz chciałem deczko usztywnić przód, czy jak jeszcze założę 1 żółtą i 1 czerwoną w dolny przedni wahacz to polecą szybciej inne elem. zawieszenia?

Czy stosował ktoś takie zestawienie z dwoma twardościami tulei w jednym wahaczu?
Czy to błąd?

Myślałem również o tyle, i oprócz oem cukierków montowanych 2kkm, chciałem wymienić tuleje na tylnych małych wahaczach na poliuretan z Olkusza. I tak mały cukierek i tulejka obok w standardowej twardości 75ShA kolor czerwony, a dwie małe tulejki na wahaczyku od regulacji zbieżności ciut twardsze kolor żółty 80ShA(wg info na www producenta 85ShA stosuje się w kjs'ach itp.).

Jeżdżę głównie po mieście stołecznym, i nie może być zbyt twardo.
Chodzi mi o poprawę trzymania przez hankę zbieżności.

Jeszcze jedna sprawa; czy tuleje met-gum mogą wyglądać na całe , a po 15 latach użytkowania na polskich drogach są do wymiany?
Jak ocenić czy guma w starych tulejach nie straciła swoich właściwości?
Na szarpakach diagnosta stwierdził, ze wszystko jest w porządku(wszedłem do kanału i oglądałem co on tam wyczynia), ale wahacz z przodu "tańczył w tych tulejach jak wariat" stukania nie było, ale ruchy wahacza były spore ok 1-2cm na boki, czy to nie za dużo, dodam, że hania lekko pływa na nierównościach.

Gozdo
10-04-13, 18:55
to żeś się rozpisał, krótko na to co mam jakąś wiedzę... tuleja może mieć 2-3 cm zakres pracy tym bardziej w tym przednim ta największa :D. Najważniejsze żeby nie stukała albo skakała... czyli musi płynie chodzić guma. Co do twardości to ludzie kładą cukier 75 a resztę 90 jak jest nie wiem wbij w temat z olkuszem i po liście napisz do paru osób co brały taki zestaw może podziela się opiniami.
"Jak ocenić czy guma w starych tulejach nie straciła swoich właściwości?" zazwyczaj jest po prostu sparciała twarda taka aż sucha i się kruszy nawet nie raz.

Dzida
10-04-13, 20:16
Jeszcze jedna sprawa; czy tuleje met-gum mogą wyglądać na całe , a po 15 latach użytkowania na polskich drogach są do wymiany?

I to jest właśnie oryginalna Hondowska tuleja. Po 15 latach nie wymaga wymiany a nikt nie wierzy w jej wytrzymałośc i wsadza poliuretan, który rozpadnie się trzy razy szybciej. Jeżeli metal trzyma się gumy, a guma trzyma się metalu, tulejka trzyma sie gumy i wahacza i całość nie ma luzów to znaczy, że tuleja jest cała, sprawna i nie ma potrzeby jej wymiany a jej praca to sprawa naturalna policzona przez niegłupich inżynierów.