Zobacz pełną wersję : Przepustnica i silniczek krokowy.
Witam,
wiem, że muszę przeczyścić silniczek krokowy, ale zanim podjadę do mechanika, moze uda mi się, wg instrukcji na forum, samemu to zrobic.
Proszę tylko o pomoc w namierzeniu:
a) silnika krtokowego,
b) przepustnicy
W instrukcji na forum jest inny typ silnika, a ja w swoim nie moge namierzyc podobnej części :/ Nie znam się na tym :(
Oto zdjęcia:
http://img84.imageshack.us/img84/9324/silnik1ff3.th.jpg (http://img84.imageshack.us/my.php?image=silnik1ff3.jpg)
http://img149.imageshack.us/img149/6653/silnik2ut8.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=silnik2ut8.jpg)
http://img149.imageshack.us/img149/8712/silnik3th9.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=silnik3th9.jpg)
Czy ktoś moze to dla mnie namierzyć, najlepiej ściągnąć zdjęcie na kompa, zaznaczyć lokalizację tych dwóch części i wrzucić z powrotem na forum lub przesłać mi na maila (ryto1979 at gmail.com). Prosze wybrać sobie najlepsze zdjęcie :d
Pozdrawiam.
Podejrzewam, że wiesz gdzie jest filtr powietrza. Od filtra do silnika idzie gruba platikowa rura, wchodzi ona do przepustnicy (metalowy "kwadratowy element"). Zdejmij rurę dolotową z przepustnicy, odkręć przepustnicę od kolektora (4 śruby chyba 13tki), odepnij przewody i masz przepustnice z silnikiem krokowym w ręku :)
[ Dodano: Nie 09 Gru, 2007 ]
Na czerwono przepustnica, na zielono 2 śruby z 4 trzymających. Klucz 13.
http://images33.fotosik.pl/73/02a6c1a944f7024c.jpg (www.fotosik.pl)
Ok dzięki za pomoc w zlokalizowaniu tego sprzętu ;-) Jakoś w tygodniu wezmę się za demontaż i czyszczenie :d
pozdrawiam.
ja skorzstam z tematu i zaznacze ze po czyszczeniu krokowca i przepustnicy powinno sie chyba reset kompa robic?? u mnie czysczenie nic nie dalo dalej auto gaslo po zrzuceniu z biegu, zresetowalem kompa i juz mu przeszlo czasem sie zatelepie (dzis mi pierwszy raz przygasl ale to hamowalem silnikiem na niskich obortach i wrzucilem luz) czy to normalne ze po czasie sie wszystko uklada? czy powinno byc "jak reka odjal"?
czy to normalne ze po czasie sie wszystko uklada? czy powinno byc "jak reka odjal"? po czasie :hinczyk:
Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o to, że przy czyszczeniu przepustnicy i krokowego dobrze jest ponoć zaopatrzyć się w uszczelkę.
Podpieram się tymi wątkami:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=19085
http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/czyszczprzepust.html
Dzwoniłem do ASO (HondaPlaza) i tam powiedzieli mi, że są 3 uszczelki. Dwie zewnętrzne i jedna wewnętrzna. Zewnętrzne kosztują po 13zł więc ok, ale ta wewnętrzna to koszt 185zł! I teraz jeżeli to ta uszczelka ma ulec zniszczeniu/wymianie po odkręceniu przepustnicy to ja podziękuję ;)
Tak więc, którą uszczelkę powinienem nabyć? Nie wiem co powiedzieć w ASo bo się na tym nie znam :(
PS ja widzę, bez odkręcania przepustnicy i krokowego, że są dwie uszczelki (zielone). Oznaczyłem je na zdjęciu. Czy to te powinienem wymienić i czy to te zewnętrzne, czyli tansze ;)
http://img243.imageshack.us/img243/4615/uszczelkiuf8.th.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=uszczelkiuf8.jpg)
Pozdrawiam.
Ogólnie uszczelka to jednorazowa część, zdarza się że uszczelka jest w dobrym stanie i się ją zakłada po raz drugi. Lepiej wymienić i mieć spokój. Jeżeli chodzi o wewnętrzną uszczelkę to pewnie chodzi o tą przy silniku krokowym, której nie musisz wymieniać, jeżeli nie zniszczysz jej detergentem czyszczącym. Zewnętrzne kup.
Jeżeli chodzi o wewnętrzną uszczelkę to pewnie chodzi o tą przy silniku krokowym, której nie musisz wymieniać, jeżeli nie zniszczysz jej detergentem czyszczącym.
A która to? ;) Ta duża, zaznaczona przeze mnie na zdjęciu, czy jeszcze jakaś inna, której nie widać bez rozkręcania?
:bicie: Skoro jest wewnętrzna to nie zobaczysz jej przez nieprzezroczyste części.
hehe fakt ;-)
wróciłem już z ASO i dostałem (a raczej kupiłem) trzy uszczelki. Dwie są papierowe, jedna gumowa. Jutro jak pogoda pozwoli zabieram się do roboty ;-)
Pozdrawiam, thX
hehe fakt ;-)
wróciłem już z ASO i dostałem (a raczej kupiłem) trzy uszczelki. Dwie są papierowe, jedna gumowa. Jutro jak pogoda pozwoli zabieram się do roboty ;-)
Pozdrawiam, thXNie zapomnij wziac ze soba aparatu i zdac tu pozniej obszernej fotorelacji ;)
b.negative
12-12-07, 18:39
No właśnie zdjęcia przydałyby się i mi, bo to samo mnie czeka...
Nie zapomnij wziac ze soba aparatu i zdac tu pozniej obszernej fotorelacji
Jak tylko sie za to wezme to postaram sie ustrzelic jakies fotki :) Poki co skutecznie przeszkadza mi w tym praca :d
Pozdrawiam
ryto, czy zrobiles juz moze to czyszczenie?
Jesli nie to moze ktos inny bedzie mogl mi pomoc.
Rozebralem dzisiaj przepustnice i krokowy w celu czyszczenia. Czy moglby ktos potwierdzic czy w miejscu, ktore ryto wskazal na zdjeciu, miedzy przepustnica a kolektorem powinna byc papierowa uszczelka?
http://img243.imageshack.us/img243/4615/uszczelkiuf8.th.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=uszczelkiuf8.jpg)
u mnie jest w tym miejscu tylko gumowa uszczelka wciskana w rowki w kolektorze. Przy calej operacji jedyna inna uszczelka ktora widzialem byla gumowa uszczelka pomiedzy przepustnica a silnikiem krokowym.
Szukam przyczyny mojego problemu... Po czyszczeniu mam problemy z obrotami. Skacza od 1-2k i silnik pracuje nierowno. Czy brak tej papierowej uszczelki moze byc przyczyna?
skolopendra
26-03-08, 23:31
Po czyszczeniu mam problemy z obrotami. Skacza od 1-2k i silnik pracuje nierowno. Czy brak tej papierowej uszczelki moze byc przyczyna?
moze być ,zwłaszcza ze jest to objaw łapania lewego powietrza
Czy ktos to rozbieral przepustnice w D14A8 moglby potwierdzic czy w tym miejscu powinna byc papierowa uszczelka?
Dzwonilem wlasnie do serwisu i powiedziano mi ze albo jest uszczelka papierowa albo gumowa, wiec jako ze mam gumowa i jest w dobrym stanie to przyczyny musze szukac gdzie indziej...
Polecam manual - tam jest wszystko opisane. :szukaj:
no wlasnie nie do konca, bo rysunki sa niedokladne i nie jest powiedziane czy uszczelka jest gumowa czy papierowa.
dzieki za cenna uwage :d
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.