Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przepustnica i silniczek krokowy.



ryto
09-12-07, 12:42
Witam,
wiem, że muszę przeczyścić silniczek krokowy, ale zanim podjadę do mechanika, moze uda mi się, wg instrukcji na forum, samemu to zrobic.
Proszę tylko o pomoc w namierzeniu:
a) silnika krtokowego,
b) przepustnicy

W instrukcji na forum jest inny typ silnika, a ja w swoim nie moge namierzyc podobnej części :/ Nie znam się na tym :(
Oto zdjęcia:

http://img84.imageshack.us/img84/9324/silnik1ff3.th.jpg (http://img84.imageshack.us/my.php?image=silnik1ff3.jpg)

http://img149.imageshack.us/img149/6653/silnik2ut8.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=silnik2ut8.jpg)

http://img149.imageshack.us/img149/8712/silnik3th9.th.jpg (http://img149.imageshack.us/my.php?image=silnik3th9.jpg)

Czy ktoś moze to dla mnie namierzyć, najlepiej ściągnąć zdjęcie na kompa, zaznaczyć lokalizację tych dwóch części i wrzucić z powrotem na forum lub przesłać mi na maila (ryto1979 at gmail.com). Prosze wybrać sobie najlepsze zdjęcie :d

Pozdrawiam.

Konrad84
09-12-07, 13:03
Podejrzewam, że wiesz gdzie jest filtr powietrza. Od filtra do silnika idzie gruba platikowa rura, wchodzi ona do przepustnicy (metalowy "kwadratowy element"). Zdejmij rurę dolotową z przepustnicy, odkręć przepustnicę od kolektora (4 śruby chyba 13tki), odepnij przewody i masz przepustnice z silnikiem krokowym w ręku :)

[ Dodano: Nie 09 Gru, 2007 ]
Na czerwono przepustnica, na zielono 2 śruby z 4 trzymających. Klucz 13.
http://images33.fotosik.pl/73/02a6c1a944f7024c.jpg (www.fotosik.pl)

ryto
09-12-07, 15:42
Ok dzięki za pomoc w zlokalizowaniu tego sprzętu ;-) Jakoś w tygodniu wezmę się za demontaż i czyszczenie :d
pozdrawiam.

KiTT
10-12-07, 13:53
ja skorzstam z tematu i zaznacze ze po czyszczeniu krokowca i przepustnicy powinno sie chyba reset kompa robic?? u mnie czysczenie nic nie dalo dalej auto gaslo po zrzuceniu z biegu, zresetowalem kompa i juz mu przeszlo czasem sie zatelepie (dzis mi pierwszy raz przygasl ale to hamowalem silnikiem na niskich obortach i wrzucilem luz) czy to normalne ze po czasie sie wszystko uklada? czy powinno byc "jak reka odjal"?

TeeS1975
10-12-07, 17:55
czy to normalne ze po czasie sie wszystko uklada? czy powinno byc "jak reka odjal"? po czasie :hinczyk:

ryto
11-12-07, 13:11
Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o to, że przy czyszczeniu przepustnicy i krokowego dobrze jest ponoć zaopatrzyć się w uszczelkę.

Podpieram się tymi wątkami:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=19085
http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/czyszczprzepust.html

Dzwoniłem do ASO (HondaPlaza) i tam powiedzieli mi, że są 3 uszczelki. Dwie zewnętrzne i jedna wewnętrzna. Zewnętrzne kosztują po 13zł więc ok, ale ta wewnętrzna to koszt 185zł! I teraz jeżeli to ta uszczelka ma ulec zniszczeniu/wymianie po odkręceniu przepustnicy to ja podziękuję ;)

Tak więc, którą uszczelkę powinienem nabyć? Nie wiem co powiedzieć w ASo bo się na tym nie znam :(

PS ja widzę, bez odkręcania przepustnicy i krokowego, że są dwie uszczelki (zielone). Oznaczyłem je na zdjęciu. Czy to te powinienem wymienić i czy to te zewnętrzne, czyli tansze ;)

http://img243.imageshack.us/img243/4615/uszczelkiuf8.th.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=uszczelkiuf8.jpg)

Pozdrawiam.

Konrad84
11-12-07, 13:26
Ogólnie uszczelka to jednorazowa część, zdarza się że uszczelka jest w dobrym stanie i się ją zakłada po raz drugi. Lepiej wymienić i mieć spokój. Jeżeli chodzi o wewnętrzną uszczelkę to pewnie chodzi o tą przy silniku krokowym, której nie musisz wymieniać, jeżeli nie zniszczysz jej detergentem czyszczącym. Zewnętrzne kup.

ryto
11-12-07, 13:59
Jeżeli chodzi o wewnętrzną uszczelkę to pewnie chodzi o tą przy silniku krokowym, której nie musisz wymieniać, jeżeli nie zniszczysz jej detergentem czyszczącym.
A która to? ;) Ta duża, zaznaczona przeze mnie na zdjęciu, czy jeszcze jakaś inna, której nie widać bez rozkręcania?

Konrad84
11-12-07, 14:25
:bicie: Skoro jest wewnętrzna to nie zobaczysz jej przez nieprzezroczyste części.

ryto
11-12-07, 16:01
hehe fakt ;-)
wróciłem już z ASO i dostałem (a raczej kupiłem) trzy uszczelki. Dwie są papierowe, jedna gumowa. Jutro jak pogoda pozwoli zabieram się do roboty ;-)
Pozdrawiam, thX

Gruszka
11-12-07, 16:04
hehe fakt ;-)
wróciłem już z ASO i dostałem (a raczej kupiłem) trzy uszczelki. Dwie są papierowe, jedna gumowa. Jutro jak pogoda pozwoli zabieram się do roboty ;-)
Pozdrawiam, thXNie zapomnij wziac ze soba aparatu i zdac tu pozniej obszernej fotorelacji ;)

b.negative
12-12-07, 18:39
No właśnie zdjęcia przydałyby się i mi, bo to samo mnie czeka...

ryto
12-12-07, 20:05
Nie zapomnij wziac ze soba aparatu i zdac tu pozniej obszernej fotorelacji

Jak tylko sie za to wezme to postaram sie ustrzelic jakies fotki :) Poki co skutecznie przeszkadza mi w tym praca :d
Pozdrawiam

stapi
26-03-08, 20:24
ryto, czy zrobiles juz moze to czyszczenie?
Jesli nie to moze ktos inny bedzie mogl mi pomoc.
Rozebralem dzisiaj przepustnice i krokowy w celu czyszczenia. Czy moglby ktos potwierdzic czy w miejscu, ktore ryto wskazal na zdjeciu, miedzy przepustnica a kolektorem powinna byc papierowa uszczelka?
http://img243.imageshack.us/img243/4615/uszczelkiuf8.th.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=uszczelkiuf8.jpg)
u mnie jest w tym miejscu tylko gumowa uszczelka wciskana w rowki w kolektorze. Przy calej operacji jedyna inna uszczelka ktora widzialem byla gumowa uszczelka pomiedzy przepustnica a silnikiem krokowym.

Szukam przyczyny mojego problemu... Po czyszczeniu mam problemy z obrotami. Skacza od 1-2k i silnik pracuje nierowno. Czy brak tej papierowej uszczelki moze byc przyczyna?

skolopendra
26-03-08, 23:31
Po czyszczeniu mam problemy z obrotami. Skacza od 1-2k i silnik pracuje nierowno. Czy brak tej papierowej uszczelki moze byc przyczyna?

moze być ,zwłaszcza ze jest to objaw łapania lewego powietrza

stapi
27-03-08, 08:17
Czy ktos to rozbieral przepustnice w D14A8 moglby potwierdzic czy w tym miejscu powinna byc papierowa uszczelka?

Dzwonilem wlasnie do serwisu i powiedziano mi ze albo jest uszczelka papierowa albo gumowa, wiec jako ze mam gumowa i jest w dobrym stanie to przyczyny musze szukac gdzie indziej...

Barry
27-03-08, 23:52
Polecam manual - tam jest wszystko opisane. :szukaj:

stapi
28-03-08, 00:02
no wlasnie nie do konca, bo rysunki sa niedokladne i nie jest powiedziane czy uszczelka jest gumowa czy papierowa.

dzieki za cenna uwage :d