Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : b18c4 prawda i mity



Strony : 1 [2]

Cywa
14-11-13, 22:13
Zbedny mod przy stage1 to tylko wywalanie pieniedzy bo nic poza lepsza reakcja na gaz to nie da. Bylo to walkowane na passwordzie sa nawet linki na fora z ju es & ej z wykresami z hamowni itd. Zmarnujesz czas pieniadze i przede wszystkim 'uzytecznosc' silnika tak jak lozek wyzej wspomnial.
Przy doladowaniu tez ogromnej roznicy nie zrobi bo turbina i tak swoje wtloczy.. wieksze srednice dolotu pomoga przy mocniej dlubnietym n/a gdzie silnikowi zaczyna brakowac powietrza..

poziom
18-11-13, 23:04
Czy na prawde konieczne sa przegrody w misce olejowej przy katowaniu? Mam ale nie zalozylem, teraz ciezko dostac sie do miski zeby to wspawac. Olej bede lal pod max. Tyle moge. Opinie? Pzdr.

seremaq
19-11-13, 07:30
Zależy co rozumiesz przez katowanie??? :confused:
Jak masz zamiar jeździć na track day'ach to warto wykonać taki mod. Koszt nie jest duży, bo przegrodę można kupić za 60 zł, a może to oszczędzić poważnych wydatków. W b-serii miska jest tak skonstruowana, że na szybkich łukach lub dohamowaniach olej może odpłynąć spod smoka.

Gorliś
19-11-13, 09:08
Tez uwazam ze warto to zrobic. Wszystko zalezy od toru i opon, jesli bedziesz ganial na slickach po szybkim torze (= duze przeciazenia) to zdecydowanie warto.
Ale skoro masz juz przegrody kupione, to zrob to po prostu przy kolejnej wymianie oleju.

poziom
19-11-13, 17:09
Kolektor jest pospawany z wydechem wiec albo trza bedzie ciac go na wysokosci laczenia albo demontowac caly uklad wydechowy razem z kolektorem. "Przy kolejnej wymianie oleju" - to sie raczej nie schodzi. Innej drogi chyba nie ma. Znam ludzi, ktorzy smigaja bez przegrod, ale popieram to co mowicie, predzej czy pozniej to sie moze zle skonczyc.

Gorliś
19-11-13, 19:20
no to jak juz bedziesz dlubal przy tym, to moze pomysl nad wydechem zeby jakas flansze zrobic. Co jak np bedziesz chcial zmienic staba z przodu?
Jednak wygodnie jak wydech jest w tych 3 kawalkach.

raczas
19-11-13, 19:28
dokładnie wydech z trzech puzli to podstawa.
Teraz masz okazję gdy będziesz robił przegrody :)

Cywa
24-11-13, 00:03
Kolektor jest pospawany z wydechem wiec albo trza bedzie ciac go na wysokosci laczenia albo demontowac caly uklad wydechowy razem z kolektorem. "Przy kolejnej wymianie oleju" - to sie raczej nie schodzi. Innej drogi chyba nie ma. Znam ludzi, ktorzy smigaja bez przegrod, ale popieram to co mowicie, predzej czy pozniej to sie moze zle skonczyc.

Heh, kolego zrob cos jak najszybciej z ta swoja wydumka na wydechu i daj jakies elastyczne polaczenie za kolektorem bo ta dzwignia na kolektorze moze w pewnym momencie zrobic male kuku dla glowicy...

poziom
24-11-13, 13:57
Wydech jest dobrze zrobiony, to nie jest zadna wydumka. Byc moze zle sie wyrazilem. Sa laczenia elastyczne i wszystko zgodnie ze sztuka. Spawane w jednym miejscu wlasnie przy laczniku elastycznym i o tym myslalem piszac post. Niemniej utrudnia to demontaz ale nie moglismy wtedy tego zrobic inaczej.

Cywa
28-11-13, 12:59
Do osob ktore bawily sie w podmianke kolektora ssacego:

W c4 seryjnie od dolu jest jeszcze łapa podtrzymujaca oryginalny kolektor ssacy, po przerobce i zamianie na ssak z a2 fabryczna łapa nie ma sensu bytu i nei pasuje, bawic sie w przerobke aby to mialo jakies trzymanie od dołu czy zostawic to bez lapy?

Mam zamiar zostawic seryjna listwe wtryskowa z c4 z wtryskami z b7, dadza rade te wtryski? Gdzies wyczytalem ze wszystkie sa identyczne, jedynie w H serii byly wieksze?

Jedras
28-11-13, 13:31
Cywa ja nie kombinowalem nic z żadnym podtrzymywaniem ssaka i wszystko jeździ i ma się dobrze a przelatalo już sporo km :-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

lozek
28-11-13, 14:23
ja tak samo jeżdżę bez tej łapy i wszystko gra jak należy.

marcus209
28-11-13, 16:43
Mam zamiar zostawic seryjna listwe wtryskowa z c4 z wtryskami z b7

Wtryski mają taką samą wydajność, ale te z C4 pracują z większym ciśnieniem na listwie. Regulator ciśnienia paliwa wstaw też od C4.

Cywa
28-01-14, 17:26
Czy w b18c4 na listwie paliwowej jest wieksze cisnienie? Napewno wieksze jest w c6 ale czy w c4? Wiele osob mowi ze c4 tez mialo wieksze cisnienie paliwa jednak spotkalem sie z zaprzeczeniem tej opinii.

Czy we wszystkich H seriach byly identyczne wtryski 310cc ? Czy roznily sie tez opornoscia/wielkoscia ?

Cywa
21-02-14, 21:48
Zaczalem ogarniac swoj motor i mam sporo pytan..

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/0jh8.jpg (https://imageshack.com/i/1a0jh8j)
1 i 2 , co to jest ??
3 i 5 to kanal wodny wchodzacy do obudowy termostatu, jest to metalowa rura - w jaki sposob jest uszczelniona w bloku i w obudowie termostatu? Mozna to zdemontowac bez obaw ze po pozniejszym zlozeniu nic nie bedzie cieklo ?
4 do czego ma isc ten przewod?

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/21/5wsw.jpg (https://imageshack.com/i/0l5wswj)
Jest to komplet uszczelek na dol silnika, na zdjeciu brakuje tylko uszczelki pod mise. Nr 1 to uszczelniacze walu korbowego, nr 2.1 jest pod smok olejowy, 2.2 idzie pod pompe wody , do czego sa uszczelki nr 2,3,4,5,6 ?

-
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/824/mklw.jpg (https://imageshack.com/i/mwmklwj)
W jaki sposob zalac poduszke? Na zdjeciu jest stara oczywiscie mam nowe, lac klej do szyb w te otwory do oporu? Jakiego kleju uzyc? Jest to ten sam klej co do luster? Jezeli tak to wydaje mi sie ze bedzie mega sztywno...

-
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/19/kt6o.jpg (https://imageshack.com/i/0jkt6oj)
Wymieniajac uszczelniacz od strony sprzegla musze odkrecic ta oslone, jest pod nia jeszcze jakies uszczelnienie ?


Inne pytania
1 Chcialbym wykrecic aparat zaplonowy w jaki sposob jest uszczelniony do glowicy? Jest to standardowy oring gumowy? Wiem ze gdzies w aparacie jest simering ale bodajze jest w srodku ? Na co zwrocic uwage przy zdejmowaniu aparatu? Oczywiscie zaznacze jego pierwotne polozenie.
2 Do czego sluzy ta siateczka w uszczelce zaworu VTEC ? Jest to jakis dodatkowy a`la filtr ?

Mały wol
21-02-14, 21:59
panowie takie pytanie. Jak się mam podstawke pod filtr oleju do czujników to idzie wkręcić czujnik ciśnienia oleju?? bo kolesi który mi wymieniał olej prosiłem go aby mi wkręcił i twierdzi że ten czujnik jest za duży i wadzi o blok silnika czy to prawda???? czujnik to auto gauge

Karpiczek
21-02-14, 22:26
Zaczalem ogarniac swoj motor i mam sporo pytan..

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/0jh8.jpg (https://imageshack.com/i/1a0jh8j)
1 i 2 , co to jest ??
3 i 5 to kanal wodny wchodzacy do obudowy termostatu, jest to metalowa rura - w jaki sposob jest uszczelniona w bloku i w obudowie termostatu? Mozna to zdemontowac bez obaw ze po pozniejszym zlozeniu nic nie bedzie cieklo ?
4 do czego ma isc ten przewod?

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/21/5wsw.jpg (https://imageshack.com/i/0l5wswj)
Jest to komplet uszczelek na dol silnika, na zdjeciu brakuje tylko uszczelki pod mise. Nr 1 to uszczelniacze walu korbowego, nr 2.1 jest pod smok olejowy, 2.2 idzie pod pompe wody , do czego sa uszczelki nr 2,3,4,5,6 ?

-
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/824/mklw.jpg (https://imageshack.com/i/mwmklwj)
W jaki sposob zalac poduszke? Na zdjeciu jest stara oczywiscie mam nowe, lac klej do szyb w te otwory do oporu? Jakiego kleju uzyc? Jest to ten sam klej co do luster? Jezeli tak to wydaje mi sie ze bedzie mega sztywno...

-
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/19/kt6o.jpg (https://imageshack.com/i/0jkt6oj)
Wymieniajac uszczelniacz od strony sprzegla musze odkrecic ta oslone, jest pod nia jeszcze jakies uszczelnienie ?


Inne pytania
1 Chcialbym wykrecic aparat zaplonowy w jaki sposob jest uszczelniony do glowicy? Jest to standardowy oring gumowy? Wiem ze gdzies w aparacie jest simering ale bodajze jest w srodku ? Na co zwrocic uwage przy zdejmowaniu aparatu? Oczywiscie zaznacze jego pierwotne polozenie.
2 Do czego sluzy ta siateczka w uszczelce zaworu VTEC ? Jest to jakis dodatkowy a`la filtr ?


Odnośnie pierwszej fotki:

Nr. 1 Jest to części odmy silnikowej, przewód nr. 4 dochodzi do kolektora dolotowego od jego spodu.

Odnośnie poduszek, ja zalewałem Klejem do szyb marki Boll.
Tutaj masz fotki jak to wykonać: http://importnut.net/motormount.htm
Aparat jest uszczelniony oringiem gumowym. Możesz zaznaczyć położenie, lecz warto zawsze sprawdzić wyprzedzenie zapłonu i ewentualnie skorygować, lampą.

Wszystkie pozostałe informacje znajdziesz w manualu w dziale 5d. Nazywa się on Aero98. Jest tam opis całego silnika,skrzyni itd.

pigut
21-02-14, 22:49
panowie takie pytanie. Jak się mam podstawke pod filtr oleju do czujników to idzie wkręcić czujnik ciśnienia oleju?? bo kolesi który mi wymieniał olej prosiłem go aby mi wkręcił i twierdzi że ten czujnik jest za duży i wadzi o blok silnika czy to prawda???? czujnik to auto gauge
Da rade sam u siebie montowałem tylko trzeba czujnik wkrecic od razu w podstawke bo na zalozonej ciezko bedzie. I wchodzi po skosie albo od strony odmy w gore albo od strony czujnika cisnienia oleju(oem) na wprost nie da rady.

Cywa
22-02-14, 21:43
Karpiczek <piwo>

Obudowa uszczelniacza jest przykrecona razem z misa od dolu na dwie sruby? Takie cos wyczytalem w internetach a w manualu nic nie ma o demontazu obudowy..

Co do uszczelek, pod numerem 2 sa 3 uszczelki domyslam sie iz dwie wieksze ida na magistralne kanalu wodnego? a trzecia malutka ?
Co do pozostalych udalo mi sie wynalezc cos takiego:

91316-PE7-730 O-ring wymiennika ciepła - Honda OEM Oryginalny o-ring wymiennika ciepła między płynem chłodniczym a olejem silnikowym Honda OEM.
?? 91316-PT6-003 O-ring outgoing axle gearbox GL1500 ??
91302-pf0-003 O-ring pompy oleju - Honda OEM Oryginalny o-ring pompy oleju Honda OEM. Uszczelnia połączenie między pompą oleju i blokiem silnika.
91308-pk1-003 - (prawdopodobnie zamieniony na HONDA-91308-P3R-T01?? ) Oryginalny o-ring pompy oleju Honda OEM. Uszczelnia połączenie między pompą oleju i blokiem silnika.

Wiec nr 5 i 6 to ta sama uszczelka? W c4 jest gdzies wymiennik ciepla z olejem ? O co tu chodzi

sebaj_p
23-02-14, 08:12
Wymiennik jest pod filtrem oleju.

Gorliś
23-02-14, 10:15
W c4 tego wymiennika nie ma.

Cywa
23-02-14, 13:51
A w jakim silniku był ? c6 ? Montowal ktos do c4 ? Wydaje mi sie ze moze byc dosyc przydatna rzecza..

Oczywiscie czekam na jakies opinie dotyczace poprzednich postow

Gorliś
23-02-14, 14:46
http://www.integra.orconhosting.net.nz/images/oilcooler.jpg
Tak to wyglada, montowane bylo w C6, w C4 nie, i w b16a2 chyba tez nie.
Zeby to zamontowac potrzebujesz oprocz samego wymiennika ta rurke od wody co biegnie z tylu silnika i wezyki.
Szczerze mowiac nie jest to jakos szczegolnie przydatne, tempertury oleju sie specjalnie nie zmienia po montazu. Nie zastapi to prawdziwej chlodnicy oleju.

Brylant1
23-02-14, 18:47
U mnie w b16a2 jest taki wymiennik.

marcus209
23-02-14, 18:51
Ten wymiennik raczej jest po to, żeby olej szybciej optymalną temperaturę osiągał. Może coś tam też i chłodzi. W D16Z5 też występuje. Powinien pasować do C4 - filtr oleju maja taki sam.

rafsio
23-02-14, 19:01
Nie wiem czy tutaj, ale z innej beczki zadam pytanie.

Pytanko: Poci mi się wokół Bagnetu od oleju dokładnie przy bloku ( mocowaniu ) Tam jest uszczelka-oring. A jak zdemontować obudowę miarki oleju, by dostać się do uszczelki?

Gorliś
23-02-14, 19:37
ZTCW to po prostu sie ja wsuwa w blok, w sensie ta rurke.

Cywa
23-02-14, 22:27
Fajny motyw ten wymiennik, ale patrzac na budowe nie ma on duzej efektywnosci, sama jego pojemnosc mowi za siebie no ale na pewno cos tam daje, zastanawia mnie co innego. Majac taki zestaw wymiennik + podstawka pod filtr czy cisnienie oleju duzo na tym nie straci ??
Rozumiem ze aby zamontowac wymiennik potrzebuje tez innej magistrali wodnej ? - tej metalowej rury... ponoc roznily sie one srednica w b i d serii.. ? U mnie w c4 nie ma tez tego krućca ze zdjecia Gorlisa Large Oil Stem

Gorliś
23-02-14, 22:37
Zdjecie jest pogladowe, nie wiem do czego byl ten krociec potrzebny autorowi. Jedyny plus z OEM wymiennika to odsuniecie filtra od bloku, dzieki czemu latwiej zamontowac podstawke pod czujniki czy np podstawke z termostatem pod chlodnice oleju.
Wplyw na temperature jest pomijalny przy palowaniu - jesli olej bedzie miec powyzej 120 stopni, to "chlodzenie" go woda 90st bedzie malo efektywne.
Byc moze, ale nie wiem czy ktos to kiedys sprawdzil pomiarami, moze miec to wplyw na szybsze nagrzewanie sie oleju gdy silnik jest zimny, bo teoretycznie woda szybciej lapie temp niz olej.
Wplyw na cisnienie oleju tez mysle ze jest pomijalny - zamiast tego wymiennika mam wlasnie wytoczony dodatkowy dystans zeby weszla mi bez problemow podkladka mocala pod chlodnice oleju. Problemow z cisnieniem oleju nie odnotowalem.

Cywa
25-02-14, 23:07
Dzialam dalej...

Rozkrecilem aparat zaplonowy w celu wymiany palca (sic !) oraz kopulki, przy okazji chcialem sprawdzic cewke, na obwodzie niskiego napiecia mam za duzo bo 0,9ohma na obwodzie wysokiego jest w normie ok 16,5 kohma, brac to do glowy? Na aparatach za bardzo sie nie znam...

Wyjmujac nieszczesny palec ktory za zadne skarby swiata nie chcial wyjsc i zapiekl sie na amen, a o dziwo sruby nie bylo (o ktorej bedzie dalej), psikalem tam wd i podwazajac kluczem 22 o czujnik tdc/ckp/cyp jakos to poszlo jednak po rozlozeniu zauwazylem ze troche wd moglo wleciec przez otwor czujnika do srodka, jest to wrazliwa czesc na takie specyfiki i jakies wstrzasy? Po zdjeciu palca znalazla sie nieszczesna sruba mocujaca, okazalo sie ze sie odkrecila (jakim cudem ? z podkladka elastyczna...) i znalazla sobie swoje miejsce w obudowie wewnetrznej aparatu :) ciekawe ile tak sobie tam jezdzila... sprawdzilem tez zwarcia na czujniku i wszystko jest w porzadku.

http://img716.imageshack.us/img716/1144/w2zh.jpg (http://img716.imageshack.us/i/w2zh.jpg/)
Zastanawia mnie ten aparat zaplonowy poniewaz jeszcze jak silnik byl na chodzie auto mialo problem z "kangurami" przy niskich obrotach i lekkim dodawaniu gazu mozna bylo ruszac plynnie jednak przy troche wiekszym otwarciu przepustnicy auto zaczynalo skakac, problem mijal wraz ze wzrostem obrotow. Podejrzewalem palec lub kopulke ale one wygladaly dobrze, czyzby cewka ?

Sprawdzilem kable wysokiego napiecia, wyszlo 6,5 - 11,9 kohma odpowiednio najkrotszy / najdluzszy, takze spory zapas do normy ale czy taka rozbieznosc pomiedzy nimi jest ok ?

Wracajac do uszczelek praktycznie wszystko juz wiem. Numer 3 i 4 oraz 5 i 6 to sa te same uszczelki, do pompy oleju oraz pod wymiennik pod filtrem oleju. Do calej ukladanki brakuje mi malej uszczelki numer 2 i za cholere nie moge tego rozkminic, znalazlem takie zdjecie, ale i tak nie moge dojsc do czego ona sluzy, dla mnie to wyglada na uszczelke pompy oleju no ale gdzie w takim wypadku jest ta mala uszczelka nr 2? - obrazek 2

http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/5580-1056x527.gif
Ogolnie rzecz biorac ten zestaw uszczelek na dol silnika jest do dupy, uszczelki sie powtarzaja i nie ma wszystkich elementow, brakuje np. uszczelki odmy silnika.

P.S Kupie gdzies obudowe wewnetrzna zaplonowego?
P.S2 Gorlis jaki jest problem z montazem podstawki pod czujniki? Jeszcze sie za to nie zabralem..

lozek
26-02-14, 00:22
Ciesz sie, że CI ta śruba latała luźno. Mi narobiła bałaganu jak wyleciała - połamał się palec, uszkodziła kopułka i auto unieruchomione :) Jak ją teraz będziesz wkręcał to wklej na jakiś klej do gwintów.

Gorliś
26-02-14, 05:44
Cywa, ja z problemem przy montazu podstawki spotkalem sie przy okazji montazu podstawki pod chlodnice oleju - byl problem jak poprowadzic weze tak, zeby nie przebiegaly w miejscu np seryjnego czujnika cisnienia. Drugim problemem bylo to, ze uzebrowanie bloku wlasciwie uniemozliwialo montaz mocal-owskiej podkladki w sensownym polozeniu.
Niedawno czytalem temat, gdzie ktos mial problem z kolei spowodowany tym, ze czujniki wkrecane w podstawke byly dosc duze i tez utrudnialy cala sprawe.
Wiadomo, jedne z popularniejszych zegarow w PL to autogauge i czujnik do wersji warning jest dosc duzy, czujnik do wersji peak jest sporo mniejszy.

Cywa
05-03-14, 21:10
Panowie mam zamiar wymienic uszczelniacze walu w b18c4 oraz rozrzad, mam pytanie.

Uszczelniacze musze zostawic 0,8mm przed gniazdem tak? Nie moge ich wbic do konca? Z obu stron wału? Nie mam specjalistycznych narzedzi, planuje nowy wbic przez stary, do tego chce na nich polozyc kawalek rownej plyty mdf 12mm i wbijac delikatnie trzonkiem mlotka, zna ktos lepsza opcje na swoje sposoby?

Pasek rozrzadu zakladam od walu przez napinacz pompe i kolka, wstepnie napinam przez poluzowanie napinacza, obrot walu 5x i jeszcze jedno poluzowanie i dokrecenie napinacza. Bedzie dobrze?

Na co jeszcze zwrocic uwage przy takich pracach i majac wykrecona mise i wal na wierzchu? Da rade w jakis miarodajny sposob ocenic stan panewek i walu?


Wracajac do czujnikow temp oleju, rozumiem ze ten wiekszy czujnik poprostu nie miesci sie miedzy blokiem a gniazdem w podstawce? Czy chodzi tez o dokladne polozenie podstawki? Mam zegary Depo, ma ktos jakies fotke jak to umiejscowic?

Shakur
02-04-14, 07:13
Panowie, mam b18c4 wyciągnięte z ej9 i chcę je włożyć do ej2. Nie pasują 3 łapy, potrzebne są wszystkie z mb / mc?
Tylną niby miałem z eg6, jest za krótka, a kupiłem ją bo podobno jest potrzebna....

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

motomaniak1988
02-04-14, 13:34
Panowie, mam b18c4 wyciągnięte z ej9 i chcę je włożyć do ej2. Nie pasują 3 łapy, potrzebne są wszystkie z mb / mc?
Tylną niby miałem z eg6, jest za krótka, a kupiłem ją bo podobno jest potrzebna....

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka


Ja do swojej b16 jak kładłem do swojej ej 2 to lape od rozrządu miałem z D serii była taka sama a tylnia i od strony skrzyni miałem z 5 gen b serii i wszystko pasowało

S1Pawlak
04-04-14, 17:38
Mam pytanie co do silnika B18c4 ze skrzynia S9B ile tys obrotow ma na 5 biegu przy 100 km/h ??

Jedras
04-04-14, 18:11
Jak dobrze pamiętam to coś koło 3k przy 120 jest napewno okolice 4k... sprawdzę zaraz dokładnie bo ruszam chwilę w trasę to dam Ci znać B-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Gorliś
04-04-14, 18:25
Jakies 3300 rzeczywiste, na obrotomierzu pokaze pewnie troche wiecej.

S1Pawlak
04-04-14, 20:26
mi pokazuje 3500 "znajomy" mowi ze ma 3100 i tez ma S9B jak to rozumiec?? mail ktos stycznosc ze skrzynia S80?? moze ktos mi cos powie? przymierzam sie do zakupu wlasnie takiej

Cywa
05-04-14, 21:20
Info dot. przelozen i predkosci masz tutaj: http://www.teammfactory.com/gear-calculator

1 Ja mam inne pytanie, czy drobny odchył znaku na kole pasowym od znaku na obudowie rozrzadu jest dopuszczalny? Roznica ok 2-3mm max

http://img34.imageshack.us/img34/6371/z5x8.jpg (http://img34.imageshack.us/i/z5x8.jpg/)

2 Ktos poleci jakis klucz do odkrecania drazkow kierowniczych ? Przy okazji wymieniac teflonowe prowadzenie czy zostawic je w spokoj? Probowalem ruszac drazkiem bez koncowki i nie czulem zadnego bicia, jak ja mozna jeszcze sprawdzic ?

maras78
05-04-14, 21:38
nie wiem nie znam się ale rozrząd się ustawia wg. znaków na bloku a nie na obudowie rozrzadu lol
więc ocb z tymi "znakami" na kole i obudowie to no idea

Cywa
05-04-14, 21:47
No widac ze sie nie znasz wiec po co sie odzywasz? Po prawidlowym ustawieniu rozrzadu znak na obudowie rozrzadu powinien sie pokrywac z tym na kole pasowym

maras78
05-04-14, 22:46
jak tak się znasz to po co pytasz?
ustaw poprawnie rozrząd i znaki muszą się zgrywać

kamil39
05-04-14, 22:57
Jak wymieniasz drazki to najlepszy klucz to zabka :D przekrec na maxa kiere to dojscie ladne jest.

Cywa
06-04-14, 11:14
Jak wymieniasz drazki to najlepszy klucz to zabka :D przekrec na maxa kiere to dojscie ladne jest.
Dzieki za takie rady, oby tylko nikt nie bral z Ciebie przykladu..

Uzywal ktos Jonneswaya ? Dokladnie takiego: http://allegro.pl/jonnesway-klucz-do-drazkow-kierowniczych-an010092-i4045368992.html
Wydaje mi sie ze moze byc ok, tylko czy on sie tam zmiesci? Uzywajac takiego klucza kombinowac jeszcze cos z blokadą listwy magla?

Ponawiam pytanie o znaki na kole pasowym i obudowie rozrzadu.

Dawid0688
06-04-14, 11:50
po co ci taki klucz? 30 lub 32 płaski i odkreca się bez problemu

Cywa
06-04-14, 12:17
Eh, potrzebny mi jest z dwoch powodow.
Po pierwsze to nie wiem czy wiesz ale nie wszystkie drazki kierownicze maja naciecia na klucz plaski, moje sa np. w calosci owalne i to jest pierwszy problem. Druga sprawa to taka ze chce to zrobic dobrze i z glowa. Odkrecajac taki drazek sposobem jaki pisal kamil39 to najwieksza glupota i pewna smierc delikatnych uszczelnien maglownicy lub nawet zerwanie listwy. Odkrecajac kola jak pisal kamil, aby zrobic sobie miejsce na klucz plaski wysuwamy listwe z maglownicy, odkrecajac w ten sposob dzialajace sily skretne na listwe sa ogromne i o tyle o ile moze Ci sie udac odkrecic drazek bez lamania listwy to uszczelniania na 99% zostana uszkodzone. Klucz ktory wyslalem w linku wyzej pozwala odkrecic taki drazek przy schowanej listwie do srodka magla, niweluje to dzialajace sily na listwe. Zastanawiam sie jeszcze czy sama jego budowa przypadkiem nie niweluje dzialajacych sił skretnych. Do kupienia w internecie sa klucze dzieki ktorym nie przenosimy zadnych sił na listwe jednak taki klucz kosztuje jakies 400zl, warsztatu nie prowadze wiec taki wydatek mija mi sie z celem.

Dawid0688
06-04-14, 12:43
Ja "piernicze" stary jak ty ta wszystko wiesz i umiesz zrobic, obliczasz wirtualnie ogromne sily skretne to po uja sie tu pytasz i robisz z siebie "cenzura"

kamil39
06-04-14, 21:16
Ja "piernicze" stary jak ty ta wszystko wiesz i umiesz zrobic, obliczasz wirtualnie ogromne sily skretne to po uja sie tu pytasz i robisz z siebie "cenzura"tez tego zrozumiec nie moge :D , czekam az mi magiel sie posypie(poieknie kij wie co)... a nie moglem kupic klucz za 400 zl albo oddac do warsztatu by za mnie zabka odkrecili.
Nikt nie powiedzial ze masz sie na kluczu wieszac , tylko chwycic kluczem . moje drazki wyglady jakby OEM byly nie odkrecane pewnie 15 jak i wiecej lat i spokojnie bez nawet duzej sily poszly..

Karpiczek
06-04-14, 22:28
A jeśli wykręci się już drążki jest dojście do uszczelnień? Można je wymienić; są dostępne zamienniki?

Camellia Racing
10-04-14, 03:18
Odkrecajac taki drazek sposobem jaki pisal kamil39 to najwieksza glupota i pewna smierc delikatnych uszczelnien maglownicy lub nawet zerwanie listwy.

Cywa... oszalałeś?
Jakie uszczelnienia żabką rozwalisz?

Cywa
10-04-14, 23:07
Dawid - niczego nie licze tylko staram sie myslec logicznie, takie drazki dokreca sie z sila ok 60 NM, odkreca zapewne jeszcze wiekszą dodaj do tego "dzwignie" na wysunietej listwie i sam sobie odpowiedz jakie sily beda dzialać na "ślimak" na listwie.. Poza tym nie robie z siebie nie wiadomo kogo, juz to raz powtarzalem ze moja wiedza jest znikoma, dlatego pytam o rozne rzeczy na forum tylko w takim wypadku jaka musi byc Twoja wiedza skoro piszesz takie rzeczy ? :) Podważasz opinie wielu fachowcow z prawdziwego zdarzenia i sadzisz ze takie klucze sa wymyslem do nabijania kasy ? Dziekuje za Twoje cenne rady, ale osobiscie nie skorzystam. P.S Jezeli moje slowa sa dla Ciebie puste przeczytaj sobie chociazby ten artykul pewnej konkretnej firmy, chociaz znajac zycie zaraz powiesz ze to tylko marketingowa paplanina :)

http://www.huzar.biz/pl/media-o-nas/11-o-nas/29-drazki-skad-te-problemy

Camelia - sprawdz sam, a jak Ci sie nie chce to chetnie osobiscie pomoge Ci wymienic drazki w Twojej maglownicy z pomoca żaby - za darmo ! Tak swoja droga to zaczyna mnie juz w****iac zabieranie glosu przez Cześków hydraulikow ktorzy po godzinach sa zawodowymi mechanikami ktorzy mlotkiem, srubokretem i zabą zrobia remont silnika, konkretni ludzie z konkretna wiedzą przestali sie publicznie udzielac na tym forum wlasnie przez takie gadki i wcale sie im nie dziwie. Ja tez juz sie nie udzielam w tym temacie, niech kazdy dlubie swojego ulepa na swoj sposob.
Szerokosci :)

Dawid0688
11-04-14, 13:31
Ehh jak tak myslisz logicznie to popatrz na jakiej zasadzie dziala ten klucz zakladasz grzechotke i tez masz dzwignie i cisniesz ze sporo wieksza sila zeby sie dobrze zacisla na okraglej czesci drazka. Nikt nie kaze ci odkrecac na wychylonej listwie... Moja wiedza jest na tyle wystarczajaca ze do kolejnej wymiany drazkow bez uszkodzenia magla wystraczy:) Do tego wydajac kase tylko na nowe drazki + dwa browary. Tez juz nie bede pisal ale chetnie poczytam co wymysliles ciekawego:) P.S jak dobrze pamietam to listwa ma tez nacięcia zeby ja zablokowac kluczem i zrównowazyć "ogromne siły" jakie na nia działaja przy odkrecaniu drażka.

Camellia Racing
12-04-14, 14:12
Cywa, ja już swoje drążki wymieniłem.

radar333
08-07-14, 09:14
Czy przy okazji składania B18C4 warto wsadzic same tłoki z B16A2? Wałki będą seryjne.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

lozek
08-07-14, 12:49
tak, warto, dopręży troche :)

Gorliś
08-07-14, 13:07
Ale co masz na mysli piszac "przy okazji skladania"? Bo jak masz specjalnie tylko po to czapke zdejmowac to nie wiem czy az tak warto.
A jesli np walki masz w planie w niedalekiej przyszlosci to ogarnalbym to wtedy razem za jednym zamachem.

radar333
08-07-14, 18:36
Silnik mam rozebrany i wkładam nowe panewki, pierścienie, uszczelniacze itd. Mam możliwość tłoki z a2 za 230 zł (tłoki razem z robotą przekładki na korby). Przy tak delikatnym doprężeniu moge lać spokojnie pb95? Będzie to 100% bezkolizyjne? Na razie po swapie bedę jeździł bez strojenia pewien czas.


Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

Brylant1
08-07-14, 19:04
Pr3 z b16 to nie sa hardcorowe tloki, o kolizyjnosci przy poprawnym ustawieniu rozrzadu niema mowy, po zlozeniu przydalo by sie to wystroic zeby dalo oczekiwane rezultaty, na dotarciu na pb98 nie powinno stukac i mozna delikatnie dojezdzic do strojenia.

Gorliś
08-07-14, 19:27
Na PR3 bedziesz mial cr w okolicy 11,3:1 o ile sie nie myle. Dla mnie takie optimum (nie jestem fanem pctx-ow), mozesz jeszcze splanowac glowice troche. Dla bezpieczenstwa lalbym juz 98, no i strojenie bedzie konieczne zeby to mialo sens.

S1Pawlak
08-07-14, 20:42
Mi po doprezeniu radzili lac minimum 98 i tak robie 98/100 zelezy gdzied tankuje orlen 98 shell 100

radar333
08-07-14, 21:13
Po dotarciu chciałbym poupalać na starym wydechu i jak dozbieram kasy na cały wydech to na końcu stroić. Mam info od moich tunerów że na 95 można spokojnie śmigać przed strojeniem bo to jest delikatne doprężenie, na 95 będę stroił.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

qureku.
08-07-14, 22:43
Po dotarciu chciałbym poupalać na starym wydechu i jak dozbieram kasy na cały wydech to na wystroic

Moim zdaniem,to zle podejscie. Upalanie na niewyrtojonym silniku moze sie roznie skonczyc,zwlaszcza ze Cr bedzie inne od seryjnego...

radar333
08-07-14, 23:04
A jakby Pb98 lać to upał bezpieczniejszy by był? Bo jak mam wsadzić te tłoki i potem być skazanym na Pb98 to mam w dupie taki interes kosztem delikatnego poprawienia momentu na dole i w środku bo i tak górą upalam a wałki seryjne, te tłoki góry nie robią same.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

lozek
09-07-14, 22:53
Na PR3 bedziesz mial cr w okolicy 11,3:1 o ile sie nie myle. Dla mnie takie optimum (nie jestem fanem pctx-ow), mozesz jeszcze splanowac glowice troche. Dla bezpieczenstwa lalbym juz 98, no i strojenie bedzie konieczne zeby to mialo sens.

dokładnie. 11,31:1 jest plus liźnięcie głowy więc te 11,4 może sie zrobić. Pewnie da się jeszcze to wystroić na Pb95, ale najlepiej jakby pogadać o tym ze stroicielem w tym temacie.

radar333
09-07-14, 23:13
Ze stroicielem pogadane: na 95 z markowej stacji można śmigać przed strojeniem spokojnie ale jak planowane mocne upalanie wieczorem to zaleca 98 lać. Stroić na 95 będziemy bez problemu.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

radar333
01-08-14, 22:31
Wsadziłem jednak tłoki z B18C6 ITR. Jakie będzie CR? Nie mogę się połapać w tym kalkulatorze. Wiem że na pewno do strojenia tylko Pb98 leję.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

Gorliś
02-08-14, 02:09
Przeciez juz Ci pisalem ze 11,3:1

radar333
02-08-14, 12:32
Czyli taki sam jak na tłokach z B16A2? Te z ITR są powlekane czymś i to jest tylko na plus?

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

Gorliś
02-08-14, 13:45
Tak CR na tych tlokach jest z grubsza takie samo. Tloki z C6 maja powloke molibdenowa, i roznia sie tym ze caly tlok jest wyzszy co skutkuje podniesiem CR.
W tloku z B16 tlok jest nizszy, ale dome (zapomnialem polskiej nazwy, ten "garb" na tloku) jest wyzszy.
Ogolnie wysoki dome nie jest czyms porzadanym bo zaburza propagacje plomienia, choc sa silniki na pctx-ach i tez sobie radza ;)

radar333
02-08-14, 14:50
Dzięki za konkretną odpowiedź!

Fawor
03-08-14, 13:42
Ogolnie wysoki dome nie jest czyms porzadanym bo zaburza propagacje plomienia, choc sa silniki na pctx-ach i tez sobie radza
absolutnie niekoniecznie. Dobrze zaprojektowany tłok ma taki dome, który wspomaga prawidłowy kierunek zawirowania mieszanki w komorze i wręcz pomaga później w prawidłowym i równomiernym rozprowadzeniu płomienia. Tłok po prostu wyższy, ale płaski, podnosi CR jednocześnie bardzo mocno zmniejszając najmniejsze pole przekroju przy zbliżaniu się do głowicy (okolice półki tłoka) przez to pojawia się spalanie szczelinowe + przyczynianie się do wzmożenie stuku.

Co do pytania: tłoki z B16A2 delikatnie doprężają każdą B18 - chyba okolice 0,2 więcej niż c6, ale dużo mniej niż pctx.

radar333
30-08-14, 10:20
Silnik odpalony i docieram. Pojawiło się spalanie stukowe. Dla czego? To jest lajtowy CR 11,3:1. Zalane miałem 98 paliwo. Na razie cofnięty zapłon -1° i chyba ucichło.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

robivitez
10-01-16, 15:42
Czy B18C4 ma tak samo chłodzenie oleju woda pod fiiltrem jak B16?

Cywa
10-01-16, 15:57
Seryjnie nie ma, wymiennik w B siedzi w a2 oraz c6

robivitez
11-01-16, 10:17
Dzieki za odpowiedz, pewnie warto poszukac i załozyc?

Gorliś
11-01-16, 12:07
Chlodzenie 120 stopniowego oleju 90 stopniowa woda jest malo wydajne ;)

Cywa
11-01-16, 19:30
Fakt, ale lepsze to niz nic. Dziala to tez w druga strone, woda wspomaga dogrzewanie oleju po rozruchu silnika. Tak swoja droga zauwazylem ze w przypadku Hondy podczas jazdy termostat trzyma 80 stopni w ukladzie (tak pokazuje ECU), przy 90ciu jest juz pełne otwarcie i zalacza sie chlodzenie.

marcus209
11-01-16, 20:05
Chlodzenie 120 stopniowego oleju 90 stopniowa woda jest malo wydajne ;)

Woda lepiej odbiera temperaturę niż powietrze. Też dzięki takiemu rozwiązaniu olej ma zbliżoną temperaturę do płynu chłodzącego, więc i blok silnika jest także równomiernie nagrzany.

kamil39
11-01-16, 20:14
Seryjnie w tdi np. chlodniczki bazuja tylko i wylacznie na wymienniku z układem chłodzenia,
musi tez cos to dawac, skoro jest szeroko stosowane.

Gorliś
11-01-16, 21:51
Sorry ale ja tu mowie o upalaniu i jezdzie torowej gdzie to po prostu nie wystarczy.
Ogolnie jest to fajna sprawa, ale nie zastapi prawdziwej chlodnicy oleju.

DoSeR
11-01-16, 22:06
Jak już mowa o chłodzeniu oleju to mam taką rozkminę:
Słyszał ktoś o motywie wpięcia chłodzenia oleju w chłodnicę wody? Bo mam chłodnicę z silnika z automatem i w chłodnicy jest dodatkowy kanał do chłodzenia oleju ze skrzyni. Jakby się w to wpiął z olejem z silnika? Ciekawi mnie czy by to zadziałało i byłoby wydajne.

marcus209
11-01-16, 22:47
Sorry ale ja tu mowie o upalaniu i jezdzie torowej gdzie to po prostu nie wystarczy.
Ogolnie jest to fajna sprawa, ale nie zastapi prawdziwej chlodnicy oleju.

Nie popadajmy w skrajności. Wiadomo, że to nie zastąpi 12 rzędowej chłodnicy oleju. Ale też nie trzeba z bazooki strzelać do muchy. A w jeździe poza torem według mnie lepiej się sprawdzi niż taka chłodnica. Szybciej nagrzeje olej do optymalnej temperatury, a też go schłodzi przy ostrzejszej jeździe.

piroman
11-01-16, 23:05
o ile wytrzyma ciśnienie w ukladzie

Cywa
11-01-16, 23:23
o ile wytrzyma ciśnienie w ukladzie
Co masz na mysli? Szczelnosc czy to ze pompa oleju (wody?) moze sie poddawac? Wydaje mi sie ze zewnetrzna chlodnica bardziej obnizy cisnienie.

marcus209
11-01-16, 23:48
Chyba to, że woda wrze w 100*C (z płynem chłodniczym może trochę więcej). A ma schłodzić olej który ma 120*C. Tylko że płyn chłodniczy zaczyna chłodzić olej już w momencie, gdy ten staje się cieplejszy od płynu. Jeżeli się zagotuje to trudno - jednak do takiej jazdy trzeba już zamontować chłodnice oleju.

piroman
11-01-16, 23:48
Chodzi mi o podpięcie się do chłodniczki od automata wbudowanej w chodnice wody o której było wyżej pisane. Nie chce mi się szukać jakie jest ciśnienie oleju ze skrzyni automatycznej, ale nawet jeśli by to miało szansę powodzenia to wydajność chłodzenia będzie mizerna.
Jeśli chodzi o spadek ciśnienia na dużej zewnętrznej chłodnicy oleju np. 12 rzędowej to nie zauważyłem niczego takiego. Są to raczej wartości niezauważalne na zwykłym gauganie.

Gorliś
12-01-16, 13:48
Spadki cisnienia na chlodnicy zaleza od ilosci rzedow i szerokosci rdzenia (im wiecej rzedow tym mniejszy spadek, im szerszy rdzen tym wiekszy spadek).
Sa to faktycznie wartosci ulamkowe i na zegarach wyskalowanych w barach raczej ciezko to odnotowac.

Karpiczek
12-01-16, 22:26
Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną wadę. Przy rozszczelnieniu olej idzie nam do układu chłodzenia. A wtedy spooro roboty się robi.

Piter90
14-01-16, 15:46
Kiedyś rozkminiałem temat chłodnic oleju i na co dzień jak ktoś lubi sobie poupalać, dobrym rozwiązaniem wydaje mi się termostat. Nie będzie wtedy problemu z dłuższym nagrzewaniem się oleju przy spokojnej jeździe.

maras78
14-01-16, 16:44
Kiedyś rozkminiałem temat chłodnic oleju i na co dzień jak ktoś lubi sobie poupalać, dobrym rozwiązaniem wydaje mi się termostat. Nie będzie wtedy problemu z dłuższym nagrzewaniem się oleju przy spokojnej jeździe.

wszystko zależy od silnika, jak to seryjny słupek to od biedy ujdzie ale wystarczy doprężyć i włożyć wałki a temat oleju staje się problemem :P

Piter90
14-01-16, 21:02
wszystko zależy od silnika, jak to seryjny słupek to od biedy ujdzie ale wystarczy doprężyć i włożyć wałki a temat oleju staje się problemem :P

Chyba się nieprecyzyjnie wyraziłem :) Chodziło mi o chłodnicę oleju, przed którą znajdowałby się termostat, tak samo jak w obiegu wody. Szukałem i nawet są specjalne termostaty do chłodnic oleju :)

maras78
14-01-16, 21:06
No podstawka z termostatem to podstawa przy montażu chłodnicy oleju.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Gorliś
15-01-16, 21:09
Dokladnie, bez termostatu to nie ma w ogole o czym rozmawiac.

robivitez
03-02-16, 13:39
No to jednak zdecydowałem sie na montaz normalnej chłodnicy, podstawka z termostatem i chłodnica 13 rzedowa, marki FMIC.pl bedzie OK? I nie bedzie problemu jak uzyje 2 podstawek pod filtr, jedna na czujniki i druga na chłodnice?

!markos
03-02-16, 23:11
Nie będzie.

Kloch
04-02-16, 15:49
Dokladnie, bez termostatu to nie ma w ogole o czym rozmawiac.

Kolega Rajan ma na forum chłodnicę + podstawkę bez termostatu. W chłodne dni olej rozgrzewał mu się do 80-90*C po ok. 20km. To nie tak źle moim zdaniem. I jeśli tak faktycznie jest ( mi się do temp. 80*C olej rozgrzewa w 15-17km przy oczywiście normalnej jeździe ) to nie wiem czy jest sens kupowania podstawki z termostatem.

Kolejna sprawa. Czy jest podstawka, która zawiera w sobie możliwość podłączenia chłodnicy i jednocześnie podłączenie czujników czy musimy montować dwie podstawki czy jak? Pytam bo zielony w tym temacie jestem i chcę zgłębić wiedzę. :)

kamil39
04-02-16, 16:12
Moja podstawka ma 4 wyjscia, czujniki zajmuja dwa,
Wiec te dwa dodatkowe wyjscie nie sa wrecz przeznaczone do montowania chlodniczki ?

!markos
04-02-16, 18:07
Nie, nie są, bo chyba mają zdeka inną średnicę niż potrzeba. Można sobie z tych dodatkowych otworów wziąć olej do smarowania turbo.

Olej w układzie z dobrą chłodnicą i bez termostatu podczas normalnej jazdy w niskich temperaturach nie nagrzeje się do temperatury roboczej w ogóle, a nie po 20km. Trzeba pogonić, dopiero wtedy jest szansa.

Michał102
04-02-16, 18:20
Bez termostatu zostaje rozwiązanie stosowane w autach rodem z PRLu, czyli karton lub gumolit przysłaniający chłodniczkę :p

maras78
04-02-16, 18:23
Kolega Rajan ma na forum chłodnicę + podstawkę bez termostatu. W chłodne dni olej rozgrzewał mu się do 80-90*C po ok. 20km. To nie tak źle moim zdaniem. I jeśli tak faktycznie jest ( mi się do temp. 80*C olej rozgrzewa w 15-17km przy oczywiście normalnej jeździe ) to nie wiem czy jest sens kupowania podstawki z termostatem.

Kolejna sprawa. Czy jest podstawka, która zawiera w sobie możliwość podłączenia chłodnicy i jednocześnie podłączenie czujników czy musimy montować dwie podstawki czy jak? Pytam bo zielony w tym temacie jestem i chcę zgłębić wiedzę. :)

i 20km jedzie na zimnym oleju, napewno jest to zdrowe dla silnika :)

Michał102
04-02-16, 18:35
Latem przy spokojnej jeździe też będzie problem z dogrzaniem oleju jeśli mamy chłodnicę bez termostatu?

maras78
04-02-16, 19:16
Michu no jak będzie +30 to pewnie nie, ale co to za problem zamontować termostat jeśli wydajemy już hajs na chłodnicę i węże...

Michał102
04-02-16, 19:45
Jeden jegomość sugerował mi olanie termostatu, bo to ponoć zbędny wydatek.
Jednak jak się właduje w silnik kilka tysi, to chyba nie ma co oszczędzać te parę groszy na termostat :)

Ciekaw tylko jestem jak tam to wszystko w tej podstawce upchnąć.

maras78
04-02-16, 20:15
normalnie dajesz mocal z termostatem a na to podstawkę pod czujniki :)

Marek94
04-02-16, 21:04
Też mam ten problem i zastanawiam się czy nie ogarnąć drugiej jakieś elektrycznej pompy oleju w misce,albo właśnie założyć drugą podstawkę z termostatem na tą co mam teraz do czujnika boje się że pompa po dupie dostanie mimo że mam Circuit Worx i czy ciśnienie za bardo mi po budowie takiej wierzy nie padnie

qureku.
04-02-16, 21:39
Kurcze, mi w d16z6 olej przy temp zewn ok 15, rozgrzewał się po ok 6-7 km ( do poziomu 80 stopni)

Circuit Worx

mógłbyś przybliżyć co do dokładnie jest ? googlowałem, ale nic konkretnego nie znalazłem

Kloch
04-02-16, 21:42
Czyli żebym dobrze zrozumiał. Do bloku przykręcam podstawkę z termostatem Mocala do której wpinam się wężami od chłodnicy a na tą podstawkę mocala nakładam podstawkę normalna gdzie mam czujnik ciśnienia i czujnik temperatury oleju i mam dwa dodatkowe wyjścia do smarowania turbo?

Jak wygląda sprawa postawienia jednej podstawki na druga? Jak to pasuje w sensie?
Bo podstawka ktora mam obecnie trzyma sie w ten sposób, że jest zakrecana przedłużka ustalającą na filtr oleju i tyle. Filtr dociska podstawkę i tyle.

Starstruck
04-02-16, 21:44
Kurcze, mi w d16z6 olej przy temp zewn ok 15, rozgrzewał się po ok 6-7 km ( do poziomu 80 stopni)


mógłbyś przybliżyć co do dokładnie jest ? googlowałem, ale nic konkretnego nie znalazłem

No właśnie, jakby to miało nagrzewać się optymalnie po ok. 15-20 km to ja bym chyba nigdy nie mógł upalać ;). Na jakim oleju jeździsz?

!markos
04-02-16, 21:44
Circuit Worx to odkuwany wkład pompy. Nie przypadkiem ode mnie? Miałem taką pompę..

Dobra gadka z tą dodatkową pompą, ale trochę śmieszna. Policz ile masz węża do chłodnicy, ile oleju wchodzi w chłodnicę, a martwisz się dodatkowymi dwoma centymetrami przy filtrze?

Zwykle wychodzi tak, że kładzie się podstawkę pod czujniki, a na to Mocal. Inaczej węże nie chcą się zmieścić przy bloku. I to normalnie działa, miałem tak, ma tak sporo osób i nie cieknie, ani nie gubi ciśnienia.

Gorliś
05-02-16, 11:57
Dobra gadka z tą dodatkową pompą, ale trochę śmieszna. Policz ile masz węża do chłodnicy, ile oleju wchodzi w chłodnicę, a martwisz się dodatkowymi dwoma centymetrami przy filtrze?

Zwykle wychodzi tak, że kładzie się podstawkę pod czujniki, a na to Mocal. Inaczej węże nie chcą się zmieścić przy bloku. I to normalnie działa, miałem tak, ma tak sporo osób i nie cieknie, ani nie gubi ciśnienia.

Boze jak dobrze dla odmiany poczytac wypowiedz kogos kto wie o czym pisze.

Rozgrzany olej po 20km to jezdzilbym wylacznie na niedogrzanym, bo uzywam auta w miescie i na co dzien.

Kloch
05-02-16, 12:32
No właśnie, jakby to miało nagrzewać się optymalnie po ok. 15-20 km to ja bym chyba nigdy nie mógł upalać ;). Na jakim oleju jeździsz?

Shell Helix Ultra 5W40


Rozgrzany olej po 20km to jezdzilbym wylacznie na niedogrzanym, bo uzywam auta w miescie i na co dzien.

Hmm... Olej rozgrzewa mi się po 15-17km do temp. 80*C przy obecnych temperaturach tj. dzisiaj w Warszawie 5,0*C. Jadę normalnie, wręcz spokojnie do pracy z domu gdzie wyjeżdżam na trasę/szybszą drogą w mieście i jadę 80-100km/h. Tak to u mnie wygląda. Nie wiem czy to tak źle.
Może rozgrzewa się u Was do 80*C olej przez 6-8km ale w lato kiedy jest 25-35*C na zewnątrz? Ja mówię jak jest tu i teraz. :)

Oczywiście nie mam chłodnicy oleju, jest to w planach.

Gorliś
05-02-16, 14:31
To po co Ci chlodnica oleju, skoro Twoj silnik raczej nie ma tendencji do zagrzewania oleju?
Jak ja zakladalem chlodnice do siebie to udalo mi sie znalezc na forum dwa civiki ktore mialy jakies rozwiazania, w tym markosa, ktory juz wtedy nie istnial.
Dzis co drugi civic "potrzebuje" chlodnice oleju :P

P.S. Pamietajcie ze chlodnice oleju montuje sie wtedy, gdy jest niezbedna bo jest to dodatkowy uklad w ktorym cos sie moze spieprzyc i to z powaznymi konsekwencjami.

!markos
05-02-16, 16:09
Jadę normalnie, wręcz spokojnie do pracy z domu gdzie wyjeżdżam na trasę/szybszą drogą w mieście i jadę 80-100km/h. Tak to u mnie wygląda. Nie wiem czy to tak źle.Wskocz trochę na obroty, nawet bez dużego obciążenia, podgrzeje się szybciej.

Zdecydowana większość seryjnych samochodów w ogóle nie potrzebuje chłodnicy olej/powietrze, do utrzymania optymalnej temperatury w zupełności wystarczy chłodzenie przez miskę, albo - jeśli jest przy silniku - wymiennik ciepła olej/woda. Ten drugi działa też dobrze jako podgrzewacz, bo woda "wstaje" pierwsza.

Swoją drogą temperatura płynów w silniku to zabawna sprawa, bo zdecydowana większość ludzi ma o tym dość blade, lub zupełnie zerowe pojęcie. Jak powiesz komuś, że ta wskazówka to jest od wody i że jak wstanie na środek to wcale nie znaczy, że już można zapie#dalać, to patrzą jak na głupka "no przecież już się nagrzał!?" :D

Kloch
05-02-16, 16:57
To po co Ci chlodnica oleju, skoro Twoj silnik raczej nie ma tendencji do zagrzewania oleju?
Jak ja zakladalem chlodnice do siebie to udalo mi sie znalezc na forum dwa civiki ktore mialy jakies rozwiazania, w tym markosa, ktory juz wtedy nie istnial.
Dzis co drugi civic "potrzebuje" chlodnice oleju :P

Gorliś bez powodu bym nie pytał o poradę/pomoc. :) A jak przyjdzie lato to będzie ciut cieplej. Na codzień tak się nie dopier...ale nie wiem czy nie zrobić jej dla świętego spokoju. Ogólnie jest w planach turbo i najprawdopodobniej wtedy się zrobi chłodnicę. Wręcz na pewno. Ale myślę czy już wcześniej nie przygotować autka pod to. Stąd pytania. :)

Ostatnie "kilka" razy 0-180. :)

http://i.imgur.com/A1qFRwp.jpg


Swoją drogą temperatura płynów w silniku to zabawna sprawa, bo zdecydowana większość ludzi ma o tym dość blade, lub zupełnie zerowe pojęcie. Jak powiesz komuś, że ta wskazówka to jest od wody i że jak wstanie na środek to wcale nie znaczy, że już można zapie#dalać, to patrzą jak na głupka "no przecież już się nagrzał!?" :D

Skąd ja to znam. Ale chyba nie przetłumaczysz tego. Dlatego bardzo się cieszę, że mam wskaźniki. To jest niesamowicie dobry kaganiec. Zarówno z dołu jak i z góry.


Zdecydowana większość seryjnych samochodów w ogóle nie potrzebuje chłodnicy olej/powietrze, do utrzymania optymalnej temperatury w zupełności wystarczy chłodzenie przez miskę, albo - jeśli jest przy silniku - wymiennik ciepła olej/woda. Ten drugi działa też dobrze jako podgrzewacz, bo woda "wstaje" pierwsza.

Niby na codzień nie pałuje się 0-180 co chwila, no bo gdzie? Od świateł do świateł w korku między samochodami?
Dlatego myślę czy zakładać chłodnicę teraz do N/A bo będzie tylko cieplej na dworze i oliwa będzie grzała się szybciej czy zwyczajnie dopóki nie będzie turbo olać temat chłodnicy oleju i kagańcować się patrząc na wskaźniki.

Btw. Od kąd mam samochód ze wskaźnikami ciśnienia i temperatury oleju i przestrzegam tego, że dopóki nie będzie olej miał 80*C to nie "pałuję" poziom oleju w silniku się nie zmienia. Możecie w to nie wierzyć i twierdzić, że ściemniam no bo jak to honda i w ogóle nie bierze oleju ale mówię zupełnie poważnie. Zobaczymy jak będzie po 8-9tyś ( w sensie ile wzięła ). Czujnik ciśnienia oleju natomiast uratował mi dupę ostatnio kiedy puściła uszczelka miski a ja od razu zauważyłem spadek ( nie mam warningów więc często zerkam na zegary ) ciśnienia i momentalnie zjechałem na stację.
Jeśli ktoś czasem mocniej eksploatuje auto to na prawdę polecam zegary - są nieocenione.

!markos
05-02-16, 17:43
Zegary bez alarmu są niebezpieczne, bo trzeba na nie patrzeć.

Kloch
05-02-16, 21:31
Zegary bez alarmu są niebezpieczne, bo trzeba na nie patrzeć.

Ze wzrokiem nie mam problemów. :p
Ale luz, wiem o co Ci chodzi. :)

Co myślicie na temat tej chlodnicy? Robic czy odpuścić do czasu softa a teraz po prostu pilnować temperatury. Hm?

Bonless
05-02-16, 21:38
Ostatnie "kilka" razy 0-180.

Na Twoim miejscu zanim wstawisz jakąkolwiek chłodnicę to sprawdziłbym dokładnie czy zegary przypadkiem nie przekłamują. Mam te same gajgery i też chciałem wstawiać chłodnie do momentu jak zweryfikowałem że zegary pokazują 30 stopni za dużo. Próbowałem z innym czujnikiem i było jeszcze większe przekłamanie. Teraz mam je "ustawione" tak jak trzeba i zapomniałem o problemie.

Kloch
05-02-16, 22:10
Na Twoim miejscu zanim wstawisz jakąkolwiek chłodnicę to sprawdziłbym dokładnie czy zegary przypadkiem nie przekłamują. Mam te same gajgery i też chciałem wstawiać chłodnie do momentu jak zweryfikowałem że zegary pokazują 30 stopni za dużo. Próbowałem z innym czujnikiem i było jeszcze większe przekłamanie. Teraz mam je "ustawione" tak jak trzeba i zapomniałem o problemie.

Podobno Jacek zmieniał właśnie czujniki ciśnienia i temperatury bo mocno przekłamywały. Podobno teraz pokazują jak trzeba ale czym ja sobie zmierzę temp. oleju? Łokciem? ;)

Bonless
05-02-16, 22:29
Ja wykręciłem czujnik przedłużyłem kable i gotowałem go w czajniku elektrycznym :D jednocześnie dobierając odpowiednie rezystory żeby wskazywał to co trzeba.
Teraz przynajmniej wiem że jak wskazuje 100 stopni to tyle jest w rzeczywistości :)

!markos
05-02-16, 22:34
120 to ja miewałem przy 350 koniach, na pełnym ogniu, w 40 stopniowym upale, w Ułężu, z małą chłodnicą. Potraktowałbym wskazania tego zegarka jako orientacyjne i sprawdził to jakimś innym zegarem. Z drugiej strony takie D15 potrzebuje średnio 20 minut, żeby napędzić się do 180, to przy paru godzinach jazdy, żeby zrobić "kilka" razy 0-180 może i miał czas się nagrzać :D

Kloch
05-02-16, 22:35
120 to ja miewałem przy 350 koniach, na pełnym ogniu, w 40 stopniowym upale, w Ułężu, z małą chłodnicą. Potraktowałbym wskazania tego zegarka jako orientacyjne i sprawdził to jakimś innym zegarem. Z drugiej strony takie D15 potrzebuje średnio 20 minut, żeby napędzić się do 180, to przy paru godzinach jazdy, żeby zrobić "kilka" razy 0-180 może i miał czas się nagrzać :D

Biadolisz. :))

Michał102
05-02-16, 22:49
miewałem przy 350 koniach

Z drugiej strony takie D15 potrzebuje średnio 20 minut, żeby napędzić się do 180, to przy paru godzinach jazdy, żeby zrobić "kilka" razy 0-180 może i miał czas się nagrzać


Cóż za chamstwo i drobnomieszczaństwo.












:p

Kloch
05-02-16, 23:37
Ja wykręciłem czujnik przedłużyłem kable i gotowałem go w czajniku elektrycznym :D jednocześnie dobierając odpowiednie rezystory żeby wskazywał to co trzeba.
Teraz przynajmniej wiem że jak wskazuje 100 stopni to tyle jest w rzeczywistości :)

Dobre!


Cóż za chamstwo i drobnomieszczaństwo.












:p

Tak nieładnie się śmiać ze słabszych kuwa :p

Marek94
06-02-16, 04:11
Circuit Worx to odkuwany wkład pompy. Nie przypadkiem ode mnie? Miałem taką pompę..

Dobra gadka z tą dodatkową pompą, ale trochę śmieszna. Policz ile masz węża do chłodnicy, ile oleju wchodzi w chłodnicę, a martwisz się dodatkowymi dwoma centymetrami przy filtrze?

Zwykle wychodzi tak, że kładzie się podstawkę pod czujniki, a na to Mocal. Inaczej węże nie chcą się zmieścić przy bloku. I to normalnie działa, miałem tak, ma tak sporo osób i nie cieknie, ani nie gubi ciśnienia.

Jeśli chodzi o Circuit Worx to dokładnie tak jak piszesz możliwe że od cb.

W b16a1 upalałem w gorące dni i problemu nie było w b18 mimo że chłodnica to jakaś kombinatorka z acc była z chłodnicą też dawało bez problemu rade tyle że a1 prawie seria c4 słupek nie otwierany reszta aftermarket.
Zaczęło się dopiero grzać w doprężonej b serii na ostrzejszych wałkach myślałem że zmienię chłodnice na grubego aluminika co w crx kończy się wyrzuceniem 1500 zł na Mishimoto albo podcięcie pasa na grubego chinola z piątego gena wybraniałem opcje druga i niby jest ok właśnie dopóki nie zacznę upalać i wtedy zegarki piszczą a w sumie ten od wody pierwszy że trzeba trochę zwolnić tępa i teraz się waham czy jednak nie walnąć Mishimoto bo powierzchni chłodzenia drugie tyle możne problem zniknie albo właśnie chłodnica oleju żeby całkiem mieć spokój tym bardziej że w tym roku wpada klatka i wóz będzie do TA przekształcany całkiem.

!markos może śmieszna a może nie ;) nie chodzi o te 2cm tylko generalnie o pompę po dopięciu do niej takiego ustrojstwa tym bardziej że jeno już zamontowane,co nie zmienia faktu że skoro mówisz że jest ok to zapewne tak jest tyle że w crx i tak już mało miejsca mam a jeszcze węże z tyłu bloku :( wykonalne ale nie bardzo mi się to widzi i właśnie trochę mnie martwiał długość tych węzy od tyłu bloku aż do przodu ale skoro mówisz że jest ok to już byłbym wstanie to zmontować i nie wiadomo czy tego w taki sposób nie zrobię bo nigdzie nie mogłem znaleźć właśnie czy ludziska nakręcają jedną podstawkę na drugą i jak się to sprawuje a jak wiadomo człowiek uczy się całe życie.jednak moje rozwiązanie wydaje mi się trochę lepsze tyle ze wymaga więcej kombinowania bo trzeba przerabiać miskę szukać pompy itp ale są też ważne plusy:
1. Włączam wyłączam kiedy che
2. Nie obciążam pompy oleju
3. Nie muszę ciągnąc węży przez całą komorę(tylko kable :p i tyle że łatwiej je prowadzić)
4. Przy wymianie oleju łatwiej spuścić całą oliwę z całego układu
A teraz to już sam nie wiem czy nie walnąć po prostu drugiej podstawki na tą i nie kombinować z miską generalnie jak udało b się bez dokładania chłodnicy oleju zbić wystarczająco temp to byłbym najbardziej zadowolony.

robivitez
06-02-16, 10:50
P.S. Pamietajcie ze chlodnice oleju montuje sie wtedy, gdy jest niezbedna bo jest to dodatkowy uklad w ktorym cos sie moze spieprzyc i to z powaznymi konsekwencjami.

Byłem juz zdecydowany na chłodnice, ale chyba jednak narazie poczekam, czy faktycznie jest potrzebna. :confused: Niemam problemu z wydaniem kasy na to, tylko potrzebne mi 100% niezawodne auto.

Karpiczek
06-02-16, 12:01
Byłem juz zdecydowany na chłodnice, ale chyba jednak narazie poczekam, czy faktycznie jest potrzebna. :confused: Niemam problemu z wydaniem kasy na to, tylko potrzebne mi 100% niezawodne auto.

Kolega Gorliś nastraszył i teraz nikt nie będzie grzebać w aucie bo się coś spierdzieli przypadkiem. Jeśli zrobisz porządnie to się nic nie stanie. Głównie chodzi o to, żeby się zastanowić i sprawdzić czy Twój silnik wymaga montażu chłodnicy oleju.

!markos
06-02-16, 12:30
Pamietajcie ze chlodnice oleju montuje sie wtedy, gdy jest niezbedna
Głównie chodzi o to, żeby się zastanowić i sprawdzić czy Twój silnik wymaga montażu chłodnicy olejuBez Ciebie ni cholery byśmy Gorlisia nie zrozumieli, a tak to jest jasne, dzięki!



Jeśli zrobisz porządnie to się nic nie stanie.Zawsze coś się może stać. Ot choćby porządnie zakute węże olejowe mogą puszczać na łączeniu, to się niestety zdarza.

Marek94
06-02-16, 16:34
Moim zdanie jak ktoś nie potrzebuje to lepiej olać bo tak jak markos pisze zdarza się że nawet porządne węże puszczą chłodnice ktoś zmorduje itp

Dawid0688
06-02-16, 17:32
U mnie w C4 mam założony wymiennik z A2 i temperatura jeszcze nigdy nie skoczyła ponad 100 stopni

piroman
06-02-16, 17:44
U mnie w C4 mam założony wymiennik z A2 i temperatura jeszcze nigdy nie skoczyła ponad 100 stopni

i chcesz powiedzieć, że to wszystko dzięki wymiennikowi :D:p

Dawid0688
06-02-16, 17:46
Dzieki tobie... Po nocnym lataniu w Krk znajomi maja w autach nawet po 130 stopni wiec jak dla mnie róznica jest spora

maras78
06-02-16, 18:33
no i super, po co bawić się w chłodnicę jak wymiennik woda - olej wystarcza, rotfl

Kloch
06-02-16, 21:21
no i super, po co bawić się w chłodnicę jak wymiennik woda - olej wystarcza, rotfl

Cóż to za patent i o co kaman? Wiem co to wymiennik i jak wygląda. Wiem też jak działa.
Chodzi mi tylko o jakies fotki, faq itd. Da rade to do Dserii wsadzić?

Starstruck
06-02-16, 21:36
Cóż to za patent i o co kaman? Wiem co to wymiennik i jak wygląda. Wiem też jak działa.
Chodzi mi tylko o jakies fotki, faq itd. Da rade to do Dserii wsadzić?

Takie kwadratowe gówienko z tyłu silnika ;).

Sheiva
06-02-16, 21:57
Chyba jednak nie. Kwadratowe gówienko, to separator odmy.
Tutaj mowa o podkładce pod filtrem, taka okrągła gruba z króćcem łączącym z rurą pompa wody-termostat.

robivitez
06-02-16, 22:05
Mozna by tez zrobic osobny układ wodny do tego seryjnego wymniennika ciepła z elektryczna pompka wody i chłodnica moze nawet ta od ogrzewania kabiny. Tak mi wpadło teraz do głowy. :D
http://www.civicforumz.com/articles/oilcooler/cooler3.jpg

Kloch
07-02-16, 00:44
Takie kwadratowe gówienko z tyłu silnika ;).

Czytaj uważnie co napisałem. :)


Chyba jednak nie. Kwadratowe gówienko, to separator odmy.
Tutaj mowa o podkładce pod filtrem, taka okrągła gruba z króćcem łączącym z rurą pompa wody-termostat.

I to są konkrety. Jakieś fotki, coś? Ktoś to już robił w D serii?

!markos
07-02-16, 10:17
To nie są żadne konkrety, bo to jest seryjny wymiennik, który fabryka przewidziała np. w B18C6. Pasuje tam, układ wodny i blok ma króćce w odpowiednich miejscach i odpowiednio powyginane rurki.

Pominę już, że PIERWSZY wynik wyszukiwania obrazów z gugla wygląda tak:
http://www.abload.de/img/2011-09-2218.29.05n6we.jpg

Ale myślę, że w taki sposób będzie to słabo działać, albo w ogóle nie działać. Trzeba by się gdzieś z odpływem wbić w blok.

No i już zupełnie na marginesie - to chyba jest wątek o B18C4...

wrobellos
07-02-16, 11:35
w crx'owej d seri bylo to fabrycznie wala mi sie tego po calym garazu za piwo moge oddac jak znjade w rupieciach :)

gibonek
12-02-16, 14:01
witam mam zagadkę ponieważ kupiłem w cenie okazyjnej kolektor wydechowy 4-2-1 do b18c4 i nie wiem co to za kolektor sprzedający też za dużo na jego temat nie wiedział

może ktoś z was wcześniej widział taki? jest podobny do tego Toda style
http://images77.fotosik.pl/322/762f57ce0b60031cm.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/762f57ce0b60031c)

http://images76.fotosik.pl/322/156706b2402d0b09m.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/156706b2402d0b09)

bambus344
16-02-16, 23:06
A ile ma na wyjściu?

Gorliś
17-02-16, 00:15
http://www.toda-racing.co.jp/en/product/ex_mani/b18-3.jpg
Tu masz wymiary tody, sprawdz jakie sa u Ciebie na poszczegolnych czesciach kolektora.
Nie kazde 4-2-1 to od razu Toda style ;)
Na pewno nie jest to Toda style od Nouda.

Noud
17-02-16, 11:02
To jest Supersprint, na 90% oryginał bo podjebek raczej nie było, loga nigdzie nie znalazłeś bo to firma która na swoje produkty często naklejała wyłącznie naklejkę, albo taką prowizoryczną blaszkę, ale ta niestety lubiła odpadać :)
Do b16 albo delikatnie modzonego b18c4 w miarę styka ten sprzęt :) Tylko te wsuwki lubią być nieszczelne bo jakimś czasie.

gibonek
17-02-16, 12:50
tak jak Noud napisał zagadka rozwiązana,jest to kolektor firmy Supersprint ma blaszki na których są numery wygrawerowane ,kolektor daje rade jest duża różnica po zmianie go z seryjnego żeliwiaka oraz jest bardzo lekki więc dobry zakup zrobiłem ,tylko skąd jego chora cena 2700 zł prawie za nowy?http://images78.fotosik.pl/337/960725d2ba02763em.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/960725d2ba02763e) http://www.jdl-performance.com/sklep/kolektor-wydechowy-supersprint-honda-civic-5d-1-8-vti-96-00.html

http://images78.fotosik.pl/338/d366a3f823391814m.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d366a3f823391814) tutaj widać blaszkę z numerem

Gorliś
17-02-16, 13:26
W JDL zawsze sa "dobre" ceny, ale swoja droga nowe tuningowe graty tak kosztuja.

gibonek
17-02-16, 13:43
ile może być warty taki kolektor?

Noud
17-02-16, 14:12
To nie jest kwestia JDL, Supersprint ma wszędzie takie ceny, uzasadnione jest to tym, że raz, ma homologację na swoje wyroby, a to jest bardzo cenne na niektórych rynkach w Europie.
A dwa, jest w wielu salonach samochodowych jako dodatkowa opcja do sprzedawanych nowych aut, wszyscy wiemy jakie tam są ceny na części, a jak się dostarcza do takich salonów to i nigdzie indziej się nie sprzedaje za dużo mniej żeby "nie psuć" rynku :>
Od seryjnego żeliwa na pewno lepszy i lżejszy, jak za śmieszny hajs to na pewno jest okazją, ale na dzisiaj jako zakup nowego kolektora za 2700 do B serii jest chyba jednym z najgorszych wyborów cena/wyrób jakich można dokonać :P

Warte tyle ile ktoś zapłaci :) Nie wygląda źle ale też nie zwala z nóg :P Kiedyś ktoś przyjechał do mnie z nieco bardziej pordzewiałym zaspawać te wsuwki to mówił że kupił za 100zł :P
Jak by był mój zacząłbym od 300-400zł ze sprzedażą ale jak by się totalnie nikt nie zgłosił to pewnie wystawiłbym za mniej...

gibonek
17-02-16, 19:16
Noud mam do ciebie takie pytanie jeśli już rozmawiamy o kolektorach do b serii,sprawdzałeś może swój kolektor ala toda jakie daje przyrosty na hamowni względem seryjnego kolektora?podejrzewam że pewnie modyfikacja kompletna całego wydechu wyciągnie cały potencjał z kolektora:D

Noud
18-02-16, 13:16
Wystarczy poszperać tu na forum, albo na stronach/funpage'ach dwóch największych tunerów Hond w PL.
Tak więcej się dowiesz, bo jak słusznie piszesz, ciężko jest pokazać potencjał kolektora czarno na białym jednym obrazkiem, bo na to ma wpływ wydech, ale też i cały szereg innych modów.
Zupełnie inny będzie przyrost jak zrobimy sam kolektor i reszta wszystko seria, niż jak zrobimy najpierw wszystko na około i kolektor na końcu...
Można by tak to zrobić żeby wyszło że kolektor dał nawet i 50 kucy :P ale to byłoby nijak miarodajne.
Jak chcesz coś dla lenia ponakładanego na siebie już na gotowo to podeślę Ci na pw żeby nie robić tu reklamy i o/t.

Michał102
20-02-16, 10:46
to podeślę Ci na pw żeby nie robić tu reklamy i o/t.

Ojtam... temat ogólnie tyczy się modów B18, więc i ja chętnie poczytam co daje taki kolektor nawet w całkowicie seryjnym silniku (to by było najbardziej miarodajne, bo odpada wpływ innych modyfikacji) :)

gibonek
20-02-16, 11:54
kolektor najwięcej daje razem z modyfikacją całego układu,ile daje sam mógłbym sprawdzić ale szkoda mi kasy na hamownie bo planuje dalsze mody,mało kto mierzy moc przed i po wymianie kolektora na hamowni

Michał102
20-02-16, 12:47
kolektor daje rade jest duża różnica po zmianie go z seryjnego żeliwiaka

Ta różnica jest rzeczywiście tak wyczuwalna, czy może bardziej to placebo jak zastąpienie seryjnej puszki filtrem stożkowym (nie mylić z dedykowanym liczonym układem)?

Ludzie często mają wrażenie, że nagle fura dostaje kopa, a tak na prawdę, to zmienia się jedynie dźwięk, nie mówiąc już o faktycznym pogorszeniu osiągów samochodu :p

raczas
20-02-16, 13:32
u mnie co prawda w b16 dał dużą różnicę dało się to odczuć i nie było to placebo;)
aczkolwiek robiłem dolot cai, kol wydechowy toda style, przelot 2,25 i była kolosalna różnica
lecz najważniejsze w tym wszystkim było to wystroić i dopiero wtedy można było uzyskać dość znaczne przyrosty

bambus344
20-02-16, 18:05
Placebo to jest d16 ;)

maras78
20-02-16, 18:52
Ojtam... temat ogólnie tyczy się modów B18, więc i ja chętnie poczytam co daje taki kolektor nawet w całkowicie seryjnym silniku (to by było najbardziej miarodajne, bo odpada wpływ innych modyfikacji) :)

nic nie daje :)
miałem b18 z wydechem 2" i seria kolektor, założyłem tode i zero poprawy :P

Noud
20-02-16, 21:31
Tutaj macie wykres stary jak świat :) z chyba pierwszej sprzedanej komercyjnie sztuki mojej ala Tody, silnik to B16 usera Rikoo, 100% seria, bez strojenia, był to właśnie czarno na białym test pierwszego kolektora 5 lat temu.
Pamiętam że stresowałem się jak nie wiem wtedy i dzwoniłem do niego w opór pytać jak wyszło :P Dobre stare czasy
http://i1375.photobucket.com/albums/ag457/sirnoud/wykres%20toda%20style%20B16%20bez%20strojenia%2010 0%20seria%20tylko%20kol%20wydech_zpspyo3z5ok.jpg

A tutaj ten sam kolektor u usera Shreck, ale już razem z resztą osprzętu silnika, b18c4 ze stożkiem, odpowiednim dolotem, przepustnicą skunka, ssącym skunka, moim kolektorem wydechowym i przelotem 60 czy 63,5.
Od tamtej pory było kilka niewielkich i jedno takie gruntowne ulepszenie po którym na takich setupach jak ten udawało się nawet przekroczyć 200 kucy.
http://i1375.photobucket.com/albums/ag457/sirnoud/wykres%20b18c4%20dolot%20wydech%20strojenie_zpsdj6 jco20.jpg

Udało mi się przed chwilą zbiegiem okoliczności i dzięki bardzo miłemu koledze!!!! dostać wykres z dosyć niespotykanej operacji, mianowicie przekładając zmodzony na 227 koni słupek b18c4/c6 zamieniono kolektor z mojego na OEM z przerobionym wyjściem na 2,36.
Tyle mocy było z moim kolektorem:
http://i1375.photobucket.com/albums/ag457/sirnoud/Toda%20style%20wykres%202015%20z%20kolektorem_zpst hdikpiq.jpg
A tyle po zmianie na odetkany oem
http://i1375.photobucket.com/albums/ag457/sirnoud/Toda%20style%20wykres%202015%20z%20oem%20225_zpsc6 gj7ksw.jpg
Tu nałożone na siebie
http://i1375.photobucket.com/albums/ag457/sirnoud/po%20zdjeciu%20Toda%20style%20nalozone_zpszvm0loow .jpg
Efekt -20 koni
Bez wyjścia 2,36 w oem'ie byłoby pewnie jeszcze 10 kucy różnicy.



nic nie daje
miałem b18 z wydechem 2" i seria kolektor, założyłem tode i zero poprawy :P
Może Ty masz takie odczucia :), ale na ogół te +20% niuta od 1000 do 3000 obrotów (i to bez strojenia, bo na to nie potrzeba) czuje każdy bardzo wyraźnie, a tych 7-8% na górze (bo jak nie stroiłeś to na tyle możesz liczyć mniej więcej) to tej góry za Chiny tyłkiem nie poczujesz, zwłaszcza że zmniejsza się to ****ięcie po wejściu vteca i wykres robi się płynniejszy, przez to może Ci się wydawać że nie ma różnicy, albo nawet że jest gorzej. A tak na prawdę lepiej jest :)

maras78
20-02-16, 22:31
Pisałem tutaj o serii silniku c4 i założeniu kolektora. Przyrost gora kilka % którego dupohamownia nie odczuje 😉
Wiadomo czym więcej modow tym efekt będzie lepszy. Nie bez powodu na todzie mój wyplul 220KM z tym że na to złożyło się kilka modow 😉

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

gibonek
23-02-16, 20:03
ja bym chciał jeszcze dodać że wczoraj zrobiłem mały test,mianowicie podmieniłem kolektor supersprinta na chińczyka 4-1 i po założeniu auto w ogóle nie jechało z dołu takie zamulone jedynie na vtecu dobrze się kręciło,wniosek jest taki że ten supersprint bije go na głowę wystarczy lekutko gazu dodać i auto jedzie do przodu,do poruszania się po mieście naprawdę daje rade ten kolektor,oraz super wisi zaraz przy misce wysoko a nie nisko tak jak ten 4-1 którym można zahaczyć na każdym progu,wisi tak http://images75.fotosik.pl/354/979a127a989c7050m.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/979a127a989c7050)

Karpiczek
23-02-16, 20:32
Chinola nie warto porownywac do firmowych kolektorow. On tez jest typu 4-1? Bo taki kolektor daje przyrosty zwlaszcza w srednim i wysokim zakresie rpm.

Gregooory
23-02-16, 20:49
Cześć, przeglądałem ten i kilka innych tematów, ale nie znalazłem dokładnej informacji, która by mnie zaspokoiła.

Mam seryjne B18c4 z dolotem o nazwie "parówa" :)
Chciałbym go zastąpić ITR-owym. Jednak, jak to w życiu hondziarza bywa, nazbiera się trochę gratów i tak w moim przypadku mam puszkę z EK4, chciałbym dokupić rurę z ITR i tanim kosztem mieć dolot. Czy ma to sens, da się to w ogóle połączyć razem? Czy lepiej szukać kompletnego dolotu czyli rura + puszka z ITR?
I kolejne pytanie czy można założyć na seryjny kolektor z C4 taki dolot bo jak mi się wydaje przepustnica jest chyba nieco niżej niż np w B16A2 lub B18C6?
Nie ukrywam że zastanawiam się nad zmianą ssaka na tego z B16A2 (ma to sens?), ale to już trochę w późniejszym czasie bo za razem chciałbym zrobić kompletny wydech i całość wystroić.
Z góry dziękuję za pomoc.

Jedras
23-02-16, 20:54
O kurde zaczynam zbierać na kolektor od Nouda... przy moim setupie powinien zrobić srogą robotę :) o na 100% będzie wykres przed i po ale to pewnie dopiero latem :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Gorliś
24-02-16, 18:08
Rura dolotu z itra nie podejdzie pod seryjny kolektor z b18c4.
Co do kolektorow wydechowych, 4-1 a 4-2-1 to dwie inne bajki, 4-1 daje przyrosty na gorze, kosztem dolu. Dlatego 4-2-1 jest lepszy do codziennej jazdy.

Gregooory
24-02-16, 18:46
Rura dolotu z itra nie podejdzie pod seryjny kolektor z b18c4.
Dziękuję za odpowiedź. Czyli parówa musi zostać, dopóki nie zmienię kolektora.

chudypiter
25-02-16, 14:26
Dziękuję za odpowiedź. Czyli parówa musi zostać, dopóki nie zmienię kolektora.

Bierzesz puszkę z itr, a rurę z itr gsr.Mam taki setup i wszystko jest elegenco spasowane.

Wysyłane z mojego Classic za pomocą Tapatalk 2

Jasin
02-03-16, 09:15
Dobra pytam mądre głowy czy talerzyki z ITR B18c6 są takie same jak B16a2? Czy trzeba szukać telerzyków z ITR żeby podeszły ze sprężynkami ITR?

!markos
02-03-16, 10:08
Wystarczy umieć skorzystać z dowolnego epc online. Pozwól, że zrobię to za Ciebie.

http://www.hondapartsnow.com/genuine/honda~retainer~valve~spring~14765-p30-000.html
http://www.acurapartswarehouse.com/oem/acura~retainer~valve~spring~14765-P30-000.html

Guscioren
02-03-16, 10:18
Wystarczy umieć skorzystać z dowolnego epc online. Pozwól, że zrobię to za Ciebie.

http://www.hondapartsnow.com/genuine/honda~retainer~valve~spring~14765-p30-000.html
http://www.acurapartswarehouse.com/oem/acura~retainer~valve~spring~14765-P30-000.html

Na takich stronach taka gafa :D? " V-TEC "

Cywa
02-03-16, 11:59
Na tych zdjeciach nic nie widac.
Spręzynki pomiedzy tymi silnikami sa rozne zarowno po stronie dolotowej jak i wydechowej. Talerzyki sa takie same.

!markos
02-03-16, 12:56
czy talerzyki
Spręzynki
Na tych zdjeciach nic nie widac.1. Pytanie było o talerzyki, zacytowałem jakby coś było niejasne
2. Numer części jest taki sam - tak tylko wyjaśniam, gdyby "nie było widać na zdjęciach"

Jasin
02-03-16, 13:05
Numer części jest taki sam - tak tylko wyjaśniam, gdyby "nie było widać na zdjęciach"

Widać, widać :) dzięki. Spodziewałem się podobnej "luty" z Twojej strony pisząc już pytanie ;)

gibonek
14-03-16, 17:07
nie chce zakładać tematu więc piszę tu chcę włożyć tłoki do b20b3 od f20b6 i chciałem zapytać czy rozwiercał ktoś z was główki tłoków i korby pod sworzeń 22 mm bo ten od b20 ma 21 średnice a od f20b6 22mm ,chodzi mi o to kto to robił w jaki sposób i czy były jakieś komplikacje później z silnikiem

bambus344
14-03-16, 19:27
Chce wystrojic na ten sezon b18c4 jest zrobiony komplety wydech i dolot, chciał bym założyć regulowane kolka na seryjne walki jest sens, ugram coś na strojeniu tymi kółkami?

Karpiczek
16-03-16, 12:36
Hey! Mam oferte zamiany walkow ITR na walki skunk2 tuner stage 2. Czy warto je pchac do seryjnego slupka? Czy podwojne sprezynki i talerzyki wystarcza ?(seryjne nie aftermarketowe)

Jedras
16-03-16, 16:02
Hey! Mam oferte zamiany walkow ITR na walki skunk2 tuner stage 2. Czy warto je pchac do seryjnego slupka? Czy podwojne sprezynki i talerzyki wystarcza ?(seryjne nie aftermarketowe)
to daj znać czy ogarnie seryjny słupek chociaż wątpię, to ja z chęcią przygarne do siebie oddając swoje z itr ;)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Gorliś
16-03-16, 18:27
Nie no stg2 nie ma szans na seryjnym rozrzadzie. Wzmocnione talerzyki i sprezynki sa wymagane (aftermarket, nie ITR). Tam jest juz naprawde spory wznios (ok 12mm) na VTECowych krzywkach.

karamba
16-03-16, 20:00
Przypominam o niskim CR w seryjnym słupku pod stg2 ;)

qureku.
16-03-16, 21:46
Chce wystrojic na ten sezon b18c4 jest zrobiony komplety wydech i dolot, chciał bym założyć regulowane kolka na seryjne walki jest sens, ugram coś na strojeniu tymi kółkami?

nie ma sensu

Przypominam o niskim CR w seryjnym słupku pod stg2

No własnie.. Seryjne CR nie powala, by stosować już tak ostre wałki.

Gorliś
16-03-16, 21:57
Seryjne CR juz pominalem, ale uwazam ze to mniejszy problem niz to ze rozrzad nie ogarnie wzniosu.
Seryjne CR mozna by jeszcze obejsc kreceniem kolkami zmieniajac dynamiczne CR.
Oczywiscie nie wykorzystalo by sie potencjalu, ale by dzialalo.
A na seryjnym rozrzadzie nie zadziala ;)

Karpiczek
16-03-16, 22:07
A ile moga byc warte uzywane takie walki?

Gorliś
17-03-16, 06:13
Okolice 1500.

bambus344
05-04-16, 14:54
Wie moze ktos ktore sprezynki zaworów w b18c4 są takie same (podwójne) jak w b18c6, ssące czy wydechowe? Wiem że z jendnej strony są takie same i niewiem które będę musiał wymienić

Cywa
05-04-16, 16:46
Dolotowe z c4 wrzucasz na miejsce wydechowych i wkladasz dolotowe z ITR.

Ja mam inny problem, pytanie do tunerów.
Pod koniec poprzedniego roku zlozylem swoje B18, chwilowo wyladowaly wtryski 190cc z 1.4 ktore konczyly sie przy odcince bez vtec`a (vteca nie odpalałem) wystroiłem to wstepnie i auto powedrowalo do garazu na zime (bez odpalania od poczatku grudnia do polowy marca). Przed wyjazdem z garazu zmienilem wtryski na 240cc i wrzucilem podlana seryjna mape z c4 po odpaleniu auto pracowalo bardzo nierowno, obroty falowały w granicach 1100-1600rpm AFR ubogi w okolicach 18, oczywiscie zrezygnowałem z jazdy. Zmienilem mape na taka z wystrojonego c6 po wydechu, auto zaczelo chodzic duzo lepiej ale nie idealnie, AFR w okolicach 15 wiec postanowilem "rozjezdzic" silnik. Po rozgrzaniu silnika ~ 50 km wszystko sie uspokoiło, obroty wrocily do normy auto pracowalo rowno i bez problemow, podstroiłem mape pod silnik i wszystko bylo OK przez kolejne ~ 300km. Mozna by powiedziec ze mapa byla juz gotowa, AFR pieknie sie zgadzal a auto konkretnie zap****o do czasu konkretniejszego upalania. W pewnym momencie w trakcie upalania auto zgubilo wolne obroty, zaczelo falowac w granicach 1100-1500 rpm, brak checka, moc jest, a AFR na jałowych powedrował na bogate 12... Po nocy w garazu odpaliłem auto na zimnym i objaw byl identyczny jak po wyciagnieciu go z garazu, nierowna praca od samego poczatku (na zimnym ze zdwojoną siłą, na ciepłym bylo wzglednie dobrze) jednak AFR powedrowal w okolice 10 !! Sprawdziłem krokowca, wydaje sie ze działa dobrze. Auto po odpieciu od niego wtyczki trzyma ~ 500-600 rpm, reszta wskazan z czujnikow na crome wyglada w normie poza tym nieszczesnym AFR. Zrobiłem rundke po miescie po nagrzaniu silnika AFR wrocił do ~ 12, a po kilku podrozach na vtecu wrociło do normy ~ 14,5 na jałowym. Kilkadziesiat kilometrow pozniej tuz przed domem AFR ponownie wędruje na 12-13 (jałowy).
O co tu chodzi? Brak mi pomysłów co moze byc nie tak, myslałem nad zaplonem jednak bez zaplonu auto nie mialo by mocy, a te jedzie jak wściekle na wysokich nic nie przerywa, nie strzela. Gdzie szukac przyczyny?

Ponizej link do filmu przedstawiajacego jak zachowywalo się auto na zimnym po całej sytuacji podczas upalania. Jesli zechce ktos pomoc moge wyslac logi z crome podczas upalania, przed tym jak auto zaczelo nie rowno pracowac oraz po tym fakcie.
http://www106.zippyshare.com/v/04tN1sRG/file.html

Uprzedzajac pytania, sonda w "seryjnym" miejscu czyli na samym koncu kolektora wydechowego, przed katalizatorem ktorego i tak nie ma - w jego miejscu jest trzeci tłumik.
Palec, kopułka nowe.

Furious
05-04-16, 20:27
1. wyłącz seryjna sondę i zobacz jaki będzie AFR, jak pomoże wymień sondę
2. zmień wtryski na inne 240cc

jogal
05-04-16, 23:03
zacząłbym od zajrzenia w luzy zaworowe. Mógłbyś też pokazać mapę paliwową non-vtec. W korekcjach od temperatury coś się bawiłeś??

bambus344
06-04-16, 11:59
Dzięki Cywa mam nadzieję że będzie git.

grafix
07-04-16, 08:52
Można się się jeszcze przyjrzeć czujnikowi IAT ale na początek faktycznie jak panowie piszą - lambda, luzy, wtryski i profilaktycznie podmienić ECU.

gibonek
29-04-16, 22:12
kto się orientuje gdzie można tłoki kupić do b20 doprężające w Polsce,znalazłem na eBayu za 600 zł ale sama wysyłka 250 zł kosztuję z stanów

Jedras
29-04-16, 22:32
kto się orientuje gdzie można tłoki kupić do b20 doprężające w Polsce,znalazłem na eBayu za 600 zł ale sama wysyłka 250 zł kosztuję z stanów
Napisz do sarena może coś ma ;)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

hotair777
06-05-16, 20:20
Słuchajcie, posiadam B18c4 z przerobionym kolektorem ssacym od B16a2, wydechowym "chinczykiem" 4-2-1 i zastanawiam się nad kupnem wydechu OEM od Itr Type-R. Po strojeniu u Grafixa chcę osiągnąć około 200KM. Czy będzie to realne na seryjnym wydechu od ITR czy lepiej rozglądać się za jakimś twin-lookiem bo na m-techa mnie nie stać ;) I tak do tego musiał bym kupić rury bo jeszcze nie posiadam a oemowski ITR jest do sprzedaży razem z rurami. Jaką średnicę w ogóle on ma? 2.25 czy 2.36?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

maras78
06-05-16, 20:24
osiągniecie 200KM w seryjnym C4 zależy od hamownii, wg. mnie żadne nie pokaże tyle nawet po zmianie ssącego.
zresztą dopytaj grafixa ;)

hotair777
07-05-16, 00:46
Na pewno granicy 200 nie Przekrocze. Pytanie czy wydech z itr to dobry pomysł?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Michał102
11-05-16, 09:31
Ten wydech powinien spokojnie ogarnąć 190KM, bo tyle przecie miało seryjne C6 :)

Starstruck
11-05-16, 09:51
ITRowy ma 2,25", ale na końcu ma zwężenia (co w sumie ma każdy, OEMowy wydech). 190 KM ogarniesz na ssaku A2, tym wydechu i dobrym strojeniu. O 200 zapomnij, chyba że stroił i hamował będzie Niuton (nie ma tu żadnej personalnej wycieczki z mojej strony!!!), bo u niego wyniki są zawsze baaaardzo optymistyczne :).

Czy warto pchać się w ten wydech? Na pewno jest lepszy o seryjnego z B18C4 czy B16A2. Ale i tak na cały musisz wydać ok. 500 zł a często-gęsto na giełdzie są customowe wydechy (używane oczywiście) w fajnych średnicach (2,36" - 2,5"), na dobrych tłumikach w cenach 500-700 zł. Także jak bardzo Ci się nie spieszy, to poluj na taką okazję właśnie, bo taki wydech jest też przyszłościowy a ITRowy zblokuje Ci możliwości rozwoju z tym silnikiem.


Ten wydech powinien spokojnie ogarnąć 190KM, bo tyle przecie miało seryjne C6 :)

Ale też Michał nie zapominaj, że te 190 KM nie wzięło się z wydechu względem C4, tylko głównie z wałków, ssaka (który jest zauważalnie wydajniejszy od tego A2) itp. rzeczy :).

Michał102
13-05-16, 13:43
Ja nie napisałem, że wzięło się z samego wydechu. Miałem na myśli, że ten wydech pozwoli wypuścić te 190KM, a nie, że je wygeneruje :)