Zobacz pełną wersję : Swap Civic 3d VI gen. 1.4 na 1.8 VTI
Witam.
Przeglądałem forum ale nie znalazłem informacji których szukałem.Mam pytanie odnośnie swap-u w civic VI 3d 1.4 90KM na 1.8 VTI.Czy trudno jest to zrobić samemu ? Kupiłem anglika jako dawce i chciałbym to przełożyć ze znajomym mechanikiem.
Myślę że ze samym silnikiem nie bd problemu tylko co dalej z elektronika itd... Bardzo bym prosił o pomoc jak to wszystko ugryźć żeby to jeździło i wszystko było w porządku.Z góry bardzo dziękuję.
Musisz wiązkę swoja silnikową przerobić na obd1. Wersji z angola nie przełożysz, a nawet gdyby to było europejskie vti a domniemam, że chodzi o bude mb6 lub aerodecka to nawet ta wiązka nie pasuję p&p. Do tego dochodzą łapy, żeby powiesić silnik, bo te z mb6 nie podejdą. A reszta już powinna pasować. Chyba, że o czymś zapomniałem.
tak anglik to jest sedan mb6 podobno ta łapa z sedana ma pasować bo chodzi tylko o ta z tyłu co jest... a wiązka z obd2 na obd1 ciężko jest przerobić ? elektryk zrobi coś takiego czy nie ?
No tak tylna łapa musi być z ek4/ek9. Jeżeli chodzi o elektrykę to może Ci przerobić wiązkę na obd2 (bo sam masz obd2a,b lub obd2x sfi) i zostawić seryjnego kompa, ale wtedy tego nie wystroisz. Więc jak oddajesz do elektryka to najlepiej jak od razu zostaniesz na obd1 i wrzucisz kompa p28 oraz go wystroisz. Tak czy siak w elektryce pogrzebać musisz więc lepiej zrobić to od razu. A na pytanie czy ktoś Ci to zrobi, to nie mam pojęcia czy u Ciebie w mieście ludzie robią takie konwersje. Na forum kilka osób owszem, ale koszta są różne.
Kolego a takie pytanie ten komp p28 to musze go kupic czy to jest ten z anglika ? Z tego co piszesz to jednak wolałbym przerobic na to obd1 skoro mówisz że tak jest lepiej to jest pierwszy mój taki swap ...
Prawdopodobnie u Ciebie jest p9k, a p28 występował w d16z6. Musisz go kupić i minimalnie wgrać do niego mapę pod b18c4, żeby to mogło sprawnie funkcjonować, wystroić możesz sobie na spokojnie jak np: zrobisz wydech, jakiś dolot etc.
A tak przy okazji, sprawdziłem to i tak jak pisałem na początku łapy musisz mieć od ek4/ek9 nie wystarczy tylko tylna łapa. Spójrz sobie w google na b16a2 w ek4 i b18c4 w mb6, w angielkach łapy są jak w 5 genie.
to ja myślałem ze przekłada się wiązkę z kompem od b18c4 ... i ma jeździć ... nie da się inaczej tego rozwiązać zeby komp z b18 podszedł ?
Możesz zrobić elektrykę pod danego kompa, czyli jeżeli masz tego seryjnego kompa z b18 i mówisz, że to obd2 to robisz elektrykę pod obd2 i zostawiasz seryjnego kompa z tego b18c4. Tylko musisz być świadomy, że tego nie wystroisz w przyszłości jakbyś potrzebował. Więc skoro robisz elektrykę już u kogoś to lepiej od razu zrobić obd1 i dokupić kompa oraz mieć możliwość strojenia. No chyba, że wolisz potem ponownie wydawać pieniądze na przejście na obd1. Ale to już kwestia gustu.
Może akurat nie będziesz nigdy chciał stroić. Ale zawsze jest tak, że jak w przyszłości będziesz chciał coś wrzucić innego do silnika, żeby mu dodać kucy i niutków to trzeba go wystroić, żeby to wszystko ładnie jeździło. A w przypadku kompa z b18 niestety nie da rady.
Generalnie tak czy siak wiązek z mb6 nie przełożysz do ej9, musisz to oddać do elektryka.
Kupilem kolego tego kompa i przejsciowke z obd2 na obd1 jak mowiles a co z reszta wiazki to mi wystarczy zeby wszystko grało ?
jak nie chceszsuie bawic z wiazka to zagadaj do ludzi z forum co sie zajmuja takimi rzeczami zrobia ci to jak nalezy i bedzie dzialac zaczniesz sam cos dlubac pomylisz kabeli i bedzie pasztet :)
Znaczy chodzi mi tylko o to jak juz bd mial kompa p28 i przejscie na obd1 to juz z gorki czy jest jeszcze wiecej przerobki z tymi kablami ?
Inaczej, musisz wyjąć wiązkę silnikową z Twojego 1.4 i przerobić ją pod obd1. Tak, że przerobioną wiązkę z Twojego 1.4 już na obd1 włożysz razem z kompem z powrotem do Twojej budy. Nie potrzebujesz żadnej przejściówki z obd2 na obd1, powiedz mi jeszcze masz przedlifta czy polifta bo tutaj tez są różnice w wiązce.
No to masz wiązkę obd2x-sfi zwaną wiązka sztana bo to taki ulep ;p I nie ma do tego tak czy siak przejściówki. Musisz dać wiązkę Twoją silnikową do przerobienia pod obd1 + komp p28 z wgraną mapą do b18c4.
przejściówki potrzebuje żeby podpiąć kompa p28 pod wiązkę z ej9. A powiedz gdzie lub od kogo kupiłeś tego kompa? bo seryjny komp nic Ci nie da musisz mieć przerobionego z możliwością strojenia i z wgraną mapą pod b18
A co Ci da przejściówka skoro w przedlifcie i wiązce, którą on ma czyli obd2x sfi np: wtryski są sterowane parami, to co w b18 też tak będzie?:)
Miałem ten sam problem, jak robiłem wiązkę w swoim przedlifcie pod h22 na obd1 do kompa p28. Niestety silnikową wiązkę trzeba przerobić, wtyczki z obd1, kable odpowiednio do poszczególnych pinów poprowadzić lub podpiąć istniejące itd.
Do kompa wrzucasz podstawkę eproma i wgrywasz mapę pod b18 i tyle. Przed strojeniem może na tym jeździć.
A tak przy okazji to on jeszcze kompa nie kupił.
i wtyczka z ej9 podejdzie do kompa p28 ?????
To Ci tłumaczę, że musisz przerobić wiązkę na obd1 nie tylko kostki od strony silnika ale też kostki od strony kompa, co w tym nie zrozumiałego?.
Wiązkę wyciągasz całą z auta bo to chwila roboty w 6 genie i robisz to porządnie. Możesz to zrobić przejściówką(o ile taką ktoś Ci zrobi bo do kupienia są tylko na obd2, obd2a, obd2b a nie ma obd2 sfi) tak jak Ty chcesz ale tak czy siak musisz kable dosztukować, żeby np rozdzielić wtryski z par na cztery wtryskiwacze więc bawić się w takie sztukowanie mija się z celem. Chyba, że ktoś lubi metody chałupnicze. Odsyłam do lektury --> http://www.dodo-upgrades.nl/ tutaj masz opisanego właśnie przedlifta z wiązką obd2 sfi i możesz zobaczyć co trzeba dosztukować. Tak czy siak zapłaci za pewne ten sam hajs za zrobienie przejściówki oraz dorobienie kabli. Więc lepiej zrobić to porządnie.
W polifcie sprawa ma się inaczej bo tam już jest pełne mpfi nie to co w przedlifcie i wstarczy przejściówka oraz małe przeróbki. Myślę, że teraz jest to zrozumiałe.
ja mam przedlifta i kupiłem do niego przejściówkę bez żadnego problemu
może i masz racje z tym przerabianiem wiązki ale mi bardziej chodzi o to że komp p28 ma inną wtyczkę niż jest w ej9 czy w angielce (mogę się mylić)
A jest tutaj ktoś na forum co by mi przerobił tą wiązkę czy jest jakaś firma co się tym zajmuje ? i ile to może kosztować kompa kupiłem na allegro już po modyfikaciach za 320 zł p28 bez immo z proc.startowa mapa paliwa vtec4800 rpm itd...
a skąd jesteś?? a do kompa wgrali mapę b18c4 ??
Napisz Belw na pw to podam Ci namiary na kilka osób w tym na jednego bardzo dobrego gościa i uczciwego.
Tomekjzg, skoro kupiłeś przejściówkę na obd1 to w czym tkwi problem? przecież w przejściówce na obd1 masz 3 kostki do kompa p28, który jest na obd1, można również kompa p06 z d15b7 przerobić na p28.
tak mam przejscie i komp wystrojony na b18c4 gadalem z gosciem z dohcvtec.pl powiedzial 300zl za ogladniecie kompa co za mapa i przerobienie wiazki mysle ze raczej do niego wysle graty co o tym sadzicie ? czy ta przejsciowka wystarczy ? ale podobno trzeba kostki przerabiac cos przelutowac itd...
Już pisałem, przejściówka nie wystarczy. Trzeba kable przerobić na wtyki pod obd1. Jeżeli chodzi o dohcvtec.pl to mają dobrą opinię. Generalnie 300zł to dobra cena za przeróbkę wiązki i sprawdzenie kompa.
bardzo dobra cena Warszawa i okolice 500
Koledzy a takie pytanie czy ta poduszka http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&product_id=655 to jest ta potrzebna do swap-u do b18c4 ?
Dobrze mówisz tomekjzg, Warszawa i okolice to zdzierstwo jest :) Ja dałem 60zł za przerobienie wiązki na obd1 z obd2 sfi już z wliczonymi w to kostkami pod obd1.
Jedyni na tym zarabiają a dla innych to jest pasja i tyle.
Koledzy a takie pytanie czy ta poduszka http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&product_id=655 to jest ta potrzebna do swap-u do b18c4 ?
I jak panowie to bd ta poduszka zeby zamontowac b18 w VI gen 3d ?
To jest tylna łapa ----> http://allegro.pl/lapa-skrzyni-biegow-honda-civic-95-01-ek4-vti-i3125827042.html
To co Ty wkleiłeś to jest poduszka, której nie potrzebujesz, chyba, że Twoja obecna jest zniszczona.
Okej łapę kupiłem,kompa też zostaje czekać na anglika wyślę wiązkę z komputerem do dohcvtec i zobaczymy bd składać wszystko do kupy chyba że jest coś o czym zapomniałem ?
A reszta łap? Bo w angliku łapy z poduszkami są inne niż w ej9 6 genie, ale są takie jak w 5 genie.
Tutaj masz z b16a2 w 6 genie zdjęcie komory -----> http://img189.imageshack.us/img189/7061/20101218161.jpg , spójrz zaraz za zbiorniczkiem od płynu wspomagania.
A spójrz na łapę w angliku mb6 -----> http://imageshack.us/photo/my-images/53/e4ee73823ff74aa4oe9.jpg/
To samo tyczy się łap od skrzyni biegów.
Tylko nie mam pewności czy seryjne łapy z ej9 od rozrządu i od skrzyni nie podejdą pod te b18c4. Ale tego nie wiem. Na pewno łapy od mb6 do ej9 nie wejdą.
no co ty kolego zapowiada sie ostry hardcore ... masakra a lapy sa p&p czy trzeba coś spawac idt ?
Łapy musisz albo dopasować Twoje z ej9(jak nie będą pasowały to spawanie)w sensie tą od rozrządu i od strony skrzyni a tylną już kupiłeś z ek4 więc spoko jej nie musisz przerabiać. Albo jeżeli te dwie nie będą pasowały i nie chcesz spawać to musisz też kupić od ek4 tak samo jak tą tylną. Ale tak jak mówię, musiałbyś albo poszukać na necie albo podpytać czy te z ej9 pasują czy trzeba je przerabiać, bo tego nie wiem.
Z tego kolego co mówił mi znajomy co siedzi w tym trochę to właśnie ta jedna miała nie pasować z tyłu a reszta miała być okej ... ale cóż wszystko wyjdzie za 5 dni jak bd miał już anglika ...mam nadzieję ze wszystko bd dobrze i nie trzeba bd tego kupować w planach po swapie mam jeszcze malowanie .... nie chciałbym żeby poduszki i reszta gratów zjadły mnie finansowo ...
Musisz się na to przygotować, że zawsze zdarza się jakiś fuck up podczas swapa :)
No hehe zawsze w sumie tak jest że jak się czegoś chce to nigdy nie wychodzi po swojej myśli ale mam nadzieję ze efekt bd oszołamiający w sumie nigdy nie miałem okazji przejechać się 1.8 ale 1.6 vti robi robotę przynajmniej w V gen. zobaczymy co to bd jestem strasznie ciekaw ;)
Koledzy a hamulce z mb6 podejda do VI gena ? ....
skolopendra
31-03-13, 10:32
ale mam nadzieję ze efekt bd oszołamiający
bez przesady
z mb6 podejda do VI gena ? ....
tak
Heble podejdą ale sprawdź czy nie są aby przypadkiem na rozstaw 4x114,3 i o ile mnie pamięć nie myli to przy przełożeniu tylnych wahaczy piasta będzie nieco szerzej względem nadkola, w sensie są przesunięte w stronę nadkola a co za tym idzie jak kiedyś będziesz chciał szeroką felgę włożyć to może być problem.
Czas odświeżyć kotleta !.Dziś zajmowałem się wyciąganiem wiązki z MB6 B18c4 niestety jest trudniej niż myślałem ...zejdzie jeszcze z 2 dni żeby to ogarnąć ;( potem zabieram się za wiązkę z ej9 i wysyłam do dohcvtec do wrocławia w celu przerobienia na obd1 i sprawdzenia nowego kompa co w nim siedzi ;) ps.mam do sprzedania eleganckie czarne skórzane fotele z mb6 stan dobry++ i resztę elementów blacharskich jak coś proszę pisać na pw dzięki ;)
Witam Was. Koledzy a do ej9 trzeba przekładać kołyskę z mb6 ?Bo zawias bd właśnie z mb6. I co z linką gazu ma być od ej9 czy z mb6 ?
Mam też parę gratów do sprzedania z mb6 .Jeśli bd zainteresowani to proszę bardzo pytać np skórzane fotele czarne cena 700zł,maske,blotniki,zderzaki,drzwi,szyby.Dla zainteresowanych podeślę zdjęcia
kołyska czyli sanki? nie ma takiej potrzeby. zawias z mb6 do ej9? chyba ci chodzi o hamulce..
u mnie linka z ej9 nie podeszła, chyba za krótka była. a z mb6 anglika akurat stykło
a ogłoszenia to dawaj w dziale giełda..
aaa to dobrze że kolega mnie wyprowadza z błędu ;) sory za to ogłoszenie ale nie mam chyba uprawnień do pisania w dziale giełda... to hamulce założę z mb6 ;) ...kurde tak właśnie pytam bo w ej9 mam sportowe zawieszenie ale sprężyna pękła :/ nie wiem czy ktoś bd w stanie mi to naprawić ...
aaa to dobrze że kolega mnie wyprowadza z błędu ;) sory za to ogłoszenie ale nie mam chyba uprawnień do pisania w dziale giełda... to hamulce założę z mb6 ;) ...kurde tak właśnie pytam bo w ej9 mam sportowe zawieszenie ale sprężyna pękła :/ nie wiem czy ktoś bd w stanie mi to naprawić ...
pamietaj tylko ze jest inny rozstaw srub,ej9 ma 4x100 ,a mb6 4x114,3
a koledzy jak bd wkładał motor 1.8 do ej9 to obserwował to ktoś można pomylić podciśnienia tam ? czy raczej przełożenie samego silnika to małe piwo ?
skolopendra
12-04-13, 12:45
można pomylić podciśnienia tam ?
wszystko można pomylić ,zależy czy osoba przekładająca ogarnięta jest
bo w sumie jedynie na co czekam to jest wiązka silnika i bd mógł wkładać silnik.Trzeba bd to chyba jakoś zaznaczyć żeby nic nie pomylić...Znaczy ja to robię z mechanikiem u siebie w garażu ogarnięty jest ale taki swap robi pierwszy raz ;) Myślę że damy jakoś radę ;)
Koledzy mam jeszcze takie pytanie ... bo z przodu mam pękniętą sprężynę ... jest jakiś zawias obniżający tylko nie wiem co ile i w ogóle i chciałbym dokupić sprężyny tylko nie wiem ile mają obniżać auto żeby to wszystko grało i nie było problemów
kup komplet spręzyn na sam przód jak nie wiesz co masz wstawione. Tej sprężyny co masz pęknięta to nie próbuj naprawiać bo może to się źle skończyć.
koledzy a jakie luzy zaworowe w b18c4 trzeba ustawić ? mam manual na kompie i tam jest napisane że luzy są takie same jak w sohc ale nie jestem pewny ...
Na czym dokladnie polega przerobka poduszki sinika od strony rozrzadu ? zeby podeszla do ej9 ?
Witam.
Koledzy mam bardzo nie typową sprawę... włożyłem już silnik do ej9 b18c4 podpiłem wiązkę silnikową i komputer auto kręci lecz nie może zapalić a co dziwnego to że paliwo wylewa się kolektorem wydechowym ! komp to p28 niby z usuniętym immo nie wiem gdzie szukać przyczyny bardzo proszę o szybką pomoc ....
Jeżeli chodzi o kolektor ssący, to albo nie masz gumowych podkładek pod wtryskami, albo metalowych podkładek z dwóch stron tam gdzie przykręcasz wężyk idący od filtra paliwa do kolektora ssącego.
Generalnie oprócz immo w kompie masz również immo pod kierownicą, jeden odłącza zapłon a drugi dopływ paliwa, tylko nie pamiętam, czy zapłon jest w kompie czy w immo pod kierownicą. Po za tym sprawdź czy jest iskra, jeżeli nie ma to gdzieś tutaj leży problem(może to też być aparat zapłonowy, moduł-cewka).
jak przez kolektor wydechowy wylatuje paliwo a nie ssacy... myślę ze raczej to bd zepsuty komp !
To chyba normalne, do komory spalania dostaje się benzyna i w niej zostaje spalona a jeżeli nie masz iskry to nie ma jak się spalić i dlatego zostaje wyrzucana z komory spalania w stronę zaworów wydechowych.
no tak zgodze się tylko że u mnie iskra jest ...
Być może iskra jest za słaba a swoją drogą aparat dobrze ustawiony na lampę? Może pasek przeskoczył w rozrządzie.
Nie wiem tego kolego na seryjnym kompie wszystko palilo tylko na p28 cos nie chce gadac odesłałem komputer do dohcvtec zobaczymy co oni stwierdza ... mam nadzieje że bd to tylko jakaś drobnostka i auto odpali ;)
Mogłeś od razu pisać, że chodzi na seryjnym kompie a na p28 nie to znaczy, że wina leży po stronie kompa a nie po stronie silnika. Tak przy okazji p28 nie ma seryjnie immo. W sumie to nawet powinieneś im odesłać kompa. A elektrykę masz na obd1? I kto Ci ją robił ?:)
tak elektryka to obd1 wiązkę ogarniał gość z dohcvtec.pl
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.